Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Guus Til

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Hopelijk tilt Feyenoord er niet te zwaar aan, maar voor een beetje Guus is Eindhoven toch echt wel thuus.

Type middenvelder dat we missen, I guess.

Vorig jaar in 50% van zijn wedstrijden bij een doelpunt betrokken. Eigenlijk moet hij doen wat van Ginkel niet meer kan.

 

+2/-0

Ik ben benieuwd hoe het zit met de contractsituatie. Want ik zie "meerjarig contract" voorbij komen, maar je kunt hem toch maar voor één seizoen "huren" van Spartak? Wil dat dan zeggen dat ze hem daadwerkelijk kopen?

 

+1/-0

Dat haal ik er inderdaad wel uit, dat het om koop gaat. Nu kan ik me voorstellen dat van Russen kopen wat makkelijker gaat, nu. Want die hebben natuurlijk weinig inkomsten uit Europa.

Ben niet eens ontevreden over hem. Is gevaarlijk in de lucht (net als Luuk), is beweeglijk, scoort veel, en Nederlander. Nu hoor ik je bij het laatste denken: vuile racist, maar ik vind het toch wel leuk als een Nederlandse club een zekere Nederlandse as kent.

 

+3/-0

Russische clubs mogen volgens mij geen inkomsten hebben. Maar we zullen later vandaag wel horen hoe die deal precies in elkaar zit.

 

+1/-0

Dit is een hele slimme aankoop. Brands heeft deze speler niet alleen gehaald, om psv te versterken, maar ook om feyenoord te verzwakken. Dit seizoen, wordt er gestreden om 2 cl tickets en brands was in het interview heel duidelijk.
Psv moet cl halen!!!

 

+2/-2

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 03 juli 2022 om 11:06:

Dit is een hele slimme aankoop. Brands heeft deze speler niet alleen gehaald, om psv te versterken, maar ook om feyenoord te verzwakken. Dit seizoen, wordt er gestreden om 2 cl tickets en brands was in het interview heel duidelijk.
Psv moet cl halen!!!


Nr. 2 speelt nog wel voorronde in seizoen 23-24.
Op de iets langere termijn idd wel zaak om een top 2 in ons land te krijgen, als we dan elk jaar naar de CL kunnen.

Ik denk dat Til trouwens voor een jaar gehuurd wordt met verplichte koop optie of zoiets. Nu kopen kan volgens mij niet.

 

+1/-0

Til is een hele goede aankoop voor PSV. Guus Til is niet de speler die het hele spel naar zich toe trekt en de lijnen uitzet, zoals een Götze wel doet en ook bij Veerman zie je die kwaliteiten meer terug. Maar Til heeft een uitstekend gevoel voor positie en een groot scorend vermogen. Daarnaast hadden we te weinig opties voor het middenveld en mag je van Xavi Simons echt niet verwachten dat hij direct vanaf moment 1 in de basis speelt. Met Til haal je iemand in huis die er wel direct kan staan. Ik weet niet of dit ook betekent dat Doan vertrekt, maar ik ben zeer blij als dit rond komt, temeer omdat ik niet verwacht dat Van Ginkel het nog kan bolwerken met zijn fysiek.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Glasman01 schreef op 03 juli 2022 om 11:06:

Dit is een hele slimme aankoop. Brands heeft deze speler niet alleen gehaald, om psv te versterken, maar ook om feyenoord te verzwakken. Dit seizoen, wordt er gestreden om 2 cl tickets en brands was in het interview heel duidelijk.
Psv moet cl halen!!!



