Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Resterend programma 2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Ik maak me zorgen, PSV heeft nog 6 uitduels voor de boeg en nog 6 thuiswedstrijden. Laten we ze even apart nemen zoals de trend die sinds januari 2019 is ingezet.

Za 15/02/2020 19:45 competitie: ADO Den Haag - PSV
Zo 23/02/2020 14:30 competitie: Vitesse - PSV
Zo 08/03/2020 16:45 competitie: FC Groningen - PSV
Zo 22/03/2020 12:15 competitie: Fortuna Sittard - PSV
Di 21/04/2020 18:30 competitie: AZ - PSV
Zo 03/05/2020 14:30 competitie: sc Heerenveen - PSV

Op papier zou ik zeggen dat Fortuna en ADO uit gewonnen moeten worden als je ambitie hebt om nog 2e of 3e te worden. Maar dan ben je er nog lang niet uiteraard. De 4 uitwedstrijden tegen Vitesse AZ Heerenveen en Groningen zijn over het algemeen voor ons hele grote opgaven. Het geluk is dat we Vitesse op een gunstig moment treffen.

Willen we iets betekenen dit seizoen dan moeten we minimaal 4 punten halen tegen ADO en Vitesse. Zo niet dan kan er een streep door de ambities en is het lange wachten op de zomervakantie begonnen. Mits we erin slagen moeten we minimaal 6 a 8 punten halen tegen Fortuna Groningen AZ en Heerenveen.


Zo 01/03/2020 14:30 competitie: PSV - Feyenoord
Za 14/03/2020 19:45 competitie: PSV - FC Emmen
Za 04/04/2020 18:30 competitie: PSV - Heracles Almelo
Zo 12/04/2020 12:15 competitie: PSV - Sparta Rotterdam
Za 25/04/2020 18:30 competitie: PSV - FC Utrecht
Zo 10/05/2020 14:30 competitie: PSV - RKC Waalwijk

Dan het makkelijkste gedeelte. Dit moeten 16 a 18 punten worden en dan heb je gewoon echt een kansje op plek 3 maar vooral plek 4. Ik denk dat we Feyenoord op het juiste moment thuis treffen en met een goed resultaat kunnen we een serie neer zetten. Het fijnste is dat ALS we 1 a 3 punten nodig hebben op de laatste speelronde, we feestelijk het jaar uit gaan.

Over Ajax ga ik het niet hebben maar als je bv naar Feyenoord kijkt; wow, die hebben buiten Ajax thuis en PSV uit geen enkele zware wedstrijd. Hebben nog 5 uitwedstrijden tegen RKC ZWO TWE ADO SPA en thuis is alles goed te doen.

Kortom, met een paar goede resultaten is plek 4 binnen, plek 3 binnen handbereik maar meer zit er normaliter niet in. Dat is wel sneu voor ons seizoen maar het geeft nog een beetje houvast mbt Europees voetbal. Volgens mij gaat de nr 4 in de 2e EL voorronde instromen begin juli indien iemand uit de top 3 de beker wint. Die kans is zeer groot gelukkig.

 

+1/-0

Mits de bekerwinnaar in de top-3 van de Eredivisie eindigt, zal de nummer 4 in de derde voorronde van de Europa League instromen. Dan speel je op donderdag 6 augustus de eerste wedstrijd, anderhalve week voordat de Eredivisie begint. Mocht de bekerwinnaar niet in de top-3 eindigen, zul je bij een vierde plaats eerst nog play-offs moeten spelen om Europees actief te zijn en als je die wint, begin je al op donderdag 23 juli in de tweede voorronde. De finale van het EK is ruim 2 weken daarvoor pas gespeeld, dus er van uitgaande dat er de nodige internationals van PSV op het EK actief zullen zijn, zul je normaal gesproken dan niet eens over een volledige selectie kunnen beschikken.

Feyenoord heeft op papier inderdaad verder een heel makkelijk programma. Al ben ik benieuwd of ze het vol kunnen blijven houden omdat de meeste overwinningen met veel pijn en moeite gehaald worden en ze maar nauwelijks weten te overtuigen. De drie komende speelrondes zullen erg cruciaal gaan worden in de strijd om de derde plek. Ondanks dat Willem II nog boven PSV staat en Vitesse + FC Utrecht vlak achter ons staan, geloof ik niet dat zij PSV op de ranglijst bij kunnen houden tot het eind.

