Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Rangers - PSV 16-08-2022 (20.00 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

De laatste horde richting de CL, twee trainers aan het roer die een half leven geleden dezelfde pot als spelers hebben gespeeld, en twee clubs die heel graag die CL zullen willen halen.

PSV mag het opnemen tegen de finalist van de afgelopen EL editie, dus denk je dat Monaco lastig was, wacht dan maar op de Schotten!

 

+1/-0

Het mag wel ietsje beter dan tegen Monaco.... ietsje maar.

 

+1/-0

In ieder geval top dat we weer eerst uit spelen. Daar in ieder geval met Guti en Sangaré spelen in de eerste helft en dan zien we wel weer verder.

 

+1/-0

Toch 2300 kaarten, buscombi wordt aangeboden en het moet allemaal heel snel geregeld worden. Vanmiddag 13.00 start voorverkoop.

 

+1/-0

De verkoop voor Rangers uit via PSV inmiddels afgelopen. Voor wie naast de tickets is gegrepen en wie toch naar Glasgow wil is dit wellicht een optie: https://www.voetbalreistips.nl/glasgow-rangers-psv-tickets/link

 

+1/-0

Vanavond is het zover, de belangrijkste wedstrijd van het seizoen voor deze week. Voor de oplettende kijker, dit is al de derde week achtereen waarin we een belangrijkste wedstrijd van het seizoen spelen.

Het spel zal beter moeten, dan is er misschien iets mogelijk. Hoop op Guti en Sangare, voor de stevigheid.

 

+2/-0

Daar ga ik wel van uit. De publieke opinie is volgens mij dat Rangers meer fysiek zou gaan brengen dan Monaco, maar dat vraag ik mij toch af. Monaco was voetballend heer en meester tegen PSV, maar deed dat wel met behoorlijk wat power en energie.

Intuïtief acht ik Monaco sterker dan Rangers, maar die hebben vorig seizoen wel de finale gehaald van het tweede Europese toernooi op clubniveau. Afijn, na een helft op Ibrox valt er vast al meer te zeggen over de onderlinge verhoudingen.

 

+2/-0

Voor mij is Rangers toch lastig te peilen. Hele aansprekende namen hebben ze toch minder. We gaan het meemaken vanavond. Ik verwacht wel een storm en fysiek/energiek voetbal. Hopelijk worden we niet overlopen. Als je een gelijkspel haalt heb je het goed gedaan verwacht ik om het thuis af te maken.

 

+2/-0

Ik verwacht een stormend Rangers waarbij het belangrijk is het eerste kwartier goed door te komen. Bij voorkeur met goed voetbal maar als het niet anders kan dan maar overleven en later het voetbal er proberen in te krijgen.
Ik zou kiezen voor ervaring op het veld.
Benitez op doel en achterin Obispu op links (ipv de tegenvallende Max) Centraal Ramalho en Teze en op rechts Mwene. Daarvoor Guti en Sangare met op de flanken Gakpo en Saibari. Veerman op 10 en Luuk in de spits. Branthwaite kan ik nog niet beoordelen. Deed het kwartiertje tegen Monaco aardig mee. Ook heb ik liever een links en een rechtsbenige verdediger in het centrum maar tijd om te experimenteren is er niet.

 

+1/-0

Lijkt me inderdaad het perfecte moment om opeens te gaan experimenteren met een speler als linksback die daar werkelijk nog nooit heeft gespeeld :ja

 

+1/-0

Ik vind het ook heel lastig om een duidelijke mening over de tegenstander van vanavond te hebben. Ik heb de Europa League vorig jaar vooral via de FotMob-app gevolgd en dan valt het natuurlijk op dat hun rechtsback Tavernier bij veel doelpunten betrokken is. Ook is het natuurlijk razend knap dat ze bijvoorbeeld gewoon dik winnen op bezoek bij Borussia Dortmund. Verder hebben ze veel wedstrijden gespeeld tegen clubs die ik niet per sé veel beter of slechter inschat, maar na 180 minuten waren de Rangers steevast de winnaars. En dat terwijl ik eigenlijk nauwelijks een speler van ze ken.

Daarom vind ik het ook heel lastig om dit in perspectief te plaatsen met PSV. Aan de ene kant is het Schotse voetbal en hun competitie nou niet echt geweldig te noemen, maar Celtic en Rangers zijn toch 2 traditieclubs met een grote aanhang en de financiële mogelijkheden om toch altijd een representatief elftal op de been te brengen. Toch mag je de finaleplaats van Rangers van vorig jaar in mijn ogen gerust een grote verrassing noemen.

