Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Centrale Verdediger

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Ricardo, is dat nou niet juist het verschil tussen een topclub en een middenmotor? Bij een topclub heb je de druk van het moeten presteren. Daar word je afgerekend op je mindere punten, want elke nederlaag is pijnlijk. Als de druk minder hoog is, word je anders beoordeeld en ligt over het algemeen de lat wat lager.

Neem nou bijvoorbeeld Mark Diemers. Die werd in Sittard op handen gedragen omdat hij er 10x per jaar een bal in schoot. Bij Feyenoord werd ie verguisd omdat ie eigenlijk gewoon veel te weinig brengt. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen van voetballers die ontegenzeggelijk kwaliteiten hebben, maar die het in de top niet konden waarmaken.

Ik ben het met je eens dat je van de eerste 6 wedstrijden van dit seizoen een prachtige compilatie van Obispo kan maken met daarin tackles, goals en onverzettelijkheid in de duels. Dat spreek ik niet tegen, dat beaam ik zelfs. Maar die foutjes, die momenten in een wedstrijd waarin hij opeens door de ondergrens zakt, die zijn niet topclub-waardig. Als hij erin slaagt die momentjes uit zijn spel te halen, dan is het een topverdediger die voor ons niet meer houdbaar zal zijn.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 18 augustus 2022 om 10:02:

Ricardo, is dat nou niet juist het verschil tussen een topclub en een middenmotor? Bij een topclub heb je de druk van het moeten presteren. Daar word je afgerekend op je mindere punten, want elke nederlaag is pijnlijk. Als de druk minder hoog is, word je anders beoordeeld en ligt over het algemeen de lat wat lager.

Neem nou bijvoorbeeld Mark Diemers. Die werd in Sittard op handen gedragen omdat hij er 10x per jaar een bal in schoot. Bij Feyenoord werd ie verguisd omdat ie eigenlijk gewoon veel te weinig brengt. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te noemen van voetballers die ontegenzeggelijk kwaliteiten hebben, maar die het in de top niet konden waarmaken.

Ik ben het met je eens dat je van de eerste 6 wedstrijden van dit seizoen een prachtige compilatie van Obispo kan maken met daarin tackles, goals en onverzettelijkheid in de duels. Dat spreek ik niet tegen, dat beaam ik zelfs. Maar die foutjes, die momenten in een wedstrijd waarin hij opeens door de ondergrens zakt, die zijn niet topclub-waardig. Als hij erin slaagt die momentjes uit zijn spel te halen, dan is het een topverdediger die voor ons niet meer houdbaar zal zijn.



Helemaal mee eens. Obispo doet het vooralsnog prima. Neemt niet weg dat hij opbouwend nog veel te leren heeft en ook verdedigend nog stappen moet maken. Die stappen maak je sneller als je veel speelt. Ik denk dat Obispo gebaad is bij een ervaren centrale verdediger naast hem. Een dergelijke speler heeft PSV op dit moment niet in de selectie. Ik vind Ramalho daarvoor tekort komen. Ramalho voldoet maar heeft net als Obispo soms rare foutjes in zijn spel.

 

+1/-0

Voor alle linies van PSV geldt wel dat er gewoon te nonchalant met de belangrijke momenten wordt omgesprongen. Voorin geldt dat naar mijn mening nog meer dat achterin.

Naar mijn mening is de oplossing niet om een goede speler erbij te halen, maar om te blijven hameren bij de spelers op dat soort momenten. Dat is een langzaam proces.

Dat zou uiteraard wel aan de hand van een goede CV kunnen zijn, maar het niveau wat je dan moet nastreven is onhaalbaar zonder grote afschrijvingen. Er zijn ook niet echt gegadigden qua oud-PSVers.

Ik denk wel dat Ruud een man is die kritisch kijkt naar een 2-4 tegen Kowet. Het is ook wel lastig als je normaal 30 kansen per wedstrijd krijgt om geil te zijn voor de nul en de goal en om overal het meeste van te maken. Tegen Excelsior zou je met 10-0 moeten kunnen winnen als je heel scherp bent, maar dat is PSV zelden.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 augustus 2022 om 12:09:
Tegen Excelsior zou je met 10-0 moeten kunnen winnen als je heel scherp bent, maar dat is PSV zelden.



