Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Joël Drommel

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14

Joel Drommel heeft goede reflexen en ik gun hem het voordeel van de twijfel, zeker voorlopig.
Maar:
'Het voetballende aspect' wordt volgens mij overgewaardeerd bij keepers, dus ook in zijn geval.
En ik deel de mening van Johan Derksen dat Joel Drommel eigenlijk een veldspeler is. Je kan ook zeggen dat hij mijn mening deelt, want ik praat Johan niet na. Je ziet aan zijn motoriek dat Drommel op zijn tiende nog niet keepte. Hij is niet het type dat met een paar passen schuin naar voren of achteren een hoge bal onschadelijk maakt, bijvoorbeeld. Hij loopt en springt recht naar voren.
Afgezien daarvan stelt het huidige topvoetbal haast onmogelijke eisen aan keepers. Je moet bij voorkeur zo lang zijn als Van der Sar, zo atletisch als Van Beveren, zo sterk als Casillas, zo fanatiek als Pim Doesburg, zo dapper als Pieters Graafland en zo balvaardig als Neuer. Dan wordt de spoeling dun. In Nederland komt Bijlow waarschijnlijk het dichtste bij dat ideaal.
Het zou me niet verbazen als Jong PSV binnenkort een goede keeper voor het eerste elftal aflevert.

Na de vormcrisis van Zoet is het wel een beetje een keeperssoap geweest bij PSV. Die is nog niet helemaal voorbij, vermoed ik.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mathildelaan schreef op 11 augustus 2021 om 08:58:

Joel Drommel heeft goede reflexen en ik gun hem het voordeel van de twijfel, zeker voorlopig.
Maar:
'Het voetballende aspect' wordt volgens mij overgewaardeerd bij keepers, dus ook in zijn geval.
En ik deel de mening van Johan Derksen dat Joel Drommel eigenlijk een veldspeler is. Je kan ook zeggen dat hij mijn mening deelt, want ik praat Johan niet na. Je ziet aan zijn motoriek dat Drommel op zijn tiende nog niet keepte. Hij is niet het type dat met een paar passen schuin naar voren of achteren een hoge bal onschadelijk maakt, bijvoorbeeld. Hij loopt en springt recht naar voren.
Afgezien daarvan stelt het huidige topvoetbal haast onmogelijke eisen aan keepers. Je moet bij voorkeur zo lang zijn als Van der Sar, zo atletisch als Van Beveren, zo sterk als Casillas, zo fanatiek als Pim Doesburg, zo dapper als Pieters Graafland en zo balvaardig als Neuer. Dan wordt de spoeling dun. In Nederland komt Bijlow waarschijnlijk het dichtste bij dat ideaal.
Het zou me niet verbazen als Jong PSV binnenkort een goede keeper voor het eerste elftal aflevert.

Na de vormcrisis van Zoet is het wel een beetje een keeperssoap geweest bij PSV. Die is nog niet helemaal voorbij, vermoed ik.



Mee eens. Zo lang het mee voetballen betekent dat we dusdanig veel meer de bal in de ploeg houden compenseert het wat misschien.

Hoe kom jij bij die ‘niet verbazing’ over een geschikte(re) keeper uit de jeugd?

 

+1/-0

Simpel. Als (niet al te getalenteerde) voormalige amateurkeeper. Keepte vanaf mijn tiende of zo op straat. Keepers kunnen meestal niet voetballen, maar het omgekeerde geldt ook vaak. Andere tak van sport.

 

+1/-0

Drommel verdient 500 a 800k per jaar , ik denk niet dat je kunt stellen dat hij niet kan keepen.

Ik ben het er wel mee eens dat het er A typisch uit ziet soms en dat het nog niet altijd zeker oogt. Maar gisteren pakt hij wel de ballen die hij moet pakken. Vorig jaar vloog de ene na de andere erin en gisteren had die 1e verkeerde voorzet over hem heen kunnen waaien of hij had die vrije trap net niet kunnen hebben maar het gebeurde niet dus is het voldoende voor mij.

