Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Centrale Verdediger

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Wat ik ook interessant vind is hoe ze het op het middenveld neer gaan zetten bij balverlies. Als je hoog staat met 1 controleur ben je wel kwetsbaar en kunnen ze met 2-3 tikken voor de keeper staan. In de oefenwedstrijden zag je dat ook al terug al leek het erop dat het tegen Villarreal al beter was.

En inderdaad - we gaan dit vooral zien in de top wedstrijden en Europees. Tegen pak-m-beet Fortuna, Excelsior of RKC is dit geen probleem. Het lijkt erop dat Ruud het wel in zijn hoofd heeft hoe dit te takelen maar dat de spelers van jong het nog vooral onder de knie hebben.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psvsupottie.com schreef op 21 juli 2022 om 14:04:

Obispo gaat het toch echt niet redden. Blijft een enorme zenuwpees aan de bal en ook zonder bal. Max kan aanvallend prima, maar verdedigend is het pover. Een linkerkant van de onze verdediging met Obispo en Max is vragen om problemen.

Ramalho is prima voor PSV, vind ik. Teze ook. Van Branthwaite verwacht ik wel wat op basis van zijn status in Engeland. Boscagli duurt nog even.

Ja, we missen wel echt die absolute topverdediger die dit elftal naar een hoger plan trekt. Maar Branthwaite zou echt wel mee kunnen vallen en een betere keeper is ook echt een verschil.

Dat jongens als Dennis Vos een kans krijgen van Ruud begrijp ik echt niet. Die komt in elk opzicht tekort. Geldt overigens voor meer jongens van Jong PSV. Laat alleen diegenen meedoen die echt wat te zoeken hebben in PSV 1.


Het is de voorbereiding. Misschien valt het ineens mee. Ontwikkeling gaat niet geleidelijk maar vaak in sprongen. Nu haalt hij het misschien niet maar deze ervaring neemt hij wel mee naar zijn volgende club. Ook dat os opleiden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 21 juli 2022 om 22:37:

Wat ik ook interessant vind is hoe ze het op het middenveld neer gaan zetten bij balverlies. Als je hoog staat met 1 controleur ben je wel kwetsbaar en kunnen ze met 2-3 tikken voor de keeper staan. In de oefenwedstrijden zag je dat ook al terug al leek het erop dat het tegen Villarreal al beter was.

En inderdaad - we gaan dit vooral zien in de top wedstrijden en Europees. Tegen pak-m-beet Fortuna, Excelsior of RKC is dit geen probleem. Het lijkt erop dat Ruud het wel in zijn hoofd heeft hoe dit te takelen maar dat de spelers van jong het nog vooral onder de knie hebben.


Slim!. In je vorige post zeg je nog dat de verdediging beter is door een fatsoenlijk systeem en nu vind je het middenveld te kwetsbaar. Zo heb je altijd gelijk!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 21 juli 2022 om 23:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 21 juli 2022 om 22:37:

Wat ik ook interessant vind is hoe ze het op het middenveld neer gaan zetten bij balverlies. Als je hoog staat met 1 controleur ben je wel kwetsbaar en kunnen ze met 2-3 tikken voor de keeper staan. In de oefenwedstrijden zag je dat ook al terug al leek het erop dat het tegen Villarreal al beter was.

En inderdaad - we gaan dit vooral zien in de top wedstrijden en Europees. Tegen pak-m-beet Fortuna, Excelsior of RKC is dit geen probleem. Het lijkt erop dat Ruud het wel in zijn hoofd heeft hoe dit te takelen maar dat de spelers van jong het nog vooral onder de knie hebben.


Slim!. In je vorige post zeg je nog dat de verdediging beter is door een fatsoenlijk systeem en nu vind je het middenveld te kwetsbaar. Zo heb je altijd gelijk!



:D Busted! :B

Maar even zonder gekheid, het kan wel degelijk beide.

Bij Schmidt was het vaak een kamikaze-systeem omdat ze met vrijwel de hele ploeg druk aan het zetten waren op de helft van de tegenstander met de backs ongeveer tegen de cornervlag. Daardoor werden de ruimtes achter de verdediging gigantisch, waardoor PSV in de eredivisie 42! doelpunten moest slikken. Doordat Ruud wat behoudender wil gaan spelen, met de aanwinst van de keeper, zou dat minder moeten zijn.

