Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Seizoenskaart 20/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Beste Medesupporters,

onlangs heeft PSV ons gevraagd af te zien van compensatie voor het seizoen 19/20 voor de niet gespeelde wedstrijden. Hieraan heeft 70% gehoor gegeven.

Nu komt PSV met de drie opties voor de seizoenskaart voor het jaar 20/21. Dit zijn de geboden opties:
SEIZOEN CLUB CARD ALL-IN – Het meeste waar voor je geld
Met deze seizoenkaart geniet je op jouw vaste plek van alle thuiswedstrijden die PSV speelt; in de Eredivisie, Europees, de KNVB Beker en vriendschappelijk. De kaart is geldig voor twee seizoenen. Je betaalt per seizoen 100% van het reguliere tarief van je seizoenkaart, waarbij deze prijs voor twee seizoenen van toepassing is. Het is tevens mogelijk om na één seizoen de kaart op te zeggen. Mocht er komend seizoen helemaal niet voor publiek gevoetbald worden, dan komt PSV je tegemoet door de All-in seizoenkaart voor hetzelfde tarief ook voor het seizoen 2022-2023 aan te bieden. Je maakt met dit type kaart geen aanspraak op een tegemoetkoming indien er niet of minder voor publiek gespeeld wordt.

SEIZOEN CLUB CARD FIFTYFIFTY – Financieel gezien de veiligste keuze
Je behoudt je eigen plek en betaalt de helft van de reguliere prijs van je seizoenkaart. Worden er komend seizoen meer dan negen wedstrijden met publiek gespeeld? Dan betaal je per wedstrijd bij. Worden er helemaal geen wedstrijden met publiek gespeeld? Dan ontvang je de helft van deze betaling terug. Je betaalt in dat geval dus maar 25% van de originele prijs van jouw Seizoen Club Card. Naast deze terugbetaling maak je geen aanspraak op verdere tegemoetkoming, mochten we niet of minder voor publiek voetballen.

SEIZOEN CLUB CARD ORIGINAL – De meeste steun voor PSV
Met dit type Seizoen Club Card steun je PSV financieel gezien optimaal. Je behoudt je eigen plek, tegen de reguliere prijs van je seizoenkaart. Mocht er komend seizoen niet of minder voor publiek gevoetbald worden, maak je geen aanspraak op een tegemoetkoming. De prijs van de Seizoen Club Card 100% Support blijft ook in seizoen 2021-2022 hetzelfde.


Naar mijn mening vraagt PSV wel erg veel van onze supporters momenteel. Een groot deel van het risico voor wedstrijden zonder publiek komt bij ons te liggen.

Dat het ook anders kan blijkt wel uit hetgeen FC Twente en Ajax aan hun supporters hebben aangeboden:
Twente
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/br-fc-twente-biedt-supporters-meerdere-opties-aan-bij-aanschaf-seizoenkaart~a761b932/link
Ajax
https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/48708/Ajax-biedt-seizoenkaarthouders-mogelijkheid-tot-terugbetaling-per-gemiste-thuiswedstrijdlink

Waarom biedt PSV ons dergelijke opties niet aan? Wat doen de seizoenkaarthouders hier op het forum? Kiezen uit de geboden opties door PSV of hopen op een betere aanbieding?

 

+2/-1

Als je gaat wachten met verlengen tot er een betere aanbieding komt, kan ik wel verklappen wat er gebeurd: geen seizoenkaart, want er komt geen betere aanbieding.

Ik vind het drie uitstekende opties. Degenen die compensatie willen krijgen een goede optie, terwijl er ook wordt gedacht aan (en vooral wordt gehoopt op) supporters die helemaal geen compensatie hoeven. Daarbij is er ook nog een goede tussenstap waarbij voor dezelfde prijs de Europese, beker- en oefenwedstrijden zitten inbegrepen.

Bovendien is hetgeen wat Ajax aanbiedt niet zoveel anders als de fifty/fifty van PSV. Verschil alleen dat je bij PSV voor de helft betaald en pas extra betaald als er meer wedstrijden worden gespeeld en je maar voor de helft wordt gecompenseerd als er helemaal geen wedstrijden met publiek mogen plaats vinden.

 

+1/-1

All in it is!

Prima opties wat mij betreft, vind dat ons clubje hier prima mee om gaat en duidelijk communiceert.

