Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Seizoenskaart 20/21

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 22 mei 2020 om 20:35:

k zal de club steunen en waarschijnlijk voor de all-in optie gaan. Primair omdat ik mijn plaats wil behouden en van het bedrag gelukkig geen hoofdpijn krijg.Neemt niet weg dat ik het zoals meerderen hier geen sterke beurt vindt van PSV. Eerst worden we gevraagd om af te zien van compensatie voor dit seizoen en nu komt nagenoeg het volledige risico voor het nieuwe seizoen ook ons als klant te liggen waarbij er teveel 'addertjes' onder het gras zitten zoals bij de 50% optie.

Ik begrijp dat het voor de club ook een dilemma is en dat de financiële situatie zeer precair wordt als er echt zonder publiek gevoetbald gaat worden. Dan nog had ik andere opties verwacht dan hetgeen er nu wordt geboden. Niet alleen vanwege de huidige onzekere situatie maar ook gezien het veelal treurige voetbal van de afgelopen periode.
Waarom niet een optie waarbij je bv. 50% van je seizoenskaart sowieso betaalt en de overige 50% per wedstrijd.
Waarom niet een optie waarbij je voor meerdere jaren (bv. 3 of 5) vooruit betaalt maar de kaart bij een volledig seizoen zonder publiek een jaar extra geldig blijft.

Kortom, er zijn meerdere opties te bedenken waarbij het risico niet volledig bij de klant ligt en waar ook voor PSV voordelen aan kunnen zitten.




Het is een gok . Je moet je realiseren dat het Minstens twee jaren gaat duren voordat er weer met publiek in een vol stadion gespeeld kan worden, MITS er een vaccin gevonden gaat worden. Niet iedereen zal dus een seizoenskaart kunnen bemachtigen. Maak maar een simpele rekening als we de anderhalve meter aan moeten houden, hoeveel toeschouwers houden we dan over mits het realiseerbaar is wbt beveiliging.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 21:12:

Ik denk dat je de financiële positie van PSV te gunstig inschat. Ik denk dat een faillissement reeel zou kunnen zijn en dat er echt drastische en vervelende beslissingen genomen moeten worden. Je kunt niet eenzijdig de salarissen gaan korten. PSV kan wel lagere salarissen gaan betalen in de toekomst. Dan haken we wel volledig af Europees en mogelijk ook nationaal. Ik vind de vergelijking met een sportschool of museum niet logisch. Wat betekent het faillisement van je sportschool voor je en wat betekent het faillissement van PSV voor je?

quote]VHTLsaw schreef op 22 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 15:43:

Ik heb zelf geen seizoenskaart, maar ik zou wel willen doneren als het nodig is om mijn club overeind te houden.
Supporters hebben natuurlijk het recht om voor hun eigen portemonnee op te komen, maar ja als we dat allemaal doen, wat voor een team kunnen we dan nog opstellen? Wordt dat elk jaar in de middenmoot spelen of gaat de club zelfs failliet? Dan zou ik toch kiezen om de club maximaal te steunen, voor je eigen bestwil.



Ik heb wel een seizoenkaart en steun mijn club daardoor ook financieel al tientallen jaren. De idiote salarissen zijn me echter steeds meer een doorn in het oog.Daar moet de club het geld maar halen wat ze denken te kort te komen.

Wat er nu aan ons wordt aangeboden is zeer onsympathiek. Zo goed als zeker betalen we in het goedkoopste geval pakweg tachtig euro voor niets. Alsof je 8 tientjes door de wc spoelt.

Stel je voor dat dit ook gedaan werd met abonnementen op schouwburg, theaters, sportscholen, musea en ga zo maar door.
Al met al een slechte beurt van mijn club.




Volgens mij vergeet je eén ding, antonh; niet alleen PSV, maar alle clubs in ons land en in Europa hebben hetzelfde probleem.
Dus is het onjuist te suggereren dat PSV dadelijk failliet zou gaan of niet meer mee kan met de rest. Die hebben komend seizoen ook lege tribunes.

Corona kan juist helpen de betaling in de voetbalwereld - en op sommige andere terreinen - eindelijk te reduceren tot normale proporties. Als het besef overal doordringt dat het idioot is om een ventje van 18 of 19 die iets met een bal kan 12 miljoen per jaar te geven, oftewel bijna veertigduizend euro per dag, kunnen we eens kijken wat er van supporters gevraagd mag worden.
Wij zijn geen sponsor, toch?