Wat je dan vervolgens ziet is dat in de topwedstrijden en de Europese wedstrijden, je wel kwetsbaar zult zijn met 1 verdedigende middenvelder in de omschakeling wanneer er in de aanval een keer balverlies geleden wordt. Tenzij hij een manier heeft om de druk op de bal te blijven houden en de key-pass eruit kan halen, maar dat is in de oefenwedstrijden in elk geval nog niet terug te zien. Nu zal een NEC of GA Eagles niet zo makkelijk 2 splijtende ballen op maat achter elkaar kunnen geven, dus is dat probleem minder, maar een Ajax/Benfica/Monaco kan dat dus wel. Doordat Ruud minder ver naar voren gaat spelen, gaat het wel minder vaak voorkomen dan onder Schmidt, maar het gaat nog steeds gebeuren. Ik zou dan ook graag zien dat hij in die wedstrijden kiest om met de punt naar voren te spelen en het controlerende blok van Sangaré en Guti gebruikt.

Dus denk ik dat PSV minder doelpunten tegen gaat krijgen in de eredivisie? Ja
Denk ik dat het systeem met 1 controleur gaat werken in topwedstrijden en Europa? Nee

 

+2/-0

Ik denk dat het 'kamikaze'-voetbal ook gewoon te maken heeft met kwaliteit en inzicht van de verdedigers. En dan doel ik eigenlijk specifiek op Phillipp Max. Hoewel ik er geen officiële cijfers van heb, had ik het gevoel dat Mauro Jr. op linksback veel beter zijn momenten wist te kiezen om naar voren te gaan. Daardoor kwamen we achterin minder vaak in ondertal-situaties terecht waarin het voor een tegenstander betrekkelijk eenvoudig is om er doorheen te voetballen. En daarnaast was Mauro Jr. in termen van goals en assists minstens net zo belangrijk als Max.

Ik ben benieuwd hoe RvN het wil gaan invullen komend seizoen. Dat het erop lijkt dat hij met 1 achteruitgeschoven middenvelder gaat spelen in plaats van met 2, lijkt natuurlijk een hele verandering. Als de positionering van de andere spelers echter licht is aangepast, hoeft het allemaal niet zoveel uit te maken. En het is ook niet zo dat de 2 andere middenvelders vrijgesteld zijn van verdedigende taken, ook die zullen er gewoon moeten zorgen dat de organisatie goed staat.

Die keeper gaat mijns inziens wel een positief verschil maken, maar die gaat natuurlijk ook vaak genoeg in een situatie komen waarin hij kansloos gaat zijn. Drommel heeft een paar échte ketsers gemaakt die deze keeper hopelijk niet heeft, of in ieder geval minder vaak. Maar als de tegenstander door slechte veldbezetting eenvoudig door onze organisatie heen snijdt, kan Benitez dat ook niet in zijn eentje oplossen.

Het gras lijkt altijd groener aan de overkant, maar als ik zie wat Ajax met Timber, Bassey en Schuurs op CV beschikbaar heeft, dan steekt ons assortiment daar toch wat flets bij af. Ook Feyenoord heeft met Trauner en Senesi 2 prima CV's. PSV heeft met Teze en Obispo 2 talentvolle jongens die mij nog niet 100% overtuigd hebben, Luckassen die ik al 3x afgeschreven heb, een 20-jarig broekie van Everton en 2 geblesseerde jongens die in mijn ogen bovenaan de pikorde zouden staan indien fit.

Uiteraard gaat er niets meer bijkomen in de verdediging. We zijn zelfs zonder de jeugdspelers meer dan dubbel bezet en hebben dus ruim voldoende spelers. Dat het kwalitatief op topniveau hooguit middelmaat is, doet daar niets aan af. PSV heeft ervoor gekozen om vooralsnog niet door te selecteren, en met de huur van Hoever en Brantwaithe voor de korte termijn iets meer opties te genereren.

Voor de eredivisie en een aantal Europese potjes zal dat over het algemeen voldoende zijn, maar tegen betere tegenstanders kan ik me op dit moment niet voorstellen dat we beter gaan presteren dan vorig seizoen.

 

+2/-0

Transfervrij, Zagadou en Denayer.

 

+1/-0

De positie van Denayer is al ingevuld door de KNVB..

 

+6/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 15 augustus 2022 om 17:00:

De positie van Denayer is al ingevuld door de KNVB..



:D :D :B :B

 

+1/-0

John Brooks is ook transfervrij, 29 jaar, 193cm. Jaren ervaring in de Bundesliga en de Amerikaanse ploeg, vorig seizoen nog basisspeler bij Wolfsburg.

Met hem en Denayer heb je waarschijnlijk 2 van de beste verdedigers van de Eredivisie, transfervrij. Ik schat beiden hoger in dan alles dat we hebben, vooral Denayer.

