Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Vitesse; zaterdag 20 november, 16.30

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Na een periode met interlandvoetbal is het altijd even kijken hoe de teams in de Eredivisie ervoor staan. Voor ons kwam de interlandperiode op een uitstekend moment ivm de blessuregevallen en het feit dat we echt aan het worstelen zijn met ons zelf en tegen vrijwel elke vorm van tegenstand. Hoe fijn was het geweest als we deze semi topper in een vol Philips stadion hadden kunnen spelen om toch nog een extra duwtje in de rug te kunnen krijgen. Ik zeg semi topper omdat Vitesse dit seizoen wisselvallig is gebleken maar wel echt resultaten heeft gehaald. Als ze nog een beetje hadden gedacht als topclub dan hadden ze die ruime thuis nederlaag al niet gehad en hadden ze die wedstrijd gewoon verzet in augustus en dan hadden ze qua verliespunten vrijwel gelijk gestaan met Feyenoord Utrecht Ajax en ons.

Vitesse heeft Anderlecht eruit geknikkerd, mochten een paar dagen later met 5 dagen minder rust en 3 a 4 wedstrijden extra in de benen naar Ajax. Dat ze daar niets te zoeken hadden bleek al snel maar dat is niet onlogisch. Maar kijk even naar de wedstrijden die ze niet gewonnen hebben;

Willem II 0-3 -> Na Dundalk
Ajax 0-5 -> Na Anderlecht
Twente 1-4 -> Na Mura
GAE 1-2 -> Na Tottenham

Na een donderdag 3x thuis tegen jantje en mieke verloren. Als ze op donderdag niet spelen hebben ze veel goede resultaten gehaald, net als in Europa zelf.

Als je dat optelt bij het feit dat wij veel kwaliteiten moeten missen door blessures, dan kun je niet anders dan vrezen voor een lastige middag. In een normale situatie moet je zo'n team op kunnen rollen maar werkelijke alle signalen staan op rood en de alarmbellen rinkelen.

Dit wordt een wedstrijd waar nieuwe mensen op moeten gaan staan. Inmiddels hebben Vertessen Bruma en Doan óók wedstrijden voor ons beslist zoals bv een Madueke en Zahavi ook hebben laten zien. De vraag is alleen; hoe gaat Roger het neer zetten?


code:

Drommel

Mwene Ramalho Boscagli Max

Sangaré van Ginkel(C)

Götze
Doan Vertessen
Vinicius



Ik denk dat Vertessen beter is vanaf rechts maar Doan op rechts is sowieso beter dan Bruma op links dus ik hoop dat Roger het zo neer gaat zetten. Dan hebben we dezelfde basis als dat we begonnen zijn in augustus maar dan met een andere voorhoede. Toen speelde Vertessen ook als vervanger van Gakpo overigens op rechts naar alle tevredenheid. Wat zou het lekker zijn als Vinicius weer beslissend kan zijn dan kunnen we daarop voortborduren als Gakpo en Madueke terug zijn.

Dan heb je met Romero, Bruma, Mauro, Guti, Pröpper(?) en Obispo tenminste nog wat spelers op de bank zitten maar heel vrolijk wordt je daar niet van.

 

+1/-0

Is er al meer bekend over de blessuregevallen? Ik verwacht dat Teze, Zahavi, Gakpo en Thomas sowieso nog uit de roulatie zijn. Maar hoe staat het met Götze, Pröpper, Madueke en Vertessen?

Verder denk ik dat je scorebordmatig een uitstekende analyse van Vitesse hebt gegeven. Ze kunnen een stugge ploeg zijn met voor de eredivisie meer dan gemiddelde kwaliteit. Als ze niet volledig fit / gemotiveerd zijn, kunnen ze echter van iedereen verliezen. Een uitwedstrijd tegen PSV is voor hun ook niet zomaar een wedstrijd die ze met vertrouwen tegemoet zullen zien.

Ik heb zelf de wedstrijden tegen Dundalk, Stade Rennes en Tottenham in het stadion gezien. Daarbij viel het me op dat ze vaak niet echt een plan lijken te hebben. Er gaat heel veel mis, en zodra je ze onder druk zet, gaan ze ook fouten maken. Echter, ze zijn stug, hebben aardig wat fysieke kracht en met Openda en Baden hebben ze 2 spitsen die een goal kunnen maken. Omdat ze over het algemeen weinig ruimte weggeven, verwacht ik dat PSV het zeker niet makkelijk gaat hebben morgen.

 

+1/-0

Geen Max dus... Mauro als enige optie als linksback. We gaan dus precies 2020 over doen qua blessures (afwezigen).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 19 november 2021 om 15:35:

Geen Max dus... Mauro als enige optie als linksback. We gaan dus precies 2020 over doen qua blessures (afwezigen).



Eventueel Boscagli of Obispo dan maar daar neerzetten?

 

+1/-0

Hoezo, was hij leeuwentemmer?

