Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

open/sluit de onderstaande quote:

Boszballetje schreef op 03 augustus 2026 om 10:32:

Mar88bdv,ik vind het wel apart dat iedereen roept verdedigers.
1ste seizoen onder Bosz speelde we met Oliver en Ramalho en teze en van Aanholt volgens mij en we kregen de minste tegendoelpunten tegen.
Heeft Ajax of Feyenoord Az? betere verdedigers??
Of zien alle verdedigers er onder Bosz zijn tactiek slecht uit?
Dat afjagen bij balverlies zoals eerste seizoen zie ik al 2 jaar bijna niet meer.
De verdedigers die Psv nodig heeft onder Bosz zijn tactiek moeten alle facetten beheersen en met 40 meter ruimten in de rug kunnen spelen.
Als je dat allemaal beheerst speel je bij Barcelona of Psg, vind ze maar eens.
Weet zeker dat je met deze spelers veel minder tegendoelpunten kan incasseren als je het anders wegzet.
Maar dat doet onze trainer niet.
Ik ben benieuwd..maar als niet iedereen in het veld elke wedstrijd 90 minuten lang zijn verdedigende taak perfect uitvoert..krijgt elke verdediger het hier lastig.

Ik schat Boscagli en Ramalho toch wel hoger in dan Gasiorowski en Flamingo op dit moment, ook in het verdedigen van de ruimtes. Maar dat kwam simpelweg omdat Oli en Ramalho ouder en meer ervaren waren en ze waren daarbij ook nog eens beter in balbezit. Een meer ervaren verdediger erbij lijkt me vrij noodzakelijk. Gasiorowski heeft denk ik nog veel potentie om Flamingo maak ik me qua ontwikkeling meer zorgen.

Voor de eredivisie zal het vast prima zijn en verdedigen doe je inderdaad als team, maar we hebben vorig seizoen in de Champions League geen enkele wedstrijd de nul gehouden en kregen we 16 tegengoals in 8 wedstrijden. Dat moet echt beter als je op dat niveau iets wil presteren en ik hoop dat PSV ook die ambitie heeft.

+2/-0

SouBavaria schreef op 03 augustus 2026 om 11:52:

James Sonny Crockett schreef op 03 augustus 2026 om 08:36:

Ik vind Sano een uitstekende voetballer maar het middenveld is eigenlijk wel de linie waar we juist NIET moeten kijken. Je moet nu al een prima voetballer als Fernandez op linksback zetten. En dan heb je nog iemand als Wanner achter de hand.

Juist wel, we hebben met Mijnans, Wanner en Veerman drie voetballers op het middenveld, maar naast Mauro moet er een ECHTE sloper bij. Daar ontbreekt het echt al heel lang aan!

Wanneer is de laatste keer dat we een sloper hebben gehad op het middenveld? Sangaré? Sinds zijn vertrek hebben we meer dan genoeg goede wedstrijden gespeeld.

+1/-0

Het is nergens voor nodig om in de paniekstand te schieten. Wel is het natuurlijk zo dat het erop lijkt dat men in Rotterdam en (vooral) Amsterdam de boel op dit moment wat beter op de rit heeft. Maar goed: de maand juli is de laatste jaren tradidioneel de beste maand van Ajax geweest, dus laten we eerst even afwachten hoe ze gaan presteren als er wat meer weerstand komt dan van Vojvodina.

Gisteren speelden wij zonder Van Bommel, Dest, Pepi, Perisic en Wanner. Daar zijn sowieso 4 jongens bij die ik in de basis van ons sterkste elftal verwacht. Daarnaast speelden we na 5 minuten met 10 man, waardoor de wedstrijd (voor mij in ieder geval) meteen oninteressant werd.

Dat er in verdedigend opzicht versterkingen bij moeten, is duidelijk. Die gaan ook wel komen. Je kan zeggen dat ze er al hadden moeten zijn, maar laten we eerst even afwachten waar onze directie straks mee komt, voordat we ze gaan veroordelen. De echte prijzen worden voor ons dit jaar niet in Augustus verdeeld. Als er na het sluiten van de transfermarkt een team staat met onvoldoende (verdedigende) kwaliteit, dan kunnen we altijd nog met stevige kritiek gaan komen.

Wat we wel voorzichting mogen concluderen, is dat een verdediging met Sildillia, Flamingo, Yarek en Fernandez niet voldoende is. Maar ik denk dat we alleen in noodsituaties deze samenstelling gaan zien.

Volgende week begint het voor het echie. Laten we hopen dat we de eerste wedstrijden gewoon zonder rariteiten doorkomen en dat al onze spelers ondanks de rare zomer weer klaar raken voor een nieuw seizoen.

+3/-0

Passievrucht schreef op 03 augustus 2026 om 11:05:

Iedereen schiet altijd meteen in de stress. Doe eens rustig joh.

Gisteren speelden we met een basiselftal zonder Dest, Pepi, Perisic, Wanner en Bajraktarevic. Daarnaast raak je Veerman na vijf minuten al kwijt, waardoor je de gehele wedstrijd met tien man speelt.

Met die zes spelers erbij heb je een compleet andere selectie en waarschijnlijk ook een heel andere wedstrijd. Natuurlijk zijn Saibari en Salah-Eddine vertrokken, maar laten we niet vergeten dat we vorig seizoen een voorsprong van ruim 30 punten op Ajax hadden.