 

+1/-1

Ik moet wel mijn excuses maken aan Teze en Obispo. Die staan er wel behoorlijk, de eerste paar wedstrijden. Toch houden we niet eens bijna de nul, waaraan zal dat dan liggen?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 17 augustus 2022 om 08:09:

Ik moet wel mijn excuses maken aan Teze en Obispo. Die staan er wel behoorlijk, de eerste paar wedstrijden. Toch houden we niet eens bijna de nul, waaraan zal dat dan liggen?


Ik denk dat Fred Rutten zou zeggen:Je moet 90 minuten hoog in de concentratie blijven.

 

+1/-0

Dat is mooi verwoord, want ondanks de prima dingen die onze verdedigers ook in de topwedstrijden bij vlagen laten zien, moeten we niet vergeten dat Obispo gisteren met zijn ziekenhuisbal door het midden verantwoordelijk was voor de gevaarlijke situatie waarbij Saibari de overtreding moest maken waarna Benitez zijn blunder beging. Dat soort momenten kunnen gewoon niet. Al zet je daar 10 mooie tackles en een kopgoal tegen over.

Tegen Monaco gaf Obispo op een gegeven een bal terug richting de keeper, terwijl Minamino - net weer opgekrabbeld na een pijntje - daar nog tussen stond. Dat had zomaar fout af kunnen lopen. Ook dat was een moment wat gewoon niet mag gebeuren. En een absolute topverdediger gebeurt dat ook niet.

De tegengoal van Eagles kwam doordat Lidberg veel te veel ruimte kreeg. Bij de 1e tegengoal gisteren had Colak ook een zee van ruimte, maar daar werd eerder al niet goed opgelet op Tavernier wiens loopactie pas te laat werd opgemerkt door Guti. Zo kun je tot nu toe bij elke tegengoal die we gekregen hebben wel 1 of 2 zaken benoemen die gewoon niet goed gaan.

Is het pech dat tegenstanders daar steeds gebruik van maken? Of gebeuren dit soort dingen stiekem wel vaker, maar valt het alleen op als er een doelpunt uit voorkomt?

 

+3/-0

Natuurlijk is dat geen pech maar gewoon onkunde, en ja, dit gebeurt vaker zonder dat er direct van wordt geprofiteerd.
Linksom of rechtsom helpt het tegenstanders wel in het zadel.
Natuurlijk vallen Teze en Obispo niet tegen maar te vaak kun je elke positieve actie wegstrepen tegen een mindere actie elders in de wedstrijd. In de eredivisie kun je hiermee wellicht leven tegen alle ploegen behalve de top-4 maar nu je voor het eerst in jaren weer eens uitzicht hebt op CL-voetbal zul je de verdediging een kwaliteitsinjectie moeten geven door het halen van een klasbak.
Je kunt geen CL spelen met Teze en Obispo met hun tekortkomingen, Ramalho welke door elke speler er totaal uitgelopen wordt en een weifelende back aan de linkerkant. Nu je (hopelijk) de kans krijgt in de CL en ook een leuk voetballend team kunt neerzetten, mag je het niet teniet laten doen door een te matige verdediging.

 

+3/-0

Drommel had het laagste reddingspercentage in PSV historie en dat was niet enkel omdat hij zo n mindere keeper is maar ook omdat de doelkansen van de tegenstander een hele hoge slagingspercentage hebben. Benitez heeft er al flink wat uitgehouden maar ook wat doorgelaten terwijl het een topkeeper is in mijn ogen.

Aanvallend hebben we heel veel mensen die een goal kunnen maken en dat zien we nu ook na 6 officiele wedstrijden. Xavi, Bakayoko, Luuk, Til, Veerman en Gakpo hebben allemaal beslissende goals/assists/acties gehad. Defensief is dat ook het geval want Obispo Max Hoever Benitez etc zijn ook allemaal verantwoordelijk geweest voor tegengoals.

Ik denk zelf dat het ook met de speelstijl te maken heeft, we zakken ver in, we raken de bal te snel kwijt, tegenstander is dichtbij onze goal, ook in de omschakeling veel ruimte en we zijn ook kwetsbaar bij de backs. Daar tegenover staan wel 20(!) goals in 6 wedstrijden waaron 4 top tegenstanders.

Misschien ben ik te positief, maar ik vind Teze en Obispo prima, Ramalho en Obispo top, Branthwaite erbij om het op slot te gooien prima en als Boscagli er straks weer bij komt hebben we ook nog genoeg opties om blessures op te vangen. Ik vind de CV positie helemaal in orde.

