Transparent
Inloggen
Sluiten

Meeste naamsbekendheid voor Philips als clubsponsor van PSV

25 mei 2005 19:30 - Sport und Markt

Verslaggever: RvN

Uit een onderzoek van sportonderzoeksbureau Sport und Markt blijkt dat 72% van de Nederlanders Philips associeert met PSV. Daarmee heeft de clubsponsor van alle Nederlandse sponsors het meeste rendement. ABN Amro volgt met Ajax met 69%, Fortis bij Feyenoord met 45%. Indien de naamsbekendheid wordt afgezet tegen de kosten van de sponsoring blijken Frisia met AZ en AMEV met FC Utrecht het beste te scoren qua rendement.

Bij vergelijkbare onderzoeken in het buitenland blijken de sponsors van topploegen als Manchester United en Real Madrid veel minder te scoren qua naamsbekendheid.

Meer op Sport und Markt




Tags

naamsbekendheid clubsponsor sponsors abn afgezet amev amro associeert feyenoord fortis frisia madrid nederlanders sponsoring sportonderzoeksbureau topploegen utrecht

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


PSV E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers PSV E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 27.826 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

afspelen arena bah basarnhem bayern benfica bosz brobbey circa computermodellen feyenoord girona hendrikus jans koen modellen petrovic praag psvrijnwoude ron rots saibari salzburg scenarios schouten shaktar tillman utrecht veerman verspelen