Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Loting Europa League

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Olympiakos stond op mijn floplist, die waren in de CL niet eens zo slecht. Maar ik ben vooral blij dat we niet tegen Lille spelen.

 

+1/-0

Had zeker makkelijker gekund. Word lastig.

 

+1/-0

Had ook lastiger gekund. Als je iets in Europa wil, moet je deze gewoon pakken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 14 december 2020 om 13:34:

Geen al te gunstige loting, het kon erger, maar meer dan de helft van de mogelijke tegenstanders zijn toch wel minder dan Olympiakos.

Ajax heeft wel een hele zware loting.



Je bedoelt Lille waar ze met 3-0 en 2-0 van gewonnen hebben. :huh

Dit wordt wel heel zware kost voor ons.
Deze ploeg staat ongeslagen met 28 punten uit 10 duels op kop in Griekenland en is dus veel beter dan PAOK Saloniki.

 

+1/-0

Onderschatten moeten we niemand, zeker niet met ons Europees trackrecord de laatste pakweg 10 jaar, maar als we bang moeten worden van deze tegenstander hadden we lekker moeten verliezen van Granada. Ze zullen zeker sterker zijn dan PAOK, maar deze potjes zijn over dik twee maanden pas en hopelijk zijn onze mannen dan weer wat fitter en beter op elkaar ingespeeld.

Real Sociedad, RB Salzburg, Lille en Benfica zijn sowieso sterker en een partij in de vrieskou in februari met dito veld tegen Kiev of Krasnodar moeten we ook niet willen, dus dit is op zich een gemiddelde tot prima loting.

 

+1/-0

Als je de 16 mogelijke tegenstanders in twee groepen had ingedeeld, dan had Olympiacos bij de bovenste helft gezeten en daarmee hebben we dus, net als Ajax, een redelijk zware loting. Overigens doet ook PAOK het heel behoorlijk in de Griekse competitie met 24 punten uit 11 wedstrijden. Het doelsaldo van Olympiacos is met 27-3 wel vrij indrukwekkend en ze hebben volgens mij een heel geroutineerde ploeg met namen als Valbuena, Holebas en M'Vila.

Het worden interessante potjes. PSV zal een stuk volwassener voor de dag moeten komen als in de twee wedstrijden tegen PAOK, maar ik verwacht dat de ploeg door de winterstop, de grote wedstrijden die het daarna moet spelen in de eredivisie en de terugkeer van geblesseerde spelers ook nog wel een stuk zal groeien (in ieder geval in de breedte van de selectie).

Kansloos zijn we in ieder geval zeker niet!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 14 december 2020 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 14 december 2020 om 13:34:

Geen al te gunstige loting, het kon erger, maar meer dan de helft van de mogelijke tegenstanders zijn toch wel minder dan Olympiakos.

Ajax heeft wel een hele zware loting.



Je bedoelt Lille waar ze met 3-0 en 2-0 van gewonnen hebben. :huh

Dit wordt wel heel zware kost voor ons.
Deze ploeg staat ongeslagen met 28 punten uit 10 duels op kop in Griekenland en is dus veel beter dan PAOK Saloniki.




Wie is ze?
Lille is echt nog wel een stuk beter dan Olympiakos. Ze staan gewoon 1e in Frankrijk, bóven PSG. Ze hebben de topscorer van de Europa League en wonnen met 0-3 in San Siro van AC Milan, dat weer terug aan de Italiaanse top staat. Lille is een club die had kunnen overwinteren in de CL.

Ik zeg niet dat wij het makkelijk hebben, in tegendeel ik zeg juist dat ik meer dan de helft van de mogelijke tegenstanders liever had getroffen. Maar Lille is wel 1 van de weinige nóg betere tegenstanders.

 

+1/-0

Dit moet te doen zijn in hun competitie doen ze het misschien goed maar in de cl hebben ze maar 1 wedstrijd gewonnen de rest verloren 10 doelpunten tegen en maar 2 gescoord.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 14 december 2020 om 19:01:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 14 december 2020 om 14:25:

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 14 december 2020 om 13:34:

Geen al te gunstige loting, het kon erger, maar meer dan de helft van de mogelijke tegenstanders zijn toch wel minder dan Olympiakos.

