Ronaldopsv
Fan van PSV
Speler O13
Vak: West - K
Forumreacties: 18
Reg.: 15 mei 2024
Favoriete opstelling: geen
Man van de Wedstrijd PSV-Girona FC: -
Helaas teveel belangrijke spelers geblesseerd.
Ze kunnen beter spelers rust geven en de reservering spelers een kans geven want bij PSG uit halen ze gewoon 0 punten helaas.
Jammer dat psv nu last heeft van blessure spook hopelijk zijn schouten, veerman en lozano op tijd terug voor de belangrijke wedstrijden tegen teams waar misschien punten tegen te halen zijn.
Helaas deze wedstrijd niets te behalen dan alleen maar de eer. Gewoon richten op ajax uit want dat is een belangrijke wedstrijd.
Kampioen proberen te worden en maar zien hoe ver we in de CL komen.
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.482
Reg.: 18 juli 2017
Man van de Wedstrijd PSV-Girona FC: Malik Tillman
Als je tegen een club als PSG kans wilt maken op een resultaat, dan moet je zelf helemaal top zijn en het geluk hebben dat het bij de tegenstander niet zo lekker loopt.
De afwezigheid van Dest, Nagalo, Schouten, Veerman, Lozano en Perisic is mijns inziens niet op te vangen voor dit PSV. Daarnaast ga je fysiek teveel vragen van sommige andere jongens zoals Saibari die daardoor wellicht weer nieuwe blessures oplopen.
Je moet nu gaan terugvallen op spelers als Mauro Jr, Dams, Obispo en Til die allen tekort komen voor het Europese topniveau.
Opstelling zal wel als volgt worden:
--------------------------Benitez----------------------------
--Karsdorp--------Flamingo--------Boscagli--------------Dams-
--------------------Mauro Jr.--------Saibari-----------------
----------------------------Til------------------------------
---Tillman----------------De Jong---------------------Lang---
Vak: -
Forumreacties: 333
Reg.: 24 oktober 2005
Karsdorp ontbreekt schijnbaar ook, terwijl Nagalo wel beschikbaar zou zijn (bron: https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2024/10/psv-mist-nog-een-speler-in-parijs-fans-wanhopen-het-begint-nu-aardig-treurig-te-wordenlink)
--Mauro Jr--------Flamingo--------Boscagli--------------Dams-
--------------------Tillman--------Saibari-----------------
---Bakayoko----------------De Jong---------------------Lang---
Ik kan me haast niet voorstellen dat Bosz Boscagli naar het middenveld haalt en dan Nagalo of Obispo links centraal achterin zet.
Ik ben bang voor een afstraffing die dan weer doorwerkt naar de competitie, zeker aangezien we steunpilaren zoals Dest, Veerman en Schouten waarschijnlijk nog een paar weken gaan missen.
Forumreacties: 333
Reg.: 24 oktober 2005
open/sluit de onderstaande quote:
--Mauro Jr--------Flamingo--------Boscagli--------------Dams-
--------------------Tillman--------Saibari-----------------
---Bakayoko----------------De Jong---------------------Lang---
open/sluit de onderstaande quote:
Ik ben bang voor een afstraffing die dan weer doorwerkt naar de competitie
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Een onverwacht bonuspunt inderdaad. Knappe prestatie aan de 11 (eigenlijk 14) die op het veld stonden, in een wedstrijd die je normaliter 9 van de 10 keer verliest als het spelbeeld zo is.
Mijns inziens trof PSV met uitwedstrijden tegen Juve, PSG en de thuiswedstrijd tegen Liverpool 3 tegenstanders waarin een nederlaag een zekerheidje leek te zijn. Daarnaast hebben we met Sporting en Girona 2 wedstrijden tegen 'gelijkwaardige' tegenstanders waar het alle kanten op kan gaan. Gelukkig treffen we ze thuis, alwaar we in de wedstrijd tegen Sporting onszelf met 1 punt eigenlijk tekort deden.
De wedstrijden tegen Rode Ster, Brest en Shakthar zijn op papier de wedstrijden waar we de punten moeten halen, al zijn deze tegenstanders natuurlijk nog altijd veel zwaarder dan wat we wekelijks in de eredivisie treffen.
We gaan het zien, het kan met onze klassering nog alle kanten op. Het is echter te hopen inderdaad dat onze sleutelspelers snel terugkeren van hun blessures en dat er geen nieuwe pijntjes bijkomen de komende periode.
Vak: Oost - WW
Forumreacties: 5.317
Reg.: 29 juli 2005
Favoriete opstelling: 4-3-3
Vond het wel interessant om te zien dat PSG ongeveer hetzelfde probeert te spelen als wij dat doen. Stonden achterin constant 1-op-1, waardoor het een hele open wedstrijd was. Logischerwijs heeft PSG meer kwaliteit dus moesten wij terug, maar dit was in delen wel een wedstrijd waar het voetbal voor verzonnen is. Lekker op-en-neer. Luuk de Jong is in zo'n geval goud waard. PSG probeerde met alle macht onze opbouw van achteruit te ontregelen (bij elke korte doeltrap probeerden ze echt het 16-metergebied in te sprinten), maar door Luuk de Jong heb je een perfecte 2e optie, namelijk de lange bal. Als je tegenstander dan 1-op-1 staat ben je levensgevaarlijk (zoals bij die kans van Til).
