Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Rangers - PSV 16-08-2022 (20.00 uur)

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 16 augustus 2022 om 10:09:

Lijkt me inderdaad het perfecte moment om opeens te gaan experimenteren met een speler als linksback die daar werkelijk nog nooit heeft gespeeld :ja



Het alternatief is dat je met Max op de linksback positie gaat spelen. Max en Gakpo begrijpen elkaar ook niet echt. Daarnaast is Max verdedigend kwetsbaar. Als je als linker centrale verdediger hebt gespeeld dan kun je ook als linksback uit de voeten, andersom is lastiger. Dus ja ik geloof hierin. Verwacht echter niet dat het gebeurd. Ik verwacht dan ook problemen aan de linkerkant.

 

+1/-0

In de groepsfase vorig seizoen hadden ze, net als PSV, 2 overwinningen, 2 gelijke spelen en 2 nederlagen. Alleen was het voor hen wel voldoende om als nummer 2 door te gaan en voor ons niet. Daarna speelden ze knock-out tegen Dortmund, Rode Ster, Sporting Braga en RB Leipzig. Ze wisten steeds 1 wedstrijd van het tweeluik te winnen. Drie keer werd de andere wedstrijd verloren, alleen tegen Dortmund was er nog een gelijkspel.

Uiteindelijk gaat het Europees alleen maar om doorgaan en dat hebben ze dus meer dan goed gedaan. Ze hebben steeds op de juiste momenten gepiekt, door goede thuisoverwinningen tegen best wel oké tegenstanders. In de vorige ronde CL hebben ze dat patroon in stand weten te houden met de 3-0 overwinning op Union St. Gilloise na de 2-0 nederlaag in België.

Is het een wonderploeg? Nee, maar ze zijn zeker niet makkelijk te verslaan. PSV heeft de ambitie om bij de top 32 van Europa te horen. Als je dat wil, dan moet je een tegenstander als Glasgow Rangers vaker verslaan dan dat je ervan verliest. We hebben in de vorige ronde veel geluk nodig gehad tegen Monaco. We zullen zien waar we vanavond staan. Ik heb van PSV dit seizoen nog te weinig goed voetbal gezien om met een gerust hart op de bank te gaan zitten in ieder geval.

 

+3/-0

Weer typisch PSV. Veel te snel.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 16 augustus 2022, 21:41:17.

 

+1/-0

Saibari bakt er nog helemaal niks van. Verder spelen we wel oké. Niet groots, maar het oogt iets stabieler, hoewel bij fases nog een beetje wankel.

 

+1/-1

Dit Rangers is dus wel gewoon minder dan Monaco.

 

+1/-0

Allemaal weer veel te weinig bijten en dan mag Benitez zometeen weer vissen.

 

+1/-0

Kutzooi. CL was/is haalbaar, maar individuele kwaliteit doet je de das om. Saibari krijgt 3 dikke kansen die hij mist en je keeper zit te kutten.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 augustus 2022 om 22:27:

Kutzooi. CL was/is haalbaar, maar individuele kwaliteit doet je de das om. Saibari krijgt 3 dikke kansen die hij mist en je keeper zit te kutten.



Ook helemaal geen vrij trap. Hij zet gewoon ze lichaam. Buiten dat moet er 1 van de kansen van saibari in en houdt hopelijk de vloek op keepers een keer op…

 

+1/-0

Ik vond het wel een overtreding, hij geeft een beuk en pakt dan pas de bal.

 

+1/-0

We zullen wel 2x scoren in het laatste kwartier, maar ik vind het behoorlijk matig allemaal. Ruud, je hebt wissels he!

 

+1/-1

Ketser van Benitez. Obispo die ook niet de meeste snuggere centrale verdediger ooit is. Gakpo die gewoon weer niet zijn ploeg bij de hand neemt. Ik kan zo wel door gaan.
PSV is een club van losers geworden.

 

+2/-3

We leven nog!

 

+1/-0

Op basis van deze tweede helft hadden we gewoon moeten winnen. Af en toe veel te slordig, maar toch minimaal 4 goede kansen gecreëerd. Op dit niveau moeten er 1 of 2 in. Zij hebben tweede helft weinig meer klaargespeeld.

Heb vertrouwen in volgende week.

