Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] RKC - PSV

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Voor PSV staat er voor het eerst na precies drie maanden weer een wedstrijd op zaterdagavond op het programma. De ploeg van Roger Schmidt zal het in Waalwijk op gaan nemen tegen RKC. De Waalwijkers leken afgelopen seizoen hard op weg naar degradatie, maar mochten in de Eredivisie blijven omdat het seizoen niet werd uitgespeeld. Met een twaalfde plaats loopt het tot nu toe een stuk beter bij RKC.

24 keer eerder stond het competitieduel in Waalwijk op het programma. Tot nu toe wist PSV 15 keer te winnen en speelde het 5 keer gelijk. Uiteindelijk wist RKC 4 keer te winnen. Deze zeges vonden echter allemaal pas in deze eeuw plaats. Vorig seizoen wist de ploeg met 1-3 te winnen, maar de drie edities daarvoor gingen allemaal verloren.

In het seizoen 1999/2000 werd met 1-6 de grootste zege behaald. Luc Nilis wist toen drie keer te scoren. De meest doelpuntrijke wedstrijd is afkomstig uit het seizoen 2005/2006. Mede dankzij drie treffers van Jefferson Farfán leek PSV op weg naar een eenvoudige zege. PSV was het vervolgens helemaal kwijt en wist dankzij een doelpunt van Robért in de laatste minuut alsnog met 4-4 gelijk te spelen.

De selectie van RKC kent ook twee spelers met een verleden van PSV. Lennerd Daneels speelde in de jeugdopleiding van PSV, terwijl Cyril Ngonge vorig seizoen als huurling van Club Brugge de topscorer van Jong PSV in de Keuken Kampioen Divisie was.

 

+1/-0

Je zou op basis van de selecties en stand op de ranglijst verwachten dat PSV dit vrij eenvoudig wint.
Echter, sinds de eeuwwisseling heeft PSV er voor de competitie 13x gespeeld en van die potjes slechts 6x gewonnen (3x gelijk en 4x verloren). In ruim de helft van de gevallen leverde het dus 'gewoon' puntverlies op.
Onderschatting lijkt mij het grootste gevaar bij deze pot.

Dit bericht is gewijzigd op 18 december 2020, 12:46:09.

 

+1/-0

Zo kun je iedere (uit)wedstrijd wel benaderen, want als wij 23 jaar op rij thuis winnen tegen Utrecht ligt daar ook gevaar voor onderschatting.

RKC heeft dit jaar alleen gewonnen van VVV en tegen de mindere goden gelijk gespeeld zonder veel te scoren. Dit is nu typisch een wedstrijd waar je gewoon meer goals moet maken dan de tegenstander. Vol gas erop met je sterkste elftal zodat je hier en daar tov Feyenoord en AZ nog uitloopt qua doelsaldo. Die keeper is zo slecht dat je gewoon 10x op goal moet schieten en dan vliegen er sowieso 2 verdwaalde ballen erin.

Vanuit je eigen spel een uurtje aanzetten en je wint 100% zeker.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 18 december 2020 om 12:55:

Zo kun je iedere (uit)wedstrijd wel benaderen, want als wij 23 jaar op rij thuis winnen tegen Utrecht ligt daar ook gevaar voor onderschatting.

RKC heeft dit jaar alleen gewonnen van VVV en tegen de mindere goden gelijk gespeeld zonder veel te scoren. Dit is nu typisch een wedstrijd waar je gewoon meer goals moet maken dan de tegenstander. Vol gas erop met je sterkste elftal zodat je hier en daar tov Feyenoord en AZ nog uitloopt qua doelsaldo. Die keeper is zo slecht dat je gewoon 10x op goal moet schieten en dan vliegen er sowieso 2 verdwaalde ballen erin.

Vanuit je eigen spel een uurtje aanzetten en je wint 100% zeker.