Ajax heeft wel een hele zware loting.



Je bedoelt Lille waar ze met 3-0 en 2-0 van gewonnen hebben. :huh

Dit wordt wel heel zware kost voor ons.
Deze ploeg staat ongeslagen met 28 punten uit 10 duels op kop in Griekenland en is dus veel beter dan PAOK Saloniki.




Wie is ze?



"Ze" is Ajax in de vorige editie van de CL.

Bovendien;

Of een ploeg uit de EL die zelfs thuis niet eens kon winnen van het dit jaar zwakke, door Rangers overvleugelde Celtic, sterker is dan een nummer drie uit een CL groep , lijkt me niet bij voorbaat zeker.

Hoe dan ook,zo lang Ajax maar niet de EL wint, mogen ze van mij Europees succes hebben mits het PSV dit seizoen de titel in eigen land oplevert.

 

+1/-0

Als je werkelijk wil gaan beweren dat Lille geen zwaardere tegenstander is dan Olympiakos kun je beter gewoon niets zeggen :D

 

+1/-1

Ik vind dat niet zijn vreemdste uitspraak: Lille staat op 108 en Olympiakos op 37. In de jaren dat ze beide meededen (Lille miste 2 seizoenen) haalde Olympiakos meer punten. De Franse competitie is onder PSG vooral breder kwa topploegen maar niet direct veel beter dan de topploegen uit andere landen.

 

+1/-0

Qua ranking heb je inderdaad gelijk, maar het is niet helemaal eerlijk om dat mee te nemen. Lille is een paar jaar geleden namelijk overgenomen en heeft sindsdien een enorme boost gemaakt met uiteindelijk een tweede en een vierde plaats tot gevolg (en nu voorlopig de koppositie). Het zijn allebei pittige lotingen, maar de selectie van Lille is toch echt wel wat sterker dan die van Olympiakos.

Of dat komende maand nog steeds zo is, moet overigens ook nog maar blijken nu bekend is geworden dat ze vanwege enorme financiële problemen spelers moeten gaan verkopen in de winter.

 

+1/-0

Op basis van de ranking staat Olympiakos 20 plaatsen hoger dan PSV, een niet te onderschatten tegenstander. Ze overwinteren de laatste jaren vrijwel altijd in Europa, maar dat is het dan ook het moment dat ze stranden - de eerste ronde na de winter.
Het is dus echt een 50-50 wedstrijd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 13 december 2020 om 10:20:

Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen :ja


Ja lekkere 5-0 overwinning. Na de 1-0 speelde ze snel al met 10 man. Die eerste por onnodig verloren in Belgrado.

Op de terug weg vanuit Eindhoven hebben de supporters van Crvena Zvezda enorm veel schade in het vliegtuig veroorzaakt. Ze waren toen boven in de lucht met ze allen van linker kant van t vliegtuig naar de rechter kant gaan lopen. :D

Olympiacos is niet verkeerd, kon makkelijker maar ook lastiger. Willen we de EL winnen moeten we van iedereen kunnen winnen, zo simpel is het.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Srbija schreef op 16 december 2020 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 13 december 2020 om 10:20:

Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen :ja


Ja lekkere 5-0 overwinning. Na de 1-0 speelde ze snel al met 10 man. Die eerste por onnodig verloren in Belgrado.

Op de terug weg vanuit Eindhoven hebben de supporters van Crvena Zvezda enorm veel schade in het vliegtuig veroorzaakt. Ze waren toen boven in de lucht met ze allen van linker kant van t vliegtuig naar de rechter kant gaan lopen. :D

Olympiacos is niet verkeerd, kon makkelijker maar ook lastiger. Willen we de EL winnen moeten we van iedereen kunnen winnen, zo simpel is het.



