Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Sparta Rotterdam - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Zaterdagavond komt PSV alweer in actie als de uitwedstrijd tegen Sparta op het programma staat. Waar de Rotterdammers werden gerekend tot een van de degradatiekandidaten hebben ze na een slechte start de weg naar boven flink ingezet en staan ze op de achtste plaats.

PSV speelde voor de Eredivisie al 54 keer eerder in Rotterdam tegen Sparta. Tot nu toe wist het 25 keer te winnen, speelde het 17 keer gelijk en verloor het 12 keer. De 0-5 van het seizoen 1961/1962 is de grootste overwinning voor PSV, terwijl vorig seizoen met 2-2 gelijk werd gespeeld. Een treffer van Cody Gakpo in blessuretijd zorgde uiteindelijk toch nog voor een punt.

Drie spelers van Sparta hebben een verleden bij PSV. Benjamin van Leer, Dirk Abels en Laros Duarte speelden in de jeugdopleiding van PSV, waarbij Abels ook eenmaal in actie kwam voor het eerste elftal. Trainer Henk Fraser was twee jaar actief als jeugdtrainer in Eindhoven, terwijl keeperstrainer Frank Kooiman als speler twee wedstrijden voor PSV in het doel stond.

 

+1/-0

Toch wel grappig om bij mezelf te merken dat ik na een nederlaag niet aan de volgende wedstrijd kan denken, maar 24 a 48 uur later begint het weer te borrelen. Niet omdat dit zo'n leuke wedstrijd gaat worden, want dit wordt wellicht de lelijkste wedstrijd van het jaar, maar gewoon omdat Vitesse morgen weer bij Emmen speelt (moet ik nog zien dat ze makkelijk winnen) en daarna PSV weer op zaterdagavond mag spelen. Vervolgens kunnen we zien dat Feyenoord helemaal afgeslacht wordt en wie weet staan we er dan weer een stukje beter op.

Sparta, 0-1 tegen PSV B, 0-1 tegen Ajax met 10 man en 1-1 tegen een onthutsend slecht Feyenoord in de Kuip en 0-1 tegen Feyenoord op het Kasteel. Die spelen echt geen fraai voetbal en komen ook niet tot veel kansen om te scoren. Hun sterkste speler staat tegen onze sterkste speler en dat stelt me wel gerust. Het wordt voor Sparta tegen houden en PSV dwingen om in de kleine ruimte een oplossing te vinden. In de counter vind ik ze ook niet gevaarlijk dus ik denk dat 1 a 2 goals sowieso genoeg is voor een 3 punter. Mooi gaat het sowieso niet worden.

Dus gewoon lekker starten met je beste 11 en als je er 2 in hebt liggen kun je gaan sparen. Gotze doet nog niet mee helaas en Madueke/Gakpo zijn twijfelgevallen dus dan mag Ihattaren het nu laten zien tegen een kleine club. Als het nu weer niet lukt, net als Zahavi, hebben we ze niets om te claimen als we straks weer tegen de grote jongens spelen.

 

+1/-0

Laten we hopen dat Feyenoord niet afgeslacht wordt.

Voor wat betreft de wedstrijd tegen Sparta. Ik verwacht een reactie. Komt die niet, dan hebben we een probleem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 15 januari 2021 om 17:12:

Laten we hopen dat Feyenoord niet afgeslacht wordt.

Voor wat betreft de wedstrijd tegen Sparta. Ik verwacht een reactie. Komt die niet, dan hebben we een probleem.



Het zou me niet verbazen als Dick Advocaat met zijn mannen minstens een punt pakt. Want Ajax is o zo kwetsbaar gebleken tegen o.a. Willem II en na de winterstop tegen ons en Twente.

Meer zorgen moeten we ons maken over onszelf. Drie punten zijn een "must" en dat legt altijd druk op spelers.

Daarnaast heeft Sparta bewezen een lastige tegenstander te zijn , zowel voor Ajax als Feyenoord , een die zelfs een 0-4 achterstand tegen AZ, jawel, weg kon werken.

Volgens mij ligt er op Spangen bovendien nog kunstgras om het onze helden nog wat moeilijker te maken.
Dus wellicht wederom billenknijpen?

 

+2/-0

Het is toch gewoon zorgelijk dat we ons druk moeten maken voor (met alle respect!) Sparta uit?? We missen eigenlijk maar twee basisspelers, Gotze en Gakpo. Dan zit er toch iets flink fout in de rest van de selectie?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 15 januari 2021 om 21:42:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 15 januari 2021 om 17:12:

Laten we hopen dat Feyenoord niet afgeslacht wordt.

Voor wat betreft de wedstrijd tegen Sparta. Ik verwacht een reactie. Komt die niet, dan hebben we een probleem.



Het zou me niet verbazen als Dick Advocaat met zijn mannen minstens een punt pakt. Want Ajax is o zo kwetsbaar gebleken tegen o.a. Willem II en na de winterstop tegen ons en Twente.

Meer zorgen moeten we ons maken over onszelf. Drie punten zijn een "must" en dat legt altijd druk op spelers.

