Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Ajax-PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

10 januari 16.45
Scheidsrechter Björn Kuipers

Nog geen wedstrijdtopic dacht ik? Anders kan dez verwijderd worden.

Begint aardig te kriebelen en echts iets om naar uit te zien! Ook omdat we normaal gesproken nog wel een aantal oefenwedstrijden hebben in de winterstop. Nu we dat niet hebben toch benieuwd hoe de spelers die paar vrije dagen hebben aangepakt en ze voldoende hebben kunnen ontladen maar ook of ze weer op tijd zijn opgeladen. (en geen covid-19 hebben opgelopen...)

Heb er wel redelijk wat vertrouwen in mits ze de koppies er bij houden en geen stomme kaarten pakken in de eerste helft.

mvogo
dumfries, teze, boscagli, max
sangare, rosario,
götze, gakpo, ihattaren
malen

 

+1/-0

Na de wedstrijden tegen PAOK-thuis en Granada-uit is er komende zondag opnieuw sprake van een potje in de categorie "wedstrijd van het jaar". Niet eens zozeer omdat de uitslag doorslaggevend is voor de eindstand in de eredivisie, maar wel omdat dit een wedstrijd is waarin we kunnen laten zien waar we staan.

Want het is hartstikke leuk dat we van de laatste 11 wedstrijden 9x gewonnen hebben, maar het meerendeel van die potjes was tegen clubs van het niveau rechterrijtje of nog lager. Aankomende zondag hebben we echt iets te winnen, dan kunnen we tegen een sterke tegenstander laten zien uit welk hout we gesneden zijn. Dan kunnen we zien hoe Teze, Boscagli, Sangaré, Gakpo, Malen, Götze en de rest zich presenteren in een absolute topper.

Ik denk ook dat PSV zeker niet geforceerd die wedstrijd in moet gaan. Koppie erbij houden, geen domme overtredingen maken, 3 dagen later staat de volgende wedstrijd op de planning en daar kun je evenveel punten halen als in Amsterdam.

Wat me zorgen baart, is dat elke tegenstander van niveau in staat is geweest kansen te creëren tegen PSV. Wij waren in de eerste seizoenshelft niet in staat om met een compact staand elftal de tegenstander te ontregelen. Het was óf volle bak pressie, de bal snel terugveroveren en zelf domineren, óf het was achteruitlopen, de bal niet in de ploeg kunnen houden en billenknijpen. Nu zullen we een modus moeten vinden waarin Ajax niet te veel ruimte krijgt om er doorheen te voetballen én waar we zelf in balbezit wel wat kunnen afdwingen. Maar één ding is duidelijk. Als je in de Arena met je 2 backs op 75 meter van de eigen goal balverlies leidt, dan heeft Ajax de snelheid en de kwaliteiten om daarvan te profiteren.

Dat gezegd hebbende, ben ik benieuwd hoe Schmidt het tactisch neer gaat zetten. Gaat hij iets meer zekerheid inbouwen? Of gaan we toch volle bak aanvallen met opkomende backs?

De opstelling lijkt me duidelijk, Zahavi mag van mij eerst met invalbeurten bewijzen dat hij eventueel zijn basisplek terug kan krijgen.

 

+1/-0

Ik ben benieuwd. Ik hoop op vuurwerk maar het zal mij niets verbazen als beide teams genoegen nemen met een gelijkspel.

Dit bericht is gewijzigd op 4 januari 2021, 21:05:55.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 04 januari 2021 om 20:05:

Ik ben benieuwd. Ik hoop op vuurwerk maar het zal mij niets verbazen als beide teams genoegen nemen met een gelijkspel.



Dit zou mij ook niet verbazen, aangezien het voor beiden op dit moment belangrijker is om niet te verliezen dan te winnen. Maar ik mag hopen dat PSV bloed ruikt en er vol overheen gaat. ;)

 

+1/-0

Ik zou niet ontevreden zijn met een gelijkspel. Je blijft dan volop in de race en er komen nog genoeg lastige wedstrijden aan.

Ik verwacht alleen dat Ajax geen genoegen zal nemen met een gelijkspel aangezien ze thuis spelen en erop gebrand zullen zijn om aan Nederland te laten zien dat ze de beste zijn.

 

+3/-0

Daarom is het aan ons om ze te laten zien wie de baas is en ze weer met beide benen op de grond te zetten. Ze hebben meer woorden dan daden dat hebben ze in de cl al laten zien en na hun 0-13 overwinning denken ze dat ze het Bayern München van Nederland zijn. Word is tijd om hun mond te snoeren.

