Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » 2020 | Kledingsponsor

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Het contract met Umbro loopt af en ondanks dat ik qua shirts niet eens ontevreden ben (ieder zijn smaak) denk ik wel dat PSV als club nog veel kan winnen qua uitstraling als het terugkeert bij Nike of Adidas. Puma is dan nog een 3rd best option voor Umbro.

De vraag is alleen, wat is zoiets waard?

- Kan Nike nu wel voldoende shirts leveren itt voorheen
- Is Nike nog wel zoveel duurder dan bv Umbro?
- Hebben we als club veto recht op wanstaltige shirts, met andere woorden; mogen we kiezen uit een paar concepten of wordt er iets voor ons bedacht?
- Betaalt Umbro meer dan bv Adidas of Nike zouden willen doen? En hoeveel scheelt dat dan?
- Wil Adidas sowieso nog wel een 3e team erbij als Ajax en Feyenoord al in hun portofolio zitten?

Voor mij persoonlijk is het simpel, ik zou niet bezuinigen op kledingssponsor. Als bv Nike 2 miljoen betaalt en Adidas 1,5 en Umbra 2,5 dan zou ik nooit voor Umbro gaan. Misschien zelfs liever voor Adidas dan voor Nike.

 

+1/-0

Waarom???
Misschien ben ik te oud maar die uitstraling zegt me niks.
Ik vraag me af of PSV nu minder shirts verkoopt dan vroeger.

 

+1/-0

Er werd toentertijd gecommuniceerd dat de keuze voor Umbro ipv Nike mede lag aan de 'template'-shirts die Nike aanbied. Alleen clubs van 't kaliber Barca,PSG, Roma krijgen nog unieke shirts, de rest krijgt gewoon een standaard-aanpassing van een aantal designs die ze elk jaar opstellen. Als dit nog steeds het geval is dan kan 't me echt een worst wezen of Nike meer geld zou bieden of dat het beter voor de uitstraling zou zijn (al ben ik 't met dat laatste pertinent oneens). Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de bedragen miljoenen gaan schelen, eerder enkele tonnen.

Als je de portfolio van Umbro even bekijkt dan zie je dat PSV toch zeker een van de grotere clubs is daar. We staan o.a. tussen namen als Schalke, Everton, West Ham, Bournemouth, Santos en Gremio. Verder veelal 'kleinere' clubs zoals Hull, Burnley, Brentford, Nurnberg, Elfsborg etc. Dan heb ik liever dat PSV een van de oogappeltjes is van Umbro, dan 'one of the many' bij Nike of Adidas.

 

+5/-0

Als ik me goed herinner wilde Nike destijds een groter deel van het sponsorbedrag dan voorheen afhankelijk maken van de verkoop van artikelen. Of PSV uiteindelijk een betere deal maakte met Umbro heb ik geen idee van.

 

+1/-0

Nike no. Adidas no. Umbro yes!!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 27 september 2019 om 14:46:

Er werd toentertijd gecommuniceerd dat de keuze voor Umbro ipv Nike mede lag aan de 'template'-shirts die Nike aanbied. Alleen clubs van 't kaliber Barca,PSG, Roma krijgen nog unieke shirts, de rest krijgt gewoon een standaard-aanpassing van een aantal designs die ze elk jaar opstellen. Als dit nog steeds het geval is dan kan 't me echt een worst wezen of Nike meer geld zou bieden of dat het beter voor de uitstraling zou zijn (al ben ik 't met dat laatste pertinent oneens). Bovendien kan ik me niet voorstellen dat de bedragen miljoenen gaan schelen, eerder enkele tonnen.

Als je de portfolio van Umbro even bekijkt dan zie je dat PSV toch zeker een van de grotere clubs is daar. We staan o.a. tussen namen als Schalke, Everton, West Ham, Bournemouth, Santos en Gremio. Verder veelal 'kleinere' clubs zoals Hull, Burnley, Brentford, Nurnberg, Elfsborg etc. Dan heb ik liever dat PSV een van de oogappeltjes is van Umbro, dan 'one of the many' bij Nike of Adidas.



Jij begrijpt het :pul

 

+2/-0

Ik ben zeer tevreden met Umbro. De spullen zitten lekker, ik heb de indruk dat er beter en meer ruimte voor input is en de shirts zijn gemiddels gewoon prima. Ook de beschikbaarheid door het seizoen heen is beter en het assortiment (veel) groter. Je merkt aan alles dat we er veel meer toe doen dan bij Nike, waar we een van de velen zijn. Zeer tevreden!