Persoonlijk maak ik me niet zo druk, vooralsnog heb ik liever dat hij soms wat onzeker oogt dan dat hij a la Sommer zichzelf weer overschat. Het lijkt vanuit mijn visie dat hij elk risico probeert te voorkomen en als het niet makkelijk en risicoloos kan dan peert ie hem naar voren. Maar voorin hebben we ook niet echt lekkere spelers die de bal bij houden of kopduels winnen.

 

+1/-0

Ik heb ook mijn twijfels bij Drommel. Hij heeft op zich geen gekke dingen gedaan of blunders gemaakt, maar hij is ook nog niet echt getest. Het oogt in ieder geval allemaal een beetje onzeker en ik vind ook dat hij soms rare dingen doet. Als je de wedstrijd uit tegen Midtjylland bekijkt, daar bokste hij een aantal ballen weg waarvan ik het idee had dat hij ze zo kon vangen. Bij die steekpass van Evander kwam hij met een soort van sliding uit en deed toen ook iets heel raars. Ik heb gewoon veel momenten bij hem dat je verwacht dat hij A doet, maar hij doet B. Ook al leidt zijn vreemde keuze niet direct tot een doelpunt, dat geeft weinig vertrouwen.

 

+1/-1

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen




Geheel met je eens.
Liever dat een keeper een onzekere indruk maakt en driemaal op rij - in de CL en tegen Ajax - de nul houdt dan een zeker ogende doelman die een keer of drie moet vissen.

En misschien is het nuttig nog eens te lezen wat Mvogo vorig jaar na een paar wedstrijden over zich heen kreeg. Een grotere koekenbakker bestond niet volgens velen.

Alle reden om Joel Drommel het voordeel van de twijfel te gunnen...

 

+2/-0

Heel veel grotere koekenbakkers als Mvogo hebben we de afgelopen tientallen jaren ook niet gezien bij PSV.

Ik ben ook nog niet echt overtuigd van Drommel maar vooralsnog is er geen enkele reden om hem niet het voordeel van de twijfel te gunnen.
Het ziet er allemaal wat onnatuurlijk uit maar vooralsnog pakt hij de ballen die hij moet pakken en de wijze waarop maakt dan uiteindelijk niet uit.

Voetballend vind ik het vrij overtuigend. Rustig aan de bal en bij twijfel gewoon ´weg met die bal´. Grote plus zijn de snelle spelhervattingen.

 

+2/-3

Mvogo is helemaal geen koekenbakker, wat daar ook de definitie van moge zijn. Heeft het niet bovengemiddeld goed maar gewoon naar behoren gedaan vorig seizoen. Je kan ook zeggen, hij deelde mee in de malaise.

Drommel verrast mij in positieve zin, lijkt zich snel aan te passen (logisch) en denk dat er veel rek in zit. Samen met Bijlow toch de grootste keeperstalenten in Nederland, geloof ik. De clean sheets zijn gewoon prima, hoeven we echt niet te analyseren ‘hoe’ hij de bal tegenhoudt toch? Veel dingen gaan wel goed. Bij die kopbal van Berghuis, blijft hij rustig staan in de lijn waarop de bal waarschijnlijk gaat komen, en krijgt er vervolgens voldoende hand/kracht achter om de bal uit de goal te houden.

Bovendien, voetballend maakt hij een prima indruk, iets dat duidelijk voor Schmidt en het spelsysteem een belangrijk aspect is voor de de positie van goalie.

Ik heb vertrouwen in die jongen!

 

+3/-0

Mvogo is duidelijk beter dan Unnerstall, dus zeker geen koekenbakker. Maar Drommel bevalt heel prima op dit moment. Voetbalt lekker mee, neemt geen risico en staat vaak op de juiste plek.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen



Nou, dat vind ik wat te makkelijk. Het team heeft die resultaten geboekt. Daar heeft hij wel aan bijgedragen. Zoveel heeft ie niet te doen gehad. En daar zaten potten bij met vliegende starts, rode kaart, enz.

