Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Apollon Limasol - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Aanstaande donderdag zal PSV voor het eerst in de clubhistorie een wedstrijd in Cyprus gaan spelen als Apollon Limasol de tegenstander is. Na de 3-0 zege in het Philips Stadion vorige week is de ploeg van Mark van Bommel dicht bij een plek in de groepsfase van de Europa League. Net zoals PSV hoefden de Cyprioten afgelopen weekend niet in actie te komen in de eigen competitie. Ook het duel van Apollon Limasol werd vanwege de Europese verplichtingen verzet.

Ook de historie is op de hand van PSV. Nog nooit werd PSV uitgeschakeld nadat het de heenwedstrijd in Eindhoven met 3-0 wist te winnen. Twee keer ging het echter bijna mis en dat was prompt in beide seizoenen dat PSV een Europese prijs wist te pakken.

In 1978 wist PSV in de halve finale van de Europacup III met 3-0 te winnen van FC Barcelona. In Spanje werd vervolgens met 3-1 verloren. Invaller Nick Deacy maakte het enige Eindhovense doelpunt, zodat PSV naar de finale ging en daarin over twee wedstrijden wist te winnen van het Franse Bastia.

In het gouden seizoen 1987/1988 trof PSV in de eerste ronde van de Europa Cup 1 het Turkse Galatasaray. Door drie treffers in de tweede helft, waaronder een wereldgoal van Adick Koot in de laatste minuut, werd in Eindhoven met 3-0 gewonnen. In Turkije stond PSV voor rust al met 2-0 achter. Na rust werd er echter niet meer gescoord en via Rapid Wien, Bordeaux, Real Madrid en Benfica kwam de cup met de grote oren naar Eindhoven.

 

+1/-0

Vorige week wilde ik een aanvallend en gretig PSV zien, nu wil ik volwassenheid en professionaliteit zien.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Volledige selectie PSV:
Zoet, Ruiter, Van de Meulenhof, Viergever, Dumfries, Mitroglou, Rosario, Gutierrez, Lato, Boscagli, Hendrix, Baumgartl, Schwaab, Malen, Gakpo, Teze, Ihattaren, Catic, Madueke, De Haas



Wow, dat gaat puzzelen worden voor Bommel.

Ben benieuwd hoe hij het gemis van Bergwijn en Bruma gaat opvangen. Wat mij betreft zij er twee opties:

- Een voorste vier met Malen en Gakpo op de vleugels, Mitroglou in de spits en Ihattaren op tien.

- Een voorhoede met Ihattaren, Malen en Gakpo, middenveld met Hendrix, Rosario en Guti.

Lijkt me niet aannemelijk dat Bommel een jeugdspeler als Catic of Madueke in het diepe gaat gooien in zo'n belangrijke wedstrijd, al zou een invalbeurt natuurlijk leuk zijn voor deze jongens. In ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar optie 1, afhankelijk van hoe fit Mitroglou is natuurlijk. Ik verwacht echter, Bommel kennende, optie twee..

 

+3/-0

Mitroglou in de spits dan maar?

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 28 augustus 2019 om 10:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Volledige selectie PSV:
Zoet, Ruiter, Van de Meulenhof, Viergever, Dumfries, Mitroglou, Rosario, Gutierrez, Lato, Boscagli, Hendrix, Baumgartl, Schwaab, Malen, Gakpo, Teze, Ihattaren, Catic, Madueke, De Haas



Wow, dat gaat puzzelen worden voor Bommel.

Ben benieuwd hoe hij het gemis van Bergwijn en Bruma gaat opvangen. Wat mij betreft zij er twee opties:

- Een voorste vier met Malen en Gakpo op de vleugels, Mitroglou in de spits en Ihattaren op tien.

- Een voorhoede met Ihattaren, Malen en Gakpo, middenveld met Hendrix, Rosario en Guti.

