BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: geen
Voorspel nu PSV-Shakhtar Donetsk
Man van de Wedstrijd PSV-FC Groningen: -
Is het zo Tinus, dat spelers meer waard worden van spelen op het hoogste niveau? Op het moment dat wij met 2 of 3 punten laatste worden in een CL poule? Of kun je je beter in de kijker spelen als je een paar mooie potten in de Europa League speelt, je mooie goals maakt, positieve publiciteit (in ieder geval in eigen land) krijgt?
Natuurlijk, positieve exposure in de CL is het meest fantastisch. Stel dat wij ons zo presenteren zoals in het jaar dat we na strafschoppen werden uitgeschakeld door Atletico, dan is dat natuurlijk het allerbeste. Zowel sportief als qua waarde-ontwikkeling van de spelers. Maar de kans is klein dat we nu in een poule komen met een gemankeerd Man Utd., Wolfsburg en CSKA Moskou. En we zien de afgelopen 2 jaren aan Ajax (met veel meer ervaring dan wij), dat het ook vanuit pot 3 met een topselectie al lastig zat is om een CL poule te overleven. Clubs als Atalanta en Valencia waren een maatje te groot.
Maar goed, ik klink misschien wat negatief nu, maar dat is vooral gebaseerd op de groter wordende kloof tussen de grote clubs en wijzelf. Tussen Benfica en PSV zit, verwacht ik, geen grote kloof en dit is een affiche dat "kwartfinale EL"-waardig is. Ik ben benieuwd hoe wij ons, met een fitte selectie en in goede vorm, in deze strijd gaan tonen. Kansloos zijn we in ieder geval zeker niet!
Vak: -
Forumreacties: 9.244
Reg.: 14 april 2008
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 17 augustus 2021 om 14:18:
Daarnaast kun je de stelling van VHTLsaw doortrekken en zeggen dat je dan maar beter helemaal geen Europees voetbal kan spelen. Want die midweekse wedstrijden voor de winterstop zijn ook vaak een bron van puntenverlies. Wij wonnen onze laatste landstitel toen PSV door Osijek werd uitgeschakeld in de voorronde.
Wat mij betreft spelen we echter in een jaar zoveel wedstrijden als mogelijk, want dan presteren we goed. Goed presteren in een Europees toernooi is een kers op de taart. Als je op dat moment van het seizoen nog goed bent om daar te presteren, dan is 80% van de wedstrijden in Nederland ook geen probleem.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Forumreacties: 1.489
Reg.: 18 juli 2017
En zo versloegen wij in 2017 Ajax met 1-0 (vrije trap Locadia) nadat zij 120 minuten Europees actief waren geweest tegen (ik meen) Schalke 04. Dat kostte hun de titel, die Feyenoord uiteindelijk met 1 puntje voorsprong behaalde.
Je hebt ook wel gelijk dat topwedstrijden na midweekse inspanningen van 1 van de 2 ploegen heel erg lastig zijn. Een beetje pech met de competitieplanning kan dan een beslissende invloed hebben.
Overigens was het niet zozeer die vermoeide thuisnederlaag tegen Ajax geweest die ons in 2016 de titel zou hebben gekost. Dat was de zwaar onterechte penalty die Ajax van Makkelie kreeg om thuis tegen Utrecht in de laatste minuut nog de 2-2 te kunnen maken. Gelukkig hebben we daar nu de VAR voor (al hoor ik in gedachten de VAR en Dick van Egmond na afloop alweer stamelen dat het geen "obvious error" was...). En nee, ik was niet degene die hier aangifte van heeft gedaan bij de politie Eindhoven
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 17 augustus 2021 om 17:32:
En zo versloegen wij in 2017 Ajax met 1-0 (vrije trap Locadia) nadat zij 120 minuten Europees actief waren geweest tegen (ik meen) Schalke 04. Dat kostte hun de titel, die Feyenoord uiteindelijk met 1 puntje voorsprong behaalde.
Je hebt ook wel gelijk dat topwedstrijden na midweekse inspanningen van 1 van de 2 ploegen heel erg lastig zijn. Een beetje pech met de competitieplanning kan dan een beslissende invloed hebben.
Overigens was het niet zozeer die vermoeide thuisnederlaag tegen Ajax geweest die ons in 2016 de titel zou hebben gekost. Dat was de zwaar onterechte penalty die Ajax van Makkelie kreeg om thuis tegen Utrecht in de laatste minuut nog de 2-2 te kunnen maken. Gelukkig hebben we daar nu de VAR voor (al hoor ik in gedachten de VAR en Dick van Egmond na afloop alweer stamelen dat het geen "obvious error" was...). En nee, ik was niet degene die hier aangifte van heeft gedaan bij de politie Eindhoven
JesperPSV
Legende
Uit: Westerhoven
Vak: Noord - U
Forumreacties: 1.896
Reg.: 22 juni 2007
open/sluit de onderstaande quote:SouBavaria schreef op 17 augustus 2021 om 12:23:
We moeten ons de druk op leggen dat als we financieel dichterbij Abcoude Noord willen komen, het halen van de CL groepsfase bittere noodzaak is. Of we daar, in het vierde lotingspotje ingedeeld, iets te zoeken hebben is een tweede. Helemaal ideaal zou zijn om het te halen en derde in de groep te worden, zodat we in het voorjaar ook nog Europa League kunnen spelen.
Halen we het niet, voorzie ik voor PSV in de Europa League ook nog wel een mooi seizoen. Portugezen liggen ons, op een paar mooie potjes eind jaren "80 na, nu eenmaal niet bepaald. Hopelijk zit Da Luz niet vol, dat scheelt wellicht ook een paar procentjes. Wordt een spannend potje, hoe dan ook!
SteemzeN
Sterspeler Oranje
Forumreacties: 56
Reg.: 20 juli 2015
Voetbalvisie
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Lissabon
Vak: Oost - X
Forumreacties: 341
Reg.: 28 juli 2017
open/sluit de onderstaande quote:SteemzeN schreef op 18 augustus 2021 om 16:09:
Spannende avond. Heb er wel vertrouwen in en hoop op een ajax scenario, vroeg op voorsprong komen en ze dan helemaal kapot counteren.
Ik heb helemaal niet zoveel vertrouwen. Ik ben PSV van de laatste vijf jaar gewend en dat PSV faalde hopeloos Europees als er ook maar een beetje weerstand kwam. Nu is dit een nieuw en ander seizoen en rationeel snap ik dat, maar gevoelsmatig is Benfica echt een ander niveau en te hoog gegrepen.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Uit: Tilburg
Forumreacties: 14.196
Reg.: 30 november 2007
open/sluit de onderstaande quote:tijn0 schreef op 18 augustus 2021 om 17:43:
Ik heb helemaal niet zoveel vertrouwen. Ik ben PSV van de laatste vijf jaar gewend en dat PSV faalde hopeloos Europees als er ook maar een beetje weerstand kwam. Nu is dit een nieuw en ander seizoen en rationeel snap ik dat, maar gevoelsmatig is Benfica echt een ander niveau en te hoog gegrepen.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Mikelvb
Sterspeler WK
Forumreacties: 743
Reg.: 17 februari 2011
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Worden nu wat beter. Maar Zahavi zit er nu drie keer net naast, bij momenten waar je wil dat een spits er staat. Voorzetje vanaf rechtsbuiten, voorzet Gakpo en de buitenspelgoal. Anders hadden we er wellicht wat beter voor gestaan. Madueke is een bron van dreiging, maar als een blaffende hond.
James Sonny Crockett
Fan van PSV
Legende
Klompje
Fan van PSV