Ik ben wel content nu hoor, zeker, maar voor mijn gevoel met ie nog ergens doorheen groeien. Omdat ie her en der niet safe oogt/is. En de vraag is of die stap gaat zetten. Dus wat dat betreft vraag ik me ook nu wel nog af of we er zijn met de keeper. En ook of we er op vooruit zijn gegaan t.o.v. Mvogo. Die ik best ok vind. Ik vind ze nu gelijkwaardig. Waarbij ik blij ben dat Drommel erin staat, ook omdat die van ons is en niet gehuurd.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 11 augustus 2021 om 22:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen



Nou, dat vind ik wat te makkelijk. Het team heeft die resultaten geboekt. Daar heeft hij wel aan bijgedragen. Zoveel heeft ie niet te doen gehad. En daar zaten potten bij met vliegende starts, rode kaart, enz.

Ik ben wel content nu hoor, zeker, maar voor mijn gevoel met ie nog ergens doorheen groeien. Omdat ie her en der niet safe oogt/is. En de vraag is of die stap gaat zetten. Dus wat dat betreft vraag ik me ook nu wel nog af of we er zijn met de keeper. En ook of we er op vooruit zijn gegaan t.o.v. Mvogo. Die ik best ok vind. Ik vind ze nu gelijkwaardig. Waarbij ik blij ben dat Drommel erin staat, ook omdat die van ons is en niet gehuurd.



Mochten we er niet op vooruit gegaan zijn, gooit Schmidt echt wel Mvogo er weer in. Maar vooralsnog lijkt dat absoluut niet nodig!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 11 augustus 2021 om 19:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen




Geheel met je eens.
Liever dat een keeper een onzekere indruk maakt en driemaal op rij - in de CL en tegen Ajax - de nul houdt dan een zeker ogende doelman die een keer of drie moet vissen.

En misschien is het nuttig nog eens te lezen wat Mvogo vorig jaar na een paar wedstrijden over zich heen kreeg. Een grotere koekenbakker bestond niet volgens velen.

Alle reden om Joel Drommel het voordeel van de twijfel te gunnen...

`

Een onzekere keeper die "met kunst en vliegwerk" een paar keer de 0 houdt, is geen garantie voor belangrijke reddingen in de toekomst. Een keeper die een zekere indruk maakt en uitstraalt dat ie weet wat ie doet, geeft mij wel vertrouwen voor toekomstige situaties, ook als ie een keer een doelpunt tegen krijgt.

Ik was vorig seizoen best fan van Mvogo, zeker ook omdat de laatste 2 seizoenen van Zoet ook niet al te best waren. Na zijn 2 grote fouten met tegendoelpunt (gelukkig zonder puntverlies) herstelde hij zich knap met een aantal prima wedstrijden en dito reddingen in de competitie en de Europa League. Na de winter, toen het hele team door de mand viel, ging hij echter net zo hard mee, getuige bijvoorbeeld de onnodige penalty die hij weggaf tegen AZ-thuis en diverse andere doelpunten waarbij het gevoel overheerste dat hij meer had kunnen doen.

Joël Drommel keepte vorig jaar een wereldpartij toen PSV op bezoek was in Enschede. Sowieso deed Twente het heel goed voor de winterstop, een periode waarin Drommel vaker bewierookt werd. Na de winter zakte Twente als een kaartenhuis in elkaar en deelde Drommel in de malaise. Diverse ketsers leverden tegengoals op, en van die zekere keeper was weinig meer over.

Daardoor was en ben ik wat sceptisch over zijn kwaliteiten. Tot nu toe maakt hij over het algemeen geen onaardige indruk. Toch is er bijna geen wedstrijd geweest waarin ik wel iets van hem heb gezien wat heel anders had kunnen aflopen.

Het onnodig uitkomen en Ramalho torpederen tegen Midtjylland thuis, afgelopen dinsdag een raar moment met uitkomen op een steekpass en dan vergeten die bal klem te pakken. Tegen Galatasaray zat hij ook één keer helemaal mis bij een voorzet. Tegen Ajax slaat hij die bal van Berghuis tegen de lat, maar dat is ook meer kunst dan vliegwerk, want op een ongelukkige dag sla je die zo je eigen goal in. Terwijl het geen onhoudbare bal was.