Ik verwacht dat we uiteindelijk genoegen moeten nemen met een vierde plek en we dan vooral moeten hopen dat iemand van de top-3 de beker weet te winnen. De finale van de play-offs is op zaterdag 23 mei en dan zou je indien je die wint exact twee maanden later alweer je eerste officiële wedstrijd hebben. Kwalificeer je je direct voor Europees voetbal duurt het meer dan drie maanden voordat de eerste officiële wedstrijd op het programma staat. Een groot en vaak ook cruciaal verschil met oog op het hele seizoen.

 

+1/-0

Oh, dat is nog best goed nieuws. Supporten voor AZ Feyenoord en Ajax zodat we zeker weten dat plek 4 genoeg is. Instromen in augustus is geen straf en zou voor ons toch wel te doen moeten zijn. Ondanks dat het vaak lastig is om op te starten met een nieuwe trainer. We zullen op het EK toch eigenlijk enkel Ihattaren en Dumfries missen normaliter.

Feyenoord zie ik nog 2e worden als ze niet verliezen bij AZ of thuis van Ajax. Eigenlijk begint het seizoen nu pas voor die 3 clubs.

Zo snel mogelijk 4e plek veilig stellen, en vanuit daar naar 3e plek kijken lijkt me het beste. Niet in paniek raken als we gelijk spelen bij Vitesse of Groningen.

 

+2/-0

Dat is zeker best goed nieuws nog. Plaats vier moet gewoon haalbaar zijn. Daarvoor mag je nog best veel punten verliezen.

 

+1/-0

Het is me niet duidelijk - de regels veranderen nogal eens - of we ons nog direct dus zonder voorronden, voor de EL kunnen plaatsen.
Stel dat AZ 2e wordt en de beker wint. En dat wij derde eindigen boven Feyenoord.
AZ gaat dan met Ajax voorronde CL spelen.
Krijgt nummer 3 dan het bekerticket van rechtstreekse plaatsing in de groepsfase EL?
En nummer 4 de voorronde plek van nummer 3?
En spelen 5 t/m 8 uit de Eredivisie dan play offs ?

 

+1/-0

Het klopt precies zoals je zegt ja

 

+1/-0

Volgens mij wel, want er was sportief en financieel een twijfelachtige beloning als je zowel 2e wordt en kans hebt op CL of als bekerwinnaar 100% in de koker zit. Dat is bij de 2e plaats niet zo; daarvoor moet je 1 ronde overleven (CL of EL).

 

+1/-0

Komend seizoen niet. Nummer twee stroomt nu pas in de derde voorronde CL in en is daarmee ook direct verzekerd van groepsfase EL. Alleen clubs die kampioen zijn geworden gaan bij verlies in de 3e voorronde naar de 4e voorronde van de Europa League. De niet-kampioenen slaan die ronde over en gaan direct naar de groepsfase.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 12 februari 2020 om 17:48:

Het klopt precies zoals je zegt ja



En hetzelfde verhaal geldt ook als Ajax kampioen en bekerwinnaar wordt neem ik dan aan.
Dan moeten we voor dit uitstekende scenario dus derde worden en hopen dat Ajax of AZ de beker wint en Feyenoord niet?

 

+1/-0

Az is net uit de beker geknikkerd door NAC. Mixed feelings... Als NAC de beker wint hebben we verloren van de uiteindelijke winnaar. Voelt net wat minder slecht. Maar gezien onze doelstelling om Europees voetbal te halen erg belangrijk is, is dat natuurlijk slecht nieuws. Nou moeten de neuzen de beker winnen, dat zou het beste zijn voor PSV. Bleh, ik hou er niet van om te hopen dat die doetjes uit duivendrecht winnen.

 

+2/-0

Ajax moet de beker winnen, dat is voor ons het beste. Maar ik begin me een beetje zorgen te maken want als Feyenoord niet in Heerenveen wint en die kans is 50/50 dan komt Heerenveen thuis tegen NAC en Ajax wellicht tegen Utrecht. Dan is er een kans dat Heerenveen of Utrecht gewoon de beker wint en dan gaan we voor het eerst, sinds de invoering van de playoffs, als allllllllerlaatste team ooit playoffs spelen.

Dan ga je het normaal gesproken wel halen maar moet je dus nog eerder instromen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 12 februari 2020 om 22:24:

Az is net uit de beker geknikkerd door NAC. Mixed feelings... Als NAC de beker wint hebben we verloren van de uiteindelijke winnaar. Voelt net wat minder slecht. Maar gezien onze doelstelling om Europees voetbal te halen erg belangrijk is, is dat natuurlijk slecht nieuws. Nou moeten de neuzen de beker winnen, dat zou het beste zijn voor PSV. Bleh, ik hou er niet van om te hopen dat die doetjes uit duivendrecht winnen.