Dat was toch die andere Rotterdamse club? 😂

Maar eens hoor, daar waar Ajax vaker doorpakt en een 6/7/8-0 op het bord zet, stopt bij ons de teller vaker bij 3-1

Geen idee waar dat aan ligt.. is iets wat al jaren in ons DNA lijkt te zitten. Snap wel dat als je succesvolle Europese campagnes hebt en in de beker actief blijft dat je gaat doseren, maar wij maken het onszelf vaak te moeilijk.

 

+1/-0

Ben het volkomen eens met die nonchalanche of vrijblijvendheid en daar moet mi op te trainen zijn door veel meer te denken en te handelen in de geest v/d champions-league of het titelgevecht.
Misschien mag het allemaal wel wat veeleisender door de hele opleiding heen.
Uiteindelijk gaat het in de top om details en effectiviteit.

 

+3/-0

Heel romantisch dat er 2 CV's uit eigen jeugd doorbraken en het ook redelijk doen, maar je had eventueel een 28 jarige ervaren Barcelona verdediger gratis kunnen huren wiens megasalaris volledig door Barca betaalt zou worden.

Je gaat mij niet vertellen dat hij liever bij een Italiaanse promovendus genaamd Lecce, met een oerlelijk stadion met zo'n sintelbaan, wil spelen als je je gemeld had voor hem. Bovendien kan ie ook linksback spelen. Goed voor de ontwikkeling van Obispo dat ie niet komt, maar als je ooit goedkoop een tijdelijke vervanger van Boscagli had kunnen oppikken die het niveau achterin makkelijk naar boven tilt, was het met Umtiti.

 

+1/-0

Je kan je ook afvragen waarom alleen een Italiaanse promovendus Umtiti wil overnemen, terwijl ze er helemaal niets voor hoeven te betalen. De afgelopen jaren een hele hoop blessures gehad, waaronder ook enkele zware. Vanwege al die blessures heeft hij in de afgelopen vijf seizoenen 97 duels moeten missen, gemiddeld bijna 20 per seizoen.

Daarmee is waarschijnlijk de vraag al beantwoord waarom verder niemand op zijn komst zit te wachten.

 

+1/-0

Nah. Weliswaar veel en zware blessures gehad, maar sinds ie weer fit is, is het misschien geen wereldtop meer (immers Frans international voor zijn blessures) maar nog steeds wel een hele goede verdediger. Zeker voor ons.

Was ook overal in beeld bij leuke clubs de afgelopen jaren voor transfers, maar als je 20M per jaar verdiend, ga je natuurlijk niet graag weg voor een halvering vh salaris. Dus bleef ie zitten en blokkeerde ie zelf elke transfer. Mede omdat ie dacht weer in de basis aan te haken.

Dat Lecce nu toeslaat heeft meer met de juiste timing en geluk te maken. Want al die tijd wilde Barcelona helemaal niet het salaris doorbetalen. Die zijn echter wanhopig ruimte aan het creëren om nieuwe spelers in te kunnen schrijven, dus gaan nu steeds meer overstag en pakken hun verlies. Zelfs Memphis mag nu gratis weg ipv voor 20M.

Met Umtiti op de plek van Obispo was je van een 6je naar 7.5 gegaan.

 

+1/-0

Dat is juist het probleem van Umtiti. Hij is niet fit. Zijn laatste wedstrijd is in december van vorig jaar geweest.

 

+1/-0

Jij volgt het daar niet echt zo te zien. Die is al lang fit, 5 maanden alweer volop meetrainen sinds een teenblessure. Dat ie meestal niet speelt heeft vooral met die gekke voorzitter te maken die gevraagd heeft aan zijn trainers (Koeman en Xavi) hem zo min mogelijk meer te gebruiken om hem toch richting transfer te duwen.

Algemeen bekend verhaal dat hij als een blok aan het salarisbeen hangt, en bij een club van 1.2 miljard schuld wiens water aan de lippen staat, probeerden ze er alles aan te doen om hem weg te treiteren. Iets wat ze in mindere mate ook met FdJ aan het doen waren afgelopen maanden.

Jij baseert je conclusies op statistiek. Maar een gratis verdediger oppikken, die ook afgelopen jaar nog regelmatig verdienstelijk heeft meegespeeld bij Barcelona 1 toen ie hard nodig was wegens blessures, heeft natuurlijk ook wat te zoeken bij PSV. Hij is echt niet versleten met 28j.