Klopt helemaal! Maar als je toch in ongeveer de helft van de wedstrijden tegen deze tegenstander punten blijft verspelen is dat op z'n minst vrij hardleers. ;)

Als PSV de laatste 2 wedstrijden voor de winterstop met een serieuze basis start en er voor gaat mag dit inderdaad geen probleem opleveren. Het zou ook wel weer eens lekker zijn als het met de rust 0-4 staat ipv 0-1 zodat ik de 2e helft eens zonder samengeknepen billen kan kijken; die zijn inmiddels strak genoeg. ;)

 

+1/-0

Het zijn de laatste 2 wedstrijden voor de game of the year tegen Ajax, dus buiten iedereen fit houden en de punten in de tas meenemen naar Eindhoven is het ook belangrijk nog te finetunen. Er is bv best nog wel een vraagstuk mbt aanvaller nummer 3 en 4. Waarbij Malen en Gotze uiteraard zeker zijn. Gakpo scoort makkelijk maar als 2e aanvaller is het nog niet helemaal wat het moet zijn, maar als halftien heeft hij met Madueke en Ihattaren af te rekenen. Zahavi is met zijn ervaring ook belangrijk maar heeft het nog te weinig laten zien.

Deze 2 wedstrijden kun je wat mij betreft het beste gebruiken om Gotze-Malen-Madueke-Gakpo te testen en te finetunen. Ihattaren en Zahavi zou ik wellicht niet starten in de Arena.

 

+1/-0

Ik denk niet dat Schmidt of wie dan ook van de spelers er al te veel mee bezig is met de historie. Het is gewoon een wedstrijd tegen een team dat allang met Jantje Smit het veld al op had moeten komen. Als titelkandidaad moet dat een eenvoudige overwinning opleveren. Helaas is de laatste dikke overwinning in de competitie al weer even terug.

En inderdaad winnen schoten de wedstrijden, maar dat is tegen elke keeper het geval. Liever een schot over de tribunes dan terug naar de keeper. Met Gakpo, Max, Malen, Ihattaren en Götze is er genoeg kwaliteit zou je zeggen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 december 2020 om 13:21:

Ik denk niet dat Schmidt of wie dan ook van de spelers er al te veel mee bezig is met de historie. Het is gewoon een wedstrijd tegen een team dat allang met Jantje Smit het veld al op had moeten komen. Als titelkandidaad moet dat een eenvoudige overwinning opleveren. Helaas is de laatste dikke overwinning in de competitie al weer even terug.

En inderdaad winnen schoten de wedstrijden, maar dat is tegen elke keeper het geval. Liever een schot over de tribunes dan terug naar de keeper. Met Gakpo, Max, Malen, Ihattaren en Götze is er genoeg kwaliteit zou je zeggen.


*** En inderdaad winnen schoten de wedstrijden, maar dat is tegen elke keeper het geval**** Wat bedoel je daarmee ?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 18 december 2020 om 16:32:

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 18 december 2020 om 13:21:

Ik denk niet dat Schmidt of wie dan ook van de spelers er al te veel mee bezig is met de historie. Het is gewoon een wedstrijd tegen een team dat allang met Jantje Smit het veld al op had moeten komen. Als titelkandidaad moet dat een eenvoudige overwinning opleveren. Helaas is de laatste dikke overwinning in de competitie al weer even terug.

En inderdaad winnen schoten de wedstrijden, maar dat is tegen elke keeper het geval. Liever een schot over de tribunes dan terug naar de keeper. Met Gakpo, Max, Malen, Ihattaren en Götze is er genoeg kwaliteit zou je zeggen.


*** En inderdaad winnen schoten de wedstrijden, maar dat is tegen elke keeper het geval**** Wat bedoel je daarmee ?


Ik was even te lui om de reactie van 11 Sir Tinus te quoten, waarin gezegd wordt dat de keeper slecht is en er dus veel geschoten moet worden.