Oftewel, ik deel de mening die hierboven gegeven werd. Drommel krijgt zeker het voordeel van de twijfel. Het elftal draait goed en de keeper is daar een onderdeel van. Maar ik heb nog te weinig zekerheid gezien bij hem om erop te kunnen vertrouwen dat hij er op de lastige momenten staat om ons er doorheen te slepen.

Wat dat betreft is het prima dat we met Mvogo een potentiële basisspeler op de bank hebben.

 

+1/-0

Deels eens Bas, echter ben ik ook de Mvogo niet vergeten die vorig jaar thuis tegen Olympiakos de bal in een van de laatste minuten uit z'n handen laat glippen, waar vervolgens Rosario niet oplet met als gevolg dat we uit de Europa League lagen...

Dan liever een keeper met restwaarde, die van ons zelf is in het doel waarbij er nog een kans in zit dat hij de toekomstig eerste keeper van Oranje wordt, dan een huurling als Mvogo die ook alles behalve zeker oogde na de winterstop vorig seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen



We hebben het over een Deens elftalletje met zes invallers. Zij benutten hun kansen niet. Ajax is een andfer verhaal, maar het had ook 4-4 kunnen worden, buiten de schuld van Drommel.

De echte test moet nog komen.

Aantallen gespeelde werdstrijden en de hoogte van een salaris zeggen weinig over iemands kwaliteiten.

Maar misschien gaat Drommel zich bewijzen. Ik hoop het.

 

+1/-0

Uitstraling houdt geen ballen tegen. Dat gezeik altijd.

Die bal tegen Ajax van Berghuis vind ik een prima redding. Ik vermoed dat op die bal keepers als Waterreus, Isaksson en Zoet zo'n bal de zoutzak behandeling zouden hebben gegeven. Gomes, Unnerstal en Mvogo zouden die waarschijnlijk iets beter hebben verwerkt.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 12 augustus 2021 om 09:51:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 11 augustus 2021 om 19:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 11 augustus 2021 om 18:06:

Vooralsnog heeft Joel Drommel anders gewoon 5 wedstrijden in het eerste elftal van PSV gekeept, heeft hij 3x de 0 gehouden. 2x in de Champions League. 1x tegen Ajax.

Waar hebben we het hier over? :verlegen




Geheel met je eens.
Liever dat een keeper een onzekere indruk maakt en driemaal op rij - in de CL en tegen Ajax - de nul houdt dan een zeker ogende doelman die een keer of drie moet vissen.

En misschien is het nuttig nog eens te lezen wat Mvogo vorig jaar na een paar wedstrijden over zich heen kreeg. Een grotere koekenbakker bestond niet volgens velen.

Alle reden om Joel Drommel het voordeel van de twijfel te gunnen...

`

Een onzekere keeper die "met kunst en vliegwerk" een paar keer de 0 houdt, is geen garantie voor belangrijke reddingen in de toekomst. Een keeper die een zekere indruk maakt en uitstraalt dat ie weet wat ie doet, geeft mij wel vertrouwen voor toekomstige situaties, ook als ie een keer een doelpunt tegen krijgt.

Ik was vorig seizoen best fan van Mvogo, zeker ook omdat de laatste 2 seizoenen van Zoet ook niet al te best waren. Na zijn 2 grote fouten met tegendoelpunt (gelukkig zonder puntverlies) herstelde hij zich knap met een aantal prima wedstrijden en dito reddingen in de competitie en de Europa League. Na de winter, toen het hele team door de mand viel, ging hij echter net zo hard mee, getuige bijvoorbeeld de onnodige penalty die hij weggaf tegen AZ-thuis en diverse andere doelpunten waarbij het gevoel overheerste dat hij meer had kunnen doen.

Joël Drommel keepte vorig jaar een wereldpartij toen PSV op bezoek was in Enschede. Sowieso deed Twente het heel goed voor de winterstop, een periode waarin Drommel vaker bewierookt werd. Na de winter zakte Twente als een kaartenhuis in elkaar en deelde Drommel in de malaise. Diverse ketsers leverden tegengoals op, en van die zekere keeper was weinig meer over.

Daardoor was en ben ik wat sceptisch over zijn kwaliteiten. Tot nu toe maakt hij over het algemeen geen onaardige indruk. Toch is er bijna geen wedstrijd geweest waarin ik wel iets van hem heb gezien wat heel anders had kunnen aflopen.