En wat je vraag verder betreft; ik zou het verdwijnen van bibliotheek, musea, schouwburgen, theaters etcetera een net zo groot verlies vinden als het eventuele "verval" van onze club PSV, die ik al tientallen jaren door dik en dun steun.
En die mij nu zwaar tegenvalt met haar onfatsoenlijke voorstellen tot verlenging van onze seizoenskaarten.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 23 mei 2020, 13:09:48.

 

+1/-1

Als een museum of theater voor jou dezelfde impact heeft als PSV dan snap ik jouw redenatie wel. Voor mij staat PSV op een heel andere level. Wij als supporters zijn inderdaad geen sponsor, wij zijn veel meer, wij zijn de club.
Gelukkig hebben wij geen spelers die 12 miljoen verdienen. Maar hoe dan ook het is gewoon marktwerking. Misschien zou een salarisplafond een goed idee zijn, maar dat is aan UEFA, FIFA etc. Vooralsnog hebben spelers contracten en die kun je niet eenzijdig aanpassen.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 23 mei 2020 om 13:03:

Als het besef overal doordringt dat het idioot is om een ventje van 18 of 19 die iets met een bal kan 12 miljoen per jaar te geven, oftewel bijna veertigduizend euro per dag, kunnen we eens kijken wat er van supporters gevraagd mag worden.
Wij zijn geen sponsor, toch?


PSV werkt met een salarisplafond en kent geen salarissen die ook maar een heel klein beetje in de buurt komen van de bedragen die jij noemt. Je fulmineert tegen het voetbal in het algemeen om tot de conclusie te komen dat de supporters van PSV geen goed aanbod is gedaan.

De spelers en de directie doen een behoorlijke duit in het zakje. Van de supporters wordt ook zoiets gevraagd en dat is aan eenieder. Daarbij mogen we nog aantekenen dat de recettes voor PSV relatief belangrijk zijn. Belangrijker dan voor die buitenlandse clubs, waar jouw probleem blijkbaar vooral zit.

 

+3/-1

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 22 mei 2020 om 21:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 22 mei 2020 om 20:35:

k zal de club steunen en waarschijnlijk voor de all-in optie gaan. Primair omdat ik mijn plaats wil behouden en van het bedrag gelukkig geen hoofdpijn krijg.Neemt niet weg dat ik het zoals meerderen hier geen sterke beurt vindt van PSV. Eerst worden we gevraagd om af te zien van compensatie voor dit seizoen en nu komt nagenoeg het volledige risico voor het nieuwe seizoen ook ons als klant te liggen waarbij er teveel 'addertjes' onder het gras zitten zoals bij de 50% optie.

Ik begrijp dat het voor de club ook een dilemma is en dat de financiële situatie zeer precair wordt als er echt zonder publiek gevoetbald gaat worden. Dan nog had ik andere opties verwacht dan hetgeen er nu wordt geboden. Niet alleen vanwege de huidige onzekere situatie maar ook gezien het veelal treurige voetbal van de afgelopen periode.
Waarom niet een optie waarbij je bv. 50% van je seizoenskaart sowieso betaalt en de overige 50% per wedstrijd.
Waarom niet een optie waarbij je voor meerdere jaren (bv. 3 of 5) vooruit betaalt maar de kaart bij een volledig seizoen zonder publiek een jaar extra geldig blijft.

Kortom, er zijn meerdere opties te bedenken waarbij het risico niet volledig bij de klant ligt en waar ook voor PSV voordelen aan kunnen zitten.




Het is een gok . Je moet je realiseren dat het Minstens twee jaren gaat duren voordat er weer met publiek in een vol stadion gespeeld kan worden, MITS er een vaccin gevonden gaat worden. Niet iedereen zal dus een seizoenskaart kunnen bemachtigen. Maak maar een simpele rekening als we de anderhalve meter aan moeten houden, hoeveel toeschouwers houden we dan over mits het realiseerbaar is wbt beveiliging.



De twee jaar waar jij het over hebt zijn nergens op gebaseerd en gaan volkomen voorbij aan de maatschappelijke druk die zal ontstaan om evenementen weer toe te staan.