No offence, maar dat is altijd zo'n dooddoener, je hoeft helemaal niet van iedereen die aan een toernooi deelneemt te kunnen winnen, je moet winnen van de ploegen die je zelf als team loot. En daar kun je geluk mee hebben door mindere teams te treffen of pech door alleen maar topteams tegen te komen. M.a.w. de weg naar een finale en eventuele winst kan meevallen of juist heel zwaar zijn. (om er ook maar eens een dooddoener tegenaan te gooien!) :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 16 december 2020 om 14:23:

open/sluit de onderstaande quote:

Srbija schreef op 16 december 2020 om 14:03:

open/sluit de onderstaande quote:

romario4wethoudervanjuine schreef op 13 december 2020 om 10:20:

Ik heb ook nog wel heule goede herinneringen aan een Europees seizoen waarin we rode ster tegen kwamen :ja


Ja lekkere 5-0 overwinning. Na de 1-0 speelde ze snel al met 10 man. Die eerste por onnodig verloren in Belgrado.

Op de terug weg vanuit Eindhoven hebben de supporters van Crvena Zvezda enorm veel schade in het vliegtuig veroorzaakt. Ze waren toen boven in de lucht met ze allen van linker kant van t vliegtuig naar de rechter kant gaan lopen. :D

Olympiacos is niet verkeerd, kon makkelijker maar ook lastiger. Willen we de EL winnen moeten we van iedereen kunnen winnen, zo simpel is het.



No offence, maar dat is altijd zo'n dooddoener, je hoeft helemaal niet van iedereen die aan een toernooi deelneemt te kunnen winnen, je moet winnen van de ploegen die je zelf als team loot. En daar kun je geluk mee hebben door mindere teams te treffen of pech door alleen maar topteams tegen te komen. M.a.w. de weg naar een finale en eventuele winst kan meevallen of juist heel zwaar zijn. (om er ook maar eens een dooddoener tegenaan te gooien!) :B



Ja dat is waar :B :D :D :D en als we verliezen, het is maar een spelletje. De ergste in de rij van dooddoeners.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe we er over 2 maanden voor staan tijdens die wedstrijd tegen de grieken.

 

+1/-0

Mijn info van een bevriende PAOK supporter (in het bezit van en UEFA coaching licence):
- Olympiakos' positie op de ranglijst is waarschijnlijk geen goede afspiegeling van hun kracht (momenteel veel corruptie in Griekenland)
- Team is duidelijk minder goed dan vorig seizoen
- Zijn echter nog wel sterk in het afstraffen van fouten van tegenstander
- Olympiakos fans en staf reageerden verheugd met PSV als tegenstander (i.e. zij achten het zelf asl een goede kans om door te gaan)
- Hij schat zelf PSV als licht favoriet in

 

+1/-0

Dat zijn blij zijn zal ook met de 4-1 nederlaag tegen PAOK te maken hebben, maar dat was geen goede afspiegeling van ons PSV.

Laat ze maar denken dat ze de favoriet zijn !

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 16 december 2020 om 10:00:

Qua ranking heb je inderdaad gelijk, maar het is niet helemaal eerlijk om dat mee te nemen. Lille is een paar jaar geleden namelijk overgenomen en heeft sindsdien een enorme boost gemaakt met uiteindelijk een tweede en een vierde plaats tot gevolg (en nu voorlopig de koppositie). Het zijn allebei pittige lotingen, maar de selectie van Lille is toch echt wel wat sterker dan die van Olympiakos.

Of dat komende maand nog steeds zo is, moet overigens ook nog maar blijken nu bekend is geworden dat ze vanwege enorme financiële problemen spelers moeten gaan verkopen in de winter.




Maar dat is mijn punt net. Na PSG is het in Frankrijk direct subtop en die zijn allemaal niet duidelijk beter dan topploegen uit Nederland, Belgie, Portugal, Griekenland, Turkije en Schotland. Toen PSV ze uitschakelde in 2011 waren ze zelfs voor het eerst kampioen geworden.
Ik vind het een vergelijkbare loting. Kwa reizen ben je dan nog beter af met Lille. Dat is 2 uurtjes met de bus vanaf Eindhoven.

 

+1/-0

Dan verschillen we daar duidelijk over van mening, aangezien ik Lille toch een heel stuk sterker vind dan Olympiakos :B

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Loting Europa League