Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Apollon Limassol

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Om de groepsfase van de Europa League te kunnen halen, zal PSV in een tweeluik moeten zien af te rekenen Apollon Limassol, de nummer drie van Cyprus van afgelopen seizoen. De Cyprioten hebben nog geen competitiewedstrijd gespeeld dit seizoen. Normaal gesproken zou deze aankomend weekend beginnen, maar net zoals dit bij PSV het geval is, is ook het duel van Apollon uitgesteld vanwege de Europese verplichtingen. Wel heeft de ploeg inmiddels al drie voorrondes af moeten werken.

Apollon Limassol begon het Europese seizoen tegen Spyris Kaunas uit Litouwen. De uitwedstrijd werd al met 0-2 gewonnen en in eigen huis werd het met 4-0 helemaal afgemaakt. In de volgende ronde kende de ploeg beduidend meer problemen met het Ierse Shamrock Rovers. In beide wedstrijden wist de thuisploeg met 2-1 te winnen, waarna Apollon in de verlenging toesloeg. Daarna trof het Austria Wien. Op bezoek in Oostenrijk werd al met 1-2 gewonnen. Ondanks dat Austria Wien in Cyprus nog op voorsprong kwam, wist Apollon dit duel met 3-1 te winnen en staat het donderdag daarom in het Philips Stadion.

Voor PSV zal het duel een unicum zijn. Nog nooit speelde het een officiële wedstrijd tegen een club uit Cyprus. De selectie van Apollon Limassol kent daarnaast ook geen spelers die in Nederland actief zijn geweest. De bekendste speler is wellicht Emilio Nsue, die meer dan 100 duels speelde in de Spaanse Primera Division en ook actief was in de Premier League. Daarnaast lijkt het oppassen voor de Argentijnse spits Emilio Zelaya. Hij wist tot nu toe al vijf keer te scoren in deze kwalificatiereeks en heeft slechts drie spelers boven zich staan die dit seizoen vaker wisten te scoren. Daarbij dient wel de kanttekening te worden gemaakt dat hij vier van zijn vijf goals al in de eerste voorronde maakte en hij in het laatste duel tegen Austria Wien op de bank begon. De heenwedstrijd in Oostenrijk moest hij missen vanwege een schorsing.

 

+1/-0

2-3

 

+1/-0

Wensenlijst:

2 of meer goals maken
Geen goals tegen krijgen

 

+1/-0

Geen flauw idee wat ons te wachten staat . Natuurlijk hoop je op een overwinning. De wedstrijd tegen Heracles viel mij niet tegen aangezien de omstandigheden. Een mooi doelpunt van Steven . Eindelijk eens een schot van afstand zelden wordt de doelman getest als je dan ziet hoeveel Jeroen er zo om de oren krijgt. Cody heeft ook een geweldig schot in de benen. Mo maakte ook een schitterend doelpunt . Helaas moet je nog voorzichtig met Mo omgaan, pas 17 jaar. Zijn lichaam is nog niet volgroeid oppassen voor overbelasting ik hoop dat Mark hem vaker gaat brengen en dan niet de volle 90 minuten maar dat ligt aan de omstandigheden, hoe verloopt de wedstrijd. Belangrijk uiteraard dat we de EL halen zeker voor een club als de onze.

 

+2/-0

Thuis gewoon aanpakken, ik zeg 3-0.

 

+1/-0

[url]OPSTELLING PSV-APOLLON LIMASSOL:

ZOET
DUMFRIES-BAUGARTL=SCHWAAB-VIERGEVER
HENDRIX-GUTIEREZ-IHATTEREN
BERGWIJN-MALEN-GAKPO

 

+2/-0


code:

Zoet
Dumfries Baumgartl Viergever Boscagli
Rosario Sadilek
Gutierez
Ihattaren Malen Bergwijn



-Ruimtes zullen klein zijn, dan vind ik Bergwijn op 10 nog slechter idee
-Sadilek omdat hij defensief/omschakeling belangrijk kan zijn
-Ihattaren krijgt de vrijheid om naar binnen te komen zodat Dumfries buitenom kan
-Boscagli of Lato op linksback, Boscagli vanwege lengte bij spelsituaties, Lato zodat Bergwijn veel naar binnen kan trekken

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 21 augustus 2019 om 15:59:


code:

Zoet
Dumfries Baumgartl Viergever Boscagli
Rosario Sadilek
Gutierez
Ihattaren Malen Bergwijn



