Transparent

Van Praag in open brief: Sanders tast mijn integriteit aan

13 januari 2014 06:54

KNVB voorzitter Michael van Praag trekt in een Open Brief in De Telegraaf van leer tegen Tiny Sanders. De voorzitter stelt dat de algemeen directeur van PSV zijn integriteit heeft aangetast door te stellen "We hebben als Europese vertegenwoordiger al Michael van Praag en die is van Ajax en Van der Sar is ook van Ajax. Er zijn meer clubs in Nederland dan Ajax." Dat viel hem nadrukkelijk in het verkeerde keelgat.

Van Praag stelt onder andere in een uitgebreid betoog dat de Nederlandse clubs simpelweg unaniem voor Edwin van der Sar waren voor een positie in het ECA en dat juist hij ervoor gezorgd zou hebben dat Peter Fossen namens PSV toch in een extra commissie van het ECA mocht plaatsnemen. "Het stuit mij dan ook enorm tegen de borst dat Tiny Sanders daar volledig aan voorbijgaat en doet voorkomen of PSV ten opzichte van Ajax wordt benadeeld, want er zijn meer clubs in Nederland. En dat terwijl Peter Fossen door een, in de ogen van Tiny Sanders, ’Ajax-man’ in het zadel is geholpen."

Tags

praag sanders brief integriteit tiny fossen michael nederland sar tast aangetast benadeeld borst keelgat knvb stuit telegraaf unaniem vertegenwoordiger voorbijgaat zadel

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je ingelogd zijn. Gebruik de links bovenin beeld om een loginnaam aan te maken danwel in te loggen.

PSV E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers PSV E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 27.846 fans gingen je al voor.