Die rekensom voor het aantal toeschuiven heeft Gerbrands al gemaakt en kwam neer op ca. 6000 plaatsen rekening houdend met 1,5 meter.
Los van alle praktische bezwaren blijf ik dan liever thuis. Totaal geen behoefte om in een bijna leeg sfeerloos stadion naar een pot voetbal te kijken.
Het alternatief zal zijn om thuis voor de televisie met vrienden en een paar kratten bier te kijken (en dat zal voor velen gelden).
Uiteindelijk is er maar 1 optie. Terug naar wat normaal was en hopelijk weer heel snel normaal is. En tot die tijd liever volledig zonder publiek dan allerlei halfbakken oplossingen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 23 mei 2020 om 13:46:

Als een museum of theater voor jou dezelfde impact heeft als PSV dan snap ik jouw redenatie wel. Voor mij staat PSV op een heel andere level. Wij als supporters zijn inderdaad geen sponsor, wij zijn veel meer, wij zijn de club.
Gelukkig hebben wij geen spelers die 12 miljoen verdienen. Maar hoe dan ook het is gewoon marktwerking. Misschien zou een salarisplafond een goed idee zijn, maar dat is aan UEFA, FIFA etc. Vooralsnog hebben spelers contracten en die kun je niet eenzijdig aanpassen.



Op welke "level" ik volgens jou sta na tientallen jaren mijn club positief uitgedragen en met seizoenkaarten financieel ondersteund te hebben, PSV achterna te zijn gereisd in binnen- en buitenland, ook nog jaren lid te zijn geweest van de supportersvereniging terwijl ik ook nu uiteraard teveel supporter ben en blijf om ook maar te denken aan afhaken, weet ik niet.

Dat er meer is in het leven dan voetbal is voor mij vanzelfsprekend.Vandaar mijn vergelijking met schouwburg, musea en dergelijke waar niet gevraagd wordt om risicovolle betalingen te doen zonder eventueel iets daarvoor terug te krijgen.

Dat bij PSV niemand 12 miljoen krijgt weet ik wel. Maar dat het de hoogste tijd is om eens in te grijpen in die "marktwerking" nonsens en iets te doen aan het ontbreken van een salarisplafond - niet alleen bij voetballers maar ook overal elders - wordt helaas nog steeds niet ingezien.

Dan terug naar ons supporters "probleem". Er ontbreekt een optie die verwacht had mogen worden; verlenging van de seizoenkaart waarbij in het seizoen 20/21 gemiste wedstrijden , indien gewenst ,kunnen worden verrekend met de seizoenkaart van het jaar daarop.

 

+1/-0

Nobel streven, maar een salarisplafond is in strijd met de regels van de Europese Unie en kan daarom niet ingevoerd worden.

 

+1/-0

Terug naar de kernvraag hier; wat te doen volgend seizoen?
Ik worstel ermee en weet op dit moment niet goed wat ik er van moet vinden en wat ik ermee moet doen.

PSV is mijn club, heb zelf al meer dan 40 jaar een seizoenskaart en ga inmiddels al jaren met mijn zoon en dochter naar het stadion.
Mijn dilemma is dus dat ik 3 seizoenskaarten heb en het risico dat bij mij neergelegd wordt zo wel erg groot wordt.

Had ik 1 kaart gehad was ik op zeker voor de all-inn optie gegaan, had ik de club gesteund maar om dit 3x te doen lijkt mij wat teveel van het goede. Euro 1000 uitgeven om mijn cluppie te steunen lijkt mij buiten proporties, temeer daar er op dit moment teveel onzekerheden zijn en de kans groot is dat we ook het hele volgende seizoen nog niet naar het stadion kunnen.

Dus ook al kan ik het geld misschien wel missen het voelt alsof de club van mij vraagt sponsor te worden om ze zo door deze moeilijke tijd heen te helpen. Ik ben geen sponsor maar supporter en mijn supporters gevoel is dat je wel wat terug mag verwachten van de club die je al die jaren door dik en dun hebt gesteund.

Ik had dus wel wat meer verwacht van PSV, dat het anders kan zie je bij enkele andere clubs.

Graag behoud ik alledrie mijn kaarten en de enige optie die dat voor mij mogelijk maakt zonder 1000 Euro uit te geven voor wat momenteel nog "niks" is lijkt mij dan de 50/50 regeling, ook al zegt mijn supporters hart dat dit niet de juiste keuze is.