🎵wake me up before you go go who needs onana when you got Mvogo🎵

 

+2/-0

Ik denk dat dit de meest onvoorspelbare wedstrijd van het jaar wordt voor ons. Van 0-5 klop krijgen tot 5-0 winnen ligt binnen de mogelijkheiden. Een saai gelijkspel, een weggecounterde overwinning of nederlaag zou ook beide kanten op kunnen gaan. Het kan werkelijk alle kanten op.

Ajax speelde in de wedstrijden tegen Liverpool heel behouden en speelde 2x (on)Ajax 1-0. Ook tegen Atalanta scoren ze niet thuis omdat het allemaal wat behouden is. Dus zelfs een schaakwedstrijd zou nog kunnen waarbij Schmidt een beetje gas eraf haalt en Ajax degelijk voor de dag komt. Wat we tegen Ajax wel meer tegen krijgen zijn hoge ballen/voorzetten van de flanken, want dat hebben we tot nu toe enkel tegen Granada gehad en dat ging ook niet lekker. Ze kunnen wel van afstand scoren maar zonder gelukje zie ik ze dat tegen ons niet doen.

Wat betreft onszelf mag conditie, systeem of ontbrekende spelers geen excuus zijn. Verliezen we dan zijn we nog niet goed genoeg maar ligt de strijd nog steeds open. Speel je gelijk dan deel je een tik uit en ga je er zelf ook in geloven en met winst doe je uitstekende zaken want dan gaat Ajax in crisis. De odds voor Ajax to win zijn 1.68 @unibet en dat komt wel een beetje overeen met mijn verwachtingen.

Ik teken voor een 1-1, en het liefst zo onterecht mogelijk.

 

+1/-2

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 05 januari 2021 om 15:31:

Ik denk dat dit de meest onvoorspelbare wedstrijd van het jaar wordt voor ons. Van 0-5 klop krijgen tot 5-0 winnen ligt binnen de mogelijkheden. Een saai gelijkspel, een weggecounterde overwinning of nederlaag zou ook beide kanten op kunnen gaan. Het kan werkelijk alle kanten op.


Ajax-PSV en PSV-Ajax zijn al jarenlang heel onvoorspelbaar. Iedere keer als er een gedoodverfde favoriet is, dan wint de ander. In dat opzicht is het eigenlijk toch wel voorspelbaar :D Alleen is er nu niet echt een duidelijke favoriet.

 

+1/-0

Bij de TOTO is zijn de noteringen 1.60 voor winst Ajax, 4.30 gelijkspel en 4.45 winst PSV.
Ajax lijkt mij wel torenhoog favoriet, dus dan winnen wij ;-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 05 januari 2021 om 15:31:

Ik teken voor een 1-1, en het liefst zo onterecht mogelijk.



Dat ben ik niet met je eens. Als wij goed voetballen en laten zien dat we ons met Ajax kunnen meten, dan zegt dat iets over onze kwaliteit en daarmee ook over ons potentieel in komende wedstrijden. Dat vind ik uiteindelijk belangrijker dan enkel het resultaat van aanstaande zondag. Natuurlijk is het het allermooist als we goed spel laten zien én een goed resultaat halen, maar aan een sneaky onverdiend punt heb je weinig. Dan verliezen we die punten lager wel weer ergens.

 

+1/-0

Ik hoop op voetbal. Niet naïef, maar wel zo veel mogelijk uit gaan van eigen kracht. Verliezen kan ik mee leven, maar ik hoop gewoon dat we niet kansloos ten onder gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 05 januari 2021 om 21:22:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 05 januari 2021 om 15:31:

Ik teken voor een 1-1, en het liefst zo onterecht mogelijk.



Dat ben ik niet met je eens. Als wij goed voetballen en laten zien dat we ons met Ajax kunnen meten, dan zegt dat iets over onze kwaliteit en daarmee ook over ons potentieel in komende wedstrijden. Dat vind ik uiteindelijk belangrijker dan enkel het resultaat van aanstaande zondag. Natuurlijk is het het allermooist als we goed spel laten zien én een goed resultaat halen, maar aan een sneaky onverdiend punt heb je weinig. Dan verliezen we die punten lager wel weer ergens.



Het gaat maar om 1 ding en dat is punten binnen harken en niet verliezen van concurrenten. Nu met goed spel met 0 punten naar Eindhoven terug is geen ramp voor de titelrace maar wel dat maakt de kans op een kampioenschap 5x kleiner omdat je 5 punten moet inlopen en maar 1x tegen Ajax speelt. Dan ben je afhankelijk en dat wil je niet.