Daarnaast heeft Sparta bewezen een lastige tegenstander te zijn , zowel voor Ajax als Feyenoord , een die zelfs een 0-4 achterstand tegen AZ, jawel, weg kon werken.

Volgens mij ligt er op Spangen bovendien nog kunstgras om het onze helden nog wat moeilijker te maken.
Dus wellicht wederom billenknijpen?


Inderdaad , het kunstgras baart mij de meeste zorgen . Als de voorspellingen uitkomen wat sneeuw betreft hoop ik dat de wedstrijd tijdig afgelast gaat worden. Niemand zit te wachten nu op blessures en zeker niet op een ijsbaan.

 

+1/-0

Dat kunstgras kan me niet schelen, mag toch hopen dat ze daar inmiddels wel aangewend zijn. Maar die sneeuw is wel een dingetje. Buiten de blessures en het feit dat het gewoon minder leuk is om naar te kijken gaat ook altijd alle tempo eruit en is dit zwaar in het voordeel van de ploeg die met de kont in eigen 16 hangt.

Over de grond wordt het lastiger combineren en door de lucht hebben we amper mensen die gevaarlijk kunnen zijn. Het zou echt zwaar verrassen als we er 2 of 3 kunnen maken.

 

+1/-0

Laat Zahavi maar op de bank zitten. Ik baalde al dat hij, en niet een ander, twee keer scoorde tegen Ajax. Nu denkt de coach dat hij iets aan hem heeft. Maar als een ander daar gestaan had, zoals Gakpo of Madueke, hadden die de goal ook gemaakt. Alleen kunnen zij ook nog snel vooruit voetballen met gevaarlijke passes en snelle loopacties en zijn ze daarom veel beter dan Zahavi. En Rosario mogen ze wat mij betreft ook laten gaan. Brengt in aanvallend opzicht helemaal niets (behalve balverlies lijden) en verdedigend is hij redelijk. Ook hij heeft geen snelle loopacties en geen goede pass waaruit een goal of grote kans kan komen. Waarom ziet de coach dit niet? Rosario wekt waarschijnlijk de indruk dat het team iets aan hem heeft omdat hij een redelijke balonderschepper is en een - inactief en stilstaand - aanspeelpunt (zonder daarna een goede pass te geven) maar hij brengt aanvallend helemaal niets. Maar wat zijn Gakpo, Malen, Gotze (helaas te vaak afwezig, maar als hij meedoet is hij goed), Dumfries, etc. goed! We moeten alleen die paar zwakken eruit halen. Er moet toch iets beters bij de jeugd te vinden zijn dan Zahavi en Rosario? Dat PSV nadeel heeft als Nijhuis fluit (zoals sommigen beweren) is met niet opgevallen, maar wel als Kuijpers fluit. Al viel het de laatste wedstrijd tegen Ajax mee. Hij deed het nu subtieler: Madueke breekt op rechts door en wordt in de rug geduwd.. hij laat het spel doorgaan... dit keer is de duwpartij niet in het strafschopgebied als Ajax ermee wegkomt. Als Ajax gaat aandringen, geeft hij ze steeds vrije trappen in de buurt van het doel, door een mini-overtreding waarvoor hij alleen dan en uiteraard in het voordeel van Ajax fluit. Daarom mag hij vaak Ajax tegen PSV fluiten: het ziet er echt naar uit dat de KNVB een voorkeur voor Ajax heeft. Hij kan net dat verschil maken in het voordeel van Ajax.

 

+2/-4

Lekker dit, Mauro en Ihattaren scoren nooit en Madueke en Gakpo zijn geen target mannen die in de 16 wachten tot er een bal komt. We spelen dus zonder echte spits dus ik verwacht combineren op de rand 16 80 min lang.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Winnende voetballers schreef op 16 januari 2021 om 17:30:

Laat Zahavi maar op de bank zitten. Ik baalde al dat hij, en niet een ander, twee keer scoorde tegen Ajax. Nu denkt de coach dat hij iets aan hem heeft. Maar als een ander daar gestaan had, zoals Gakpo of Madueke, hadden die de goal ook gemaakt. Alleen kunnen zij ook nog snel vooruit voetballen met gevaarlijke passes en snelle loopacties en zijn ze daarom veel beter dan Zahavi. En Rosario mogen ze wat mij betreft ook laten gaan. Brengt in aanvallend opzicht helemaal niets (behalve balverlies lijden) en verdedigend is hij redelijk. Ook hij heeft geen snelle loopacties en geen goede pass waaruit een goal of grote kans kan komen. Waarom ziet de coach dit niet? Rosario wekt waarschijnlijk de indruk dat het team iets aan hem heeft omdat hij een redelijke balonderschepper is en een - inactief en stilstaand - aanspeelpunt (zonder daarna een goede pass te geven) maar hij brengt aanvallend helemaal niets. Maar wat zijn Gakpo, Malen, Gotze (helaas te vaak afwezig, maar als hij meedoet is hij goed), Dumfries, etc. goed! We moeten alleen die paar zwakken eruit halen. Er moet toch iets beters bij de jeugd te vinden zijn dan Zahavi en Rosario? Dat PSV nadeel heeft als Nijhuis fluit (zoals sommigen beweren) is met niet opgevallen, maar wel als Kuijpers fluit. Al viel het de laatste wedstrijd tegen Ajax mee. Hij deed het nu subtieler: Madueke breekt op rechts door en wordt in de rug geduwd.. hij laat het spel doorgaan... dit keer is de duwpartij niet in het strafschopgebied als Ajax ermee wegkomt. Als Ajax gaat aandringen, geeft hij ze steeds vrije trappen in de buurt van het doel, door een mini-overtreding waarvoor hij alleen dan en uiteraard in het voordeel van Ajax fluit. Daarom mag hij vaak Ajax tegen PSV fluiten: het ziet er echt naar uit dat de KNVB een voorkeur voor Ajax heeft. Hij kan net dat verschil maken in het voordeel van Ajax.


