Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Andere sporten » Formule 1

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

Laten we het er maar op houden dat we het absoluut niet eens gaan worden.

Niet dat dat ook maar iemand boeit, want Max heeft em toch te pakken :B

 

+1/-0

Ik ben het met Ricardo eens. Kijk anders de nabeschouwing van Ziggo nog even terug. Die mensen in de studio zeggen hetzelfde wat Ricardo en ik zeggen.

Ons hoef je niet te geloven, want (iig) ik ben geen F1 expert, maar ik geloof dat de 3 oud coureurs bij Ziggo wel weten waar ze over praten (en de paar fanaten op mijn werk).

Mercedes had te weinig voorsprong om de banden te wisselen. De jager, Max, was hierdoor in het voordeel en had niks te verliezen met een pitstop. Mercedes had de 1e plek te verliezen en het zou een domme zet geweest zijn om ook in de pit gaan.

Vergeet niet dat Mercedes al de pit voorbij is als Max erin (en eruit) kan rijden. Dat is andersom niet zo. Dat is het grote verschil.

 

+1/-0

Jij hebt het steeds over de laatste SC, maar ik niet. Ik heb het over het moment bij Gio. Toen kon Hamilton een ronde later alsnog naar binnen.

En ik heb het over de allereerste pitstop. Want toen had Hamilton nog helemaal niet naar binnen gehoeven. Dus ze hebben twee keer de keuze gemaakt, waardoor hij op het einde in de knel zat bij de SC.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 december 2021 om 18:58:

Natuurlijk was de VSC geen veilige wissel. Het gat naar Verstappen was daar te klein voor.



Nou, niet helemaal, hij had ook de ronde erna kunnen gaan. Dat gat was natuurlijk helemaal veilig, zelfs al zou er drie tellen groene vlag bij hebben gezeten.

Maar stel dat hij wel zou gaan en Max niet.
Hamilton had toch behoorlijke overspeed? Dan zou hij dus in het ergste geval een gat van niet meer dan 9 seconden goed hebben moeten maken (gat was 7 sec op dat moment) op veel nieuwere banden. Dat is een keuze die je kunt maken, die ze in het verleden ook gemaakt hebben (Hongarije een paar jaar terug, werd het gat zelfs zo'n 20 seconden, wat Hamilton makkelijk dichtreed).

Ze hebben dus defensief besloten. Dat kan, maar dat is wel een keuze. Het gevolg is dat in dit geval de aanvallende strategie de juiste was, en dat hebben we dit jaar best vaak gezien. Undercuts hebben veel gewerkt, Max' keuze in Barcelona was een beslissing zoals Mercedes die nu had moeten nemen, en Red Bull was zondag erg op de aanval, in hun keuzes.




Speciaal voor jou de uitleg van Mercedes zelf tijdens de race waarom hij niet kon pitten tijdens de laatste SC, beetje aan het eind van het filmpje: https://www.autoblog.nl/nieuws/video-hamilton-wilde-dus-wel-de-pits-in-2959548link

 

+1/-0

Verder inderdaad eens, who fucking cares? Kampioenschap is binnen, eindelijk winterstop. Was ik ook wel aan toe 😅. Wat een intens jaar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 14 december 2021 om 20:30:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 december 2021 om 18:58:

Natuurlijk was de VSC geen veilige wissel. Het gat naar Verstappen was daar te klein voor.



Nou, niet helemaal, hij had ook de ronde erna kunnen gaan. Dat gat was natuurlijk helemaal veilig, zelfs al zou er drie tellen groene vlag bij hebben gezeten.

Maar stel dat hij wel zou gaan en Max niet.
Hamilton had toch behoorlijke overspeed? Dan zou hij dus in het ergste geval een gat van niet meer dan 9 seconden goed hebben moeten maken (gat was 7 sec op dat moment) op veel nieuwere banden. Dat is een keuze die je kunt maken, die ze in het verleden ook gemaakt hebben (Hongarije een paar jaar terug, werd het gat zelfs zo'n 20 seconden, wat Hamilton makkelijk dichtreed).

Ze hebben dus defensief besloten. Dat kan, maar dat is wel een keuze. Het gevolg is dat in dit geval de aanvallende strategie de juiste was, en dat hebben we dit jaar best vaak gezien. Undercuts hebben veel gewerkt, Max' keuze in Barcelona was een beslissing zoals Mercedes die nu had moeten nemen, en Red Bull was zondag erg op de aanval, in hun keuzes.