(Oké, die grap verdient een waarschuwing)

Ik zie een beetje op tegen vanmiddag. Ik zit een nog niet echt in de voetbalmodus door alle coronagedoe en andere afleiding. En twee moeten we het doen zonder onze betere aanvallers en linksback. Hoewel ik vertrouwen heb in Yorbe, is een voorhoede waarin hij onze sterkste man is, niet iets om direct overenthousiast van te worden. En Vitesse is zó stug, zó moeilijk te verslaan. En een echte vechtersploeg, dus dat staat me ook tegen.

En we zullen moeten winnen, want Feyenoord en Ajax hebben relatief eenvoudige potjes dit weekeinde en je wil toch zien of je met de winterstop goed in positie kunt zitten.

Al met al huiverig. Hopelijk kunnen we veel juichen, maar ik kan wel wat redenen gebruiken waarom we vanmiddag makkelijk gaan winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 20 november 2021 om 09:46:

Hoezo, was hij leeuwentemmer?

(Oké, die grap verdient een waarschuwing)

Ik zie een beetje op tegen vanmiddag. Ik zit een nog niet echt in de voetbalmodus door alle coronagedoe en andere afleiding. En twee moeten we het doen zonder onze betere aanvallers en linksback. Hoewel ik vertrouwen heb in Yorbe, is een voorhoede waarin hij onze sterkste man is, niet iets om direct overenthousiast van te worden. En Vitesse is zó stug, zó moeilijk te verslaan. En een echte vechtersploeg, dus dat staat me ook tegen.

En we zullen moeten winnen, want Feyenoord en Ajax hebben relatief eenvoudige potjes dit weekeinde en je wil toch zien of je met de winterstop goed in positie kunt zitten.

Al met al huiverig. Hopelijk kunnen we veel juichen, maar ik kan wel wat redenen gebruiken waarom we vanmiddag makkelijk gaan winnen.


Ik heb begrepen dat die leeuwentemmer ook nog geblesseerd is,mag hopen dat de rood-witten als echte leeuwen zullen strijden voor de overwinning,want ik verwacht ook geen makkelijke wedstrijd met deze taaie tegenstander.

 

+1/-0

En Vertessen dus niet in de basis. Dear lord... ik ga mijn best doen positief te blijven.

 

+1/-0

Eerste twintig minuten opvallend goed, gezien wie we allemaal missen.

 

+1/-0

Wat een wereldgoal.

 

+1/-0

Eerste helft was PSV heer en meester. Elke afvallende bal was voor ons, en steeds konden we in de middenlinie of aanval de vrije man vinden. Twee schitterende goals gezien, en als PSV nog iets scherper was geweest, dan was de wedstrijd al voor rust volledig beslist geweest.

De tweede helft zag je dat Vitesse iets meer agressie aan de dag legde, en vanaf dat moment speelden we een stuk stroever. Toch zijn we eigenlijk nauwelijks in de problemen gekomen en waren de gevaarlijkste momenten wederom voor ons. Jammer dat we de tweede helft niet meer konden opluisteren met een goal, maar met een degelijke en eenvoudige overwinning op Vitesse hadden vooraf weinig mensen rekening durven houden.

Speciale complimenten voor Mauro Junior en Sangaré. Ook Guti deed het goed, en Vinicius was met zijn fysiek in deze wedstrijd belangrijk. De verdediging was degelijk, Bruma was dreigend en Doan en Götze waren regelmatig tussen de linies aanspeelbaar. Ook Drommel deed wat hij moest doen.

Ongekende luxe, en geen nieuwe blessuregevallen! Op naar donderdag, waar we Europese overwintering kunnen veilig stellen met een punt. En bij winst ga je in Sociedad nog een finale spelen om door te gaan in de Europa League.

 

+1/-0

Sangare is op dit moment de meest constante / beste speler in het elftal. Is niet echt een adequate vervanger voor gezien de hoeveelheid ruimte die hij bestrijkt + ballen die hij afpakt. Word lastig tijdens Afrika cup (mist Ajax en AZ …)

Zoals jij zegt knap wat Mauro doet. Wordt vaak een beetje onderschat maar deze jongen komt net terug van een zware blessure en laat zien dat hij er gewoon staat wanneer het moet - en nu al op 3 - 4 verschillende posities. Gewoon knap en een fijne speler om erbij te hebben.

Nu maar hopen dat Gakpo en Madueke redelijk snel kunnen terugkeren (klinkt niet enorm hoopgevend) want dat zijn toch de jongens met echte extra kwaliteit.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 21 november 2021, 13:30:02.

 

+2/-0

Net als tegen Fortuna weer 2 goals die niet uit stilstand komen maar waar Schmidt zijn filosofie toch duidelijk in te herkennen is.

Wat de grootste winst voor mij was is dat we gewoon 4 2 3 1 speelden, al was het wat smaller, waar de afgeschreven spelers hun rug hebben gerecht vanuit hun natuurlijke kwaliteiten. Mauro is natuurlijk geen back maar hij hoefde ook niet te verdedigen. Vinicius deed ook veel goed en Guto heeft nu de mazzel naast the beast te mogen spelen. Net als vroeger met Alex is dat wel een paar tantjes makkelijker.

