Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Rick van Drongelen

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV scout over het algemeen een speler intensief en als ze volledig overtuigd zijn komen ze in actie. Soms lukt het niet of gaat het net niet door en komen ze op een ander moment terug.

In 2017 gaf hij aan; "Als die kans er was, had ik misschien ook wel graag die stap gemaakt", zegt Van Drongelen tegen de NOS. Clubs als PSV en Feyenoord haakten af door de transfersom, naar verluidt vier miljoen euro. "Dat is hun keuze. Als PSV door had willen pakken, zou ik daar ook over nagedacht hebben. Achteraf ben ik blij met HSV. Ik zit daar op mijn plek."

PSV vond terecht op dat moment 4 miljoen wel erg veel. Een beetje een Kik Pierie situatie waarbij Ajax het nu bv wel aandurft omdat ze geld genoeg hebben. De financiele situatie bij PSV is ook al een stuk beter en mede daarom denk ik dat dit wel een hele realistische aankoop zou kunnen zijn in 2020.

Dit jaar (mei 2019) was PSV al aan het inventariseren wat van Drongelen nu zou moeten opleveren voor Hamburg, welke in de 2e divisie speelt. We weten dat PSV ook in Duitsland flink scout met de aankopen Bruma (die ze daarvoor al kende) Baumgartl, Gloster en Schwaab.

De hamvraag is natuurlijk; ziet PSV meer potentie in van Drongelen of in Obispo? Ik denk dat we daar tot aan de zomer van 2020 nog geen concreet antwoord op krijgen maar in het geval van van Drongelen lijkt het me een goede aankoop.

Dit jaar heeft van Drongelen 9 wedstrijden gespeeld en elke minuut volgemaakt. Onder andere linksback maar voornamelijk centraal (links en rechts).

PSV zou in mei een prijs van 5 miljoen hebben gehoord (zonde van de Boscagli miljoenen) en dat lijkt me niet ineens verdubbeld. Viergever gaat hier normaal gesproken niet nog 3 jaar spelen en daarmee lijkt het me wel een interessante optie om te blijven volgen.

https://www.transfermarkt.nl/rick-van-drongelen/profil/spieler/354340

 

+1/-0

Zou van Drongelen graag bij PSV zien, maar momenteel doet Obispo het gewoon uitstekend bij Vitesse. Gezien ze precies dezelfde leeftijd zijn (van Drongelen is drie maanden ouder) zou ik toch opteren om die 5 a 8 miljoen op zak te houden. Het is inderdaad geen gigantisch bedrag voor een directe versterking, maar om een van beide op de bank te houden is zonde. Volgend jaar zomer zullen Viergever en Obispo het in de voorbereiding moeten uitvechten. Wint die eerste dan zal Obispo waarschijnlijk nog wel vertrekken, wint die tweede dan zie ik Viergever nog een jaartje banken om vervolgens voor een klein bedrag nog een avontuur ergens aan te gaan. In het eerste scenario is van Drongelen interessant, maar ik ga stiekem toch uit van het tweede scenario. Als ik Obispo zo zie spelen bij Vitesse dan zie ik 'm volgend jaar wel spelen in plaats van Viergever.

 

+1/-0

Interessante optie. Je kunt inderdaad niet heel de wereld kopen, zeker niet met de financiën van PSV. Maar wie weet in de toekomst. Voor nu zit hij lekker op zijn plek, zo te lezen.

 

+1/-0

Ik heb me nooit voor kunnen stellen dat Van Drongelen voor 5 miljoen euro op te halen was als ze er zelf 4 miljoen voor betaald hebben en hij met een langlopend contract zich inmiddels heeft opgewerkt als reserve aanvoerder. Als hij inderdaad maar 5 miljoen zou moeten kosten, is het een gemiste kans.

 

+1/-0

Ik weet zeker dat hij nog steeds op alle lijstjes staat binnen PSV. Gisteren weer een goal (die onterecht afgekeurd werd in mijn ogen) en een hele mooie assist (lange bal achter de defensie). Defensief krijgt HSV echt goal op goal tegen maar dat ligt vrijwel nooit aan van Drongelen. Hij heeft leiderschap, zit een goede kop op, is erg allround en nu nog haalbaar.

Maarja,... we hebben Viergever en Obispo die vergelijkbaar zijn. Zonde, want ik had hem graag een paar jaar hier gezien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 juni 2020 om 17:26:

Ik weet zeker dat hij nog steeds op alle lijstjes staat binnen PSV. Gisteren weer een goal (die onterecht afgekeurd werd in mijn ogen) en een hele mooie assist (lange bal achter de defensie). Defensief krijgt HSV echt goal op goal tegen maar dat ligt vrijwel nooit aan van Drongelen. Hij heeft leiderschap, zit een goede kop op, is erg allround en nu nog haalbaar.

Maarja,... we hebben Viergever en Obispo die vergelijkbaar zijn. Zonde, want ik had hem graag een paar jaar hier gezien.



Je hebt er verstand van Tinus. Zou hem ook graag zien komen. En denk als HSV nog jaartje 2e Bundesliga speelt hij wel een overstap wil maken. Maar staat nu op promotieplaats. Hij zal echter niet goedkoop zijn en is een vd best betaalde spelers daar. Maar misschien met oog EK dat hij wil komen.

 

+1/-0

Het ligt allemaal aan Obispo. Als ze voldoende vertrouwen in Obispo hebben is het gewoon geen logische aankoop qua positie en prioriteit maar het is echt een buitenkansje. PSV wilde hem al hebben toen ze de hele Sparta jeugdopleiding leegkochten, en later ook minimaal 1x in de zomer en 1x in de winter.

 

+1/-0

Deze naam kan voor deze zomer in ieder geval van het lijstje. In de laatste wedstrijd van het seizoen heeft hij zijn voorste kruisband gescheurd, dus hij komt dit kalenderjaar niet meer in actie.
Overigens was hij sowieso niet bepaald gelukkig dit duel. De 1-0 was een eigen doelpunt van hem, en bij de 2-0 hief hij buitenspel op.

 

+1/-0

Erg triest, maar was ook niet bezig aan zijn beste periode.

 

+1/-0

Jammer voor hem deze blessure. Ik had anders wel een mooie move voor hem verwacht. Nu blijft hij een jaar bij HSV en moet hopen dat zijn collega's promotie kunnen bewerkstelligen. Mijn twijfels om hem voor te veel geld te halen zijn laatste weken wel gestegen. Zou een leuke speler kunnen zijn maar dat komen we dus niet snel te weten waar zijn top ligt in het betaalde voetbal.

 

+2/-0

Nu de promotie van HSV onzeker is lijkt het dat weer weer een kans hebben om Rick binnen te halen. Ik heb echter geen idee hoe goed hij tegenwoordig is.
Is hij de nederlandse competitie inmiddels al ontgroeid?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 06 juli 2020 om 21:11:

Nu de promotie van HSV onzeker is lijkt het dat weer weer een kans hebben om Rick binnen te halen. Ik heb echter geen idee hoe goed hij tegenwoordig is.
Is hij de nederlandse competitie inmiddels al ontgroeid?



Hij is zwaar geblesseerd en komt dit kalenderjaar niet meer in actie

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » Rick van Drongelen