Ik vond Kuijpers wel meevallen afgezien van het Madueke duel, het uit de wedstrijd trappen van Gakpo en de handsbal. Hmm eigenlijk toch wel wat "opvallende" zaken. Maar ik zeg er niks van anders krijg je dadelijk dat Calimero gezeur weer.

 

+2/-1

Geen Malen in de basis en geen van Ginkel zal ook wel te maken hebben met het kunstgras en hun verleden met knie blessures. Wel erg jammer. Ben benieuwd hoe het gaat op zo’n ijsbaan, maar ik verwacht weinig goed voetbal.
Overigens spelen we deze maand ook nog op kunstgras tegen Emmen en Volendam, dan zal van Ginkel er ook wel niet bij zijn.

Dit bericht is gewijzigd op 16 januari 2021, 17:48:45.

 

+1/-0

Je kan wel zeggen dat het de schuld is van Rosario, maar als die pass over twee meter recht door het midden over sneeuw en kunstgras op iemand die gedekt staat wel aankomt dan.... kom je alsnog in de problemen.

 

+1/-1

Over winnersmentaliteit gesproken. Je scoort de 1-1 tegen Sparta en je loopt naar de cornervlag om te juichen, dan heb je het toch even niet helemaal begrepen. Je pakt die bal uit het netje, loopt naar de middenlijn en gaat voor de 1-2.

Nee, dit team heeft het toch allemaal net niet.

 

+1/-1

Wat is Nijhuis ook een verschrikkelijke enge vent.

 

+1/-0

Gakpo geblesseerd, niet de eerste (Smeets) en vast niet de laatste.
Waarom mag deze wedstrijd gewoon gespeeld worden..

Ik zie de bal niet eens.

 

+1/-0

Raar dat de spelers iets te zeggen over de bal. Je ziet die witte bal niet eens.

Neem als KNVB gewoon een besluit.

 

+2/-0

Bijna nog een grote voorsprong gaan weggooien. Maar ja, het is bekend dat het onmogelijk is om een hele wedstrijd goed te voetballen.

Blijkbaar vind de trainer het wel best. Anders zou je proberen het verval in de tweede helft tegen te gaan.

 

+1/-2

Alweer die systeemwissel die ons gehele spel ontregelt, gaat Schmidt het nu nooit leren? Gecombineerd met een as met 0.0 personality en je had bijna een 4-1 voorsprong verspeeld.

Teze, Mo en Rosario echt gigantisch zwak. Die laatste herpakte zich enigszins in de tweede helft, maar laten we eerlijk wezen, slechter dan voor de rust kon het niet. Laat Pablo eens 50 video's van Sangare bekijken, want die gast weet wel wat die moet doen op die positie.

Positieven: Noni, Malen en de bovengenaamde Sangare. Killerinstinct van die eerste twee redt ons vandaag.

Ik zie het ondertussen heel somber in hoor. Acht tegendoelpunten in een week tijd, ruim 150 speelminuten waarin je niks creert.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 januari 2021 om 17:34:

Lekker dit, Mauro en Ihattaren scoren nooit en Madueke en Gakpo zijn geen target mannen die in de 16 wachten tot er een bal komt. We spelen dus zonder echte spits dus ik verwacht combineren op de rand 16 80 min lang.


Je kunt de post nog wijzigen ;)

 

+4/-0

Wat was die Nijhuis trouwens aan het doen vandaag? Eerst laat hij het toe dat er op een besneeuwd veld met een witte bal gespeeld wordt, maar vindt het blijkbaar niet nodig om dit met de aanvoerder te overleggen. Vervolgens gaat hij een wedstrijd verplassen met Schmidt doen omdat hij vindt dat er mannelijk gespeeld moet worden. Hij geeft zelfs geen kaart bij overtredingen waar dit seizoen al meermaals rood voor gegeven is om vervolgens zo'n makkelijke pingel te geven en let wel: dit is dus dezelfde scheids die uit bij Vitesse vond dat de overtreding waarbij Hendrix overhoop gesprongen werd een gewoon duel was. Ik neem aan dat hij volgende week een rondje KKD mag doen.

Dit bericht is gewijzigd op 17 januari 2021, 00:52:06.

 

+4/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] Sparta Rotterdam - PSV