Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PEC Zwolle - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zondag wacht voor PSV de uitwedstrijd tegen PEC Zwolle, de huidige nummer negen van de Eredivisie. PEC Zwolle begon de competitie met een thuisnederlaag tegen Feyenoord, waarna een gelijkspel volgde tegen AZ en met ruime cijfers werd gewonnen van Sparta. De Zwollenaren hebben een wedstrijd minder gespeeld omdat de uitwedstrijd tegen RKC vanwege een corona uitbraak bij de Waalwijkers werd uitgesteld.

Voor PSV zal het zondag de 21ste keer worden dat voor de competitie wordt afgereisd naar Zwolle. Tot nu toe wist PSV 15 keer te winnen, speelde het drie keer gelijk en werd er twee keer verloren. De grootste zege werd in het gouden seizoen 1987/1988 behaald toen PSV met liefst 0-6 te sterk was. Vorig seizoen werd nog met 0-4 gewonnen.

De meest memorabele editie vond plaats op 8 mei 2016. PSV leek een 23ste landstitel uit het hoofd te moeten zetten, maar omdat er in Zwolle met 1-3 gewonnen werd en Ajax niet verder kwam dan een gelijkspel bij De Graafschap kon op het Stadhuisplein alsnog feest gevierd worden.

De selectie van PEC Zwolle kent twee spelers met een verleden bij PSV. Kenneth Paal en Clint Leemans zijn beiden afkomstig uit de jeugdopleiding van PSV. Voor Leemans leek geen toekomst meer te zijn in Zwolle en hij speelde vorig seizoen dan ook al op huurbasis voor RKC Waalwijk. De middenvelder kreeg in de voorbereiding van dit seizoen een nieuwe kans en greep die met beide handen aan. Hij wist dat zo overtuigend te doen dat hij door de Eredivisie CV werd uitgeroepen tot beste speler van de competitie van afgelopen maand. Voor Ryan Thomas wordt het ook weer een weerzien met zijn oude club. Hij speelde van 2013 tot 2018 143 officiële wedstrijden in het blauw-wit van Zwolle voordat hij de overstap maakte naar PSV.

 

+1/-0

Ik kijk echt uit naar deze wedstrijd. Ben zo benieuwd. Ten eerste benieuwd wie Schmidt allemaal gaat opstellen. En ten tweede benieuwd naar een aantal nieuwe aankopen waarvan ik het niveau en de speelstijl nog niet echt ken (Sangaré, Fein, en in mindere mate Götze en Zahavi).

Verder ben ik ook enorm benieuwd hoe het loopt met deze nieuwe mensen. In dat opzicht verwacht ik niet al te veel. Ik vind het wel een voordeel dat we nu een aantal mannen hebben die in z'n eentje een wedstrijd kunnen beslissen: Gakpo, Malen en Zahavi. Dus het is een beetje hopen dat een van deze mannen thuisgeeft.

 

+1/-0

Die opstelling wordt nog lastiger te voorspellen dan de winnende lotto getallen van de maand november.

 

+1/-0

Laat ik dan maar eens een poging wagen:

Mvogo-Dumfries-Baumgartl-Boscagli-Max-Fein-Rosario-Gakpo-Ihattaren-Madueke-Malen

 

+1/-0

- Rosario omdat Teze net niet fit is, Baumi mocht vertrekken en Rosi speelde goed als LCV
- Hendrix viel goed in, mocht niet weg en is fit itt Thomas
- Gotze meteen laten starten itt Ihattaren
- Zahavi niet fit genoeg dus Gakpo doorschuiven en Mauro als cement weer in de basis.

Kans dat ie goed is 0,000353%

code:

Mvogo
Dumfries Rosario Boscagli Max
Fein Hendrix
Gotze Mauro
Malen Gakpo

 

+1/-0

De juiste opstelling is: Mvogo-Dumfries-Baumgartl-Boscagli-Max-Gakpo-Rosario-Sangare-Fein-Malen-Madueke

Dit bericht is gewijzigd op 17 oktober 2020, 16:58:27.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 16 oktober 2020 om 18:46:

De juiste opstelling is: Mvogo-Dumfries-Teze-Boscagli-Max-Gakpo-Rosario-Sangare-Fein-Malen-Zahavi



Welke opstelling het ook wordt, als we de drie punten van daar maar mee naar huis nemen.
Zoals meestal in Zwolle - en de laatste weken - zal dat een lastige klus worden met twee extra gemotiveerde ex-PSVers aan hun kant.
Toch moeten we winnen en daarnaast hopen dat Heerenveen gelijk speelt.
Dat zou ons al drie punten voorsprong geven op onze enige concurrent. :)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 oktober 2020 om 17:18:

Die opstelling wordt nog lastiger te voorspellen dan de winnende lotto getallen van de maand november.



Met je eens, maar na de persconferentie en beelden van de training zit ik met dit in mijn hoofd;

GK Mvogo
RB Dumfries
CV Teze (Baumgartl)
CV Boscagli
LB Max
CM Rosario
CM Sangaré (2e helft Fein of Hendrix)
RAM Ihattaren (Götze)
LAM Gakpo
SP Malen
SP Zahavi*

* wijziging (mits fit bevonden).

