Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Verbouwing Philips Stadion

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Oké….
En waar gaan al deze mensen parkeren?
Nu al een drama om met de auto te komen, en nee. Ik wil niet met de trein of lange tijd in een bus zitten om naar een parking te worden gebracht..
Overigens heb ik de hoop dat Oost en West onder een flauwere hoek worden gebouwd (eerste ring) waardoor je dichter
Op het veld komt, uitgangen dan via de tweede ring

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 11 maart 2026 om 13:34:

labomba schreef op 11 maart 2026 om 11:02:

Waarschijnlijk komt er dus binnen een week of 2 uitsluitsel, aldus Rick Elfrink. Kan mij niet anders indenken dan dat het stadion met minimaal 20.000 plaatsen wordt uitgebreid gezien het feit dat er nu al een wachtrij is van 20.000 seizoenkaarthouders en de regio nog zo aan het groeien is. Logisch gezien zou het station op de groei zelfs uitgebreid moeten worden met een nog grotere capaciteit maar dat zal technisch en logistiek waarschijnlijk niet haalbaar zijn op de huidige lokatie.

Ik denk dat we naar 55.000 - 57.000 gaan (groter dan Ajax als richtlijn) wat denken jullie?

Maar een andere belangrijke factor (die al eerder is genoemd in dit topic) is de technische haalbaarheid. Misschien is uitbreiding met 10.000 stoeltjes bouwkundig wel haalbaar en 20.000 niet.

Een factor die ook belangrijk is en niet gauw genoemd wordt: de financiële haalbaarheid. Ten eerste: wat heeft PSV te besteden? Maar ook belangrijk: een zo laag mogelijke gemiddelde investering per extra stoel. Als voorbeeld: misschien kosten 12.500 extra stoeltjes 90 miljoen en 17.500 extra stoeltjes 100 miljoen. Of misschien andersom en zijn die laatste 5000 stoeltjes juist onevenredig duur. Dat is natuurlijk ook een belangrijke factor.

Het ligt er ook aan wat je zelf wil. Ga er vanuit dat niet elk stoeltje dezelfde kostprijs heeft om te bouwen. Een recht toe recht aan bouw geeft een veel lagere kostprijs dan het bouwen in een ring. Bijvoorbeeld het dichtbouwen van hoeken kost krankzinnig veel geld. Dat zijn dus relatief dure stoeltjes. Vandaar dat je ook in veel stadions die open hoeken ziet. Of de "Vitesse-oplossing..."

+1/-0

Corinthians schreef op 11 maart 2026 om 23:25:

Oké….
En waar gaan al deze mensen parkeren?
Nu al een drama om met de auto te komen, en nee. Ik wil niet met de trein of lange tijd in een bus zitten om naar een parking te worden gebracht..

Dit zit m vooral in de beleving die jij (wij) hebben. Ik bezoek regelmatig wedstrijden in Amerika in grote stadions of hallen die midden in de stad liggen. Je zult begrijpen dat parkeermogelijkheden daar minder dan beperkt zijn. Er zijn wel parkeerplaatsen maar daar wordt met droge ogen gewoon 0 (minimaal...) voor gevraagd. Ik gok dat veel Nederlanders niet bereid zijn om dit te betalen. Hoe verder weg je parkeert. Hoe goedkoper het wordt. Ook werken ze daar veel met pendeldiensten vanaf grote parkeerplaatsen verder weg.

Onder aan de streep. Hoe graag en tegen welke prijs wil jij dichtbij kunnen parkeren? Als je al met de auto wil. Of kan je dadelijk bijvoorbeeld gratis vanaf een grote parkeergelegenheid naar het stadion?

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Verbouwing Philips Stadion