Oostenrijk is er niet in geslaagd ook zijn tweede groepsduel dit WK te winnen. Regerend wereldkampioen Argentinië was uiteindelijk met 2-0 te sterk, dankzij een doelpunt van Lionel Messi vlak voor rust en zijn tweede vlak voor tijd. Oostenrijk begon de wedstrijd met PSV'er Paul Wanner in de basis, maar zijn ploeg maakte nauwelijks aanspraak op een resultaat tegen een sterk Argentinië.
Met zijn doelpunten schoot Messi zich in de geschiedenisboeken als topscorer aller tijden op een WK. Het waren namelijk zijn zeventiende en achttiende goal, waarmee hij Miroslav Klose definitief achter zich heeft gelaten. Voor Wanner zat de jacht op de gelijkmaker halverwege de tweede helft erop, nadat hij door Ralf Ragnick naar de kant werd gehaald en vervangen door Marko Arnautovic.
Oostenrijk wacht nog een groepsduel met Algerije, terwijl Argentinië het tegelijkertijd op gaat nemen tegen Jordanië. Algerije wacht eerst nog zijn tweede duel dit WK. Morgenochtend om 05:00 uur Nederlandse tijd wordt er afgetrapt tegen Jordanië. Tot die tijd voert Argentinië Groep J aan met zes punten, gevolgd door Oostenrijk met drie. Wanner en Oostenrijk mogen in het laatste groepsduel met Algerije gaan proberen de knock-outfase te bereiken.
Vond Wanner best aardig en hier op de Oostenrijkse TV waren ze ook positief. Verdiende overwinning van Argentinië wat ik overigens een vreselijk irritante k*tploeg vind. Constant zieken zeiken en vervelende overtredinkjes en als ze zelf geraakt worden rollen ze als een strandbal in de wind het halve veld over, bah.
Ja ziekelijk, maar dat gaat ze nog wel opbreken tegen sterkere ploegen, Karma is a bitch, parasiteren volledig op geniale Messi, die eigenlijk niet zou mogen spelen...
Vond Wanner ook zeer behoorlijk spelen en maakte op dat podium goede indruk; daar gaan we nog veel plezier aan beleven!
Ik vind het gewoon een hele fijne speler. En ja het oogt misschien wat flegmatiek en ik mis ook nog wel een vlammend schot. Maar ik zie hem graag in het elftal. En als anderen dat niet vinden is dat prima, maar niet met die onzin van miskoop en hij kan er niets van. Die jongen speelt wel gewoon 70 minuten tegen de wereldkampioen, en het ging ook niet echt beter met Oostenrijk toen hij eruit was toch.
Naar mijn mening is het ongelofelijk hoe vrij Messi staat bij de 1-0. Hij was even bij Wanner, maar wandelde van het weg. Ik weet niet of ze iemand verantwoordelijk hadden gemaakt voor Messi. Als iemand alle 5 de goals tot nog toe maakt voor een team laat je die toch niet zomaar vrij uithalen van zo'n 14 meter?
Uiteindelijk gaat deze poule nergens over en gaat Oostenrijk wel door. Als het staat voor Argentinië een makkie met Uruguay (maar kan uit de hand lopen) en Oostenrijk lastig tegen Spanje.
Op de Oostenrijkse tv zeiden ze dat het zinloos was(terecht) om Messi mandekking te geven. Maar er zouden altijd twee of drie spelers hem samen op moeten vangen. Dat ging een beetje fout want Wanner liet hem lopen en de verdedigers zochten hun man op.
Messi wandelt veel omdat hij het anders niet volhoudt en is zuinig met zijn krachten. Gevolg is dat hij continu ongedekt is doordat de tegenstander niet 'mee wandelt', kijk maar eens naar de 1-0. Ik zou hem denk ik toch een heel korte mandekking geven door een speler er voor op te offeren, niet in de zone opvangen. je ziet nl. wat er gebeurt als je dat doet.
Precies dat dus! Zet er een type Doelen op. Geef hem de opdracht dat hij Messi moet volgen tot op het toilet. En je hebt niks aan Messi. Totdat meneer met heel veel misbaar een keer naar de grond gaat. En al die vervelende vriendjes van m met nog veel meer misbaar om een rode kaart gaan vragen, en krijgen. En dan hebben ze wat ze willen. Vreselijk ploeg om naar te kijken. Ik hoop dat ze vandaag bij de uitloop training alle 26 hun hamstrings afscheuren...
Nou, blessure wens ik ze niet toe, maar het is idd. een hoogst irritant team. Bij het minste geringste aanstellen of liggen te zeiken en vaak klein gemene natrappen geven, gisteren zag ik het alweer, zonder gevolgen. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat fifa weer vol inzet op een titel voor Messi, 4 jaar geleden was dat overduidelijk, o.a. in de wedstrijd tegen NL, en ik ben echt geen complotdenker maar Messi had op de tribune moeten zitten gisteren. Fifa denkt in geld, niet in voetbal. Die belachelijke zogenaamde 'Hydration Break' verandert het spel in 4 helften, incl tactische besprekingen en maakt wmb. het kijken een stuk minder interessant.
ps. wat betreft mandekking zou Koeman even de beelden van 1978 moeten bekijken waar Jantje Poortvliet Cruijff uit de wedstrijd speelde.
Er is een DVD van het WK78. Daarop staan de 5 zwaarste overtredingen van het toernooi. Waarvan 3 van Jan Poortvliet. Waarvan je voor 2 geen schorsing zou krijgen maar een gevangenisstraf...
Speelde niet onverdienstelijk. Vond hem opvallend 'mannelijk', draaide een keer mooi weg bij Messi en toonde lef. Benieuwd of die ontwikkeling komend jaar doorzet. Afgelopen seizoen was hij vrij bleu..
Dit zijn de wedstrijden waar het om details gaat, hier leert hij zo veel van. Hopelijk nog een ronde verder en dan misschien tegen Spanje. Goed voor zijn ontwikkeling.
Ik vond Wanner afgelopen seizoen toch wat flets. Moet echt meer uitstralen komend seizoen al is hij nog jong. Maar vooralsnog alle vertrouwen in hoor.
Die Arnautovic blijft maar doorgaan, bewonderenswaardig, kwam zo'n 15 wat 16 jaar geleden bij FCT binnenwandelen... goede voetballer en een karakter.
Wat Messi en zijn neefjes betrekt. Blijven galbakken die Argentijnen, nu net zo als 40 jaar geleden met die junkie & cheat in de hoofdrol. En weer 8 jaar daarvoor, met Kempes in een vol Buenos Aires en met de steun van Videla & zijn Junta. Één ding kan je ze niet ontzeggen, een winnaarsmentaliteit. En terugkomend op 3,5 geleden in Qatar: dan nog altijd liever Messi dan Weghorst (al hadden ze daarna mogen verliezen).