Persoonlijk denk ik dat PSV er goed aan doet om vandaag te kiezen voor zoveel mogelijk routine en fysieke kracht. Ik zou dus met Guti én Ramalho starten. Dat werkte in de beslissende fase van de wedstrijd tegen Monaco ook het beste. Aan de andere voel ik dan wel de pijn dat je Teze weer slachtoffert, omdat Jordan dat eigenlijk niet verdiend. Daarbij zegt er ook een stemmetje dat je misschien niet moet kiezen voor onze krachtpatsers, omdat je dan meegaat in de fysieke kracht van de Rangers en de kans groot is dat je dan het onderspit delft in hun favoriete spelletje. Als je onze technisch behendige, lichtvoetige spelers opstelt én erin slaagt om uit de duels te blijven, kun je daarmee wellicht het verschil maken. Dat werkte tegen Monaco echter totaal niet, en ik denk dat er weinig teams zijn met méér fysieke kracht dan Monaco.

Anyway, ik hoop dat Ruud erin slaagt om de juiste afwegingen te maken en het team op de juiste manier te prepareren. Ik ben benieuwd hoe PSV zich onder deze spanning houdt tegen een goede tegenstander die je op basis van reputatie redelijk gelijkwaardig zou kunnen noemen. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als PSV zich weer eens plaatst voor de CL, aan de andere kant voelt de Europa League toch als een toernooi wat beter bij onze huidige statuur en selectie past. Die 6 poulewedstrijden in de EL zullen waarschijnlijk ook leuker zijn om te kijken dan de 6 potjes in de CL. Maar goed...die miljoenen zijn natuurlijk ook ontzettend belangrijk!

 

+2/-0

Ik snap de arrogantie bij een aantal mensen niet zo goed. We hebben het over een club die een paar maanden geleden de finale van de EL speelde. Je weet wel, die competitie waar wij de poulefase niet doorkwamen.

Het is gewoon een hele grote club. En ons past nederigheid. Het zal a hell of a job worden.

Edit; met arrogant bedoel ik niet perse personen hier. Maar in media, of collega's.

 

+4/-0

Ondanks dat de gemiddelde supporter nog wel wat wensen heeft op transfergebied moeten er best nog wel wat keuzes gemaakt worden. Ramalho en Guti zijn in mijn beleving de spelers die PSV meer brengen dan gewoon wat voetballende kwaliteiten maarja als je voor Guti gaat offer je Veerman min of meer op voor zijn beste positie. En ga je voor Ramalho nu Teze/Obispo zo'n sterke indruk hebben gemaakt? Ga je dan Teze wegstoppen als rechtsback? Misschien is dat niet eens onlogisch. En dan heb je nog Til en Simons die beide uitblinker zijn geweest en ook best wel wat krediet verdienen. Te veel wijzigingen helpt ook niet mee in het voetballend gedeelte over het algemeen en frisse benen vanaf de bank kunnen een wedstrijd ook doen kantelen.

Tegen Midtjylland en Galatasaray deden we het compleet anders dan tegen Benfica/Monaco omdat de tegenstand ook iets minder was, en omdat je beide eerst thuis speelde. Toen was het gewoon de overrompelingtactiek en waren we in no-time klaar. Tegen Midtjylland zelfs maar 25 minuten geloof ik. Toch verwacht ik een Monaco/Benfica scenario waarbij het wat voorzichtiger is en dan is en dan denk ik dat we beter met Sangaré-Veerman en Til kunnen beginnen en Guti eventueel kunnen brengen als we defensief iets moeten doen en Xavi als we aanvallend iets moeten doen. Til kan desnoods 45 minuten zijn ballen uit zijn broek lopen om zonder bal de druk op te voeren op het centrum van Rangers waardoor je ze ook ontregeld. Het is heel niet Nederlands gedacht maar vandaag hoeven we niet te winnen, de kans in leven houden om volgende week te vlammen zou ook een uitgangspunt kunnen zijn. Een andere variant zou kunnen zijn Xavi op rechtsbuiten als extra middenvelder tussen de linies die dan samen met Teze of Mwene de rechterkant dicht houdt. Als invaller kan Xavi wellicht nog meer betekenen als het een zware strijd wordt en de tegenstand ook wat vermoeid is.

Ik kan nog wel 10 opties bedenken dus ik ben erg benieuwd naar de opstelling vanavond.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 16 augustus 2022 om 10:42:


Edit; met arrogant bedoel ik niet perse personen hier. Maar in media, of collega's.


Herkenbaar. Vooral in de media, inderdaad. Het is bijna alsof je je moet schamen als je verliest, terwijl ze tig goede clubs verslagen hebben, dit kalenderjaar al. Clubs die in NL gewoon kampioen zouden worden.

 

+1/-0

Bedoel je Dortmund die door Ajax helemaal dronken werd gespeeld?