 

+3/-0

@Erik_PSV;

Inderdaad zijn de aanbiedingen van Twente en Ajax duidelijk beter dan die van PSV.
Optie 3 bij Twente en de aanbieding van Ajax betekenen dat je kaart gewoon geldig blijft voor het seizoen erna, indien, zoals te verwachten is, er dit seizoen geen publiek wordt toegelaten.
Bij PSV ga je in het gunstigste geval toch nog voor 25 procent van je kaart het schip in.

En dan lees ik in het ED dat de spelers niets inleveren van hun eerste half miljoen en pas daarna tot maximaal 20 procent.
Dus wie voor 6 ton op de loonlijst staat krijgt nu "slechts" 580.000 euro salaris.

Ik zou niet graag de supporters de kost geven die jaarlijks ver onder de 10 procent van die 580.000 euro als loon of uitkering krijgen.
Dus volgens mij is het "offer" dat van de trouwe supporters gevraagd wordt, naar verhouding erg groot.

 

+2/-1

Dat is niet wat er in het ED staat. Alleen spelers die een salaris hebben die hoger is dan 500.000 leveren 20% in. Spelers met een lager salaris leveren een kleiner percentage in. Dus iemand die voor 6 ton op de loonlijst staat, krijgt nu 480.000 euro

Afkomstig van Voetbal International:
€0 - €25.000 0%
€25.000 - €57.000 5%
€57.000 - €114.000 7,5%
€114.000 - €172.000 10%
€172.000 - €250.000 15%
€250.000 - €500.000 17,5%
vanaf €500.000 20%

 

+1/-0

Zelfs als dit klopt denk ik nog dat er meer supporters zijn die van een jaarsalaris van 480.000 euro alleen maar kunnen dromen zonder dat ze het ooit in hun leven krijgen.
Waarom geeft PSV dus niet dezelfde mogelijkheid als Twente en Ajax?
Of net als Racing Genk waar de kaart naar verluidt gewoon geldig blijft zonder verlenging, bijbetaling of wat dan ook?

 

+1/-0

"Bovendien is hetgeen wat Ajax aanbiedt niet zoveel anders als de fifty/fifty van PSV. Verschil alleen dat je bij PSV voor de helft betaald en pas extra betaald als er meer wedstrijden worden gespeeld en je maar voor de helft wordt gecompenseerd als er helemaal geen wedstrijden met publiek mogen plaats vinden."

Dat zie ik toch iets anders, PSV zegt hierover zelf:
"Worden er komend seizoen meer dan negen wedstrijden met publiek gespeeld? Dan betaal je per wedstrijd bij. Worden er helemaal geen wedstrijden met publiek gespeeld? Dan ontvang je de helft van deze betaling terug. Je betaalt in dat geval dus maar 25% van de originele prijs van jouw Seizoen Club Card. Naast deze terugbetaling maak je geen aanspraak op verdere tegemoetkoming, mochten we niet of minder voor publiek voetballen."

Stel er wordt 1 wedstrijd met publiek gespeeld, dan heb je geen recht op de 25%-regeling, er wordt ook geen restitutie gegeven voor wedstrijden zonder of minder publiek. Die ene wedstrijd heeft je dan de helft van de prijs van je reguliere seizoenskaart gekost...

Prijzig potje voetbal om naar te kijken dan!

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 17:08:

Zelfs als dit klopt denk ik nog dat er meer supporters zijn die van een jaarsalaris van 480.000 euro alleen maar kunnen dromen zonder dat ze het ooit in hun leven krijgen.
Waarom geeft PSV dus niet dezelfde mogelijkheid als Twente en Ajax?
Of net als Racing Genk waar de kaart naar verluidt gewoon geldig blijft zonder verlenging, bijbetaling of wat dan ook?



En wat is nu precies het punt wat je wil maken? Moeten spelers 90 procent van hun salaris inleveren zodat ze een beetje in de buurt komen van een 'normaal' salaris?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 mei 2020 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 17:08:

Zelfs als dit klopt denk ik nog dat er meer supporters zijn die van een jaarsalaris van 480.000 euro alleen maar kunnen dromen zonder dat ze het ooit in hun leven krijgen.
Waarom geeft PSV dus niet dezelfde mogelijkheid als Twente en Ajax?
Of net als Racing Genk waar de kaart naar verluidt gewoon geldig blijft zonder verlenging, bijbetaling of wat dan ook?



En wat is nu precies het punt wat je wil maken? Moeten spelers 90 procent van hun salaris inleveren zodat ze een beetje in de buurt komen van een 'normaal' salaris?