Zijn er meer die hier mee worstelen?

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Mister B schreef op 24 mei 2020 om 09:11:

Terug naar de kernvraag hier; wat te doen volgend seizoen?
Ik worstel ermee en weet op dit moment niet goed wat ik er van moet vinden en wat ik ermee moet doen.

PSV is mijn club, heb zelf al meer dan 40 jaar een seizoenskaart en ga inmiddels al jaren met mijn zoon en dochter naar het stadion.
Mijn dilemma is dus dat ik 3 seizoenskaarten heb en het risico dat bij mij neergelegd wordt zo wel erg groot wordt.

Had ik 1 kaart gehad was ik op zeker voor de all-inn optie gegaan, had ik de club gesteund maar om dit 3x te doen lijkt mij wat teveel van het goede. Euro 1000 uitgeven om mijn cluppie te steunen lijkt mij buiten proporties, temeer daar er op dit moment teveel onzekerheden zijn en de kans groot is dat we ook het hele volgende seizoen nog niet naar het stadion kunnen.

Dus ook al kan ik het geld misschien wel missen het voelt alsof de club van mij vraagt sponsor te worden om ze zo door deze moeilijke tijd heen te helpen. Ik ben geen sponsor maar supporter en mijn supporters gevoel is dat je wel wat terug mag verwachten van de club die je al die jaren door dik en dun hebt gesteund.

Ik had dus wel wat meer verwacht van PSV, dat het anders kan zie je bij enkele andere clubs.

Graag behoud ik alledrie mijn kaarten en de enige optie die dat voor mij mogelijk maakt zonder 1000 Euro uit te geven voor wat momenteel nog "niks" is lijkt mij dan de 50/50 regeling, ook al zegt mijn supporters hart dat dit niet de juiste keuze is.

Zijn er meer die hier mee worstelen?



Klopt inderdaad. Denk dat deze 3 opties vele annuleringen gaat opleveren. Je kan niet alleen de supporters laten betalen. Misschien veranderen ze nog na de vele negatieve reacties. Dan doen de andere topclubs het toch heel anders.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 24 mei 2020 om 09:56:

open/sluit de onderstaande quote:

Mister B schreef op 24 mei 2020 om 09:11:

Terug naar de kernvraag hier; wat te doen volgend seizoen?
Ik worstel ermee en weet op dit moment niet goed wat ik er van moet vinden en wat ik ermee moet doen.

PSV is mijn club, heb zelf al meer dan 40 jaar een seizoenskaart en ga inmiddels al jaren met mijn zoon en dochter naar het stadion.
Mijn dilemma is dus dat ik 3 seizoenskaarten heb en het risico dat bij mij neergelegd wordt zo wel erg groot wordt.

Had ik 1 kaart gehad was ik op zeker voor de all-inn optie gegaan, had ik de club gesteund maar om dit 3x te doen lijkt mij wat teveel van het goede. Euro 1000 uitgeven om mijn cluppie te steunen lijkt mij buiten proporties, temeer daar er op dit moment teveel onzekerheden zijn en de kans groot is dat we ook het hele volgende seizoen nog niet naar het stadion kunnen.

Dus ook al kan ik het geld misschien wel missen het voelt alsof de club van mij vraagt sponsor te worden om ze zo door deze moeilijke tijd heen te helpen. Ik ben geen sponsor maar supporter en mijn supporters gevoel is dat je wel wat terug mag verwachten van de club die je al die jaren door dik en dun hebt gesteund.

Ik had dus wel wat meer verwacht van PSV, dat het anders kan zie je bij enkele andere clubs.

Graag behoud ik alledrie mijn kaarten en de enige optie die dat voor mij mogelijk maakt zonder 1000 Euro uit te geven voor wat momenteel nog "niks" is lijkt mij dan de 50/50 regeling, ook al zegt mijn supporters hart dat dit niet de juiste keuze is.

Zijn er meer die hier mee worstelen?



Klopt inderdaad. Denk dat deze 3 opties vele annuleringen gaat opleveren. Je kan niet alleen de supporters laten betalen. Misschien veranderen ze nog na de vele negatieve reacties. Dan doen de andere topclubs het toch heel anders.



Heel herkenbaar voor mij en menig ander wat Mister B meldt over die tientallen jaren trouwe supporter zijn en het hebben van seizoenkaarten met je eigen kinderen naast je op de tribune.

