Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » FIFA Club World Cup 2025

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

Heeft iemand het door binnen PSV, de FIFA Club World Cup in zomer 2025. We kunnen met wonder ook meedoen en deelname geld is minimaal 50 miljoen + 100 miljoen te verdelen bij prestaties. Max. 2 deelnemers per land (12 europese deelnemers). Huidige stand:

1 Manchester City Eng 116.000
2 Real Madrid Esp 106.000
3 Bayern München Ger 100.000
4 Liverpool Eng 89.000
5 AS Roma Ita 78.000
6 Paris SG Fra 77.000
7 Villarreal Esp 75.000
8 Internazionale Ita 74.000
9 RB Leipzig Ger 69.000
10 FC Porto Por 68.000
11 Benfica Por 62.000
12 Feyenoord Ned 53.000
13 Ajax Ned 52.000
14 PSV Eindhoven Ned 47.000
15 Club Brugge Bel 45.000
16 Glasgow Rangers Sco 44.000

Dus dit jaar in CL nog 6 punten meer halen dan Feyenoord en 5 dan 020 en we verdienen minimaal 50 miljoen extra in zomer 2025

Bron: FIFA Club World Cup 2025

 

+1/-0

Daarom zou het mooi zijn als we gunstig loten in cl en 020 Europese vroeg wordt uitgeschakeld dit jaar. Dus toch vanavond maar AEK Athene aanmoedigen.

 

+1/-0

Ik denk dat wel deelname wel op onze buik kunnen schrijven. Om 5 punten te behalen moeten we in de volgende ronde al beide wedstrijden winnen (2x2 punten + 1 voor bereiken kwartfinale). Zelfs in het geval van het loten van Sociedad (op papier de minst sterke tegenstander), zie ik 2x winnen al niet gebeuren.
Overigens kunnen Ajax en Feyenoord in de tussenrondes volgens mij geen punten halen. Overwinningen en gelijke spelen tellen wel mee in het landen coëfficient, maar niet voor de club ranking dacht ik.

 

+2/-0

Rangers FC doet ook volle bak mee om dat ticket. Staat na gisteren maar 2 punten achter Feyenoord en Ajax

 

+1/-0

Het is financieel gezien natuurlijk een super aantrekkelijk toernooi. Ik denk alleen wel dat je het de deelnemende teams in hun eigen competitie het jaar erop wel op kan breken. Je ziet nu al dat de internationals na een zomer met een toernooi en een korte vakantie veel blessures oplopen in de eerste helft van het seizoen en dat vermoeidheid een rol speelt. Nu zou dat eventueel voor je hele ploeg gelden ipv 1 of 2 spelers. :schrik

 

+1/-0

Hier kan dus wel een slotje op. De informatie waar de telegraaf als eerste mee aan kwam zetten klopt dus niet. Er wordt alleen gekeken naar de resultaten in de CL van de afgelopen vier jaar en niet naar de volledige coëfficiëntenlijst.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 17 december 2023 om 17:25:

Hier kan dus wel een slotje op. De informatie waar de telegraaf als eerste mee aan kwam zetten klopt dus niet. Er wordt alleen gekeken naar de resultaten in de CL van de afgelopen vier jaar en niet naar de volledige coëfficiëntenlijst.



Ho ho, PSV kan zich in theorie nog plaatsen als ze dit seizoen de CL winnen. ;)

 

+1/-0

Prima regels dit! Zo gaat er in ieder geval niemand 50 miljoen ophalen. En mocht PSV toevallig de CL winnen. Dan zal er wel een regel zijn dat de winnaar ook mee moet doen...

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » FIFA Club World Cup 2025