Als iemand 5 miljoen krijgt zou hij nog een half miljoen overhouden. Valt prima van te leven. Dat is overigens jouw voorstel, niet het mijne.
Maar mijn punt is toch duidelijk dacht ik?

Aan Jan Boezeroen, oftewel een groot deel van de supporters , een optie bieden waarbij ze geen risico lopen wederom de club te moeten spekken zonder iets terug te krijgen.
Zie nogmaals de werkwijze van genoemde andere clubs.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 mei 2020 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 17:08:

Zelfs als dit klopt denk ik nog dat er meer supporters zijn die van een jaarsalaris van 480.000 euro alleen maar kunnen dromen zonder dat ze het ooit in hun leven krijgen.
Waarom geeft PSV dus niet dezelfde mogelijkheid als Twente en Ajax?
Of net als Racing Genk waar de kaart naar verluidt gewoon geldig blijft zonder verlenging, bijbetaling of wat dan ook?



En wat is nu precies het punt wat je wil maken? Moeten spelers 90 procent van hun salaris inleveren zodat ze een beetje in de buurt komen van een 'normaal' salaris?



Als iemand 5 miljoen krijgt zou hij nog een half miljoen overhouden. Valt prima van te leven. Dat is overigens jouw voorstel, niet het mijne.
Maar mijn punt is toch duidelijk dacht ik?

Aan Jan Boezeroen, oftewel een groot deel van de supporters , een optie bieden waarbij ze geen risico lopen wederom de club te moeten spekken zonder iets terug te krijgen.
Zie nogmaals de werkwijze van genoemde andere clubs.



Mijn vraag was welk punt je wilde maken door het salaris van de spelers erbij te halen en wat je daarmee wilde bereiken. Daar ga je niet op in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 mei 2020 om 18:52:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 mei 2020 om 17:21:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 20 mei 2020 om 17:08:

Zelfs als dit klopt denk ik nog dat er meer supporters zijn die van een jaarsalaris van 480.000 euro alleen maar kunnen dromen zonder dat ze het ooit in hun leven krijgen.
Waarom geeft PSV dus niet dezelfde mogelijkheid als Twente en Ajax?
Of net als Racing Genk waar de kaart naar verluidt gewoon geldig blijft zonder verlenging, bijbetaling of wat dan ook?



En wat is nu precies het punt wat je wil maken? Moeten spelers 90 procent van hun salaris inleveren zodat ze een beetje in de buurt komen van een 'normaal' salaris?



Als iemand 5 miljoen krijgt zou hij nog een half miljoen overhouden. Valt prima van te leven. Dat is overigens jouw voorstel, niet het mijne.
Maar mijn punt is toch duidelijk dacht ik?

Aan Jan Boezeroen, oftewel een groot deel van de supporters , een optie bieden waarbij ze geen risico lopen wederom de club te moeten spekken zonder iets terug te krijgen.
Zie nogmaals de werkwijze van genoemde andere clubs.



Mijn vraag was welk punt je wilde maken door het salaris van de spelers erbij te halen en wat je daarmee wilde bereiken. Daar ga je niet op in.



Daar ga ik niet op in? :huh

Er wordt gezegd door PSV dat iedereen een offer zou moeten brengen.
Ik ga dus op alle "offers" in.

En vind dat Twente en Ajax minder, namelijk geen, offer vragen van de supporters en PSV dat wederom wel doet.
Waarom?

 

+1/-0

480.000 klopt niet, 20% wordt gekort op elke euro boven de 500.000. Daaronder is het gestaffeld. De eerste 25.000 wordt niet gekort etc. etc. Ik kan het exact voor je uitrekenen als je het wilt weten.

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 mei 2020 om 16:54:

Dat is niet wat er in het ED staat. Alleen spelers die een salaris hebben die hoger is dan 500.000 leveren 20% in. Spelers met een lager salaris leveren een kleiner percentage in. Dus iemand die voor 6 ton op de loonlijst staat, krijgt nu 480.000 euro

Afkomstig van Voetbal International:
€0 - €25.000 0%
€25.000 - €57.000 5%
€57.000 - €114.000 7,5%
€114.000 - €172.000 10%
€172.000 - €250.000 15%
€250.000 - €500.000 17,5%
vanaf €500.000 20%

 

+1/-0

Ik sluit mij toch aan bij Erik_Psv

Ik zal mijn seizoenskaart wel verlengen uit liefde voor de club, maar deze 3 opties vind ik persoonlijk diep triest.
Je maakt het voor de supporters alleen maar moeilijker en onduidelijker. Vergeet niet dat velen ook geen compensatie gevraagd hebben voor dit seizoen.