We hebben , zoals hierboven betoogd, dan ook alle reden om zwaar teleurgesteld te zijn in wat PSV ons "aanbiedt".

Ik hoop dan ook vurig met jou dat ze toch nog met een voor ons betere optie komen in de e-mail van a.s. dinsdag, maar ik vrees dat ze dat niet zullen doen.

(Wat betreft salarisplafonds; EU regels die dat verbieden horen liefst vandaag nog in Brussel overruled te worden. Grenzeloze hebzucht en alsmaar meer graaien hoort niet thuis in een corona wereld of straks wellicht corona vrije wereld.)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 22 mei 2020 om 18:06:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 22 mei 2020 om 15:43:


Stel je voor dat dit ook gedaan werd met abonnementen op schouwburg, theaters, sportscholen, musea en ga zo maar door.
Al met al een slechte beurt van mijn club.




Het is nog maar de vraag wat er gebeurt met de abonnementen van genoemde schouwburgen, theaters en musea. Zij bieden op dit moment hun abonnementshouders niets, terwijl zij al voor de crisis alleen konden bestaan met een flinke subsidie vanuit de overheid. Waarom roepen we nu dan niet dat we voor dat geld ook vanalles terug willen zien?
Ook de sportscholen vragen juist op dit moment aan hun leden om gewoon te blijven betalen, zodat ze het hoofd boven water kunnen houden, terwijl de ene helft er niks tegenover kan stellen en de andere nu zwaar beperkt een online les aanbieden of sinds een week of 2 in kleine groepjes buiten sporten. Daar gaan wat dat betreft enkele tientjes per maand (!) door de plee.

Ik denk dat het probleem in de emotionele betrokkenheid van de supporters zit, zoals Antonh al aanstipte. Dat maakt het een gevoelige discussie.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Het is nog maar de vraag wat er gebeurt met de abonnementen van genoemde schouwburgen, theaters en musea. Zij bieden op dit moment hun abonnementshouders niets, terwijl zij al voor de crisis alleen konden bestaan met een flinke subsidie vanuit de overheid. Waarom roepen we nu dan niet dat we voor dat geld ook vanalles terug willen zien?
Ook de sportscholen vragen juist op dit moment aan hun leden om gewoon te blijven betalen, zodat ze het hoofd boven water kunnen houden, terwijl de ene helft er niks tegenover kan stellen en de andere nu zwaar beperkt een online les aanbieden of sinds een week of 2 in kleine groepjes buiten sporten. Daar gaan wat dat betreft enkele tientjes per maand (!) door de plee.

Ik denk dat het probleem in de emotionele betrokkenheid van de supporters zit, zoals Antonh al aanstipte. Dat maakt het een gevoelige discussie.




Denk dat je hier fout gaat, Verschillende sportscholen, waaronder "Fit For Free" waar ik sport, rekenen niets vanaf de start van Corona, je gaat pas weer betalen zodra ze open gaan. Het enige dat de meeste wel doen is dat een (jaar)contract enkele maanden langer doorloopt straks. Verder ben je geheel vrij om je betalingen te stoppen indien ze dat niet automatisch doen, denk dat de meeste dat ook gedaan hebben.

Verder heb ik diverse kaartjes voor de schouwburg, concerten en voor verschillende festivals deze zomer, allen zijn gewoon geldig voor de volgende keer, wanneer dat dan ook moge zijn!! Mocht je dat niet willen dan krijg je je geld nu al terug. Mocht er volgend jaar nog niets mogelijk zijn dan krijg je dat geld dan alsnog terug.

Ik ga er verder van uit dan de abonnementen die theaters en schouwburgen en aanbieden langer geldig blijven, dat is voor hen de eenvoudigste oplossing, zo houd je toch waar voor je geld. (dit is een aanname, heb zelf geen abonnementen).

Europa bemoeit zich met de vakantiebranche en vliegmaatschappijen; iedereen is nu verplicht het reeds uitgegeven geld aan de klant terug te geven; alleen in het voetbal waar een hoop emotie en binding met de club komt kijken (ook bij mij) geven ze;
1.) Je geld niet terug voor gemiste wedstrijden. (beste optie is 15% waar dan weinige voor kiezen)
2.) Wilen ze je opnieuw laten betalen voor iets wat je wellicht helemaal nooit krijgt !! (ja ook in met 50/50 regeling ben ik voor 3 seizoenskaarten in totaal 240 Euro kwijt indien er in zijn geheel niet naar het stadion kan worden gegaan volgend jaar).