Lijkt me niet aannemelijk dat Bommel een jeugdspeler als Catic of Madueke in het diepe gaat gooien in zo'n belangrijke wedstrijd, al zou een invalbeurt natuurlijk leuk zijn voor deze jongens. In ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar optie 1, afhankelijk van hoe fit Mitroglou is natuurlijk. Ik verwacht echter, Bommel kennende, optie twee..



Mee eens. Ik hoop op optie 1. Liefst met Hendrix en Guti erachter, maar dat gaat nooit gebeuren met van Belhamel.

Ik vrees echter dat het optie 2 wordt en dan Mitroglou na rust erin.

 

+1/-0

Ik denk ook dat Jasper gelijk heeft. Ik ben nieuwsgierig naar de eerst optie, maar Bommel kennende wordt het de tweede optie. Beetje extra zekerheid op het middenveld en Malen gewoon in de spits.

Hopen dat Apollon niet vroeg scoort, want dan zal het geloof langzaam uit die ploeg weg zakken. En dan kunnen we waarschijnlijk profiteren met de kwaliteiten die we voorin hebben.

Nu ik dit zo opschrijf, besef ik eigenlijk dat ik mijn vertrouwen in PSV nog steeds heel broos is. Waarom zou je bang moeten zijn voor een Cypriotische tegenstander, terwijl je al met 3-0 gewonnen hebt in de eerste wedstrijd? En toch is er nog een stemmetje in mijn achterhoofd wat zegt dat je nog moet oppassen, dat je gewoon 110% moet geven en er niet te makkelijk over moet denken.

 

+1/-0

Kom op, PSV gaat dat echt niet weggeven. Maar begrijp ik nu hoed dat het weekend rust ons twee geblesseerde basiskrachten heeft opgeleverd? (Sadilek en Bergwijn)

 

+2/-0

Dit gaan we toch niet weggeven?

Ben op vakantie in Cyprus en ze geloven er hier totaal niet meer in.
Zit vanavond met mn kids in een verder bijna leeg stadion, dus hoop maar dat ze er wat van gaan maken!!

 

+3/-0

Zou nog best een nerveuze bedoeling kunnen worden, afhankelijk van hoe snel die gasten er een in leggen. Het komt vooral aan op volwassenheid en professionaliteit. Je hebt in ieder geval deels het materiaal om het spelletje te spelen dat nodig is. Zaak voor Van Bommel om een georganiseerde ploeg het veld in te sturen.

 

+1/-0

Ik denk dat er ook nog een kans is dat v Bommel met Lato gaat spelen als linksbuiten en plan B(aard) vanaf de bank laat komen. Dus Lato Malen en Gakpo voorin en Ihattaren op een meer cruciale positie nu iedereen geblesseerd is, dus met Rosso en Guti op het middenveld. We hebben nu wel veel jasjes uitgedaan qua wisselmogelijkheden aanvallend gezien.

 

+1/-0

Met het centrum Baumi en Viergever krijgen wij echt geen 3 goals tegen, of het moet wel heel erg tegen zitten. Volgens mij pas 1 goal tegen in 5 wedstrijden met dit duo (en dat was dat zondagsschot van ADO).

Verder zal het idd optie 2 worden denk ik. Wordt saai potje ben ik bang...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

wples1987 schreef op 29 augustus 2019 om 13:46:

Met het centrum Baumi en Viergever krijgen wij echt geen 3 goals tegen, of het moet wel heel erg tegen zitten. Volgens mij pas 1 goal tegen in 5 wedstrijden met dit duo (en dat was dat zondagsschot van ADO).

Verder zal het idd optie 2 worden denk ik. Wordt saai potje ben ik bang...



Begrijp me niet verkeerd, maar ik hoop juist dat het saai wordt vanavond. De manier waarop maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit, maar ik zou allang tevreden zijn als we zonder tegengoals uit Cyprus vertrekken.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 28 augustus 2019 om 11:12:

open/sluit de onderstaande quote:

Jasper_PSV schreef op 28 augustus 2019 om 10:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Volledige selectie PSV:
Zoet, Ruiter, Van de Meulenhof, Viergever, Dumfries, Mitroglou, Rosario, Gutierrez, Lato, Boscagli, Hendrix, Baumgartl, Schwaab, Malen, Gakpo, Teze, Ihattaren, Catic, Madueke, De Haas



Wow, dat gaat puzzelen worden voor Bommel.