Je kunt het ook anders uitleggen, ze verloren met 2-0 tegen Union in Leuven en zijn achter Celtic 2e geëindigd in hun zwakke competitie. Hun beste speler Kent heeft vorig jaar in 46 wedstrijden als linksbuiten 3 goals gemaakt en hun op één na beste speler is een 30 jarige rechtsback. Ze verloren de finale tegen Frankfurt die dit jaar ook niet echt grandioos zijn begonnen.

Rangers verloor vorig jaar toen ze de finale haalden uit van Sparta Praag, thuis van Lyon, uit bij Rode Ster, uit bij Braga, uit bij Leipzig en verloren uit en thuis van Malmo in vCL. Met andere woorden, die finaleplek is knap maar verteld het hele verhaal niet.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 augustus 2022 om 11:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Obelix schreef op 16 augustus 2022 om 10:42:


Edit; met arrogant bedoel ik niet perse personen hier. Maar in media, of collega's.


Herkenbaar. Vooral in de media, inderdaad. Het is bijna alsof je je moet schamen als je verliest, terwijl ze tig goede clubs verslagen hebben, dit kalenderjaar al. Clubs die in NL gewoon kampioen zouden worden.


Ja maar dat was met Bassey!!!!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 augustus 2022 om 11:56:

Bedoel je Dortmund die door Ajax helemaal dronken werd gespeeld?

Je kunt het ook anders uitleggen, ze verloren met 2-0 tegen Union in Leuven en zijn achter Celtic 2e geëindigd in hun zwakke competitie. Hun beste speler Kent heeft vorig jaar in 46 wedstrijden als linksbuiten 3 goals gemaakt en hun op één na beste speler is een 30 jarige rechtsback. Ze verloren de finale tegen Frankfurt die dit jaar ook niet echt grandioos zijn begonnen.

Rangers verloor vorig jaar toen ze de finale haalden uit van Sparta Praag, thuis van Lyon, uit bij Rode Ster, uit bij Braga, uit bij Leipzig en verloren uit en thuis van Malmo in vCL. Met andere woorden, die finaleplek is knap maar verteld het hele verhaal niet.



True.
Maar dat wil niet zeggen dat wij er even simpel van (moeten/kunnen) winnen. Het is een goede tegenstander, geen wereldtop. Maar dat bedoel ik met nederig, wij ook niet. En zij hebben, hoe je het went of keert, wel een Europese finale gehaald, in een competitie waar wij de poulefase niet doorkwamen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 augustus 2022 om 11:56:

Bedoel je Dortmund die door Ajax helemaal dronken werd gespeeld?

Je kunt het ook anders uitleggen, ze verloren met 2-0 tegen Union in Leuven en zijn achter Celtic 2e geëindigd in hun zwakke competitie. Hun beste speler Kent heeft vorig jaar in 46 wedstrijden als linksbuiten 3 goals gemaakt en hun op één na beste speler is een 30 jarige rechtsback. Ze verloren de finale tegen Frankfurt die dit jaar ook niet echt grandioos zijn begonnen.

Rangers verloor vorig jaar toen ze de finale haalden uit van Sparta Praag, thuis van Lyon, uit bij Rode Ster, uit bij Braga, uit bij Leipzig en verloren uit en thuis van Malmo in vCL. Met andere woorden, die finaleplek is knap maar verteld het hele verhaal niet.


Toch nog even een inhoudelijke aanvulling:
Ryan Kent staat met name bekend als aangever, niet als doelpuntenmaker. In die 46 wedstrijden had hij vorig seizoen 20 assists, dat waren er 3 meer dan de nummer 2 van Rangers; Tavernier die 57 wedstrijden speelde.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 16 augustus 2022 om 11:56:

Bedoel je Dortmund die door Ajax helemaal dronken werd gespeeld?



Mijns inziens scorebordjournalistiek. In de uitwedstrijd was de scheids bepalend en in de thuiswedstrijd miste Haaland zeker twee hele dikke kansen.

Maar goed, je kunt de prestatie van de Rangers downgraden, maar ik heb nog nooit een Europese finale van PSV meegemaakt in mijn bewuste supportersleven, dus in die zin is het voor mij althans echt wel een prestatie.

 

+1/-0

Tjah van de 19 wedstrijden hebben ze er maar 7 gewonnen en toch staan ze in de finale. Dat er goede wedstrijden bij zaten is gewoon een feit, en die hadden wij vorig jaar nauwelijks, maar zo'n prestatie is het dan ook weer niet. Net als dat Feyenoord eigenlijk een rode loper had richting de halve finale. Denk niet dat Frankfurt en Roma het zo zien want die hebben gewonnen.

Overigens ben ik met je eens dat het scoreboardjournalistiek was en dat Ajax tegen Dortmund zoveel fortuin had dat je er niets van kunt zeggen. Uiteindelijk verliest Ajax van de nr 3 van Portugal en wij van de nummer 11 uit Engeland. Dat is Europees voetbal.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Rangers - PSV 16-08-2022 (20.00 uur)