 

+1/-0

Eigenlijk zou er wekelijks op dit niveau(cl) gespeeld moeten worden want de potentie is misschien aanwezig maar de uitvoering tegen zowel Monaco als Rangers ontbreekt toch weer die 90 min scherpte en dat is wel het punt waar het op cl-niveau om draait.
Daarom is het te hopen en draait het enkel en alleen even hierom,het binnenhalen v/d CL-inkomsten om door te selecteren,nu zijn natuurlijk alle posities dubbel bezet maar met de extra inkomsten moet het management nauwkeurig overwegen om enkel toegevoegde waarde binnen te halen.(een back van Mainz of Oostenrijkse international is voor de toekomst niet goed genoeg)
Champions-league bewustzijn en daar naar handelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 17 augustus 2022 om 11:47:

Drommel had het laagste reddingspercentage in PSV historie en dat was niet enkel omdat hij zo n mindere keeper is maar ook omdat de doelkansen van de tegenstander een hele hoge slagingspercentage hebben. Benitez heeft er al flink wat uitgehouden maar ook wat doorgelaten terwijl het een topkeeper is in mijn ogen.

Aanvallend hebben we heel veel mensen die een goal kunnen maken en dat zien we nu ook na 6 officiele wedstrijden. Xavi, Bakayoko, Luuk, Til, Veerman en Gakpo hebben allemaal beslissende goals/assists/acties gehad. Defensief is dat ook het geval want Obispo Max Hoever Benitez etc zijn ook allemaal verantwoordelijk geweest voor tegengoals.

Ik denk zelf dat het ook met de speelstijl te maken heeft, we zakken ver in, we raken de bal te snel kwijt, tegenstander is dichtbij onze goal, ook in de omschakeling veel ruimte en we zijn ook kwetsbaar bij de backs. Daar tegenover staan wel 20(!) goals in 6 wedstrijden waaron 4 top tegenstanders.

Misschien ben ik te positief, maar ik vind Teze en Obispo prima, Ramalho en Obispo top, Branthwaite erbij om het op slot te gooien prima en als Boscagli er straks weer bij komt hebben we ook nog genoeg opties om blessures op te vangen. Ik vind de CV positie helemaal in orde.



Laat ik voorop stellen dat het prijzenswaardig is voor de volle 100% achter de spelers te staan, maar Obispo prima dan wel top te noemen gaat mij wat ver.
Zoals elders terecht wordt opgemerkt is hij al debet aan een handvol misperen en het seizoen is net begonnen. Bovendien moeten de serieuze tegenstanders nog komen.
Dan kun je daarmee toch niet zomaar tevreden zijn?
Boscagli, in mijn ogen ook niet meer dan een redelijke CV, geen kanjer, zou toch pas aan het einde van dit jaar terugkeren? Dan zijn qua eventuele CL de kaarten al geschud.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Guppie schreef op 17 augustus 2022 om 16:21:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 17 augustus 2022 om 11:47:

Drommel had het laagste reddingspercentage in PSV historie en dat was niet enkel omdat hij zo n mindere keeper is maar ook omdat de doelkansen van de tegenstander een hele hoge slagingspercentage hebben. Benitez heeft er al flink wat uitgehouden maar ook wat doorgelaten terwijl het een topkeeper is in mijn ogen.

Aanvallend hebben we heel veel mensen die een goal kunnen maken en dat zien we nu ook na 6 officiele wedstrijden. Xavi, Bakayoko, Luuk, Til, Veerman en Gakpo hebben allemaal beslissende goals/assists/acties gehad. Defensief is dat ook het geval want Obispo Max Hoever Benitez etc zijn ook allemaal verantwoordelijk geweest voor tegengoals.

Ik denk zelf dat het ook met de speelstijl te maken heeft, we zakken ver in, we raken de bal te snel kwijt, tegenstander is dichtbij onze goal, ook in de omschakeling veel ruimte en we zijn ook kwetsbaar bij de backs. Daar tegenover staan wel 20(!) goals in 6 wedstrijden waaron 4 top tegenstanders.

Misschien ben ik te positief, maar ik vind Teze en Obispo prima, Ramalho en Obispo top, Branthwaite erbij om het op slot te gooien prima en als Boscagli er straks weer bij komt hebben we ook nog genoeg opties om blessures op te vangen. Ik vind de CV positie helemaal in orde.



