Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Compensatie seizoen 2019-2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Dit vanmorgen op de frontpage gepost;

Waar ik een beetje mee zit; Er wordt verzocht om een geste van de supporter.
In mijn geval zou dat € 50,00 / € 75,00 zijn. Deze druppel haalt de gloeiende plaat niet eens. En ik lig van dat bedrag ook totaal niet wakker.

Marcel Brands toucheerde in zijn PSV tijd zo'n € 600.000,00 per jaar, (correct me if wrong). PSV wil dus bij de gemiddelde modaal verdienende supporter gaan "bedelen" terwijl een aantal krachten binnen PSV bovenmodaal verdienen. Daarnaast wordt er bij goede prestaties met bonussen gestrooid waarbij de supporter ook (financieel) ontzien wordt, integendeel doorgaans is dit voer voor een verhoging van de seizoenskaart. En dan heb ik nog een relatief goedkope scc op Oost, er zijn ook mensen die duurdere scc's hebben waar je van de eventuele compensatie best aardig van op vakantie kunt.

Ik begrijp dat het een impopulair opinion is.

 

+1/-2

Geef supporters de optie voor een niet-geldelijk compensatie. Bijvoobeeld een tegoedbon voor de psv-fanstore of een voucher voor een toekomstige bekerwedstrijd. Veel fans zullen hier ook blij mee zijn, in plaats geld terug naar rato van het niet-gespeelde wedstrijden.

 

+3/-0

Of 20 euro per afgelaste wedstrijd of wedstrijd zonder publiek aan "biertegoed" of andere dranken natuurlijk.

PSV hoeft dan nu geen compensatie te betalen, alleen minder catering inkomsten wanneer we meer met publiek mogen spelen. PSV zal in een normale situatie per liter maar een fractie aan Bavaria moeten betalen dan wat de supporters aan PSV moeten betalen. Hiermee geef je volgens mij een mooie oplossing zonder dat het nu veel geld kost, maar dat PSV wanneer we weer in een "normale" situatie zitten wat minder inkomsten heeft.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

PSV1991PSV schreef op 05 mei 2020 om 13:37:

Of 20 euro per afgelaste wedstrijd of wedstrijd zonder publiek aan "biertegoed" of andere dranken natuurlijk.

PSV hoeft dan nu geen compensatie te betalen, alleen minder catering inkomsten wanneer we meer met publiek mogen spelen. PSV zal in een normale situatie per liter maar een fractie aan Bavaria moeten betalen dan wat de supporters aan PSV moeten betalen. Hiermee geef je volgens mij een mooie oplossing zonder dat het nu veel geld kost, maar dat PSV wanneer we weer in een "normale" situatie zitten wat minder inkomsten heeft.



De catering is niet in handen van PSV, maar wordt uitbesteed

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Figuur schreef op 04 mei 2020 om 13:42:

Dit vanmorgen op de frontpage gepost;

Waar ik een beetje mee zit; Er wordt verzocht om een geste van de supporter.
In mijn geval zou dat € 50,00 / € 75,00 zijn. Deze druppel haalt de gloeiende plaat niet eens. En ik lig van dat bedrag ook totaal niet wakker.

Marcel Brands toucheerde in zijn PSV tijd zo'n € 600.000,00 per jaar, (correct me if wrong). PSV wil dus bij de gemiddelde modaal verdienende supporter gaan "bedelen" terwijl een aantal krachten binnen PSV bovenmodaal verdienen. Daarnaast wordt er bij goede prestaties met bonussen gestrooid waarbij de supporter ook (financieel) ontzien wordt, integendeel doorgaans is dit voer voor een verhoging van de seizoenskaart. En dan heb ik nog een relatief goedkope scc op Oost, er zijn ook mensen die duurdere scc's hebben waar je van de eventuele compensatie best aardig van op vakantie kunt.

Ik begrijp dat het een impopulair opinion is.