Overigens is zijn beoordeling op Fotmob (van Lamprou) het hoogst van alle RKC'ers, dus misschien valt dat nog wel tegen. Ik meen vaag te herinneren dat hij wel vaker goede dagen tegen ons heeft gehad.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 18 december 2020 om 12:55:

RKC heeft dit jaar alleen gewonnen van VVV en tegen de mindere goden gelijk gespeeld zonder veel te scoren. Dit is nu typisch een wedstrijd waar je gewoon meer goals moet maken dan de tegenstander. Vol gas erop met je sterkste elftal zodat je hier en daar tov Feyenoord en AZ nog uitloopt qua doelsaldo. Die keeper is zo slecht dat je gewoon 10x op goal moet schieten en dan vliegen er sowieso 2 verdwaalde ballen erin.




In mijn beleving heeft RKC toch al 12 punten, mede door 3 winstpartijen met o.a. een knappe uitzege bij FC Twente. Ze hebben een aantal spelers die hebben laten zien dat ze prima in de eredivisie uit de voeten kunnen, en ik denk dat de stand terecht laat zien dat ze sterker zijn dan vorig seizoen.

Desalniettemin behoort RKC nog steeds tot de 8 ploegen waar een serieuze kampioenskandidaat nooit puntverlies tegen zou mogen leiden. Gezien de vorm waar PSV op dit moment in steekt, ga ik er ook niet vanuit dat dat morgen gaat gebeuren.

RKC heeft weliswaar geen midweekse wedstrijd achter de rug omdat ze al door Cambuur uit de beker waren gestoten, maar ik denk dat het krachtsverschil met PSV simpelweg te groot is.

PSV zal verwacht ik in de sterkste opstelling aantreden, waarbij de enige vraagtekens zijn wie er naast Sangaré op het middenveld staat en wie er van het duo Mo en Noni op de bank begint. Met het pressiespel wat we de afgelopen maand regelmatig hebben gezien, zul je ook tegen RKC de betere ploeg zijn. Hopelijk zijn we morgen scherp in de afronding en kunnen we krachten in het laatste deel enigszins sparen voor dinsdag.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 18 december 2020 om 17:31:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 18 december 2020 om 12:55:

RKC heeft dit jaar alleen gewonnen van VVV en tegen de mindere goden gelijk gespeeld zonder veel te scoren. Dit is nu typisch een wedstrijd waar je gewoon meer goals moet maken dan de tegenstander. Vol gas erop met je sterkste elftal zodat je hier en daar tov Feyenoord en AZ nog uitloopt qua doelsaldo. Die keeper is zo slecht dat je gewoon 10x op goal moet schieten en dan vliegen er sowieso 2 verdwaalde ballen erin.




In mijn beleving heeft RKC toch al 12 punten, mede door 3 winstpartijen met o.a. een knappe uitzege bij FC Twente. Ze hebben een aantal spelers die hebben laten zien dat ze prima in de eredivisie uit de voeten kunnen, en ik denk dat de stand terecht laat zien dat ze sterker zijn dan vorig seizoen.

Desalniettemin behoort RKC nog steeds tot de 8 ploegen waar een serieuze kampioenskandidaat nooit puntverlies tegen zou mogen leiden. Gezien de vorm waar PSV op dit moment in steekt, ga ik er ook niet vanuit dat dat morgen gaat gebeuren.

RKC heeft weliswaar geen midweekse wedstrijd achter de rug omdat ze al door Cambuur uit de beker waren gestoten, maar ik denk dat het krachtsverschil met PSV simpelweg te groot is.

PSV zal verwacht ik in de sterkste opstelling aantreden, waarbij de enige vraagtekens zijn wie er naast Sangaré op het middenveld staat en wie er van het duo Mo en Noni op de bank begint. Met het pressiespel wat we de afgelopen maand regelmatig hebben gezien, zul je ook tegen RKC de betere ploeg zijn. Hopelijk zijn we morgen scherp in de afronding en kunnen we krachten in het laatste deel enigszins sparen voor dinsdag.


Het grootste probleem ondervinden we als de tegenstander met vijf verdedigers speelt of de bus helemaal parkeert , We hebben nog te weinig spelers die zonder bal bewegen en gaten trekken. De bal gaat dan achterin eindeloos rond en er zit geen beweging in het spel. Onderschat RKC niet die hebben dit spelletje al vaker gespeeld.