Laat ik voorop stellen dat het prijzenswaardig is voor de volle 100% achter de spelers te staan, maar Obispo prima dan wel top te noemen gaat mij wat ver.
Zoals elders terecht wordt opgemerkt is hij al debet aan een handvol misperen en het seizoen is net begonnen. Bovendien moeten de serieuze tegenstanders nog komen.
Dan kun je daarmee toch niet zomaar tevreden zijn?
Boscagli, in mijn ogen ook niet meer dan een redelijke CV, geen kanjer, zou toch pas aan het einde van dit jaar terugkeren? Dan zijn qua eventuele CL de kaarten al geschud.



Ik vind tegenstanders als Monaco Rangers en Ajax wel serieuze tegenstanders. Die 4 wedstrijden per jaar dat we tegen sterkere teams komen mag geen lat zijn voor de complete selectie.

 

+1/-0

Ik snap jouw gevoel ook wel Tinus. We hebben die jongens uit de eigen jeugd, Boscagli loopt hier al een hele tijd rond en Ramalho had een prima debuutjaar. Ze laten stuk voor stuk duidelijk meer kwaliteiten zien dan miskleunen uit het verleden zoals Derijck, Marcelo, Maza, Baumgartl en Luckassen. Ook jongens als Isimat, Schwaab, Viergever en Rekik waren echt niet beter dan de jongens die we nu hebben. Wat moet dan de norm zijn? Zijn dat de uitzonderlijke jongens zoals Alex, Jeff Bruma en Moreno?

Maar toch...als je kijkt naar de periodes in de afgelopen 20 jaar waarin ik ons echt goed voetbal vond spelen, deden we dat aan de hand van tenminste 1 topverdediger. De jongens die we nu hebben, vind ik duidelijk een niveautje lager. Dat zie je terug in de kwaliteit van ons spel. Want ik wil Obispo zeker niet afvallen, ben blij dat we hem hebben en zou hem zelf ook in de basis zetten, maar van de fouten die hij in deze 6 wedstrijden heeft gemaakt, kun je een dodelijke compilatie maken.

PSV heeft de ambitie uitgesproken om bij de top 32 van Europa te horen. Als we ons voor de poulefase CL plaatsen, zou je kunnen beargumenteren dat we daar weer bij zitten. Maar als ik eerlijk ben, vind ik dat we daar nog (lang) niet zijn. Want daarvoor hebben we de afgelopen jaren te weinig gepresteerd in de grote wedstrijden. Dan hadden we uit het rijtje Olympiacos, Benfica, Sociedad of Leicester tenminste 1 tegenstander uit moeten schakelen.

De stabiliteit van de verdediging is in mijn ogen één van de belangrijkste redenen waarom we de afgelopen jaren te weinig gepresteerd hebben. We krijgen te makkelijk en te veel goals tegen. Natuurlijk niet volledig toe te schrijven aan ons centrale duo, maar ze hebben in mijn ogen wel deel gehad in de malaise.

Oftewel, het is zaak dat onze huidige spelers een stap zetten in 'consistency', dat ze geconcentreerder zijn en de domme dingen uit hun spel krijgen, óf dat we een top-aankoop doen. En dat laatste is lastig, dat hebben de voorbije 20 jaar uitgewezen. Er zijn er maar een paar geweest die goed uit de verf kwamen.

 

+2/-0

Er moet echt een rcv bij komen, die ook ervaren is en op het aller hoogste niveau heeft gespeeld. Had verwacht dat ramalho die rol op zich zou nemen,maar die heeft al moeite met zich zelf, laat staan leiding geven aan de hele verdediging. Nee ik zou een andere verdediger halen. Bij man united heb je bijvoorbeeld bailly, speelt nooit, echt zonde.Is echt een hele goede verdediger. Mischien kan sangare eens zijn goede vriende vragen of hij niet voor psv wil spelen en wie weet kan bailly ronaldo weer overtuigen :B . Bij psv kan ronaldo dan mooi cl spelen,iets wat hij heel graag wil.

 

+1/-0

Die top 32 ambitie heeft de club al even geleden laten vallen. Dat was alleen gebaseerd op de plannen die de UEFA destijds had dat de top 32 van de coëfficiëntenlijst naar de Champions League zou gaan. Zo ver zit PSV daar overigens niet eens meer vanaf na afgelopen jaren.

Om verder weer ontopic te blijven/gaan: ik sluit me volledig aan bij de woorden van Sir Tinus over de kwaliteit van de verdediging. Over de afgelopen 6 wedstrijden kun je ook een compilatie maken met acties waarbij je denkt dat Obispo thuis hoort in de Europese top.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Centrale Verdediger