PSV over wachtrijen: verandering in aanbieden passen onderschat
19 september 2017 09:31 - PSV.nl
PSV heeft geconstateerd dat supporters voorafgaand aan het duel tegen Feyenoord hinder hebben ondervonden van lange wachtrijen voor het Philips Stadion. De club ziet dat het controlesysteem door verandering in scanwijze nog niet naar behoren werkt. Storingen zijn er afgelopen zondag niet vastgesteld.
Uit gegevens van PSV en de fabrikant blijkt dat de doorloopsnelheid van de nieuwe toegangspoorten, bij correct gebruik, niet afwijkt van de oude. Uit diezelfde gegevens blijkt wel dat verschillende Seizoen Club Cards een foutmelding geven bij een scan. Dat heeft te maken met het feit dat de pas anders moet worden aangeboden dan de afgelopen jaren het geval was. Om binnen te komen moet men sinds dit seizoen, evenals bij een pintransactie zonder pincode in de winkel, de pas korte tijd tegen of voor de scanner houden. Als dit niet gebeurt, geeft de kaart een foutmelding. Hierdoor ontstaat vertraging bij de poorten, met als bijkomend gevolg langere wachtrijen dan voorheen.
PSV onderkent dat het de veranderingen in het aanbieden van de passen heeft onderschat. Om beterschap te bereiken zet PSV tijdens wedstrijden meer servicemedewerkers in om mensen te assisteren hun pas op de juiste wijze aan te bieden. Dat is door de pas enkele seconden voor of tegen de scanner te houden.