Verder is de all in optie op dit moment een leeg cadeau. Ik moet nog zien of er dit jaar effectief europees gevoetbald wordt. Voor hetzelfde geld verschuiven ze dit een jaar net zoals het europees kampioenschap. Hoe kan je dan nu al aan je supporters vragen om te beslissen in deze onzekere tijden, terwijl ze je op voorhand al zeggen dat je geen compensatie zal krijgen.

Ik snap dat psv zelf ook het financiele huishouden op orde wil hebben, maar vergeet ook niet dat vorig jaar wel wat zakgeld in de lucht is gegooid met heel wat matige aankopen.

Ik zou er niet van verschieten dat door deze communicatie veel supporters zullen afhaken.

Heb psv altijd geloofd door hun creativiteit, maar dit voelt toch als een steek in de rug wat mij betreft.

 

+4/-1

Het zijn inderdaad erg magere opties waarbij de supporters 100% (All-in & Original) of 25% (Fifty-fifty) van de risico's nemen en zijn er allerlei tussenscenario's zijn waarbij niet duidelijk is wat er dan gaat gebeuren. En dat de All-in aanbieding ook geldig is voor het seizoen 2021-22 is natuurlijk helemaal nietszeggend, want je moet gewoon nog een keer betalen (ook al is er dit seizoen geen wedstrijd gespeeld). Nadat veel supporters afgezien hebben van een vergoeding voor de al gemiste wedstrijden van vorig seizoen zou je verwachten dat PSV ook wat ruimerhartiger richting de supporters zou zijn. Daar is, naar mijn mening, nu geen sprake van.

En stel er wordt wel gevoetbald met publiek, dan nemen de supporters opnieuw de grootste risico's; het gezondheidsrisico. Want juist op plekken waar veel mensen samenkomen (zoals in stadion of bij grote evenementen) loop je / lopen we het meeste risico op besmetting. Dat is precies ook de reden dat stadions en evenementen als laatste aan de beurt zijn als het gaat om versoepeling van de regels. Wat ook betekent dat deze als eerste weer verboden gaan worden, wanneer er weer nieuwe besmettingen zijn. Er zijn zelfs wetenschappers die voorstellen om stadions pas weer te openen als er een vaccin is. En wanneer dat is, weet nog niemand.

 

+1/-0

Ik heb zelf geen seizoenskaart, maar ik zou wel willen doneren als het nodig is om mijn club overeind te houden.
Supporters hebben natuurlijk het recht om voor hun eigen portemonnee op te komen, maar ja als we dat allemaal doen, wat voor een team kunnen we dan nog opstellen? Wordt dat elk jaar in de middenmoot spelen of gaat de club zelfs failliet? Dan zou ik toch kiezen om de club maximaal te steunen, voor je eigen bestwil.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 15:43:

Ik heb zelf geen seizoenskaart, maar ik zou wel willen doneren als het nodig is om mijn club overeind te houden.
Supporters hebben natuurlijk het recht om voor hun eigen portemonnee op te komen, maar ja als we dat allemaal doen, wat voor een team kunnen we dan nog opstellen? Wordt dat elk jaar in de middenmoot spelen of gaat de club zelfs failliet? Dan zou ik toch kiezen om de club maximaal te steunen, voor je eigen bestwil.



Ik heb wel een seizoenkaart en steun mijn club daardoor ook financieel al tientallen jaren. De idiote salarissen zijn me echter steeds meer een doorn in het oog.Daar moet de club het geld maar halen wat ze denken te kort te komen.

Wat er nu aan ons wordt aangeboden is zeer onsympathiek. Zo goed als zeker betalen we in het goedkoopste geval pakweg tachtig euro voor niets. Alsof je 8 tientjes door de wc spoelt.

Stel je voor dat dit ook gedaan werd met abonnementen op schouwburg, theaters, sportscholen, musea en ga zo maar door.
Al met al een slechte beurt van mijn club.

 

+1/-1

Ik steun de club graag door nu al zekerheid te geven en mee te doen. PSV heeft het nodig, want deze situatie hakt er echt in. Ik ben er supporter voor om mijn kleine steentje bij te dragen. Ik ben blij dat ik dat kan dragen.

