Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Gastenboek » Censuur

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Op het Ajax en Feyenoordnetwerk, 100% dezelfde background als het PSV netwerk, is het "gewoon" mogelijk op de voorpagina op het bericht te reageren dat het OMT de lockdown wil verlengen.
Mij persoonlijk was al langer duidelijk dat een administrator hier daar een prive mening over heeft.
Daar is niks mis mee. Maar het door laten klinken van die eigen mening door (in dit geval) op de voorpagina de discussie op voorhand al de mond te snoeren, is een slechte zaak voor een "discussieforum'
De schijn was al ernstig tegen hem in topics, maar daar is het wat minder hard te bewijzen.
Dit voorbeeld echter spreekt boekdelen.

Het forum sinds de comeback kent weinig verkeer en weinig actieve posters.
Als er dan ook nog eens op deze manier ingegrepen wordt dan weet je zeker dat je inderdaad weinig discussie gaat krijgen.
Nog minder discussie krijg je als je gewoon alles dicht gooit!
Punt van overweging, zou ik zeggen.

 

+2/-0

Die uitleg is al veel vaker gegeven. Op deze site blijkt het niet mogelijk om op een normale manier te reageren op een nieuwsbericht dat ook maar enigzins corona-gerelateerd is. Daarom worden reacties die op die berichten worden geplaatst direct naar het topic op het forum gestuurd.

 

+1/-0

Vind jij

 

+1/-0

Mijn mening: je modereert de zaak dood hier.
Doodzonde.
Vast niet je bedoeling. Maar wel wat er gebeurt.

 

+2/-0

Stefan, je eigen mening over specifieke onderwepen zo door laten wegen dat je topics gaat sluten op basis van een non argument is een gigantisch zwaktebod.
Laat ik andere kwalificaties maar achterwege laten.
Ik neem aan dat je in ieder geval het moed en fatsoen zult hebben in discussie te gaan over je actie.

 

+1/-0

Ik kwam met feiten, ik kwam met onderbouwingen ik heb niemand beledigd noch onbetamelijk taal geuit.
Maar ik heb wel gestaan voor een aantal zaken waar hier bljkbaar een aantal mensen het niet mee eens waren.
Dus wat doe je dan op een discussieforum? Inhoudelijk discussieren zou je zeggen?
nee dus! Rapporteren!
En wat is er dan gerapporteerd? Juffrouw hij geeft meningen die wij niet leuk vinden?
Grote jongens, helden! En extreem zwak modereren!
Ik had al afscheid genomen.
Deze boodschap zal ook wel verwijderd worden want "niet leuk"
Wat een levendig forum wordt dit zo!
Maar uiteindelijk stijgt het deuggehalte en dat is natuurlijk toppie!
Tabee!

 

+1/-0

Nu krijg ik geel en wordt mijn bericht aangepast, omdat ik Obispo een idioot noem. Het is potjandorie wel een voetbalforum, dit. Dus als iemand totaal onnodig een rode kaart pakt en zo onze zegekansen in Rotterdam verpest, noem ik hem heel netjes een idioot. Als je hier een forum wil maken voor koorknaapjes, dan geef ik mijn portie wel aan fikkie.

Dus een vraag aan het moderatieteam: zijn we echt zo zielig dat we een onnodig schoppende speler niet idioot mogen noemen?

 

+1/-0

Dat mag inderdaad niet. Die regel wordt wordt al sinds de start in 1999 gehanteerd en geldt 24 jaar later nog steeds.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Stefan V schreef op 05 februari 2023 om 20:22:

Dat mag inderdaad niet. Die regel wordt wordt al sinds de start in 1999 gehanteerd en geldt 24 jaar later nog steeds.



Erg treurig. Als auteur van enkele regels tellende columns, zoals we allemaal zijn hier, moet je je uit kunnen drukken. Dat je daarbij niet continu mensen tegen je in het harnas jaagt, oké, en dat je daarbij fatsoen naar elkaar behoudt is logisch, maar ik moet uiting kunnen geven aan wat ik zie en gisteren was dat een idioot van een verdediger die onze wedstrijd de nek omdraait.

Ik kan me niet voorstellen dat hier leden zijn die werkelijk last hebben van dat woord, gericht aan geen van hen, en anders moet je een iets dikkere huid kweken. Idioot is een prachtig en eeuwenoud woord met een rijke geschiedenis. Belachelijk om te censureren.

Ik vind het echt een nieuw dieptepunt op deze site, waar driekwart van de leden al is weggejaagd. Straks zijn er alleen nog maar mod(s).

 

+1/-0

Waarom is het een nieuw dieptepunt als deze regel al 24 jaar zo wordt gehanteerd? Dan had dit in 1999 al een dieptepunt moeten zijn.

Het is vanaf het begin altijd heel duidelijk geweest. Wees respectvol over en tegen medeforumleden en mensen binnen de club. Ben je dat niet, wordt het bericht gewist en volgt er mogelijk ook een kaart. In sommige gevallen is er vanuit onze kant wellicht te streng opgetreden. Iemand een idioot noemen valt daar echter niet onder. Het is de wereld op z'n kop dat anderen nu maar een dikkere huid zouden moeten kweken.

Moeten we die fatsoensregels nu opeens maar laten varen nu het inderdaad rustiger op deze site is nadat deze lang offline was? Het heeft weinig met wegjagen te maken in onze ogen, maar gewoon de regels hanteren die ook op de 'oude' site steeds gebruikt werden en gebruikt zullen blijven worden.

 

+1/-0

Ook sinds offline periode zijn er leden vertrokken. Leden die hier al 20 jaar rondhingen. Dat zou je aan het denken kunnen zetten.

 

+2/-0

Volgens mij mocht je vroeger niet op de man spelen tussen posters onderling maar werd deze regel niet zo streng toegepast als het om publieke figuren ging...

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 08 februari 2023 om 13:33:

Volgens mij mocht je vroeger niet op de man spelen tussen posters onderling maar werd deze regel niet zo streng toegepast als het om publieke figuren ging...



Zelfs op de man spelen was schering en inslag vroeger. Ik kan me nog een lid herinneren ( Ene Paul van H.) die daar koning in was... jaren lang...

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

PSVeldhoven42 schreef op 19 februari 2023 om 01:45:

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 08 februari 2023 om 13:33:

Volgens mij mocht je vroeger niet op de man spelen tussen posters onderling maar werd deze regel niet zo streng toegepast als het om publieke figuren ging...



Zelfs op de man spelen was schering en inslag vroeger. Ik kan me nog een lid herinneren ( Ene Paul van H.) die daar koning in was... jaren lang...


Die kreeg daar kaarten en schorsingen voor net zo lang tot hij een permanente ban had.

 

+1/-0

Jammer dat tijnO is verdwenen blijkbaar. Ben geen regelmatige poster maar kon zijn inbreng wel waarderen over het algemeen

 

+3/-0

Deze reactie is verwijderd door de originele poster.

De groeten allemaal, ik hou het voor gezien hier!

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Gastenboek » Censuur