Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
Uit: Tilburg
Vak: -
Forumreacties: 530
Reg.: 27 oktober 2019
Favoriete opstelling: geen
Er waren dit weekend twee opmerkelijke incidenten in de ED, waarbij de spelregels echt verbazingwekkend zijn:
1. Natuurlijk de actie op onze Plea
Blijkbaar mag een speler de andere speler gewoon "verrot" schoppen, zolang hij maar eerst de bal raakt? Dat de actie gewoon onbezonnen is, en in 90% van de gevallen fout afloopt, doet er blijkbaar niet toe ... als je maar eerst de bal raakt.
2. Speler met hoofdblessure van het veld af
Het geval bij GAE-Ajax waarbij Deijl de bal snoeihard van dichtbij in het gezicht krijgt. Speler heeft verzorging nodig, maar is daarna wel goed bij zo'n positieven om door te spelen. Hij moet echter naar de kant, omdat dat de regels zijn, en daardoor staat het team van deze speler met 1 man minder (bij een corner in de blessuretijd!), terwijl dit team helemaal geen blaam treft aan de blessure. Waarom kan de scheids niet beslissen of deze speler kan blijven staan of niet?!
Rare regeltjes ....
Uit: Eindhoven Rockcity
Vak: Oost - V
Forumreacties: 2.106
Reg.: 30 augustus 2005
open/sluit de onderstaande quote:Hendrikus schreef op 20 augustus 2025 om 19:11:
Rare regeltjes:
Propper krijgt geel omdat hij de bal even met de hand mee neemt.
Weghorst krijgt geen (tweede) geel als hij op doel schiet nadat er is afgefloten.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:Hendrikus schreef op 21 augustus 2025 om 10:46:
Ik bedoelde geen hands van Propper maar spelbederf, net als bij Weghorst.
Het niet vrijgeven of weg trappen van de bal na een fluitsignaal van de scheids.
Kleine1
Fan van PSV
Basisspeler Oranje
open/sluit de onderstaande quote:open/sluit de onderstaande quote:Weghorst had "natuurlijk" het fluitje niet gehoord he?!open/sluit de onderstaande quote:
Door dat haarbandje zeker
BasArnhem
Fan van PSV
Sterspeler Oranje
Uit: Arnhem
Vak: Geen Seizoen Club Card
Forumreacties: 1.602
Reg.: 18 juli 2017
Favoriete opstelling: 4-3-3
Wout Weghorst, een noeste werker bij Emmen en Heracles, uitgegroeid tot 'serieuze spits' bij AZ, goede cijfers bij Wolfsburg. Maar is ergens gaan geloven dat hij één van de grootste spitsen van Nederland is. Hoge bomen vangen veel wind. En als je je zo manifesteert als Wout, is het niet gek dat mensen een mening over je gaan hebben.
Naar mijn mening is Weghorst geen Ajax-spits, en komt hij voetballend zwaar tekort. Het is nog steeds een noeste werker, een goede afmaker. Maar van een Ajax met Weghorst in de spits hoef je in ieder geval geen grootse dingen te verwachten.
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
Voor mij zouden er best wat spelregels aangepast mogen worden;
- Hands; Voordeel of geen voordeel, bewust of niet bewust, natuurlijke beweging of geen natuurlijke beweging, er blijft een constante discussie door interpretatie verschillen van scheidsrechters. Maak dit net als bij andere balsporten (Hockey, handbal, basketbal) transparant. Een bal op je arm en/of hand is hands, ongeacht waar op het veld het gebeurt.
- Buitenspel; opheffen.. minder discussies, minder afgekeurde goals, maakt het actieve speelveld groter, sneller en daarmee attractiever.
- ingooi; veranderen naar inschieten; maakt het spel ook sneller en daarmee attractiever
- gele kaart; tijdstraf die onmiddelijk in gaat.
- doorlopend wisselen
- effectieve speeltijd
DieKaleMan
Fan van PSV
Vedette
Uit: Wist ik het maar
Forumreacties: 108
Reg.: 18 augustus 2011
Favoriete opstelling: 4-3-3
open/sluit de onderstaande quote:vaio schreef op 29 augustus 2025 om 08:45:
Voor mij zouden er best wat spelregels aangepast mogen worden;
- Hands; Voordeel of geen voordeel, bewust of niet bewust, natuurlijke beweging of geen natuurlijke beweging, er blijft een constante discussie door interpretatie verschillen van scheidsrechters. Maak dit net als bij andere balsporten (Hockey, handbal, basketbal) transparant. Een bal op je arm en/of hand is hands, ongeacht waar op het veld het gebeurt.
- Buitenspel; opheffen.. minder discussies, minder afgekeurde goals, maakt het actieve speelveld groter, sneller en daarmee attractiever.
- ingooi; veranderen naar inschieten; maakt het spel ook sneller en daarmee attractiever
- gele kaart; tijdstraf die onmiddelijk in gaat.
- doorlopend wisselen
- effectieve speeltijd
Uit: Dongen
Forumreacties: 2.166
Reg.: 8 oktober 2005
Met de Ottencup experimenteren zo ook met spelregels. Tijdstraf, doorlopend wisselen, indribbelen/trappen, effectieve speeltijd etc.
Maakt het spelletje wel echt leuker.
Ik hoorde Gullit volgens mij bij Rondo ook over zendtijd.
Dat is gewoon iets waaraan gewend moet worden.
Wedstrijden met effectieve speeltijd zullen ook gemiddeld een x-tijd duren.
Als dat eenmaal gekend is kan daar prima op gepland worden.
Voetbal is niet echt een innovatieve sport, dus er zal wel niet heel veel in de lucht hangen t.a.v. regel wijzigingen.
Albert Trestena
Fan van PSV
Legende
Uit: Hillegom
Forumreacties: 2.871
Reg.: 26 april 2007
Ik denk wel dat er misbruik gemaakt gaat worden van die handsregel als er altijd penalties voor gegeven worden. Ik denk dat een voorzet hoog tegen iemand opschieten dan gemiddeld meer oplevert dan een voorzet langs iemand schieten.
Tijdstraf zeker mee eens. Vooral ook omdat een van de teams dan ook een powerplay krijgt waarmee ze iets van een noodzaak voelen om aan te vallen.
Zuivere speeltijd lijkt me een oplossing van veel ergernis. Aan de ene kant tijdrekken, aan de andere grotere wedstrijden die altijd meer blessuretijd krijgen dan andere wedstrijden en zo'n PSV-Sparta met korte speeltijd, terwijl doelsaldo nog altijd belangrijk kan zijn.
Misschien is de verlenging/pingels in elke wedstrijd ook interessant. In de zin dat je 2 punten krijgt voor wnv/wnp en 1 als je verliest na verlenging.
Een andere regel van andere sporten is dat je een trap binnen x seconden moet nemen, anders gaat de bal naar de andere partij. Nu kun je bij een inworp nog afwachten op een goed moment.
Deze normale topic is open en bestaat uit 1 pagina.
PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Spelregels