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 22 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 15:43:

Ik heb zelf geen seizoenskaart, maar ik zou wel willen doneren als het nodig is om mijn club overeind te houden.
Supporters hebben natuurlijk het recht om voor hun eigen portemonnee op te komen, maar ja als we dat allemaal doen, wat voor een team kunnen we dan nog opstellen? Wordt dat elk jaar in de middenmoot spelen of gaat de club zelfs failliet? Dan zou ik toch kiezen om de club maximaal te steunen, voor je eigen bestwil.



Ik heb wel een seizoenkaart en steun mijn club daardoor ook financieel al tientallen jaren. De idiote salarissen zijn me echter steeds meer een doorn in het oog.Daar moet de club het geld maar halen wat ze denken te kort te komen.

Wat er nu aan ons wordt aangeboden is zeer onsympathiek. Zo goed als zeker betalen we in het goedkoopste geval pakweg tachtig euro voor niets. Alsof je 8 tientjes door de wc spoelt.

Stel je voor dat dit ook gedaan werd met abonnementen op schouwburg, theaters, sportscholen, musea en ga zo maar door.
Al met al een slechte beurt van mijn club.



Precies, de supporters moeten het maar betalen. Had idd wat meet verwacht van mijn clubje. Wellicht gooien ze er nog een paar opties bij want men hoort veel negatieve reacties

 

+2/-1

k zal de club steunen en waarschijnlijk voor de all-in optie gaan. Primair omdat ik mijn plaats wil behouden en van het bedrag gelukkig geen hoofdpijn krijg.Neemt niet weg dat ik het zoals meerderen hier geen sterke beurt vindt van PSV. Eerst worden we gevraagd om af te zien van compensatie voor dit seizoen en nu komt nagenoeg het volledige risico voor het nieuwe seizoen ook ons als klant te liggen waarbij er teveel 'addertjes' onder het gras zitten zoals bij de 50% optie.

Ik begrijp dat het voor de club ook een dilemma is en dat de financiële situatie zeer precair wordt als er echt zonder publiek gevoetbald gaat worden. Dan nog had ik andere opties verwacht dan hetgeen er nu wordt geboden. Niet alleen vanwege de huidige onzekere situatie maar ook gezien het veelal treurige voetbal van de afgelopen periode.
Waarom niet een optie waarbij je bv. 50% van je seizoenskaart sowieso betaalt en de overige 50% per wedstrijd.
Waarom niet een optie waarbij je voor meerdere jaren (bv. 3 of 5) vooruit betaalt maar de kaart bij een volledig seizoen zonder publiek een jaar extra geldig blijft.

Kortom, er zijn meerdere opties te bedenken waarbij het risico niet volledig bij de klant ligt en waar ook voor PSV voordelen aan kunnen zitten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Ik denk dat je de financiële positie van PSV te gunstig inschat. Ik denk dat een faillissement reeel zou kunnen zijn en dat er echt drastische en vervelende beslissingen genomen moeten worden. Je kunt niet eenzijdig de salarissen gaan korten. PSV kan wel lagere salarissen gaan betalen in de toekomst. Dan haken we wel volledig af Europees en mogelijk ook nationaal. Ik vind de vergelijking met een sportschool of museum niet logisch. Wat betekent het faillisement van je sportschool voor je en wat betekent het faillissement van PSV voor je?

quote]VHTLsaw schreef op 22 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 15:43:

Ik heb zelf geen seizoenskaart, maar ik zou wel willen doneren als het nodig is om mijn club overeind te houden.
Supporters hebben natuurlijk het recht om voor hun eigen portemonnee op te komen, maar ja als we dat allemaal doen, wat voor een team kunnen we dan nog opstellen? Wordt dat elk jaar in de middenmoot spelen of gaat de club zelfs failliet? Dan zou ik toch kiezen om de club maximaal te steunen, voor je eigen bestwil.



Ik heb wel een seizoenkaart en steun mijn club daardoor ook financieel al tientallen jaren. De idiote salarissen zijn me echter steeds meer een doorn in het oog.Daar moet de club het geld maar halen wat ze denken te kort te komen.

Wat er nu aan ons wordt aangeboden is zeer onsympathiek. Zo goed als zeker betalen we in het goedkoopste geval pakweg tachtig euro voor niets. Alsof je 8 tientjes door de wc spoelt.

Stel je voor dat dit ook gedaan werd met abonnementen op schouwburg, theaters, sportscholen, musea en ga zo maar door.
Al met al een slechte beurt van mijn club.

Dit bericht is gewijzigd op 22 mei 2020, 21:25:36.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Seizoenskaart 20/21