Als PSV er heel veel baat bij heeft, moeten we voor eén keertje ons gevoel over Ajax geweld aandoen; ik hoop dat ze de beker winnen. ;)

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 februari 2020 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 12 februari 2020 om 22:24:

Az is net uit de beker geknikkerd door NAC. Mixed feelings... Als NAC de beker wint hebben we verloren van de uiteindelijke winnaar. Voelt net wat minder slecht. Maar gezien onze doelstelling om Europees voetbal te halen erg belangrijk is, is dat natuurlijk slecht nieuws. Nou moeten de neuzen de beker winnen, dat zou het beste zijn voor PSV. Bleh, ik hou er niet van om te hopen dat die doetjes uit duivendrecht winnen.



Als PSV er heel veel baat bij heeft, moeten we voor eén keertje ons gevoel over Ajax geweld aandoen; ik hoop dat ze de beker winnen. ;)



Bekerwinst voor Feyenoord is ook geen probleem, die heb ik dan liever :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 12 februari 2020 om 22:24:

Az is net uit de beker geknikkerd door NAC. Mixed feelings... Als NAC de beker wint hebben we verloren van de uiteindelijke winnaar. Voelt net wat minder slecht.


Die winnen de beker toch niet, dus het is een wat overbodige discussie, maar hier ben ik het niet mee eens. Die wedstrijd was gewoon barslecht en PSV had met twee vingers in de neus kunnen winnen op elke andere dag.

 

+1/-0

Feyenoord zou gunstiger kunnen zijn dan Ajax als zij liever directe plaatsing voor de EL groepsfase hebben dan een kleine kans op CL en een risico op geen EL at all.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 13 februari 2020 om 11:23:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 februari 2020 om 11:22:

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 12 februari 2020 om 22:24:

Az is net uit de beker geknikkerd door NAC. Mixed feelings... Als NAC de beker wint hebben we verloren van de uiteindelijke winnaar. Voelt net wat minder slecht. Maar gezien onze doelstelling om Europees voetbal te halen erg belangrijk is, is dat natuurlijk slecht nieuws. Nou moeten de neuzen de beker winnen, dat zou het beste zijn voor PSV. Bleh, ik hou er niet van om te hopen dat die doetjes uit duivendrecht winnen.



Als PSV er heel veel baat bij heeft, moeten we voor eén keertje ons gevoel over Ajax geweld aandoen; ik hoop dat ze de beker winnen. ;)



Bekerwinst voor Feyenoord is ook geen probleem, die heb ik dan liever :B



Dat snap ik niet.
Als Feyenoord de beker wint pakt die toch zelf het rechtstreekse EL ticket?
Ajax geeft bij bekerwinst de voorkeur aan de CL zodat wij de voorrondes EL kunnen overslaan als we derde worden.

 

+1/-1

Uitgaande van de derde plek geldt het inderdaad niet. Ik ga er bij mij vanuit dat een vierde plek al voldoende is voor Europa League bij winst van Feyenoord :)

 

+1/-0

PSV moet minimaal 3e worden om plaatsing EL te halen. Die beker doet er niet toe. Dus sta je 4 punten achter Feyenoord en dat zal lastig worden gezien het programma. Verder moet je ook W2 nog voor je dulden. Dus nul houvast gezien onze belabberde uitreeks. Sinds september geen uitwedstrijd meer gewonnen. En die EL boeide de meeste supporters toch niet gezien de halfvolle stadions.

 

+1/-1

De 4e plaats geeft wel degelijk toegang tot de voorrondes voor de EL indien Feyenoord als bekerwinnaar derde wordt.
Daarnaast denk ik dat het publiek inmiddels wel degelijk warm loopt voor de EL zoals we dit seizoen zagen.

 

+1/-1

EL belangstelling hangt wel sterk af van de tegenstanders; 3 keer tegen Djnepr, Slavia en Loedogorets en het stadion zal een stuk minder vol zitten.
Overigens moet plek 4 zeker haalbaar zijn, ik zie Willem II dit ook niet volhouden en als het allemaal meezit kan zelfs plek 3 weer in het vizier zitten, maar we moeten het maar wedstrijd voor wedstrijd bekijken want op dit moment is niks een zekerheidje.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Resterend programma 2020