 

+1/-0

Iemand die al negen maanden niet meer heeft gespeeld is niet fit. Zelfs in de voorbereiding heeft hij niks mogen spelen. Geen idee waar je vandaan blijft halen dat afgelopen jaar nog regelmatig verdienstelijk heeft gespeeld, want hij heeft nog steeds maar letterlijk één wedstrijd gespeeld.

 

+1/-0

Waar we het waarschijnlijk wel over eens zijn, is dat Barca heel blij is dat ze van hem af zijn.. en dat is waarschijnlijk niet voor niets..

 

+1/-0

De achterhoede van PSV is gewoon niet goed genoeg. Er moet een leider daar staan die ballen kan afpakken. Het is elke wedstrijd kassa tegen PSV. Hoe moeilijk kan het zijn om dit te begrijpen?

PSV krijgt zelfs doelpunten tegen van Emmen en Go Ahead Eagles. Dan is dit simpelweg niet goed genoeg.

 

+1/-0

De meeste mensen schreeuwen al langer op het forum dat de verdediging niet goed genoeg is en daar sluit ik mij volledig bij aan. En dat wordt bij dit soort wedstrijden helemaal duidelijk, maar ook tegen laagvliegers uit de Eredivisie. Waar is de tijd gebleven dat we zoveel wedstrijden de nul hielden? Ik kan het me niet heugen.
PSV gokt nu gewoon dat Teze/Obispo nog zover door kunnen groeien dat ze straks wel van acceptabel niveau worden. Dat zijn ze nog niet en ik vraag me af of ze het in zich hebben om dit wel te bereiken. Ook de vleugels vind ik om te janken. Eens hadden we vleugels als Dumfries of Angelino. Die voegden veel toe. Voor welke verdediger van PSV is er nu interesse? Juist, voor niemand. En dat zegt voor mij genoeg.

 

+1/-1

Hoe is het toch mogelijk dat PSV sinds Alex geen onberispelijke, betrouwbare verdediger meer heeft gehad. Maza, Marcelo, Derijck, Schwaab, Isimat, Lucassen, Baumgartl, Ramalho...ik word er niet vrolijk van. Bruma kwam misschien nog in de buurt. Hoe zit het met hem eigenlijk? Viergever wellicht ook te snel van de hand gedaan.

 

+1/-0

Moreno, Salcido.
Bruma valt na PSV overal buiten de boot.

 

+1/-0

Viergever bakt er niet echt veel meer van. Toen hij bij AZ speelde was het mijn favoriete aankoop, maar dat is misschien al wel tien jaar geleden.

Moreno was inderdaad goed, maar ik denk dat Obispo en Teze ook goed kunnen worden. Het nadeel is dat ze allebei talentvol en onervaren zijn. Je hebt liever een talent en een sterkhouder. Het idee was dat Ramalho dat zou zijn, maar vorig jaar was al duidelijk dat hij niet significant beter is dan die twee jonkies.

Probleem is ook wel de backs, eigenlijk. Max loopt alleen maar achteruit en zorgt er allerminst voor dat de druk op het centrum minder wordt en Mwene is zo-zo. Het is geen Angelino en Dumfries, zeg maar.

 

+1/-0

Ook Teze en Obispo gaan geen Europese subtop halen. Ik blijf Obispo een onbehouwen klungel vinden.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 26 augustus 2022 om 16:56:

Ook Teze en Obispo gaan geen Europese subtop halen. Ik blijf Obispo een onbehouwen klungel vinden.



Teze kun je erbij hebben, Obispo zie ik de stap ook niet maken. Heb het tegendoelpunt eens teruggekeken, het begint bij hem fout te gaan eigenlijk, speelt de bal totaal onnodig op de keeper, had gewoon in kunnen dribbelen of een pass vooruit kunnen geven. Vervolgens is het Murphy's law met Benitez die blijkbaar Teze over het hoofd ziet, de bal niet goed aanneemt en een Ramalho die of niet gecoached wordt of niet weet waar ie mee bezig is.

 

+1/-1

We hoeven Teze en Obispo niet af te fikken. Ze zijn niet beter of slechter dan Bouma indertijd. Maar Fredje kon opbloeien naast Alex. Dat gun ik die twee gasten ook. De fout van PSV is dus vooral dat ze met Ramalho en Boscagli geen grote namen hebben gehaald. Waarschijnlijk versterkt men daarom de verdediging niet. Die moeten eerst van de loonlijst en dan doorselecteren. Anders kan ik het beleid ook niet uitleggen want het is gewoon te pover achterin. Dat ziet iedereen.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Centrale Verdediger