Ben benieuwd hoe hij het gemis van Bergwijn en Bruma gaat opvangen. Wat mij betreft zij er twee opties:

- Een voorste vier met Malen en Gakpo op de vleugels, Mitroglou in de spits en Ihattaren op tien.

- Een voorhoede met Ihattaren, Malen en Gakpo, middenveld met Hendrix, Rosario en Guti.

Lijkt me niet aannemelijk dat Bommel een jeugdspeler als Catic of Madueke in het diepe gaat gooien in zo'n belangrijke wedstrijd, al zou een invalbeurt natuurlijk leuk zijn voor deze jongens. In ieder geval gaat mijn voorkeur uit naar optie 1, afhankelijk van hoe fit Mitroglou is natuurlijk. Ik verwacht echter, Bommel kennende, optie twee..



Mee eens. Ik hoop op optie 1. Liefst met Hendrix en Guti erachter, maar dat gaat nooit gebeuren met van Belhamel.

Ik vrees echter dat het optie 2 wordt en dan Mitroglou na rust erin.



Het is dus (helaas) optie 2 geworden. Wat speeltijd voor Noni of Catic zou leuk zijn, ben benieuwd!

 

+2/-0

Gaap

 

+1/-1

Beetje medelijden met de mensen die mee zijn gereisd. Voor de rest zit er een knop op die tv. Toch nog stiekem hopen op die sneaky 0-1.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

10.Diego schreef op 29 augustus 2019 om 14:24:

open/sluit de onderstaande quote:

wples1987 schreef op 29 augustus 2019 om 13:46:

Met het centrum Baumi en Viergever krijgen wij echt geen 3 goals tegen, of het moet wel heel erg tegen zitten. Volgens mij pas 1 goal tegen in 5 wedstrijden met dit duo (en dat was dat zondagsschot van ADO).

Verder zal het idd optie 2 worden denk ik. Wordt saai potje ben ik bang...



Begrijp me niet verkeerd, maar ik hoop juist dat het saai wordt vanavond. De manier waarop maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit, maar ik zou allang tevreden zijn als we zonder tegengoals uit Cyprus vertrekken.



Je gebeden zijn verhoord.

We zijn ondertussen 10 (!!) wedstrijden verder en ik tel welgeteld twee goede helften: de tweede helft tegen Apollon en tegen ADO. Dat betekent gewoon 17 helften ondermaats. Het is toch om te huilen dat we met deze instellingen spelen tegen een ploeg uit Cyprus. Je zou denken dat ze ook wat vertrouwen willen tanken..

Trouwens nog enigszins geluk gehad. Ik denk dat bepaalde scheidsrechters Boscagli gewoon rood en een penalty tegen hadden gegeven, ondanks dat het erg licht was. En met deze fragiele ploeg was het dan nog erg lastig geworden.

*Edit*

En inderdaad zoals JCS hierboven aangeeft, de uit-fans.. Daar zitten jongens bij die nu kutwedstrijden hebben gezien in Zwitserland, Noorwegen en Cyprus. Bravo PSV.

 

+1/-0

Nee Jasper, dit is zakelijk en resultaatgericht voetbal ;)

Grote belangen staan op het spel; voor vermaak moet je naar de kermis.

 

+3/-0

Weer een totaal andere 2e helft, gewoon 4-0 voor ons aller PSV geworden. Lekker voor het zelfvertrouwen, maar volgens mij moeten we voortaan de 1e helft maar overslaan >.

 

+3/-0

PSV herdefinieert de definitie van ' vermaak' :

Vijf tot vijftien minuutjes gas erop, boem boem, en het is over. ;)

Dit kan nog best een leuk seizoen worden.

 

+4/-0

Mooie tweet overigens van dat Apollon. Respect.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [EL] Apollon Limasol - PSV