Het lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar in totaal is het toch echt wel een aardig bedrag. Uitgaande van een conservatieve 75 Euro per kaart x 29.000 seizoenskaarten, dan hebben we het over 2,2 miljoen (3% van de totale begroting). Het echt bedrag (en percentage) ligt vermoedelijk dus nog wel wat hoger.

Ik heb er begrip voor als mensen een vergoeding willen, ik kan nl niet in iedereens portemonnee kijken, maar ik snap het wel dat PSV naar alle kosten aan het kijken is om te kijken waar ze kunnen besparen/hulp kunnen krijgen. Zou het zelfs vreemd vinden als ze het niet deden.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 06 mei 2020 om 10:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Figuur schreef op 04 mei 2020 om 13:42:

Dit vanmorgen op de frontpage gepost;

Waar ik een beetje mee zit; Er wordt verzocht om een geste van de supporter.
In mijn geval zou dat € 50,00 / € 75,00 zijn. Deze druppel haalt de gloeiende plaat niet eens. En ik lig van dat bedrag ook totaal niet wakker.

Marcel Brands toucheerde in zijn PSV tijd zo'n € 600.000,00 per jaar, (correct me if wrong). PSV wil dus bij de gemiddelde modaal verdienende supporter gaan "bedelen" terwijl een aantal krachten binnen PSV bovenmodaal verdienen. Daarnaast wordt er bij goede prestaties met bonussen gestrooid waarbij de supporter ook (financieel) ontzien wordt, integendeel doorgaans is dit voer voor een verhoging van de seizoenskaart. En dan heb ik nog een relatief goedkope scc op Oost, er zijn ook mensen die duurdere scc's hebben waar je van de eventuele compensatie best aardig van op vakantie kunt.

Ik begrijp dat het een impopulair opinion is.



Het lijkt misschien een druppel op een gloeiende plaat, maar in totaal is het toch echt wel een aardig bedrag. Uitgaande van een conservatieve 75 Euro per kaart x 29.000 seizoenskaarten, dan hebben we het over 2,2 miljoen (3% van de totale begroting). Het echt bedrag (en percentage) ligt vermoedelijk dus nog wel wat hoger.

Ik heb er begrip voor als mensen een vergoeding willen, ik kan nl niet in iedereens portemonnee kijken, maar ik snap het wel dat PSV naar alle kosten aan het kijken is om te kijken waar ze kunnen besparen/hulp kunnen krijgen. Zou het zelfs vreemd vinden als ze het niet deden.



Maar zo zal het niet gebeuren. Ach Bruma was 15 miljoen dan is dit maar een schijntje.

 

+1/-2

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/br-fc-twente-biedt-supporters-meerdere-opties-aan-bij-aanschaf-seizoenkaart~a761b932/link

Als alle clubs gezamenlijk optrekken zal PSV ongetwijfeld hetzelfde aan gaan bieden

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:



Dit is best een redelijke hoeveelheid opties inderdaad. Wat ik hierin mis is een soort compensatie in combinatie met Fox, dat je de wedstrijden anders op TV kan kijken. Dat lijkt me toch voor de hand te liggen en commercieel ook wel interessant voor Fox.

 

+1/-0

2 opties; 2x een wassen neus. Waar de supporter eigenlijk recht heeft op 5/17de van de reeds betaalde scc komt PSV met een in mijn ogen schandalige oplossing. Als ik uitga van mijn eigen seizoenkaart (kosten € 317,50 x 5/17= € 93,38), dat is dus het bedrag dat ik betaald heb en niks van terug zie. De 2 opties door PSV geboden worden 19,13% korting in de PSV-shop en 15% korting op toekomstige beker of Europese wedstrijden. In beide opties wordt er nog meer geld geklopt uit je zakken geklopt.

Aangezien PSV volgende week lijkt te komen met een all-in seizoenkaart heeft optie 2 al helemaal geen zin meer als je daar nu al voor zou willen gaan. Dan blijft optie 1 over; voor veel supporters zal het beperkt worden tot het nieuwe shirt van komend seizoen. Het nieuwe shirt zal behoudens fikse prijsstijgingen weer rond de € 90,00 kosten +/-? 20% korting komt neer op een vergoeding van max € 18,00.
Of je er dan wel even +/- € 70,00 bij wil leggen.