 

+1/-0

Ik weet niet of dat het grootste probleem is voor ons. De wedstrijden die we dit seizoen niet gewonnen hebben zijn Granada-thuis, PAOK-uit, Vitesse-uit, Heracles-uit, Twente-uit en Heerenveen-uit. Dat zijn toch niet echt ploegen die de bus parkeren en er zijn duidelijk andere oorzaken aan te wijzen waarom we die wedstrijden niet gewonnen hebben.

Tot nu toe zijn we er, met een serieuze basisopstelling althans, altijd in geslaagd om voldoende kansen af te dwingen tegen elke tegenstander. Ik ga er dus vanuit dat ploegen van het kaliber RKC niet in staat zijn om de boel gesloten te houden tegen ons. We krijgen altijd kansen en scoren tot nu toe in elke wedstrijd dit seizoen. Ook tegen De Graafschap afgelopen woensdag kregen we behoorlijk veel kansen, terwijl ook zij met heel veel mensen op eigen helft stonden.

 

+3/-0

Daar heb je dus ook exact één van de problemen te pakken: een structureel tekort aan scorend vermogen. Denzel kopt er nog weleens een balletje in, Max heeft een goede trap, maar de verdedigers scoren niet veel.
Vanaf het middenveld komt zelden een schot en als er gescoord wordt is het Super Mario. Onze spits raakt vooralsnog geen pepernoot (Zahavi), Malen begint wel zijn draai te vinden maar mis nog teveel kansen en Cody lijkt zichtbaar last te hebben van de naweeën van Corona. Ook Mo heeft zijn problemen (gehad), kortom: zie hier in een paar zinnen waarom we zo moeizaam winnen: het scoren moet komen van 2/3 spelers en tegenstanders weten dat ook. Die laten Sangaré, Jorrit en/of Rosario lekker in balbezit de drukte in lopen en counteren!

 

+1/-0

Ik ben het met je eens dat ons scorend vermogen tekort schiet, of in ieder geval dat het veel beter moet dan we dit seizoen tot nu toe gezien hebben. Dat geldt voor al onze aanvallende spelers, meer rust bewaren in kansrijke situaties en het overzicht houden.

Verder ben ik het niet met je eens dat tegenstanders een strijdplan hebben gevonden waarmee ze ons (eenvoudig) kunnen ontmantelen. FC Utrecht had vorige week een aardig strijdplan, en daarnaast de kwaliteiten om ons potentieel pijn te doen. Toch gingen we "gewoon" met 2-0 rusten. En dat waren 2 hele mooie (team)goals waar zowel verdediging, middenveld als aanval een doorslaggevende rol had in de aanzet tot de goal. In recente jaren heb ik wel eens geroepen dat er maar 3 manieren waren waarop PSV kon scoren: een dood spelmoment, individuele kwaliteit (van bijv. Bergwijn of Lozano) of een grote fout van de tegenstander. Dit jaar zie ik regelmatig goals die voortkomen uit periodes van balbezit en druk. Ik zie opkomende backs, aanvallers die veelvuldig van positie wisselen. Dat maakt ons spel in mijn ogen juist minder voorspelbaar en lastig te verdedigen.

Je hebt gelijk dat de goals niet moeten komen van onze verdedigende middenvelders. Zowel Rosario, Sangaré als Hendrix zijn niet het type om 8 goals in een seizoen te maken. Maar ik vind ze als verbindingsspeler goed genoeg. Ze hebben af en toe een goede opening, ze zijn sterk en veroveren veel ballen. En met Boscagli erachter hebben we, zeker voor de eredivisie, voldoende voetballend vermogen in de as. Ook zie je Mo of Götze af en toe inzakken naar de 6-positie om de bal op te eisen.