Zal Europa (of de politiek) zich hier ook nog mee gaan bemoeien?

PSV (ook andere clubs) vragen dus loyaliteit van hun supporters maar geven er, in mijn ogen, te weinig voor terug en rekenen teveel op de emotie!! Ik hoop dat ze dat niet op gaat breken al ben ik bang dat er veel mensen af gaan haken. Bied natuurlijk wel weer mogelijkheden voor de blijvers op een betere plek of voor nieuwe supporters. :B

Ik wil mijn kaarten behouden en zal dus een van de aangeboden opties kiezen, zoals al eerder gezegd met 3 kaarten is enkel de 50/50 regeling een reële optie voor mij.

 

+3/-0

Ik twijfel toch wel over verlenging. Wil mijn plaats niet kwijt in het stadion, maar de geboden opties door PSV worden toch wel al triest ervaren.

Het is nu een crisis waar iedereen last van heeft. Dat de gevolgen dan door alle partijen moeten worden gedragen lijkt me niet meer dan redelijk, maar dan wel naar evenredigheid. Ik hoef ook niet per definitie 100% van mijn geld terug voor niet gespeelde wedstrijden of wedstrijden waar minder publiek bij aanwezig mag zijn. Het omzetten in tegoed op je seizoenskaart om te besteden in het stadion zou perfect zijn. Zo geef je het geld normaal gesproken toch weer aan de club uit. Ware het niet dat bij PSV de catering volgens mij in extern beheer is.

Ze mogen wat mij betreft ook een inlogcode van Fox Sports verstrekken zolang er geen/minder publiek aanwezig mag zijn. Op die manier kan ik toch mijn club zien! Dit lijkt me de ideale compensatie.

Ik hoop dat ze vanuit PSV nog met andere opties komen maar ik vrees van niet...

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Logisch dat je met 3 kaarten er anders tegen aan kijkt. Maar aan de andere kant hoeveel geld bespaar je aan horeca in het stadion als je niet kan gaan en hoeveel bespaar je sowieso deze maanden door minder uitgaan, vakantie, benzine verbruik etc.etc.
Ik zeg niet dat je dit moet doneren aan PSV en misschien maak je je wel zorgen over je baan, maar bovenstaande zou je ook mee kunnen nemen in je afweging.

open/sluit de onderstaande quote:

Mister B schreef op 25 mei 2020 om 09:46:

Het is nog maar de vraag wat er gebeurt met de abonnementen van genoemde schouwburgen, theaters en musea. Zij bieden op dit moment hun abonnementshouders niets, terwijl zij al voor de crisis alleen konden bestaan met een flinke subsidie vanuit de overheid. Waarom roepen we nu dan niet dat we voor dat geld ook vanalles terug willen zien?
Ook de sportscholen vragen juist op dit moment aan hun leden om gewoon te blijven betalen, zodat ze het hoofd boven water kunnen houden, terwijl de ene helft er niks tegenover kan stellen en de andere nu zwaar beperkt een online les aanbieden of sinds een week of 2 in kleine groepjes buiten sporten. Daar gaan wat dat betreft enkele tientjes per maand (!) door de plee.

Ik denk dat het probleem in de emotionele betrokkenheid van de supporters zit, zoals Antonh al aanstipte. Dat maakt het een gevoelige discussie.




Denk dat je hier fout gaat, Verschillende sportscholen, waaronder "Fit For Free" waar ik sport, rekenen niets vanaf de start van Corona, je gaat pas weer betalen zodra ze open gaan. Het enige dat de meeste wel doen is dat een (jaar)contract enkele maanden langer doorloopt straks. Verder ben je geheel vrij om je betalingen te stoppen indien ze dat niet automatisch doen, denk dat de meeste dat ook gedaan hebben.

Verder heb ik diverse kaartjes voor de schouwburg, concerten en voor verschillende festivals deze zomer, allen zijn gewoon geldig voor de volgende keer, wanneer dat dan ook moge zijn!! Mocht je dat niet willen dan krijg je je geld nu al terug. Mocht er volgend jaar nog niets mogelijk zijn dan krijg je dat geld dan alsnog terug.