Verder vind ik Boscagli in dit soort wedstrijden toch niet helemaal de juiste man als CV. Of je zou met een 3-mans achterhoede (3 CV's) moeten spelen. Hij is positioneel gewoon niet sterk. Loopt constant de verkeerde man te dekken, en bij die kans van Dembele zie je Flamingo ook helemaal gek worden omdat Boscagli weer zijn man laat lopen. Begrijp me niet verkeerd; Boscagli is echt een hele goede speler voor ons elftal, maar in grote wedstrijden (waarin je vooral je man moet verdedigen) vind ik hem minder. Dan misschien nog eerder als 6 (en dan Obispo en Flamingo achterin).
BasArnhem
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Mijns inziens sla je de spijker op zijn kop met betrekking tot Boscagli. Wat hem voor PSV goud waard maakt, is het feit dat hij uitstekend in staat is het spel te maken. Hij ziet waar de ruimtes liggen en heeft een uitstekende inspeelpass om daar ook gebruik van te maken. Verdedigend is hij solide, maar het is absoluut geen Moreno of Alex. Pastoor had gisteren een mooie compilatie met momenten waar Boscagli gisteren het niet goed deed, maar volgens mij was dat voor iedereen duidelijk die de wedstrijd gezien had.
Echt goed verdedigen is sowieso niet echt iets waar Nederlandse ploegen in uitblinken. Gisteren zag je dat PSG mocht blijven combineren, zelfs tot in onze zestienmeter. Bij het Nederlands elftal zag je dat op het EK, en bijv. in de Nations League tegen Duitsland ook. We lopen vaak wel mee, maar grijpen niet in. Daarom vind ik het ook zo gek dat we wel zoveel verdedigers bij topploegen in de Premier League of Serie A hebben rondlopen. Dan zou je juist verwachten dat het verdedigend wel goed zou zitten.
Voor de Nederlandse competitie is Boscagli een fantastische speler. In Europa is hij bruikbaar. Maar bij de ploegen die écht iets willen betekenen in een zwaardere competitie, zal hij denk ik niet in staat zijn om verdedigend overeind te blijven.
open/sluit de onderstaande quote:BasArnhem schreef op 23 oktober 2024 om 15:17:
Mijns inziens sla je de spijker op zijn kop met betrekking tot Boscagli. Wat hem voor PSV goud waard maakt, is het feit dat hij uitstekend in staat is het spel te maken. Hij ziet waar de ruimtes liggen en heeft een uitstekende inspeelpass om daar ook gebruik van te maken. Verdedigend is hij solide, maar het is absoluut geen Moreno of Alex. Pastoor had gisteren een mooie compilatie met momenten waar Boscagli gisteren het niet goed deed, maar volgens mij was dat voor iedereen duidelijk die de wedstrijd gezien had.
Echt goed verdedigen is sowieso niet echt iets waar Nederlandse ploegen in uitblinken. Gisteren zag je dat PSG mocht blijven combineren, zelfs tot in onze zestienmeter. Bij het Nederlands elftal zag je dat op het EK, en bijv. in de Nations League tegen Duitsland ook. We lopen vaak wel mee, maar grijpen niet in. Daarom vind ik het ook zo gek dat we wel zoveel verdedigers bij topploegen in de Premier League of Serie A hebben rondlopen. Dan zou je juist verwachten dat het verdedigend wel goed zou zitten.
Voor de Nederlandse competitie is Boscagli een fantastische speler. In Europa is hij bruikbaar. Maar bij de ploegen die écht iets willen betekenen in een zwaardere competitie, zal hij denk ik niet in staat zijn om verdedigend overeind te blijven.
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 220
Reg.: 16 januari 2021
Van de acht ploegen waar wij tegen spelen staan er al zes bij de eerste vierentwintig, waarvan drie ploegen zelfs bij de beste acht🤔 Het is pas na drie rondes maar toch.
Rode ster en Shaktar staan nu nog onder ons dus die moeten we wel perse winnen anders is het game over. Zelfs met twee maal winst heb je nog "maar" acht punten. Brest lijkt toch een aardig ploegje(nu weer gelijk tegen Leverkusen)dus die kan je zomaar verliezen. Liverpool thuis(geen B-ploeg) verlies je ook, dan is de uitwedstrijd naar Rode ster bepalend of je zeker bent van de laatste 24(bij winst) of in de wachtkamer moet(bij gelijkspel) of uitgeschakeld(bij nederlaag).
Wat dat betreft is het scenario voor Feyenoord veel beter natuurlijk. Een thuiswedstrijdje winnen(Salzburg of Praag) en ze hebben negen punten, dan hebben ze nog vier wedstrijden om het benodigde ene puntje te halen.
Het wordt ongelofelijk spannend en hopelijk zit het een keer mee met de geblesseerden tegen die tijd.
Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 24 oktober 2024, 13:32:13.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.817
Reg.: 26 april 2007
Bijna halverwege qua poulefase CL heb ik eens naar de standen en programma's gekeken en daar komen wat opvallende voorspellingen uit rollen:
Celtic en Brest staan al op 7 punten en kunnnen serieus meedoen voor de top 8, gezien de te halen punten in het programma.
Girona, Leipzig en Bologna uit de grotere competities lijken vrij kansloos om überhaupt door te gaan. Het is te hopen voor ons dat ze niet ineens omhoog knallen.
In de categorie "gevarenzone" staan wat opvallend grote clubs. Naast PSV en Feyenoord zie ik ook Real en Atletico Madrid, PSG en Benfica in de buurt eindigen. Samen met Zagreb en Stuttgart zal daar de laatste afvaller uit komen.
Maar gezien de onvoorspelbaarheid tot nog toe zal ik er wellicht flink naast zitten.
Hendrikus
Fan van PSV
Sterspeler PSV
Uit: Helmond
Forumreacties: 220
Reg.: 16 januari 2021