Transparent
Inloggen
Sluiten

Azie-trip had marketingwaarde van 40 miljoen dollar

9 juli 2002 12:40

Verslaggever: RvN

Philips heeft uitgerekend dat de trip naar Azie ter afsluiting van het vorige seizoen aan marketingwaarde zo'n slordige 40 miljoen dollar heeft opgeleverd. PSV speelde en won tegen de nationale elftallen van Thailand en China. De laatste wedstrijd werd door maar liefst 200 miljoen mensen bekeken. Bij het afscheid in Beijing werd PSV door 100.000 mensen uitgezwaaid. In dat licht bezien zal de sponsordeal die Hiddink met Philips heeft afgesloten geen verbazing wekken. PSV zelf zal daar naar verluidt overigens nog weinig profijt van trekken, de sponsorbijdrage van Philips blijft de komende jaren vooralsnog op de zelfde hoogte.

Meer op




Tags

azie marketingwaarde beijing china hiddink slordige sponsorbijdrage sponsordeal thailand uitgezwaaid wekken

Wat vind jij van dit nieuws?

Om te reageren moet je eerst inloggen. Klik op de link rechtsboven.


PSV E-zine

Meld je aan en ontvang elke week een vers PSV E-zine in je mailbox met al het nieuws en achtergronden. Maar liefst 27.825 fans gingen je al voor.




Laatste nieuws


 
Stel hier in welk nieuws jij belangrijk vindt.



Tagcloud

afspelen arena bah basarnhem bayern benfica bosz brobbey circa computermodellen feyenoord girona hendrikus jans koen modellen petrovic praag psvrijnwoude ron rots saibari salzburg scenarios schouten shaktar tillman utrecht veerman verspelen