 

+1/-0

Keurige overwinning. Net als tegen Fortuna uit speelde PSV met iets meer ingebouwde zekerheden. Sangare uitstekend. Guti naast hem deed het naar behoren dat geld ook voor Mauo op de linksback positie. Bruma deed lang niet alles goed maar was ijverig maakte een uitstekend doelpunt een knapte ook verdedigend veel werk op.
Benieuwd naar wat er straks gaat gebeuren als de geblesseerden waar aan gaan sluiten.
Verdwijnt een Guti gelijk weer uit het elftal? Of een Doan?
Ik vind 4-2-3-1 een stuk logischer dan het 4-2-2-2. Met een echte linkspoot op links houd je het veld ook breed aan een kant.

 

+1/-0

Speelden we wel echt 4-2-3-1??

Ik had in balbezit af en toe het idee dat Bruma in de spits naast Vinicius leek te staan, en dat Doan en Götze als twee half-tienen fungeerden. Bij balverlies was Bruma inderdaad wel gedisciplineerd aan het meeverdedigen op de linkerflank.

Ik denk dat, zeker met deze bezetting, er maar heel kleine verschillen zitten tussen 4-2-3-1 en 4-2-2-2. Ik denk dat de manier waarop PSV het afgelopen weekend invulde, uitstekend was. Zeker in de eerste helft had Vitesse niks te vertellen en hadden we het gaatje al geslagen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 22 november 2021 om 09:44:

...
Benieuwd naar wat er straks gaat gebeuren als de geblesseerden waar aan gaan sluiten.
Verdwijnt een Guti gelijk weer uit het elftal? Of een Doan?
Ik vind 4-2-3-1 een stuk logischer dan het 4-2-2-2. Met een echte linkspoot op links houd je het veld ook breed aan een kant.



In de voorbeschouwing werd gezegd dat Schmidt koos om Guti erin te zetten. Op Thomas na is iedereen fit op het middenveld. Van Ginkel lijkt zijn plek voorlopig kwijt, hoewel hij waarschijnlijk genoeg zal spelen als vervanger van Götze.

Voorin zal er uiteraard wel plaats komen voor Gakpo en Madueke. Enige vraag wordt dan wie de spits wordt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 november 2021 om 10:45:

Speelden we wel echt 4-2-3-1??

Ik had in balbezit af en toe het idee dat Bruma in de spits naast Vinicius leek te staan, en dat Doan en Götze als twee half-tienen fungeerden. Bij balverlies was Bruma inderdaad wel gedisciplineerd aan het meeverdedigen op de linkerflank.

Ik denk dat, zeker met deze bezetting, er maar heel kleine verschillen zitten tussen 4-2-3-1 en 4-2-2-2. Ik denk dat de manier waarop PSV het afgelopen weekend invulde, uitstekend was. Zeker in de eerste helft had Vitesse niks te vertellen en hadden we het gaatje al geslagen.



Ik vond het toch 4-2-3-1 , met Guti en Sangare in een controlerende rol. Zelf vind ik het wel fijn als er naast een rechtspoot iemand staat die van nature linksbenig is. Sangere vind ik in de duels en verdedigend wat sterker en Guti is puur voetballend de betere. Al met al een prima combinatie. Wat mij betreft heb je met Propper en van Ginkel twee spelers voor dezelfde positie. Met Sangare er nog bij zelfs drie. Van Ginkel vind ik meer een 10. Vult dat compleet anders is dan Gotze ,maar in de eredivisie moet dat kunnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 22 november 2021 om 10:45:

Speelden we wel echt 4-2-3-1??

Ik had in balbezit af en toe het idee dat Bruma in de spits naast Vinicius leek te staan, en dat Doan en Götze als twee half-tienen fungeerden. Bij balverlies was Bruma inderdaad wel gedisciplineerd aan het meeverdedigen op de linkerflank.

Ik denk dat, zeker met deze bezetting, er maar heel kleine verschillen zitten tussen 4-2-3-1 en 4-2-2-2. Ik denk dat de manier waarop PSV het afgelopen weekend invulde, uitstekend was. Zeker in de eerste helft had Vitesse niks te vertellen en hadden we het gaatje al geslagen.



Hier moet ik Schmidt toch in verdedigen want hij zegt eigenlijk dat hij altijd hetzelfde speelt maar dat de spelers het iets anders invullen. Götze als 2e spits naast Zahavi in augustus, maar laatst Zahavi/Vinicius en nu leek het inderdaad wel dat we met 1 echte 9 speelde maar wel 3 man daar heel kort bij. Eigenlijk is dan het 4222 en 4231 vrijwel hetzelfde maar is het een ruitje ipv vierkantje, en dat lijkt mij persoonlijk een stuk logischer. We hebben ook best wel wat spelers die dan optimaal renderen.

 

+1/-0

Het is sowieso heel dynamisch. 4222, 4231, 442 en 433 worden in de wedstrijd constant afgewisseld

 

+1/-0

Volgens mij is de basis dat je het centrum vol zet zodat je snel de bal kunt veroveren omdat de afstanden dan vaak kleiner zijn.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Eredivisie] PSV - Vitesse; zaterdag 20 november, 16.30