Ik ga er verder van uit dan de abonnementen die theaters en schouwburgen en aanbieden langer geldig blijven, dat is voor hen de eenvoudigste oplossing, zo houd je toch waar voor je geld. (dit is een aanname, heb zelf geen abonnementen).

%Europa bemoeit zich met de vakantiebranche en vliegmaatschappijen; iedereen is nu verplicht het reeds uitgegeven geld aan de klant terug te geven; alleen in het voetbal waar een hoop emotie en binding met de club komt kijken (ook bij mij) geven ze;
1.) Je geld niet terug voor gemiste wedstrijden. (beste optie is 15% waar dan weinige voor kiezen)
2.) Wilen ze je opnieuw laten betalen voor iets wat je wellicht helemaal nooit krijgt !! (ja ook in met 50/50 regeling ben ik voor 3 seizoenskaarten in totaal 240 Euro kwijt indien er in zijn geheel niet naar het stadion kan worden gegaan volgend jaar).

Zal Europa (of de politiek) zich hier ook nog mee gaan bemoeien?

PSV (ook andere clubs) vragen dus loyaliteit van hun supporters maar geven er, in mijn ogen, te weinig voor terug en rekenen teveel op de emotie!! Ik hoop dat ze dat niet op gaat breken al ben ik bang dat er veel mensen af gaan haken. Bied natuurlijk wel weer mogelijkheden voor de blijvers op een betere plek of voor nieuwe supporters. :B

Ik wil mijn kaarten behouden en zal dus een van de aangeboden opties kiezen, zoals al eerder gezegd met 3 kaarten is enkel de 50/50 regeling een reële optie voor mij.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 23 mei 2020 om 19:29:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 22 mei 2020 om 21:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 22 mei 2020 om 20:35:

k zal de club steunen en waarschijnlijk voor de all-in optie gaan. Primair omdat ik mijn plaats wil behouden en van het bedrag gelukkig geen hoofdpijn krijg.Neemt niet weg dat ik het zoals meerderen hier geen sterke beurt vindt van PSV. Eerst worden we gevraagd om af te zien van compensatie voor dit seizoen en nu komt nagenoeg het volledige risico voor het nieuwe seizoen ook ons als klant te liggen waarbij er teveel 'addertjes' onder het gras zitten zoals bij de 50% optie.

Ik begrijp dat het voor de club ook een dilemma is en dat de financiële situatie zeer precair wordt als er echt zonder publiek gevoetbald gaat worden. Dan nog had ik andere opties verwacht dan hetgeen er nu wordt geboden. Niet alleen vanwege de huidige onzekere situatie maar ook gezien het veelal treurige voetbal van de afgelopen periode.
Waarom niet een optie waarbij je bv. 50% van je seizoenskaart sowieso betaalt en de overige 50% per wedstrijd.
Waarom niet een optie waarbij je voor meerdere jaren (bv. 3 of 5) vooruit betaalt maar de kaart bij een volledig seizoen zonder publiek een jaar extra geldig blijft.

Kortom, er zijn meerdere opties te bedenken waarbij het risico niet volledig bij de klant ligt en waar ook voor PSV voordelen aan kunnen zitten.




Het is een gok . Je moet je realiseren dat het Minstens twee jaren gaat duren voordat er weer met publiek in een vol stadion gespeeld kan worden, MITS er een vaccin gevonden gaat worden. Niet iedereen zal dus een seizoenskaart kunnen bemachtigen. Maak maar een simpele rekening als we de anderhalve meter aan moeten houden, hoeveel toeschouwers houden we dan over mits het realiseerbaar is wbt beveiliging.



De twee jaar waar jij het over hebt zijn nergens op gebaseerd en gaan volkomen voorbij aan de maatschappelijke druk die zal ontstaan om evenementen weer toe te staan.

Die rekensom voor het aantal toeschuiven heeft Gerbrands al gemaakt en kwam neer op ca. 6000 plaatsen rekening houdend met 1,5 meter.
Los van alle praktische bezwaren blijf ik dan liever thuis. Totaal geen behoefte om in een bijna leeg sfeerloos stadion naar een pot voetbal te kijken.
Het alternatief zal zijn om thuis voor de televisie met vrienden en een paar kratten bier te kijken (en dat zal voor velen gelden).
Uiteindelijk is er maar 1 optie. Terug naar wat normaal was en hopelijk weer heel snel normaal is. En tot die tijd liever volledig zonder publiek dan allerlei halfbakken oplossingen.