 

+1/-0

Umbro betaalde gewoon meer, volgens mij was dat de belangrijkste reden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BetuwePSV schreef op 28 september 2019 om 14:30:

Ik ben zeer tevreden met Umbro. De spullen zitten lekker, ik heb de indruk dat er beter en meer ruimte voor input is en de shirts zijn gemiddels gewoon prima. Ook de beschikbaarheid door het seizoen heen is beter en het assortiment (veel) groter. Je merkt aan alles dat we er veel meer toe doen dan bij Nike, waar we een van de velen zijn. Zeer tevreden!


Dat is ook wel zo. Waarom zouden we wat anders willen als het qua geld niet beter wordt en de kwaliteit nu gewoon goed is? PSV doet leuke dingen met het shirt de laatste tijd.

 

+1/-0

Zelf iets te zeggen hebben over je shirt of het uit een boekje mogen kiezen en als je geluk hebt maken ze hem in je eigen kleuren.. :nee

Geef mij maar Umbro, prima historisch voetbalmerk met inspraak in het shirt!

 

+2/-0

Geld is natuurlijk het belangrijkste, maar voor mijn gevoel vind ik Puma wat meer uitstralen dan Umbro. Ben hier dus (voorlopig) blij mee.

 

+1/-0

Acceptabel.

 

+1/-0

Kan wel mee leven, zeker als betalen meer gaat betalen dan Umbro.

open/sluit de onderstaande quote:

Dat Puma de nieuwe kledingpartner van PSV wordt, is nog niet 100% zeker, maar de Duitsers hebben zeker kans. Positief voor PSV: financieel beter bod dan nu. Umbro kan het bod van Puma nog overtreffen. Positief aan dat bedrijf is bijvoorbeeld dat PSV inspraak heeft bij ontwerpen.



Kan me voorstellen dat Rik (nog) niet op de hoogte is van alle ins en outs, maar afgaande op z'n woorden zal PSV dus minder/weinig inspraak hebben op de shirts. In dit geval, blijf lekker bij Umbro.

 

+1/-0

Als Puma daadwerkelijk het meest betaald en we behouden inspraak op het tenue dan vind ik het een prima kledingsponsor voor PSV! Ze maken vaak mooie tenues. Ze zijn in de voetbalwereld niet zo groot als Nike en Adidas maar ze zijn wel kledingsponsor van grote clubs als Manchester City, AC Milan, Borussia Dortmund, Olympique Marseille en Valencia.
Het grote nadeel van Adidas vind ik dat naast het logo op de borst, ook de drie strepen er per se op moeten. Bij een egaal shirt vind ik die strepen vaak niet storend maar bij een gestreept shirt zoals PSV ziet dit er niet mooi uit. In de jaren ’70 en ‘80 speelde PSV ook in Adidas en bepaalde Adidas dat we voortaan in een egaal rood shirt moesten spelen omdat dan de witte Adidas strepen beter zichtbaar waren. Belachelijk dat PSV hier toen mee akkoord ging en we jaren in een egaal rood shirt speelden ipv het traditionele rood-wit gestreepte shirt. 

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 14 oktober 2019 om 14:50:


Kan me voorstellen dat Rik (nog) niet op de hoogte is van alle ins en outs, maar afgaande op z'n woorden zal PSV dus minder/weinig inspraak hebben op de shirts. In dit geval, blijf lekker bij Umbro.



PSV heeft nu inspraak bij Umbro, staat niet dat ze dat niet zouden gaan hebben bij Puma.

Maar lijkt mij prima keuze, hopen op inspraak naast de blijkbaar flink hogere financiële aanbieding.

 

+1/-0

Ik heb wel vertrouwen in het bestuur van PSV om de juiste partners uit te kiezen en goede deals te sluiten. Zelfs na het Investous-debakel.

 

+1/-0

Dit suggereert dat al het een 'done deal' is: https://www.footyheadlines.com/2019/10/puma-psv-20-21-home-away-third-kits.htmllink

 

+1/-0

Rood wit zwart home kit, Philips blauw met wit away kit en zwart met rood 3rd kit..... kan niet fout gaan = altijd goed.

 

+1/-0

Rood/zwart is een uitstekende combinatie.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » 2020 | Kledingsponsor