11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
Favoriete opstelling: geen
Mogelijke tegenstanders;
Rode Ster Belgrado
Dinamo Kiev
Krasnodar
Olympiacos
Red Bull Salzburg
Young Boys
Molde FK
Slavia Praag
Benfica
Real Sociedad
Sporting Braga
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC
Wolfsberger AC
Normaal gesproken kijk ik naar zo'n loting in de wetenschap dat er ook een heel leuk reisje aan vast kan zitten. Nu is die kans vrijwel nihil eind februari dus dan wil je eigenlijk een zo makkelijk mogelijke loting zodat je een maand laten wellicht wel een leuk affiche hebt thuis of uit.
Als je hebt over makkelijke tegenstanders dan heb je het niet alleen over de laagvliegers zoals Wolfsberger maar ook over landen waar in ieder geval niet de tribunes snel vol zitten of waar je geen verre reis voor hoeft te maken of waar je met min 5 speelt wat weer een grotere kans op blessures geeft.
Top picks;
1) Wolfsberger - Dat wordt er een slachtpartij.
2) Antwerp - Aardige ploeg die niet scoort, maar niet in grootse vorm en om de hoek.
3) Molde - Niveau Rosenborg ook niet zo'n lekkere poule gespeeld
Flop picks;
1) Red Bull Salzburg
2) Real Sociedad
3) Olympiacos
Mwah vergis je niet in Antwerp hoor. Hebben degelijk gespeeld in een poule met Spurs (1 x gewonnen), LASK (1 x gewonnen) en Ludogorets (2 x gewonnen) en ook hier in Belgie draaien ze gewoon bovenin mee. Qua niveau zou ik ze plaatsen tussen Vitesse en AZ. Zie toch zeker zes teams die qua nivea minder zijn.
Verder liever geen Benfica, Lille, Krasnodar of Dinamo Kiev (ook vanwege het reizen). Braga en Real Sociedad zijn ook lastige ploegen en als we Olympiakos loten zul je zien dat Bruma z'n eerste goal van het seizoen gaat maken
Andersom denk ik ook dat 90% van de andere teams PSV op het 'liever niet'-lijstje plaatsen. Gotze, Malen, Gakpo, Dumfries, Max, toch allemaal wel bekende Europese namen nowadays.
SouBavaria
Fan van PSV
Mister PSV
Uit: Eindhoven
Vak: West - JJ
Forumreacties: 3.364
Reg.: 23 december 2000
Ik denk dat we zeker nog minimaal een rondje verder willen komen en dan speel ik liever niet tegen Portugezen en landen waar het in februari vriest dat het kraakt.
Dat weggestreept hebbende houd ik over:
Rode Ster Belgrado
Olympiacos
Red Bull Salzburg
Young Boys
Molde FK
Slavia Praag
Real Sociedad
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC
Dan haal ik weg de team die écht sterk zijn en dan kom ik tot deze teams:
Rode Ster Belgrado
Olympiacos
Molde FK
Slavia Praag
Lille
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC
De kans op een redelijk goede loting is dus ongeveer 50%, nuchter analyserend.
Drie voorkeuren die ik dan persoonlijk heb:
Olympiacos
Maccabi Tel Aviv
Antwerp FC
open/sluit de onderstaande quote:Jasper_PSV schreef op 11 december 2020 om 14:25:
Andersom denk ik ook dat 90% van de andere teams PSV op het 'liever niet'-lijstje plaatsen. Gotze, Malen, Gakpo, Dumfries, Max, toch allemaal wel bekende Europese namen nowadays.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
Rekening houdend met hun vorm van dit moment zou ik hopen op Maccabi Tel Aviv, Molde of Wolfsberger. Normaal moet een Young Boys ook kunnen, maar die leiden in Zwitserland.
In alle andere gevallen zie ik problemen om tot de achtste finales door te dringen.
Terwijl dat voor onze ranking erg goed zou zijn.
In die ronde mag uitschakeling volgen als we daardoor in eigen land kampioen worden.
11 Sir Tinus
Fan van PSV
Legende
Uit: Valkenswaard
Forumreacties: 20.909
Reg.: 15 april 2005
shevchenko
Fan van PSV
Legende
Vak: Noord - T
Forumreacties: 1.651
Reg.: 13 april 2006
Als je puur naar de coëfficiëntenlijst kijkt moet je wel Krasnodar loten. Dat is de enige ploeg die Rusland nog actief heeft in Europa. En Rusland staat één plaats boven ons op de coëfficiëntenlijst. Zou perfect zijn als je die in een één op één duel kunt uitschakelen. Dan heb je zelfs nog kans dat we Rusland dit seizoen nog inhalen.
Klompje
Fan van PSV
Mister PSV
Derde plek PSV Netwerk Battle 2007
Uit: Gent
Vak: Noord - SS
Forumreacties: 13.072
Reg.: 23 juli 2000
open/sluit de onderstaande quote:shevchenko schreef op 12 december 2020 om 02:52:
Als je puur naar de coëfficiëntenlijst kijkt moet je wel Krasnodar loten. Dat is de enige ploeg die Rusland nog actief heeft in Europa. En Rusland staat één plaats boven ons op de coëfficiëntenlijst. Zou perfect zijn als je die in een één op één duel kunt uitschakelen. Dan heb je zelfs nog kans dat we Rusland dit seizoen nog inhalen.
Ricardo Izecson Santos
Fan van PSV
Mister PSV
Fair Play Cup PSV Netwerk Cup 2006 op 't veld
Uit: Helmond
Vak: Oost - X
Forumreacties: 17.027
Reg.: 30 juni 2003
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.818
Reg.: 26 april 2007
Favoriete opstelling: 4-3-3
romario4wethoudervanjuine
Fan van PSV
Mister PSV
Forumreacties: 39.431
Reg.: 24 mei 2001
Fox
Fan van PSV
Mister PSV
Runner-up PSV Quiz Seizoen 03/04
Winnaar Europese toto 03/04
Winnaar Fair Play Award PSV Netwerk Cup 04
Winnaar PSV Quiz Seizoen 04/05
Vak: Noord - U
Forumreacties: 15.410
Reg.: 13 oktober 1999
open/sluit de onderstaande quote:romario4wethoudervanjuine schreef op 13 december 2020 om 10:20:
Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Loting Europa League