Het is ook totaal niet te handhaven. Wat blijft erover van de 1.5m als PSV scoort?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 mei 2020 om 08:35:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 23 mei 2020 om 19:29:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 22 mei 2020 om 21:13:

open/sluit de onderstaande quote:

Nikiforov 3 schreef op 22 mei 2020 om 20:35:

k zal de club steunen en waarschijnlijk voor de all-in optie gaan. Primair omdat ik mijn plaats wil behouden en van het bedrag gelukkig geen hoofdpijn krijg.Neemt niet weg dat ik het zoals meerderen hier geen sterke beurt vindt van PSV. Eerst worden we gevraagd om af te zien van compensatie voor dit seizoen en nu komt nagenoeg het volledige risico voor het nieuwe seizoen ook ons als klant te liggen waarbij er teveel 'addertjes' onder het gras zitten zoals bij de 50% optie.

Ik begrijp dat het voor de club ook een dilemma is en dat de financiële situatie zeer precair wordt als er echt zonder publiek gevoetbald gaat worden. Dan nog had ik andere opties verwacht dan hetgeen er nu wordt geboden. Niet alleen vanwege de huidige onzekere situatie maar ook gezien het veelal treurige voetbal van de afgelopen periode.
Waarom niet een optie waarbij je bv. 50% van je seizoenskaart sowieso betaalt en de overige 50% per wedstrijd.
Waarom niet een optie waarbij je voor meerdere jaren (bv. 3 of 5) vooruit betaalt maar de kaart bij een volledig seizoen zonder publiek een jaar extra geldig blijft.

Kortom, er zijn meerdere opties te bedenken waarbij het risico niet volledig bij de klant ligt en waar ook voor PSV voordelen aan kunnen zitten.




Het is een gok . Je moet je realiseren dat het Minstens twee jaren gaat duren voordat er weer met publiek in een vol stadion gespeeld kan worden, MITS er een vaccin gevonden gaat worden. Niet iedereen zal dus een seizoenskaart kunnen bemachtigen. Maak maar een simpele rekening als we de anderhalve meter aan moeten houden, hoeveel toeschouwers houden we dan over mits het realiseerbaar is wbt beveiliging.



De twee jaar waar jij het over hebt zijn nergens op gebaseerd en gaan volkomen voorbij aan de maatschappelijke druk die zal ontstaan om evenementen weer toe te staan.

Die rekensom voor het aantal toeschuiven heeft Gerbrands al gemaakt en kwam neer op ca. 6000 plaatsen rekening houdend met 1,5 meter.
Los van alle praktische bezwaren blijf ik dan liever thuis. Totaal geen behoefte om in een bijna leeg sfeerloos stadion naar een pot voetbal te kijken.
Het alternatief zal zijn om thuis voor de televisie met vrienden en een paar kratten bier te kijken (en dat zal voor velen gelden).
Uiteindelijk is er maar 1 optie. Terug naar wat normaal was en hopelijk weer heel snel normaal is. En tot die tijd liever volledig zonder publiek dan allerlei halfbakken oplossingen.


Het is ook totaal niet te handhaven. Wat blijft erover van de 1.5m als PSV scoort?



Zie ook de beelden vorige week vanuit Korea waarbij spelers ook anderhalve meter van elkaar moeten blijven bij een doelpunt, maar dat dat (logisch) knap lastig is als je diep in blessuretijd de winnende maakt.

 

+1/-0

Zo'n reactie is leuker met een link RIS!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 26 mei 2020 om 09:18:

Zo'n reactie is leuker met een link RIS!



Met een hoofdrol voor een landgenoot

 

+1/-0

Er wordt aanvankelijk wel ook netjes gedekt op 1.5 meter!

 

+2/-0

Helaas inderdaad nogal matige opties en bovendien heel veel losse eindjes die de duidelijkheid niet ten goede komen. Had van PSV wat creatievere en eigenlijk ook wel ruimhartigere voorstellen verwacht. Zeker nadat 70% van compensatie voor het afgebroken seizoen heeft afgezien.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Seizoenskaart 20/21