Laten we dus niet iedere keer in de paniekstand schieten en doen alsof PSV er ineens niets meer van kan. Dat verhaal hebben we de afgelopen jaren vaker gehoord.

Twee jaar geleden vertrok Xavi en was het volgens velen klaar: “Dit wordt niks dit jaar.” Vorig jaar ging Tillman weg en hoorden we hetzelfde verhaal. En nu vertrekt Saibari en begint hetzelfde riedeltje opnieuw.

Een beetje vertrouwen en geduld kan geen kwaad. Kom op zeg...

Ik denk dat het "in de stress schieten" wel meevalt, maar dat er (imo) terecht wel wat zorgen/vraagtekens zijn over de balans in de selectie momenteel.
0-4 tegen AZ met 80 minuten een man minder, makkelijke pingel tegen, daar lig ik niet wakker van. Wél de manier waarop 2 doelpunten worden weggegeven tegen AZ (verkeerde kant dekken, niet opletten bij buitenspelval) en de tegengoals van Villarreal. Daar hadden er nog véél meer kunnen vallen.

Dit icm al zeer lange tijd een focus op volgend seizoen (zoals aangegeven de vorige post; in april eigenlijk al klaar met het seizoen buiten de laatste bekerpotjes, maar die maken voor het budget niet veel uit) maakt dat het niet heel urgent wordt opgepakt door de directie.

Mocht er komende week een ervaren, voetballende RCV bijkomen waardoor Gasiorowski beter gaat voetballen en Flamingo gaat banken en nog een linksback zodat Mauro weer onze kapitein op het middenveld wordt, dan denk ik dat PSV meer dan prima tegenstand gaat bieden aan Ajax/Feyenoord en in de CL redelijk beslagen ten ijs zal komen.

+1/-0

Ik denk dat het meevoetballen het grootste gemis is nu. Yarek heeft flink wat fouten gemaakt in de opbouw en tegen AZ was het knullig met de 2-0 bij oa Junior. Tegenwoordig zet iedereen tegen iedereen druk. Schouten is zo'n veruit de beste voetballer in de Eredivisie om daar onderuit te voetballen.

Verder denk ik dat we nu vier makkelijke wedstrijden hebben om te beginnen. Tegen Utrecht uit is natuurlijk op papier zwaar, maar die zijn ook aan het vernieuwen. Als we 6 punten verliezen tegen Fortuna, Excelsior, Groningen, Utrecht zou me dat verbazen, maar als we daardoor op 1 september een beter team hebben is dat een prima offer.

+1/-0

Het verlies van Schouten is het grootste verlies. Vorig seizoen ging het ook pas lopen toen Schouten achterin ging spelen om de opbouw te verzorgen.

Nadat Schouten geblesseerd raakte zeiden Stewart en Bosz ook direct dat er een vervanger voor hem gehaald moest worden. Maar vind maar eens een vervanger die hetzelfde kan brengen als Schouten bracht.

Zonder zo’n speler speel je veel moeilijker onder de druk uit en creëer je zelf minder kansen. Het beste voetbal speelde PSV met de driehoek Boscagli, Schouten en Veerman. Met die drie samen in de ploeg speelden ze iedere keer gemakkelijk onder de druk uit. Als één of twee van die drie spelers ontbrak(en) dan liep het meteen een stuk moeilijker. Nu ontbreken er sowieso twee.

Er zal dus een speler aangetrokken moeten worden die de opbouw van achteruit kan verzorgen. Flamingo en Gasiorowski kunnen dat beide niet.

+1/-0

romario35 schreef op 03 augustus 2026 om 17:03:

Het verlies van Schouten is het grootste verlies. Vorig seizoen ging het ook pas lopen toen Schouten achterin ging spelen om de opbouw te verzorgen.

Nadat Schouten geblesseerd raakte zeiden Stewart en Bosz ook direct dat er een vervanger voor hem gehaald moest worden. Maar vind maar eens een vervanger die hetzelfde kan brengen als Schouten bracht.

Zonder zo’n speler speel je veel moeilijker onder de druk uit en creëer je zelf minder kansen. Het beste voetbal speelde PSV met de driehoek Boscagli, Schouten en Veerman. Met die drie samen in de ploeg speelden ze iedere keer gemakkelijk onder de druk uit. Als één of twee van die drie spelers ontbrak(en) dan liep het meteen een stuk moeilijker. Nu ontbreken er sowieso twee.

Er zal dus een speler aangetrokken moeten worden die de opbouw van achteruit kan verzorgen. Flamingo en Gasiorowski kunnen dat beide niet.

Scherpe analyse. Het invullen van die Schouten-rol is echt essentieel. Juist daarom passen die argumenten om een slager als CV te halen en Mauro op zes te zetten niet bij het PSV van de afgelopen seizoenen. Met bv. Sano erbij wordt dat al makkelijker. Mauro moet 'gewoon' op linksback waar hij ruimte heeft om een man meer op het middenveld te creëren. Dan heeft een middenveld met bv. Sano, Veerman, Wanner meer dan genoeg voetballend vermogen. Een Geertruida geeft je nog extra opties om een middenvelder naar achter te halen met Geertruida als RB.

Met het vertrek van Saibari wordt dat positiespel nog belangrijker omdat je nu nauwelijks nog spelers hebt die vanuit de 1:1 iets creëren. Dat pleit ook opnieuw voor Til in de spits die daar ruimte kan maken voor lopers als Van Bommel en Mijnans.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Selectie 2026/2027