John de Jong heeft hem gehaald

 

+8/-0

Ik hoop al jaren op deze speler.
Ben blij met hem, vooral inderdaad vanwege loopvernogen, gevoel voor de ruimtes en normaal goed voor 10+ doelpunten.
De puzzel begint in elkaar te vallen met de jong centraal, Noni en hopelijk Godi voorin en Veerman hopelijk onze Ivoriaanse sterkhouder met Veerman en Til op het middenveld en Hoever, Teze, (voorlopig) Ramallio en Mauro achterin en Benitez als rustbrengende sluitpost.
Wordt leuk seizoen.🍺

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 03 juli 2022 om 12:12:

Til is een hele goede aankoop voor PSV. Guus Til is niet de speler die het hele spel naar zich toe trekt en de lijnen uitzet, zoals een Götze wel doet en ook bij Veerman zie je die kwaliteiten meer terug. Maar Til heeft een uitstekend gevoel voor positie en een groot scorend vermogen. Daarnaast hadden we te weinig opties voor het middenveld en mag je van Xavi Simons echt niet verwachten dat hij direct vanaf moment 1 in de basis speelt. Met Til haal je iemand in huis die er wel direct kan staan. Ik weet niet of dit ook betekent dat Doan vertrekt, maar ik ben zeer blij als dit rond komt, temeer omdat ik niet verwacht dat Van Ginkel het nog kan bolwerken met zijn fysiek.



Helemaal eens. Ik moet wel zeggen dat mijn eerste reactie anders was toen ik in de bios ineens het tweetje las van Rik maar dan ga je het toch een serieus bekijken en dan groeit er wel een soort van optimisme.

Als je kijkt naar wat hij bij Feyenoord bracht dan was het vooral doelpunten zonder zelf nou goed te voetballen. Dat is op zich ook helemaal geen enkel probleem zolang iemand dat maar wél doet en daar lopen er bij PSV wel een aantal rond. Waar hij onder Slot de nr 10 was in de rug van een spits waardoor hij heel veel in scoringspositie kwam en dus ook veel doelpunten maakte, vermoed ik dat het bij PSV meer de rol wordt die hij bij AZ nog beter invulde dan zijn rol bij Feyenoord. Til is namelijk een loper die er moet komen ipv dat ie er al staat en dan in de kleine ruimte dingen moet gaan bedenken. Het is al zo vaak gezegd maar de Til van Feyenoord, de Klaassen van Ajax, de van Ginkel anno 2017 van PSV en de Wijndalum in de rug van Memphis zijn spelers die je bijna wel moet hebben in de Eredivisie omdat het zoveel doelpunten oplevert.

Als we de Til van AZ krijgen dan zitten we met Sangaré Veerman en Til gebakken voor een win-now tijdperk. Als daar in de toekomst spelers zich ertussen gaan spelen sluit ik niet uit maar dit is een prima startpunt en dat voor 3 miljoen euro. Topdeal voor een fitte, nooit geblesseerde, Nederlands international van 24 jaar.

Uitstekend.

 

+4/-0

Psv kan het beste met guus in de basis spelen. Iemand die een doelpunt kan maken, moet je altijd opstellen.Ruud heeft guus geslachtofferd op basis van de vcl wedstrijden, maar toen speelde bijna niemand goed,zelfs gakpo speelde niet goed. Dus niet terecht, dat alleen guus zijn basisplaats verloor. Simons kan dan op rechts spelen. Je hebt dan meer scorend vermogen. Bakayoko en saibari scoren zelden een doelpunt.

 

+2/-0

Zolang ruud er geen systeem in krijgt en de linies dichter op elkaar blijven speelt elke speler onder zijn kunnen.
Bij Ajax lijkt een middelmatige speler alvarez een topspeler en bij Psv lijkt momenteel een topspeler Sangere een middelmatige.
Ligt in mijn inziens puur aan dat er geen balans in het team zit kwa veldbezetting.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Johntejong schreef op 12 september 2022 om 14:51:

Zolang ruud er geen systeem in krijgt en de linies dichter op elkaar blijven speelt elke speler onder zijn kunnen.
Bij Ajax lijkt een middelmatige speler alvarez een topspeler en bij Psv lijkt momenteel een topspeler Sangere een middelmatige.
Ligt in mijn inziens puur aan dat er geen balans in het team zit kwa veldbezetting.