Het onnodig uitkomen en Ramalho torpederen tegen Midtjylland thuis, afgelopen dinsdag een raar moment met uitkomen op een steekpass en dan vergeten die bal klem te pakken. Tegen Galatasaray zat hij ook één keer helemaal mis bij een voorzet. Tegen Ajax slaat hij die bal van Berghuis tegen de lat, maar dat is ook meer kunst dan vliegwerk, want op een ongelukkige dag sla je die zo je eigen goal in. Terwijl het geen onhoudbare bal was.

Oftewel, ik deel de mening die hierboven gegeven werd. Drommel krijgt zeker het voordeel van de twijfel. Het elftal draait goed en de keeper is daar een onderdeel van. Maar ik heb nog te weinig zekerheid gezien bij hem om erop te kunnen vertrouwen dat hij er op de lastige momenten staat om ons er doorheen te slepen.

Wat dat betreft is het prima dat we met Mvogo een potentiële basisspeler op de bank hebben.



Helemaal mee eens!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 12 augustus 2021 om 09:51:

[...]
Het onnodig uitkomen en Ramalho torpederen tegen Midtjylland thuis, afgelopen dinsdag een raar moment met uitkomen op een steekpass en dan vergeten die bal klem te pakken. Tegen Galatasaray zat hij ook één keer helemaal mis bij een voorzet. Tegen Ajax slaat hij die bal van Berghuis tegen de lat, maar dat is ook meer kunst dan vliegwerk, want op een ongelukkige dag sla je die zo je eigen goal in. Terwijl het geen onhoudbare bal was.

Oftewel, ik deel de mening die hierboven gegeven werd. Drommel krijgt zeker het voordeel van de twijfel. Het elftal draait goed en de keeper is daar een onderdeel van. Maar ik heb nog te weinig zekerheid gezien bij hem om erop te kunnen vertrouwen dat hij er op de lastige momenten staat om ons er doorheen te slepen.


Precies dit. Iedere wedstrijd zie je een paar gekke dingen, die gelukkig niet tot tegendoelpunten hebben geleid.

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 12 augustus 2021 om 10:21:

[...]
Dan liever een keeper met restwaarde, die van ons zelf is in het doel waarbij er nog een kans in zit dat hij de toekomstig eerste keeper van Oranje wordt, dan een huurling als Mvogo die ook alles behalve zeker oogde na de winterstop vorig seizoen.


Vergeleken Mvogo kies je inderdaad voor Drommel. Meer groei potentie, restwaarde en Nederlands (ik zeg dit omdat het qua connectie met je achterban ook goed is om een aantal Nederlanders in je ploeg te hebben).

Vergeleken Unnerstall wordt het een ander verhaal. Dan had ik denk ik voor Unnerstall gekozen, maar daar is een andere keuze gemaakt.

 

+1/-0

De keuze voor Mvogo gisteren vond ik een opvallende. Had dit -evenals met een aantal veldspelers- te maken met a.s. dinsdag. Of heeft Roger Schmidt toch weer de keuze laten vallen op onze huurling van RB Leipzig?

In ieder geval een keuze, in de week dat Drommel werd opgeroepen voor de voorselectie van Oranje, die bij mij enigszins vraagtekens oproept.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 15 augustus 2021 om 09:21:

De keuze voor Mvogo gisteren vond ik een opvallende. Had dit -evenals met een aantal veldspelers- te maken met a.s. dinsdag. Of heeft Roger Schmidt toch weer de keuze laten vallen op onze huurling van RB Leipzig?

In ieder geval een keuze, in de week dat Drommel werd opgeroepen voor de voorselectie van Oranje, die bij mij enigszins vraagtekens oproept.



Schmidt zegt dat hij iedereen scherp wil houden. Dat lijkt me niet verkeerd en het geldt ook voor een doelman.
En veel verschil is er nog niet tussen de beide keepers, al verwacht ik woensdag toch Drommel onder de lat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 14 pagina's: 1 2 3 4 5 6 ... 10 11 12 13 14

PSV Forum » Spelers » Joël Drommel