Daarnaast wordt er slechts rekening gehouden bij optie 2 met de verschillende prijsklassen binnen het stadion. Het zou gepast zijn als ze dit ook bij optie 1 zouden doen. Zoals gezegd kost mijn scc slechts € 317,50 per seizoen. maar wat nu als je SCC +/+ € 500,00 kost?

In beide gevallen moet je meer kosten maken om van de geste van PSV gebruik te kunnen maken. Daarbij ben ik met mijn dochter afgelopen seizoen naar het beker-debacle geweest, en daar ben ik vet klaar mee.

Ik vind de geboden oplossing bijzonder matig.

Dit bericht is gewijzigd op 12 mei 2020, 09:39:34.

 

+2/-1

Klopt dat de opties gunstig voor psv zijn. Ik had niet anders verwacht! En het is maar een voorstel

Er is namelijk altijd de derde optie, geld terug vragen, waar je recht op hebt. Maar eigenlijk zegt psv: help ons en wij geven een klein beetje terug dmv een kleine korting in de shop of toekomstige tickets. Hier is toch niks mis mee, denk je hier anders over ga dan toch je geld terugclaimen. Dit ga ik niet doen, maar iemand die dat wel doet zal ik niet veroordelen of koppelen aan het feit dat hij of zij wel of geen echte supporter is. De portemonnee is voor iedere supporter immers anders.

Ik kies voor een korting omdat ik mijn seizoenkaart wil verlengen in een of andere vorm. Echter wordt er komend jaar in zijn geheel zonder publiek gespeeld, ben ik meer geinteresseerd hoe dat wordt gecompenseerd, want dan gaat het om een groter bedrag.

 

+2/-0

De derde optie wordt met geen woord over gerept in de mail. Dit staat wel in het Eindhovens Dagblad.

 

+1/-0

Bij de derde optie moet zelf actie ondernemen en de eerste twee opties is een voorstel van psv!. Dit zie je toch in andere branches momenteel. De reisbranche faciliteert bijvoorbeeld omboeken of de uitgifte van vouchers, maar om je geld terug te vragen moet je zelf in actie komen. Voorbeelden te over...

 

+2/-0

Ik ben al een paar jaar geen seizoenkaarthouder meer maar ik kan me wel inbeelden dat deze oplossing eigenlijk een hele matige is voor de mensen die niet zomaar 50 a 100 euro willen doneren aan de club. Supporters hebben er eigenlijk recht op en dan vind ik dat als je club een veel beter voorstel moet doen gecombineerd met een solidaire optie en dan hopen dat de supporters zelf die moeilijke keuze maken.

Die optie met 20% op een Puma shirt is trouwens wel een grap, dat betekent dat PSV niets toegeeft maar dat het enkel niet verdient op een shirtverkoop. De supporter moet dan wel nog even 70 euro betalen voor een shirt buiten de 50 a 100 euro die ze nu al mislopen. Dat is een duur shirt en totaaaaaaaal niet aantrekkelijk om voor die optie te kiezen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 mei 2020 om 12:49:

Ik ben al een paar jaar geen seizoenkaarthouder meer maar ik kan me wel inbeelden dat deze oplossing eigenlijk een hele matige is voor de mensen die niet zomaar 50 a 100 euro willen doneren aan de club.



- Wie toch geld terug wil, kan contact opnemen met de club. Voor vragen en opmerkingen is een belteam beschikbaar.

Ik zie het probleem niet.

 

+1/-2

Nee absoluut, maar je wilt de seizoenkaarthouders toch juist tegemoet komen als ze je jou helpen. Nu is er geen reden om niet het geld terug te vragen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 12 mei 2020 om 14:42:

Nu is er geen reden om niet het geld terug te vragen.



