Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Loting Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Mogelijke tegenstanders;

Rode Ster Belgrado
Dinamo Kiev
Krasnodar
Olympiacos
Red Bull Salzburg
Young Boys
Molde FK
Slavia Praag
Benfica
Real Sociedad
Sporting Braga
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC
Wolfsberger AC

Normaal gesproken kijk ik naar zo'n loting in de wetenschap dat er ook een heel leuk reisje aan vast kan zitten. Nu is die kans vrijwel nihil eind februari dus dan wil je eigenlijk een zo makkelijk mogelijke loting zodat je een maand laten wellicht wel een leuk affiche hebt thuis of uit.

Als je hebt over makkelijke tegenstanders dan heb je het niet alleen over de laagvliegers zoals Wolfsberger maar ook over landen waar in ieder geval niet de tribunes snel vol zitten of waar je geen verre reis voor hoeft te maken of waar je met min 5 speelt wat weer een grotere kans op blessures geeft.

Top picks;

1) Wolfsberger - Dat wordt er een slachtpartij.
2) Antwerp - Aardige ploeg die niet scoort, maar niet in grootse vorm en om de hoek.
3) Molde - Niveau Rosenborg ook niet zo'n lekkere poule gespeeld

Flop picks;

1) Red Bull Salzburg
2) Real Sociedad
3) Olympiacos

 

+1/-0

Benfica, Kiev en Lille ook liever niet.

 

+1/-0

Absoluut geen Krasnodar of Kiev, daar kun je alleen maar verliezen bij -20 en geblesseerde bevroren spelers terug krijgen.
Clubs als Benfica en Sociedad zijn te goed.

Wat mij betreft is Antwerp een droomloting.

 

+1/-0

Wat mij betreft zou Antwerp ook ideaal zijn - zijn qua niveau te hebben en de ploeg hoeft niet tot ver in Rusland te reizen maar gewoon met de bus heen en weer. :)

 

+1/-0

Mwah vergis je niet in Antwerp hoor. Hebben degelijk gespeeld in een poule met Spurs (1 x gewonnen), LASK (1 x gewonnen) en Ludogorets (2 x gewonnen) en ook hier in Belgie draaien ze gewoon bovenin mee. Qua niveau zou ik ze plaatsen tussen Vitesse en AZ. Zie toch zeker zes teams die qua nivea minder zijn.

Verder liever geen Benfica, Lille, Krasnodar of Dinamo Kiev (ook vanwege het reizen). Braga en Real Sociedad zijn ook lastige ploegen en als we Olympiakos loten zul je zien dat Bruma z'n eerste goal van het seizoen gaat maken :)

Andersom denk ik ook dat 90% van de andere teams PSV op het 'liever niet'-lijstje plaatsen. Gotze, Malen, Gakpo, Dumfries, Max, toch allemaal wel bekende Europese namen nowadays.

 

+1/-0

Ik denk dat we zeker nog minimaal een rondje verder willen komen en dan speel ik liever niet tegen Portugezen en landen waar het in februari vriest dat het kraakt.

Dat weggestreept hebbende houd ik over:

Rode Ster Belgrado
Olympiacos
Red Bull Salzburg
Young Boys
Molde FK
Slavia Praag
Real Sociedad
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC

Dan haal ik weg de team die écht sterk zijn en dan kom ik tot deze teams:

Rode Ster Belgrado
Olympiacos
Molde FK
Slavia Praag
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC

De kans op een redelijk goede loting is dus ongeveer 50%, nuchter analyserend.

Drie voorkeuren die ik dan persoonlijk heb:

Olympiacos
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 11 december 2020 om 14:25:


Andersom denk ik ook dat 90% van de andere teams PSV op het 'liever niet'-lijstje plaatsen. Gotze, Malen, Gakpo, Dumfries, Max, toch allemaal wel bekende Europese namen nowadays.



Gezien de mogelijke alternatieven denk ik dat elke club blij is als ze PSV loten.
Alleen Dinamo Zagreb, Club Brugge en Rangers kun je lager inschatten.

Ze kunnen ook Arsenal, Leicester, Spurs, ManU, Roma, Napoli, Milan, Villarreal, Leverkusen, Hoffenheim, Shakhtar of Ajax loten..

 

+1/-0

Geen:

Red Bull Salzburg
Benfica
Real Sociedad
Antwerp FC

 

+1/-0

Rekening houdend met hun vorm van dit moment zou ik hopen op Maccabi Tel Aviv, Molde of Wolfsberger. Normaal moet een Young Boys ook kunnen, maar die leiden in Zwitserland.
In alle andere gevallen zie ik problemen om tot de achtste finales door te dringen.
Terwijl dat voor onze ranking erg goed zou zijn.
In die ronde mag uitschakeling volgen als we daardoor in eigen land kampioen worden.

 

+1/-0

Ik wil in elke ronde uitgeschakeld worden als we maar kampioen worden.... mij apart worden we terug gefloten voor buitenspel tegen Granada en PAOK.

 

+1/-1

Als je puur naar de coëfficiëntenlijst kijkt moet je wel Krasnodar loten. Dat is de enige ploeg die Rusland nog actief heeft in Europa. En Rusland staat één plaats boven ons op de coëfficiëntenlijst. Zou perfect zijn als je die in een één op één duel kunt uitschakelen. Dan heb je zelfs nog kans dat we Rusland dit seizoen nog inhalen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 12 december 2020 om 02:52:

Als je puur naar de coëfficiëntenlijst kijkt moet je wel Krasnodar loten. Dat is de enige ploeg die Rusland nog actief heeft in Europa. En Rusland staat één plaats boven ons op de coëfficiëntenlijst. Zou perfect zijn als je die in een één op één duel kunt uitschakelen. Dan heb je zelfs nog kans dat we Rusland dit seizoen nog inhalen.




Das alleen leuk voor de statistieken en heeft geen enkel voordeel.

 

+1/-0

De landskampioen van de nummer zeven (nu Rusland) komt in pot 1 als de winnaar van de Champions League ook kampioen is geworden in het eigen land.

 

+1/-0

In de winter op een achterafveldje in Rusland....dat lijkt me het laatste om te moeten willen. :nee

 

+1/-0

Inderdaad, van alle tegenstanders wel de laatste die ik wil loten. Laat Krasnodar lekker door een andere club uitgeschakeld worden. Arsenal of Spurs ofzo.
Of stuur Ajax daar maar heen als je zo nodig een wedstrijdje NL-RUS er van wil maken.

 

+1/-0

Dat valt in Krasnodar wel redelijk mee. Het is een graadje kouder dan hier in februari en het stadion is redelijk up-to-date. Het is alleen wat ver weg.

Molde, Rijsel of Antwerp zijn wat dat betreft het meest gunstig. Een exotisch reisje zit er toch voorlopig niet in. :C

 

+1/-0

Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen :ja

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 13 december 2020 om 10:20:

Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen :ja



Dus dat.
Plus de mooiste vrouwen van Europa daar dus als ze snel die vaccins er doorheen jagen hebben we nog een mooi reisje ook. ;) ;) :D

 

+1/-0

Tevreden.

 

+1/-0

Geen al te gunstige loting, het kon erger, maar meer dan de helft van de mogelijke tegenstanders zijn toch wel minder dan Olympiakos.

Ajax heeft wel een hele zware loting.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Loting Europa League