Dit bericht is gewijzigd op 17 oktober 2020, 08:46:44.

 

+1/-0

Mvogo
Dumfries
Teze
Boscagli
Max
Sangaré
Rosario
Ihattaren
Gakpo
Malen
Zahavi

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 oktober 2020 om 17:18:

Die opstelling wordt nog lastiger te voorspellen dan de winnende lotto getallen van de maand november.


Dat denk ik niet , Roger zal veel wisselen . Jouw favoriete opstelling zal er best wel staan , de vraag is wanneer in de wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 16 oktober 2020 om 18:56:
Toch moeten we winnen en daarnaast hopen dat Heerenveen gelijk speelt.
Dat zou ons al drie punten voorsprong geven op onze enige concurrent. :)


Daar denkt Dick heel anders over. Die denkt dat Feyenoord materiaal heeft om mee te doen om het kampioenschap. Los van het feit dat ik Feyenoord al jarenlang niet meer serieus neem als topclub denk ik dat het gat dit jaar tussen Feyenoord enerzijds en PSV & Ajax anderzijds wel heel groot is geworden. Als Berghuis geblesseerd raakt of in de winterstop vertrekt blijft er sowieso al niks meer over.

 

+1/-0

Sangaré in de vermoedelijke basisopstelling. Reu-ze benieuwd.

 

+1/-0

Zahavi en Teze doen niet mee ivm een positieve coronatest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robvdw schreef op 17 oktober 2020 om 16:49:

Zahavi en Teze doen niet mee ivm een positieve coronatest.



Damn, das jammer.

Zou wel zomaar een basisplek voor Ihattaren en Baumgartl op kunnen leveren.

 

+1/-0

Ik verwacht Gakpo, Malen, Madueke en Mauro voorin. Het blijft het qua aantallen toch wel vrij magertjes daar, in ieder geval de komende weken.. Een speler geblesseerd en je beschikt alleen nog over Mo, Piroe en Gotze op de bank, oftewel een speler die behoorlijk uit vorm is, een jeugdspeler die nog niks heeft bewezen en iemand die de komende weken hoogstens een paar keer 10 a 20 minuten kan invallen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

robvdw schreef op 17 oktober 2020 om 16:49:

Zahavi en Teze doen niet mee ivm een positieve coronatest.




Dat krijg je met die klote interlands. Eigenlijk moeten ze dat gewoon volledig opschorten dit jaar.

Voor een club kan al dat reizen van spelers naar verschillende landen erg nadelig worden.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 17 oktober 2020 om 17:15:

Ik verwacht Gakpo, Malen, Madueke en Mauro voorin. Het blijft het qua aantallen toch wel vrij magertjes daar, in ieder geval de komende weken.. Een speler geblesseerd en je beschikt alleen nog over Mo, Piroe en Gotze op de bank, oftewel een speler die behoorlijk uit vorm is, een jeugdspeler die nog niks heeft bewezen en iemand die de komende weken hoogstens een paar keer 10 a 20 minuten kan invallen.




En dan is Götze nog een gelukje. Want die was vooraf niet eens voorzien door de leiding.

Ik zou tegen Zwolle spelen met Malen en Gakpo in de spits. En dan op het middenveld neem ik aan dat Ihattaren gaat spelen. Samen met Sangarè, Rosario en Mauro gok ik dan.

Götze en Fein beginnen in elk geval op de bank lees ik en Thomas is niet helemaal fit.

Madueke zou nog eventueel kunnen, maar ik denk dat je hem beter achter de hand kunt houden als invaller om iets te forceren mocht dat nodig zijn.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 17 oktober 2020 om 18:05:

open/sluit de onderstaande quote:

robvdw schreef op 17 oktober 2020 om 16:49:

Zahavi en Teze doen niet mee ivm een positieve coronatest.




Dat krijg je met die klote interlands. Eigenlijk moeten ze dat gewoon volledig opschorten dit jaar.

Voor een club kan al dat reizen van spelers naar verschillende landen erg nadelig worden.



Dat is inderdaad een extra risicofactor voor o.a. PSV de komende tijd.

Zonder Teze en Zahavi wordt het vanmiddag nog lastiger. Onze spits is in bloedvorm , maar misschien is Malen dit keer wel scherp.

Minimaal twee wijzigingen dus vanmiddag in de opstelling. Hopelijk is er flink getraind op automatismen.

 

+1/-0

Gotze basis, toch wel een daverende verrassing als je 't mij vraagt. Ben in ieder geval razend benieuwd. Sangare ook gelijk erin, verwacht ook wel wat van hem.

 

+2/-0

Wat kijk ik uit naar eindelijk weer PSV na 2 weken prutinterlands en AZ Feyenoord en Ajax. En dan ook nog met deze opstelling en de kans om koploper te worden. Ik heb er echt zin in :)

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] PEC Zwolle - PSV