 

+1/-0

De laatste weken spelen we gewoon beter dan Ajax. We wonnen de laatste 5 wedstrijden en Ajax was alleen tegen PEC echt overtuigend. Dit Ajax heeft veel zwakheden. Alleen het duo Schuurs en Blind tegen onze aanvaller biedt al veel kansen. Andersom ben ik niet heel ongerust, mits eenieder een beetje gedisciplineerd zijn taak uitvoert en er geen rare wissels zijn.

Daarom zou ik niet tekenen voor een gelijkspelletje. Als we al bovenaan stonden was het waarschijnlijk een ander verhaal.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2021 om 09:41:

Ik hoop op voetbal. Niet naïef, maar wel zo veel mogelijk uit gaan van eigen kracht. Verliezen kan ik mee leven, maar ik hoop gewoon dat we niet kansloos ten onder gaan.



Hoezo kansloos ten onder gaan tegen dit Ajax? :huh

Hoe ons voetbal uitpakt zal me een zorg zijn. Wat kopen we voor mooi voetbal zoals tegen Twente en Heerenveen als je verzuimt de drie punten te pakken?

Er telt zondag maar 1 ding; winnen van je concurrent.Iets wat zeer wel mogelijk is in deze fase. Verliezen van Ajax zou ik zelfs nog erg vinden als we al kampioen waren.

 

+1/-0

Lastige pot. Ajax heeft een ervaren kern en wij bouwen pas net een nieuw team op. Tel daarbij op dat we veel risico nemen met deze manier van voetballen en zij juist graag die ruimte bij ons achterin kunnen en willen benutten. Bovendien spelen ze makkelijk onder druk uit, dus het felle jagen is hier ook niet altijd het beste. Ben dus heel benieuwd hoe Schmidt dit wilt gaan aanpakken. Minder aanvallend met wat meer mensen achterin, of toch gewoon volle bak vooruit.

 

+1/-0

Enige wat ik niet hoop is dat de 1-0 er na 3 minuten al in ligt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Revolinho schreef op 06 januari 2021 om 12:55:

Lastige pot. Ajax heeft een ervaren kern en wij bouwen pas net een nieuw team op. Tel daarbij op dat we veel risico nemen met deze manier van voetballen en zij juist graag die ruimte bij ons achterin kunnen en willen benutten. Bovendien spelen ze makkelijk onder druk uit, dus het felle jagen is hier ook niet altijd het beste. Ben dus heel benieuwd hoe Schmidt dit wilt gaan aanpakken. Minder aanvallend met wat meer mensen achterin, of toch gewoon volle bak vooruit.



Onder MvB is wel gebleken dat je aanpassen aan Ajax gelijk staat aan zelfmoord. Gewoon van eigen kwaliteiten uit gaan.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 06 januari 2021 om 12:49:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2021 om 09:41:

Ik hoop op voetbal. Niet naïef, maar wel zo veel mogelijk uit gaan van eigen kracht. Verliezen kan ik mee leven, maar ik hoop gewoon dat we niet kansloos ten onder gaan.



Hoezo kansloos ten onder gaan tegen dit Ajax? :huh

Hoe ons voetbal uitpakt zal me een zorg zijn. Wat kopen we voor mooi voetbal zoals tegen Twente en Heerenveen als je verzuimt de drie punten te pakken?

Er telt zondag maar 1 ding; winnen van je concurrent.Iets wat zeer wel mogelijk is in deze fase. Verliezen van Ajax zou ik zelfs nog erg vinden als we al kampioen waren.



Die laatste zin snap ik niet helemaal.

En er zijn wel meer wedstrijden geweest waar we onverwachts onderuit gingen in een topper. Het Ajax van voor de winterstop zat in een dip, maar ik vergeet ook niet dat wij ook zwakke fases hebben gekend. Of beter gezegd: zwakke helften.

Hebben we de kwaliteit om van Ajax te winnen? Absoluut. Maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Red Bastard schreef op 06 januari 2021 om 13:00:

Enige wat ik niet hoop is dat de 1-0 er na 3 minuten al in ligt.


Liever dat, dan 5 minuten voor tijd.

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2021 om 13:43:

Hebben we de kwaliteit om van Ajax te winnen? Absoluut. Maar het kan net zo goed de andere kant op gaan.