Eigenlijk wil ik zelfs het tegendeel beweren. Een ploeg die niet inzakt, heeft betere kansen tegen ons dan een ploeg die wél de bus parkeert. Als je aanvallend denkt, zul je altijd momenten krijgen in de omschakeling. En een Max die in de eerste helft 6x 75 meter terug moet sprinten om een tegenstoot te verdedigen, die merkt dat wel in de 2e helft. En als onze backs niet meer actief deelnemen aan het aanvalsspel, pas dán wordt ons spel voorspelbaar en makkelijk te verdedigen. Ploegen als ADO, Sparta en De Graafschap waren niet in staat om ons in de tweede helft terug te dringen. Óf ze misten de kwaliteit ervoor, óf wij hadden die wedstrijden wél voldoende lucht in de tweede helft. Tegen Heerenveen en Twente was de pijp gewoon compleet leeg in de tweede helft. En de basis daarvoor is door die 2 teams in de eerste helft gelegd door ondanks de druk van onze kant wél aan aanvallen te blijven denken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 19 december 2020 om 11:48:

Daar heb je dus ook exact één van de problemen te pakken: een structureel tekort aan scorend vermogen. Denzel kopt er nog weleens een balletje in, Max heeft een goede trap, maar de verdedigers scoren niet veel.
Vanaf het middenveld komt zelden een schot en als er gescoord wordt is het Super Mario. Onze spits raakt vooralsnog geen pepernoot (Zahavi), Malen begint wel zijn draai te vinden maar mis nog teveel kansen en Cody lijkt zichtbaar last te hebben van de naweeën van Corona. Ook Mo heeft zijn problemen (gehad), kortom: zie hier in een paar zinnen waarom we zo moeizaam winnen: het scoren moet komen van 2/3 spelers en tegenstanders weten dat ook. Die laten Sangaré, Jorrit en/of Rosario lekker in balbezit de drukte in lopen en counteren!


***** Die laten Sangaré, Jorrit en/of Rosario lekker in balbezit de drukte in lopen en counteren!****** Die spelers counteren? Heb ik nog nooit gezien. Voor de rest ben ik het 100% met je eens.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 19 december 2020, 13:13:55.

 

+1/-0

Ik zei toch ga gewoon schieten want die keeper kan er echt helemaal niets van.

 

+1/-0

Misschien een idee om Rosario te verhuren aan Almere City oid? Man man man wat speelt die jongen al tijden verschrikkelijk zeg 😤

 

+0/-4

forumillustratie

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Houdoe73 schreef op 19 december 2020 om 21:35:

Misschien een idee om Rosario te verhuren aan Almere City oid? Man man man wat speelt die jongen al tijden verschrikkelijk zeg 😤



Wat een onzin om na deze wedstrijd over Pablo te zeuren. Hij pakte een onnodige gele kaart, maar verder was het niet slecht met de mooie pass op Mo voor de 0-2 als hoogtepunt.

Verder een prima overwinning. Cadeautje van RKC goed uitgepakt en de wedstrijd snel in het slot gegooid. De eerste helft was het veldspel weliswaar onder de maat, maar in de problemen zijn we geen moment meer gekomen.

In de tweede helft vond ik PSV wat sterker ogen, maar was de laatste fase vóór de goal vaak niet overtuigend. Komen goed weg met het handsgeval van Teze, ik snap helemaal niets meer van de regel. Hoe kan dit nu minder per ongeluk zijn dan die handsballen tegen Heracles en Twente waar we wel een penalty tegen kregen?

Al met al een prima avond. Probleemloos die punten gehaald zonder veel energie te verspillen. Dat is positief in de aanloop naar dinsdag. Nu hopen op een stunt van ADO en een gelijkspel in Arnhem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 december 2020 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Houdoe73 schreef op 19 december 2020 om 21:35:

Misschien een idee om Rosario te verhuren aan Almere City oid? Man man man wat speelt die jongen al tijden verschrikkelijk zeg 😤



Wat een onzin om na deze wedstrijd over Pablo te zeuren. Hij pakte een onnodige gele kaart, maar verder was het niet slecht met de mooie pass op Mo voor de 0-2 als hoogtepunt.

Verder een prima overwinning. Cadeautje van RKC goed uitgepakt en de wedstrijd snel in het slot gegooid. De eerste helft was het veldspel weliswaar onder de maat, maar in de problemen zijn we geen moment meer gekomen.