 

+1/-0

Een beetje net als tegen Leicester heen vorig jaar*, dat een gelijkspel op voorhand een ok uitslag is, maar achteraf had er veel meer in gezeten. Uiteindelijk ook wel wat pech dat die klap op Ramalho geen rood is en dus Saibari geel voor niets en daarbij ook de vrije trap waar de goal uit komt.

Benitez staat gewoon volgens het boekje recht achter de bal en die bal komt recht door het midden. Dan kan de bal eigenlijk er niet in, maar dat gebeurt toch.

*maar nu heb ik veel meer hoop op een goede afloop!

 

+1/-0

Balletje schoot door bij Benitez. Laten we het op de harde regen en natte bal en veld houden. Maar toch vind ik dat hij niet zo heel goed is in het vastpakken van ballen. Hij stompt ze ook iets te vaak weer de 16 in. Wat veel nieuwe gevaar oplevert.

Obispo wisselt zijn momenten ook teveel af. De ene keer is hij top, de andere keer is hij weer te laat, of maakt hij op een domme plek een domme overtreding.

De backs komen aanvallend tekort. Te weinig voorzetten op de Jong vanaf de zijkanten. Als Arias nog 80% is van voor zijn vertrek bij PSV zou ik hem snel halen.
En hopen dat Mauro Jr. eindelijk weer eens fit raakt. Daar komt echt veel meer dreiging uit voort.

Gakpo zit met zijn hoofd bij een transfer. Die jongen laat echt veel te weinig zien.

Saibari was in de 2e helft prima. Maar toch komt PSV op CL niveau tekort voorin. Luuk moet voorzien worden van voorzetten.


Middenveld van PSV is de enige linie waar PSV op niveau is. Heb weer een sterke Sangarè gezien. En een geweldige Veerman.
Mensen zullen me wel gaan uitlachen. Maar ik vind Veerman net zo goed, zoniet beter spelen als Frenky de Jong destijds bij Ajax.
De rust die hij heeft, en het gemak waarmee hij met passes op maat strooit. (op de mm nauwkeurig bijna). En op elk niveau laat hij het gewoon zien.
Als Veerman in Amsterdam speelde kwamen ze in de media woorden tekort.

 

+4/-0

open/sluit de onderstaande quote:

cocufan1 schreef op 16 augustus 2022 om 23:47:

Balletje schoot door bij Benitez. Laten we het op de harde regen en natte bal en veld houden. Maar toch vind ik dat hij niet zo heel goed is in het vastpakken van ballen. Hij stompt ze ook iets te vaak weer de 16 in. Wat veel nieuwe gevaar oplevert.

Obispo wisselt zijn momenten ook teveel af. De ene keer is hij top, de andere keer is hij weer te laat, of maakt hij op een domme plek een domme overtreding.

De backs komen aanvallend tekort. Te weinig voorzetten op de Jong vanaf de zijkanten. Als Arias nog 80% is van voor zijn vertrek bij PSV zou ik hem snel halen.
En hopen dat Mauro Jr. eindelijk weer eens fit raakt. Daar komt echt veel meer dreiging uit voort.

Gakpo zit met zijn hoofd bij een transfer. Die jongen laat echt veel te weinig zien.

Saibari was in de 2e helft prima. Maar toch komt PSV op CL niveau tekort voorin. Luuk moet voorzien worden van voorzetten.


Middenveld van PSV is de enige linie waar PSV op niveau is. Heb weer een sterke Sangarè gezien. En een geweldige Veerman.
Mensen zullen me wel gaan uitlachen. Maar ik vind Veerman net zo goed, zoniet beter spelen als Frenky de Jong destijds bij Ajax.
De rust die hij heeft, en het gemak waarmee hij met passes op maat strooit. (op de mm nauwkeurig bijna). En op elk niveau laat hij het gewoon zien.
Als Veerman in Amsterdam speelde kwamen ze in de media woorden tekort.



Net als dat de commentator klaar kwam bij de panna van antonia tegen Groningen maar nu bij gakpo, die zowat hetzelfde deed maar dan bij een betere tegenstander, krijg je een gematigde reactie.

Daarnaast bevalt Veerman mij ook heel erg goed. Hadden we maar meer spelers die zo’n passing hadden als hij. Ik wordt af en toe zo moe van al die slappe inspeelpasses en kut aannames.

 

+1/-0

Die commentator was prima.