Dit dus. Het voorspellen van Ajax-PSV is als het voorspellen van de cryptokoersen. Het kan alle kanten op en je hebt vooraf geen idee welke kant het op gaat.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

RoRoNistelillis schreef op 06 januari 2021 om 13:05:

open/sluit de onderstaande quote:

Revolinho schreef op 06 januari 2021 om 12:55:

Lastige pot. Ajax heeft een ervaren kern en wij bouwen pas net een nieuw team op. Tel daarbij op dat we veel risico nemen met deze manier van voetballen en zij juist graag die ruimte bij ons achterin kunnen en willen benutten. Bovendien spelen ze makkelijk onder druk uit, dus het felle jagen is hier ook niet altijd het beste. Ben dus heel benieuwd hoe Schmidt dit wilt gaan aanpakken. Minder aanvallend met wat meer mensen achterin, of toch gewoon volle bak vooruit.



Onder MvB is wel gebleken dat je aanpassen aan Ajax gelijk staat aan zelfmoord. Gewoon van eigen kwaliteiten uit gaan.



Mwah, ben ik niet met je eens. Onder leiding van Mark van Bommel speelden we 3x tegen Ajax. De eerste thuiswedstrijd wonnen we met 3-0 en een seizoen later werd het 1-1 in Eindhoven. De belangrijkste wedstrijd was de uitwedstrijd in 2018-2019. Van Bommel paste zijn elftal aan en we verloren met 3-1. Dat kwam echter totaal niet door de aanpassing. PSV kwam verrassend goed voor de dag, iets wat gezien de vorm op dat moment niet verwacht werd. Een blunder van Schwaab zorgde voor de onnodige 1-0 voor Ajax, maar in de 2e helft kreeg PSV de beloning met de gelijkmaker van Luuk de Jong. Mazraoui was toen al naar de kant gestuurd met rood, en het was wachten op de 1-2, want we waren veruit de betere ploeg. Toen kwam dat moment waarop (wederom) Schwaab een onnodige overtreding in de 16 maakte en Ajax weer op voorsprong kwam en in de laatste minuut viel zelfs nog de 3-1. Maar in mijn ogen was het juist dankzij de aanpassingen van MvB dat we daar eigenlijk met een overwinning weg hadden moeten gaan.

@Sir Tinus: er zijn nog 20 wedstrijden te spelen, en hoezeer ik het ook met je eens ben dat een nederlaag daar niet goed is voor onze titelkansen, vind ik nog steeds dat het resultaat daar niet het belangrijkste is. We zijn een ploeg in opbouw, we hebben onze sterke en zwakke punten en worden zondag voor het eerst geconfronteerd met een directe concurrent in de titelrace. Een ploeg die door iedereen als gedoodverfde kampioen wordt (of werd?) gezien.

Áls we in staat zijn om daar (in grote fases) voetballend overeind te blijven, dan doet mij dat deugd, want dan werkt onze speelwijze ook tegen echt sterke tegenstanders. En dat geeft mij heel veel vertrouwen voor de 19 wedstrijden die daarna komen, want in die wedstrijden tref je nog 18 keer een ploeg die zwakker is dan Ajax. Dit soort wedstrijden worden vaak op details beslist. Een foutje kan dodelijk zijn en daarom kun je de uitkomst van te voren lastig voorspellen.

Daarom vind ik dat een sterk voetballend PSV daar veel meer aanknopingspunten biedt dan een onterecht binnengesleept puntje. Want ja, als we een punt halen, blijft het verschil 1. Maar als we voetballend niks in te brengen hebben, dan kun je er vergif op innemen dat we in de wedstrijden tegen AZ, Feyenoord en andere clubs uit het linkerrijtje ook weer flink in de problemen gaan komen. En dan kan verder puntverlies niet uitblijven.

Het beste is natuurlijk als we ons daar goed presenteren en daar als beloning 1 of 3 punten aan overhouden. Kijk bijvoorbeeld ook naar onze wedstrijd in Granada. We winnen daar met 0-1, maar er zijn ook voldoende momenten geweest waarop Granada de gelijkmaker had kunnen maken, en met de VAR hadden ze waarschijnlijk ook een penalty gekregen. Toch was ik die wedstrijd ook heel tevreden met de manier waarop we speelden. We waren in staat om in fases te domineren en een Spaanse tegenstander vast te zetten en kansen te creëren. Als we niet gewonnen hadden, had ik die wedstrijd nog steeds als positief gezien, omdat we onder druk aantoonden goed voetbal te kunnen spelen.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [ERE] Ajax-PSV