Speciaal voor jou de uitleg van Mercedes zelf tijdens de race waarom hij niet kon pitten tijdens de laatste SC, beetje aan het eind van het filmpje: https://www.autoblog.nl/nieuws/video-hamilton-wilde-dus-wel-de-pits-in-2959548link




Ik heb het niet over de laatste! 😉

 

+1/-0

Jan Lammers denkt er toch echt anders over:

Volgens Lammers had Mercedes ook het risico kunnen nemen en Hamilton zelf de pits in kunnen roepen voor een nieuw setje banden, ook met het gevaar dat het daarmee mogelijk de leiding af had gestaan aan Verstappen: "Op het moment dat die gele vlag en safety car er was, waren er nog zes bochten te gaan voor Mercedes en Hamilton om te overdenken of ze wel of niet binnen zouden komen. Lewis reed langs dat ongeluk van Latifi, ze hadden genoeg tijd gehad en ook genoeg mensen achter de schermen die meedenken over de strategie. Ik vind dus dat je van hun wel mag verwachten dat ze alle gelegenheid hadden om een beslissing te nemen om wel of niet binnen te komen. Ze kozen om niet binnen te komen, dat was hun keuze. Verstappen zat natuurlijk wel in een betere situatie omdat hij wat later was. Maar dat wil niet zeggen dar Mercedes geen keuze had.”

Uiteindelijk koos Mercedes ervoor om de leidende positie op de baan vast te houden, met alle gevolgen van dien: ‘Prima, maar dat is een beslissing die je neemt. Goed of slecht. Ik snap dat het moeilijk is, maar als je die beslissing dan neemt, accepteer dan naderhand ook dat het niet de juiste keuze was.”

Ik begrijp wel dat het pech is dat dit net nu gebeurt, maar uiteindelijk is elke beslissing in elke GP belangrijk geweest.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 20:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 14 december 2021 om 20:30:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 december 2021 om 18:58:

Natuurlijk was de VSC geen veilige wissel. Het gat naar Verstappen was daar te klein voor.



Nou, niet helemaal, hij had ook de ronde erna kunnen gaan. Dat gat was natuurlijk helemaal veilig, zelfs al zou er drie tellen groene vlag bij hebben gezeten.

Maar stel dat hij wel zou gaan en Max niet.
Hamilton had toch behoorlijke overspeed? Dan zou hij dus in het ergste geval een gat van niet meer dan 9 seconden goed hebben moeten maken (gat was 7 sec op dat moment) op veel nieuwere banden. Dat is een keuze die je kunt maken, die ze in het verleden ook gemaakt hebben (Hongarije een paar jaar terug, werd het gat zelfs zo'n 20 seconden, wat Hamilton makkelijk dichtreed).

Ze hebben dus defensief besloten. Dat kan, maar dat is wel een keuze. Het gevolg is dat in dit geval de aanvallende strategie de juiste was, en dat hebben we dit jaar best vaak gezien. Undercuts hebben veel gewerkt, Max' keuze in Barcelona was een beslissing zoals Mercedes die nu had moeten nemen, en Red Bull was zondag erg op de aanval, in hun keuzes.




Speciaal voor jou de uitleg van Mercedes zelf tijdens de race waarom hij niet kon pitten tijdens de laatste SC, beetje aan het eind van het filmpje: https://www.autoblog.nl/nieuws/video-hamilton-wilde-dus-wel-de-pits-in-2959548link




Ik heb het niet over de laatste! 😉



Die virtual safety car is wel tricky. Die kunnen erg kort duren. Mercedes heeft gewoon besloten onder geen beding de koppositie af te staan. Het zou kunnen dat de ronde na de pitsstop van Max in feite een vrije stop was, dat zou je na kunnen gaan waarschijnlijk op de gespecialiseerde sites. In dat geval hebben ze inderdaad een gouden kans gemist.

 

+1/-0

Hij had toch ook met zijn dikke voorsprong al voor alle (V)SC's naar binnen gekund? Hamilton leek er ook naar te vragen. Uiteraard is een stop ook een risico wat afgewogen moet worden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 14 december 2021 om 21:11:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 20:42:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 14 december 2021 om 20:30:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 14 december 2021 om 19:37:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 14 december 2021 om 18:58:

Natuurlijk was de VSC geen veilige wissel. Het gat naar Verstappen was daar te klein voor.



Nou, niet helemaal, hij had ook de ronde erna kunnen gaan. Dat gat was natuurlijk helemaal veilig, zelfs al zou er drie tellen groene vlag bij hebben gezeten.

Maar stel dat hij wel zou gaan en Max niet.
Hamilton had toch behoorlijke overspeed? Dan zou hij dus in het ergste geval een gat van niet meer dan 9 seconden goed hebben moeten maken (gat was 7 sec op dat moment) op veel nieuwere banden. Dat is een keuze die je kunt maken, die ze in het verleden ook gemaakt hebben (Hongarije een paar jaar terug, werd het gat zelfs zo'n 20 seconden, wat Hamilton makkelijk dichtreed).

Ze hebben dus defensief besloten. Dat kan, maar dat is wel een keuze. Het gevolg is dat in dit geval de aanvallende strategie de juiste was, en dat hebben we dit jaar best vaak gezien. Undercuts hebben veel gewerkt, Max' keuze in Barcelona was een beslissing zoals Mercedes die nu had moeten nemen, en Red Bull was zondag erg op de aanval, in hun keuzes.