Dat viel me ook al op in de wedstrijd tegen bodo. PSV had tussen laatste tot voorste man op begeven moment een afstand van 60 meter. Dat maakt voetballen voor de tegenstander ontzettend gemakkelijk met zo gigantisch veel ruimte en spelers van ons die uit positie lopen/raken.

Verdediging mist echter een leider die opdraagt om met zijn alleen naar voren te gaan. Iets wat Ajax dan bijvoorbeeld weer wel goed deed tegen de Rangers en ze daardoor kapot speelde, omdat het gewoon hele beperkte voetballers zijn.

 

+1/-0

Fijn voor die jongen dat 'ie begint te scoren. Dan kan ik het veel beter hebben dat hij niet echt briljante techniek bezit. Sterker nog, dan is hij gewoon een goed wapen.

 

+1/-0

Til is gewoon een waardeloze voetballer maar zijn inzet en goals maken hem toch een zeer nuttige speler. Ik ben wel blij met hem erbij.

 

+1/-1

Als ie zeer nuttig is dan is ie niet waardeloos.

Gister speelde ie goed. Niet alleen via doelpunten maar ook het gaten trekken was prima. En de balbehandeling was beter dan menige keren eerder dit seizoen. De Til die we tegen Utrecht zagen is een prima spits. Kijken of ie dat kan doortrekken tegen Arsenal.

 

+2/-0

Het probleem met Til is dat hij de ene wedstrijd echt helemaal niks klaar maakt, en de volgende wedstrijd weer beslissend voor je kan zijn. Voor PSV zou het natuurlijk fijner zijn dat een speler altijd zijn waarde heeft, ook als hij zijn dag niet heeft. Ik was bij de aankondiging van zijn transfer blij met zijn komst, maar ik heb best wel wat wedstrijden al gezien waarin hij gewoon echt té matig was. Blij dat hij dit weekend belangrijk is geweest voor het team, hopelijk geeft dit hem wat vertrouwen. Voor de wedstrijden tegen Arsenal krijgen we waarschijnlijk iets meer ruimte om te voetballen, dat zou voor Til denk ik wel fijn zijn.

 

+1/-0

Voor Til en PSV lijkt het me vooral belangrijk dat hij af en toe gewoon zijn wedstrijden als 10 kan spelen met Luuk in de punt waardoor je een andere speler als Veerman of Xavi een keer rust kan hebben. Straks thuis tegen NEC kun je toch prima met Luuk en Til starten? Eigenlijk precies het tegenovergestelde van wat Ruud heeft besloten in augustus. De wedstrijden tegen Volendam, Excelsior en Emmen speelden we met Xavi en tegen Monaco/Rangers met Til. Wellicht was andersom beter geweest.

Til zal elke wedstrijd dat ie niet scoort dezelfde kritiek krijgen omdat zijn waarde hem juist zit in productie. Tegen Feyenoord en Ajax deed het zelfs pijn aan de ogen maar hij scoort uit het niets. Als hij niet scoort dan is zijn krediet als sneeuw voor de zon verdwenen.

Overigens vind ik het een positieve kerel die overal goed in de groep ligt, werkt altijd knetter hard en maakt heel veel meters. Het is een slimme en jonge gast die precies weet wat er in de Eredivisie van hem gevraagd wordt. De perfecte aanvulling binnen deze selectie met iets te veel aanvallende (jeugdige) spelers.

 

+1/-0

Deze man hoort altijd te spelen.Met guus in de basis, had psv gewonnen van sparta, daar ben ik van overtuigd. Dinsdag kan guus het het gelijk laten zien.

 

+1/-0

Wat een leuke gast, op basis van dat interview. Goudeerlijk, zo te zien. Gunfactor heeft 'ie nu wel bij mij.

Matchwinner, verder niet echt iets laten zien. Al deed hij dat bij Feyenoord ook zelden en daar bleef hij ook scoren. Dus misschien is dat wat het is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Spelers » Guus Til