Strak regime in Champions League
19 september 2000 11:33 - Interview Formanoy
Verslaggever: NvdL
Het Eindhovens Dagblad publiceert vandaag een interview met Jan Formannoy, ex keeperstrainer en huidige materiaalman, over het strakke regime waar clubs in de Champions League, van de UEFA aan moeten voldoen.
Belangrijk issue voor de UEFA is natuurlijk het reclame aspect. De Champions League is totaal afgekocht door een aantal sponsors die de exclusieve rechten hebben op reclame voor, tijdens en na de wedstrijden. Afwijkende reclames zijn enkel toegestaan op de shirts, echter ook deze zijn aan een bepaalde afmeting gebonden.
Vorig jaar verwonderde de PSV supporters zich over het feit dat PSV in de CL met andere uit shirts aantrad dan in de competitie. In de competitie staat het PSV logo, het Philips en Nike logo allemaal in het midden boven elkaar, in de Champions League, zo blijkt nu, is dit niet geoorloofd. Vandaar dat PSV in de CL speelt met uitshirts waar het PSV logo gewoon rechts en het Nike logo links gedrukt staan.
Al met al een prijzige zaak, 'Want puur en alleen voor de Champions League hebben we nieuwe uit-shirts moeten laten maken.' aldus Formannoy.
Ook verzorger Mart van den Heuvel ontsnapt niet aan de commercie. Speciaal voor duels in de Champions League krijgt hij een nieuw koffertje zonder opdrukken, ook de bidons worden speciaal geleverd, zonder sponsor, enkel met het fair play logo erop.
Lees hier voor het gehele interview.