Speciaal voor jou de uitleg van Mercedes zelf tijdens de race waarom hij niet kon pitten tijdens de laatste SC, beetje aan het eind van het filmpje: https://www.autoblog.nl/nieuws/video-hamilton-wilde-dus-wel-de-pits-in-2959548link




Ik heb het niet over de laatste! 😉



Die virtual safety car is wel tricky. Die kunnen erg kort duren. Mercedes heeft gewoon besloten onder geen beding de koppositie af te staan.



Eens, en dat is prima, dat ze dat besluiten. Maar dat is wel een keuze geweest, en een defensieve keuze. Het is een keuze geweest die RB niet maakte in Barcelona en Mercedes destijds niet in Hongarije, beide zonder een voordeeltje van VSC.

Enige wat ik wilde zeggen was: Mercedes mag wel een beetje hand in eigen boezem steken en niet alleen maar mopperen op een raceleider die wilde racen.

Maar goed, punten zijn gemaakt. We hoeven het niet eens te zijn 😊.

 

+1/-0

Ik ben het wel met je eens :-)

 

+2/-0

https://twitter.com/redbullracing/status/1470734534710894600?s=20link

Dit is echt by far mijn favoriete filmpje, wat een emotie (en zo herkenbaar). Moest 'm gewoon even delen!

En hoe heerlijk, de manier waarop Max die laatste bocht uit komt glijden. Ik snap werkelijk niet dat hij dat steeds doet (waarom neem je het risico?), maar dat maakt Max een held voor miljoenen en mij een onsuccesvolle dertiger, die op zijn bank een berichtje op zijn telefoon typt. Dat, en bakken talent.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 15 december 2021 om 14:40:

https://twitter.com/redbullracing/status/1470734534710894600?s=20link

Dit is echt by far mijn favoriete filmpje, wat een emotie (en zo herkenbaar). Moest 'm gewoon even delen!

En hoe heerlijk, de manier waarop Max die laatste bocht uit komt glijden. Ik snap werkelijk niet dat hij dat steeds doet (waarom neem je het risico?), maar dat maakt Max een held voor miljoenen en mij een onsuccesvolle dertiger, die op zijn bank een berichtje op zijn telefoon typt. Dat, en bakken talent.



Ja dat laatste bochtje had ik ook wat rustiger genomen :)
Dat filmpje is bijna net zo spectaculair als PSV - Fortuna Sittard vanavond was! :B

 

+1/-0

Uit on-board beelden van Hamilton is overigens te zien dat hij bij die safety-car situatie sowieso niet de pits in had kunnen gaan, omdat hij al voorbij de pitingang was toen de safetycar kwam

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 15 december 2021 om 23:30:

Uit on-board beelden van Hamilton is overigens te zien dat hij bij die safety-car situatie sowieso niet de pits in had kunnen gaan, omdat hij al voorbij de pitingang was toen de safetycar kwam



Klopt niet dan (in de zin van: daar is dan iets misgegaan). Want ik kijk het moment terug, en Lewis heeft nog 3 á 4 bochten te gaan op het moment dat de melding SC in beeld verschijnt. Daarna zie je het plaatje van het circuit verschijnen, en op dat moment heeft Lewis nog 2 bochten voor start/finish en als ik mij niet vergis zit de ingang van de pits voor de laatste bocht. Als je Ziggo terug kan kijken, kun je het ook zien, is vanaf moment 3.33.00. Dus de pitmuur wist tijdig van de SC, of had dat moeten weten.

 

+1/-0

SC of VSC?

 

+1/-0

Mercedes heeft de protesten opgegeven :pul :pul .

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 16 december 2021 om 10:41:

SC of VSC?



De SC. Bij de VSC had hij zelfs een heel rondje om een keuze te maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 16 december 2021 om 10:41:

SC of VSC?



De SC. Bij de VSC had hij zelfs een heel rondje om een keuze te maken.

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 16 december 2021 om 11:45:

Mercedes heeft de protesten opgegeven :pul :pul .



Jeej!

 

+1/-0

Bah!

Ik had liever gezien dat ze dat beroep hadden doorgezet, hadden ze namelijk never nooit niet gewonnen.
De manier waarop dit nu allemaal naar buiten wordt gebracht is weer zo ontzettend gluiperig. Masi en de stewards zijn nog steeds de grote boosdoeners, die het oneerlijk zouden hebben gemaakt en waar nu een onderzoek naar moet worden gedaan. Nog steeds en weer roept Toto dat Hamilton is bestolen. BULLSHIT! Ook volgend seizoen kan er weer in de beslissende race een crash, een SC met dezelfde keuzes en acties van de raceleiding en stewards, en een inhaalactie van Max, of wie dan ook, komen en kan MB/Lulu de titel verliezen. That's racing.

Kun je nu leuk Verstappen en Redbull feliciteren maar het is allemaal niets meer of minder dan nog steeds niet erkennen dat Max en Redbull op een eerlijke en terechte manier kampioen zijn geworden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 8 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8

PSV Forum » Andere sporten » Formule 1