In de tweede helft vond ik PSV wat sterker ogen, maar was de laatste fase vóór de goal vaak niet overtuigend. Komen goed weg met het handsgeval van Teze, ik snap helemaal niets meer van de regel. Hoe kan dit nu minder per ongeluk zijn dan die handsballen tegen Heracles en Twente waar we wel een penalty tegen kregen?

Al met al een prima avond. Probleemloos die punten gehaald zonder veel energie te verspillen. Dat is positief in de aanloop naar dinsdag. Nu hopen op een stunt van ADO en een gelijkspel in Arnhem.



Omdat de bal nu via de voet van Teze ging. Dan is het geen strafbaar hands. Dat legde Blom gisteren na de wedstrijd nog uit omdat ze bij Fox alweer aan het schuimbekken waren dat RKC een penalty had moeten krijgen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 december 2020 om 10:24:

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 20 december 2020 om 10:18:

open/sluit de onderstaande quote:

Houdoe73 schreef op 19 december 2020 om 21:35:

Misschien een idee om Rosario te verhuren aan Almere City oid? Man man man wat speelt die jongen al tijden verschrikkelijk zeg 😤



Wat een onzin om na deze wedstrijd over Pablo te zeuren. Hij pakte een onnodige gele kaart, maar verder was het niet slecht met de mooie pass op Mo voor de 0-2 als hoogtepunt.

Verder een prima overwinning. Cadeautje van RKC goed uitgepakt en de wedstrijd snel in het slot gegooid. De eerste helft was het veldspel weliswaar onder de maat, maar in de problemen zijn we geen moment meer gekomen.

In de tweede helft vond ik PSV wat sterker ogen, maar was de laatste fase vóór de goal vaak niet overtuigend. Komen goed weg met het handsgeval van Teze, ik snap helemaal niets meer van de regel. Hoe kan dit nu minder per ongeluk zijn dan die handsballen tegen Heracles en Twente waar we wel een penalty tegen kregen?

Al met al een prima avond. Probleemloos die punten gehaald zonder veel energie te verspillen. Dat is positief in de aanloop naar dinsdag. Nu hopen op een stunt van ADO en een gelijkspel in Arnhem.



Omdat de bal nu via de voet van Teze ging. Dan is het geen strafbaar hands. Dat legde Blom gisteren na de wedstrijd nog uit omdat ze bij Fox alweer aan het schuimbekken waren dat RKC een penalty had moeten krijgen.



Omdat ik in Belgie woon kijk ik normaliter alleen via Telenet. Stoor me af en toe wel eens aan het Belgische commentaar: veel namen die fout worden uitgesproken, feiten niet op orde. Maar na twee weken Fox verlang ik weer na de Belg.. Leo Driessen hoeven we nog niet eens over te beginnen, die is al jaren en jaren verschrikkelijk. Maar tijdens de rust en na de wedstrijd ging het ook alleen maar over de penalty-momenten en vermeende handsbal van Mo. Natuurlijk, ze hebben een punt, maar de prima goals van PSV zijn niet/nauwelijks besproken. Moet wel eerlijk bekennen dat ik die hands-regel niet kende (bal stuit via het been tegen de hand=geen hands), maar het leek inderdaad erger dan tegen Twente en Heracles.

Wat betreft de wedstrijd: Goede pot van Mo en onze backs, mindere wedstrijd van Boscagli (vanwege de tegentreffer en die bal door het midden wat leidde tot die strafschopsituatie met Teze) en Malen. Die laatste oogde niet helemaal fris of hij had er vandaag gewoon niet zo'n zin in. Zonde van die tegentreffer overigens. Boscagli zag er niet geweldig uit en ook Mvogo had wel iets meer kunnen doen. Extra zuur voor Oppegard, want die zou nog 8/9 minuutjes krijgen, maar moest het uiteindelijk doen met 90 seconden.

Door naar dinsdag en dan op 10 januari met een gigantisch brede bank richting A'dam.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Ere] RKC - PSV