Voor jou dus niet, maar er zijn ook een hoop supporters die gewoon gratis geld naar PSV willen sturen en niet gecompenseerd willen/hoeven worden, op welke manier dan ook.
En nee.. dat betekent dus niet dat jij dat ook moet doen of je gedwongen moet voelen om dat ook te doen. Ik weet zeker dat zo goed als iedereen begrip heeft voor een ieders keuze in deze.

Het zou mooi zijn als er ook wat meer begrip zou zijn voor de keuzes die PSV nu maakt. Het zijn zware tijden en niemand weet echt wat te doen met de onzekerheid die de corona ellende met zich meebrengt, ook PSV niet. Toch probeert men het voor iedereen zo goed mogelijk te doen.

 

+2/-0

Gezien de situatie waar PSV in zit vind ik het niet meer dan logisch dat voor deze opties is gekozen. Bijzondere tijden vragen om bijzondere maatregelen. De club heeft vanuit verschillende kanten duidelijke signalen gekregen dat veel supporters geen compensatie verwachten. Commercieel gezien is het altijd verstandig om mensen een keuze te geven. Nu krijgen we twee keuzes waarbij je iets terug kan krijgen voor de wedstrijden die we niet hebben gezien en degenen die toch hun geld terug willen kunnen hiervoor contact opnemen. Wanneer je geld terugvragen te makkelijk maakt zal een flink deel hier wellicht alsnog voor kiezen terwijl ze dat niet doen wanneer ze hier 'moeite' voor moeten doen.

Prima opgelost wat mij betreft en commercieel handig aangezien die kortingsvouchers zo maar voor wat extra merchandise inkomsten kunnen zorgen. Voor mij was het ook zonder compensatie op zich prima geweest. Uit clubliefde, omdat de wedstrijden toch niet om aan te zien waren en uiteindelijk bespaar ik alsnog geld (vervoer, kroeg etc).

 

+2/-1

Ik denk er hetzelfde over - de kosten voor deze seizoenskaart zijn al gemaakt, ik kan het financieel missen en bespaar zelfs ook de kosten voor eten & drinken in het stadion. Ik snap ook dat PSV niet direct aan gaat bieden om alle kosten te vergoeden, maar eerst andere opties aanbiedt die voor PSV voordeliger zijn.

Als iemand zijn geld terug wil hebben, dan is dat ook prima. Ik verwacht alleen dat er niet zoveel mensen zullen zijn die dit doen, maar dat de meerderheid PSV de gevraagde steun zal geven.

Gelukkig hadden we de meest aansprekende tegenstanders dit seizoen ook al gehad, want het was minder leuk geweest als we Ajax/Feyenoord thuis hadden moeten missen (normaal zou ik ook AZ zeggen, maar dat was dit seizoen niet erg geweest als we die over hadden kunnen slaan ;) ). Alleen de wedstrijd tegen Utrecht thuis vind ik wel jammer nu, de overige potjes zijn in mijn ogen geen ramp, al ga ik graag zo vaak mogelijk naar PSV.

 

+1/-1

PSV maakt van zijn supporters met allebei de opties toch een beetje zijn financiers.
Optie 1 is vrijwillig. Prima.
Optie 2 doet al pijn voor PSV maar is niet meer dan de helft van eigenlijke waarde in vouchers.
De niet genoemde optie 3 is optie 2 in cash.
PSV is een voetbal-bedrijf met zoals iedere vereniging supporters die veel voor hun club en passie over hebben.
Gelukkig maar voor PSV want bedrijven als een vlieg- of vakantiemaatschappij zou hier niet mee weg komen (zie laatste berichten uit Europa).

 

+2/-1

Ik vraag me af hoeveel mensen daadwerkelijk overgehaald moeten worden om een seizoenkaart aan te schaffen

Bron: Schmidt en oud-spelers doen beroep op PSV-supporters bij verkoop seizoenkaarten

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Algemeen PSV Forum » Compensatie seizoen 2019-2020