 

+1/-0

Al met al een prima resultaat. Had meer ingezeten maar dat zal Monaco ook gedacht hebben toen het tegen PSV speelde.
Eerder gaf ik aan dat Obispu op de linksback positie zou moeten spelen ten koste van Max. Terugkijkend vind ik dat Max het naar behoren deed als linksachter. Obispu speelde een prima pot als linker centrale verdediger hij scoorde natuurlijk met een prima kopbal.
Veerman/Guti/Sangare ik kan ervan genieten. Luuk werkte zich weer een slag in de rondte. Natuurlijk zat Benitez fout bij de 2-1. Maar ook dat is voetbal. Hopelijk hersteld ie zich en gaat PSV het thuis redden. Het zal er enorm om spannen verwacht ik. dan weer was PSV de bovenliggende partij (met name voetballend) dan weer de Rangers (toch iets meer op inzet).

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

De Tsaar schreef op 17 augustus 2022 om 08:51:

Al met al een prima resultaat. Had meer ingezeten maar dat zal Monaco ook gedacht hebben toen het tegen PSV speelde.
Eerder gaf ik aan dat Obispu op de linksback positie zou moeten spelen ten koste van Max. Terugkijkend vind ik dat Max het naar behoren deed als linksachter. Obispu speelde een prima pot als linker centrale verdediger hij scoorde natuurlijk met een prima kopbal.
Veerman/Guti/Sangare ik kan ervan genieten. Luuk werkte zich weer een slag in de rondte. Natuurlijk zat Benitez fout bij de 2-1. Maar ook dat is voetbal. Hopelijk hersteld ie zich en gaat PSV het thuis redden. Het zal er enorm om spannen verwacht ik. dan weer was PSV de bovenliggende partij (met name voetballend) dan weer de Rangers (toch iets meer op inzet).



Hij heet Obispo en als je denkt dat die linksback kan spelen dan moet je van het bier afblijven.

 

+3/-0

Na de wedstrijd van gisteren heb ik een dubbel gevoel, toch ben ik overwegend positief omdat een 2-2 "uit" geen slecht resultaat is. Helaas presteren we in Europese thuiswedstrijden de afgelopen jaren eigenlijk overwegend slechter dan buitenshuis, dus dat is wel een statistiek die enigszins zorgen baart.

Waar ik vooral positief over ben, is het spelbeeld in grote delen van de wedstrijd. Zeker in de tweede helft waren wij gewoon de bovenliggende partij. Rangers werd nauwelijks gevaarlijk en had een blunder van de keeper nodig om te scoren. Het is nou niet zo dat wij de kansen aaneen regen, maar met de momenten van Saibari en de kans van Max was een winnende treffer voor PSV mogelijk geweest.

Toch maak ik me zorgen over het verval binnen wedstrijden. In de fase tussen de 20e en 30e minuut, kon Rangers steeds de vrije man vinden. Elke bal diep kwam aan bij een speler van hen. Hoe kan dat ineens zo anders zijn dan in de openingsfase? Is dat concentratie? Ook in de tweede helft, geen vuiltje aan de lucht, opeens zo'n dwaze bal van Obispo dwars door het midden. Domme miscommunicaties waarbij simpele ballen over de zijlijn worden gespeeld. Een dom moment (en daarmee een tegengoal) lijkt altijd in de lucht te hangen. En ook dat is natuurlijk een stukje kwaliteit.

En waarom zijn we niet in staat om écht door te drukken als we sterker zijn dan Rangers (en in fases ook de eerste pot in Monaco)? Wij komen in die fases niet heel eenvoudig tot kansen, missen de kwaliteit om het tempo omhoog te gooien en kansen/goals echt af te dwingen. Als je dat vergelijkt met hoe Ajax vorig jaar in de CL poulefase presteerde, dan zie ik dat zij op die momenten echt wel een paar stappen verder zijn dan wij.

Maar goed, de positieve dingen overheersen toch bij mijn gevoel over gisteren. Veerman die fantastisch speelde, heel secuur en aantal geweldige openingen. Teze was onverzettelijk, heeft geen duel verloren. Saibari die zich knap herstelde van een zwakke eerste helft. Sangaré die steeds weer overal tussen zit. Jammer dat sterren als Gakpo en Luuk niet in staat waren zich écht te onderscheiden, maar gisteren vielen ze ook zeker niet uit de toon. De verwachtingen zijn bij hen alleen wat hoger.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [Voorronde CL] Rangers - PSV 16-08-2022 (20.00 uur)