-Ruimtes zullen klein zijn, dan vind ik Bergwijn op 10 nog slechter idee
-Sadilek omdat hij defensief/omschakeling belangrijk kan zijn
-Ihattaren krijgt de vrijheid om naar binnen te komen zodat Dumfries buitenom kan
-Boscagli of Lato op linksback, Boscagli vanwege lengte bij spelsituaties, Lato zodat Bergwijn veel naar binnen kan trekken




Als we zo gaan spelen weten we zeker dat we niet zullen deelnemen aan de Europa League. Sadilek is immers geschorst ;)

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

TheDJ schreef op 21 augustus 2019 om 16:42:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 21 augustus 2019 om 15:59:


code:

Zoet
Dumfries Baumgartl Viergever Boscagli
Rosario Sadilek
Gutierez
Ihattaren Malen Bergwijn



-Ruimtes zullen klein zijn, dan vind ik Bergwijn op 10 nog slechter idee
-Sadilek omdat hij defensief/omschakeling belangrijk kan zijn
-Ihattaren krijgt de vrijheid om naar binnen te komen zodat Dumfries buitenom kan
-Boscagli of Lato op linksback, Boscagli vanwege lengte bij spelsituaties, Lato zodat Bergwijn veel naar binnen kan trekken




Als we zo gaan spelen weten we zeker dat we niet zullen deelnemen aan de Europa League. Sadilek is immers geschorst ;)



Oops dat wist ik niet. Dan Hendrix. Stop de tijd.

 

+1/-1

Ben benieuwd, gelukkig is Sadilek geschorst dus op linksback worden we sterker.
Opties zijn Boscagli,Lato en misschien inderdaad ook Viergever als Schwaab wedstrijd fit is.
Hoe zit het met Bruma eigenlijk, kan die spelen?

Dumfries-Baumgartl-Schwaab-Viergever
Hendrix-Guti
Ihattaren
Bergwijn--Malen--Bruma/Gakpo

Maar ik vrees dat we het weer met Rosario moeten doen, Bergwijn op 10 en Bascagli linksback

 

+1/-0

Ik verwacht:
Zoet,Boscagli,Viergever,Baumgartl,Dumfries;Guti,Rosario,Bergwijn;Gakpo,Malen,Ihattaren

Ik hoop Hendrix i.p.v. Rosario.

 

+2/-0

Ik hoop Boscagli niet want die werd tegen Heracles al aan alle kanten voorbij gelopen. Dat is duidelijk geen linksback maar een LCV. Zet daar Viergever, Lato of desnoods Hendrix maar neer...

 

+1/-0

Of het nu links of rechtsom gebeurt, we MOETEN die Europa League halen. Mark van Bommel stelt terecht dat we niet per definitie de favoriet zijn, maar ik ga er toch wel een beetje vanuit dat deze tegenstander minder fysiek is dan die Noren en wellicht iets meer naar voren wil. Daarom ga ik uit van een zuinige 2-1 zege en zal het volgende week héél spannend gaan worden op Cyprus.

De nieuwe realiteit zeg maar, want voorheen walsten we dit soort tegenstanders met 4/5-0 plat.

 

+1/-0

Waarom Boscagli? Werd aan alle kanten voorbijgelopen tegen Heracles.

 

+1/-0

Tot nog toe krijgt PSV elke wedstrijd dit seizoen maximaal evenveel doelpunten tegen als de wedstrijd ervoor, dus ik neem aan dat we de nul houden en het toernooi winnen :pul :psv

😉 Bij gebrek aan "positieve supporters" topic

Edit: ohnee, dat klopt niet helemaal :verlegen

 

+1/-0

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

+1/-0

Het is weer matig. Die Boscagli valt tegen. Ook Rosario, Gakpo, Malen en natuurlijk Bergwijn. Hoe lang gaat men door met deze rare opstelling?

 

+1/-0

Donder nou eens op Met die Rosario man. Ongelofelijke pannenkoek.

 

+2/-0

PSV heeft voorlopig weinig grip op de wedstrijd. Paar corners maar nog niet echt kansen. Ik vind Ihattaren en Baumgartl goed spelen tot nu toe. Boscagli vind ik eigenlijk niet verkeerd. Niets speciaal laten zien maar ivm Sadilek geen verzwakking lijkt het. Het is geen Angelino vooralsnog. Ik ben benieuwd of PSV de wedstrijd wat meer naar zich toe kan trekken. Dan moet iig de passing scherper. Guti overigens tot nu toe ook goed imo, moet ook gezegd worden.

Edit: penalty momentje. Niet gegeven maar de duw toch duidelijk zichtbaar in de herhaling. In NL had je dik kans dat ie gegeven was.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] PSV - Apollon Limassol