Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Competitie vervalsing

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Sowieso is het niet mogelijk eenduidig regels te maken voor het straffen van clubs als er "vanuit de thuisvakken" spullen op het veld worden gesmeten. Krijg je straks dat uitsupporters tussen het thuispubliek kruipen om de boel te zieken. De "makkelijkste" manier is letterlijk stadion ontruimen, wedstrijd uitspelen en flinke stadionverboden uitdelen etc. En zelfs dat is niet makkelijk. Maar 1 club straffen met geldboetes, puntaftrek of regelementair verlies kan worden uitgebuit door kwaadwilligen die kaarten tussen het thuispubliek weten te bemachtigen...

Wat betreft deze specifieke situatie, het is hier vrij duidelijk natuurlijk dat het om ajakssupporters gaat. Ik twijfel er wel ten zeerste aan of het juridisch ook kan worden aangetoond dat het de volledige verantwoodelijkheid is van ajax. Het gore lef van die wappies uit duivendrecht om te dreigen met juridische stappen is natuurlijk wel totaal van god los. Mogen in hun handjes knijpen dat de knvb in hun hoekje zit en geen puntaftrek geeft. Zul je zien als een PSV supporter idioot genoeg is om dit te doen. Dan hebben ze het erover "dat het al in meerdere wedstrijden in de eredivisie is voorgekomen" en dan krijgen we vast de deksel vol op de neus. Kan dit idiote gedoe nou eens afgelopen zijn. Ik zou nooit iets op het veld gooien, waarom deze zaagselkoppen dan wel?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 25 september 2023 om 22:03:

Dat "de driehoek" (wat een woord :kots ) dit had besloten, had ik ook gelezen. Buiten dat, moet de KNVB kijken of de club waardoor het veroorzaakt is, die 2 dagen rust niet meer te gunnen. Het is tenslotte veroorzaakt door die club, dus in mijn ogen verspelen ze daarmee hun rechten om 2 dagen rust te krijgen. Lijkt me een passende straf.


Buiten het feit dat het volgens de regels niet kan vind ik dit ook geen goede oplossing. Stel ze laten de Klassieker woensdagmiddag uitspelen zonder publiek en spelen 's avonds tegen Volendam en twee spelers scheuren hun hamstring vanwege de te zware belasting. Dat lijkt me ook niet wenselijk.

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 25 september 2023 om 22:03:

Ook wel vreemd dat er vanuit de gemeente wordt bepaald dat het te gevaarlijk is om te spelen in een lege Arena? :huh :huh Of denken ze nog veel politie nodig te hebben bij een duel zonder supporters?


Natuurlijk is dat wel gevaarlijk. De gemeente heeft er totaal geen grip op hoeveel supporters er alsnog op het stadion afkomen om te rellen. Die wedstrijd woensdag uitspelen zonder publiek én zonder politie inzet zou het domste ooit zijn.

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 25 september 2023 om 22:03:

Beste oplossing in het vervolg is het stadion leegruimen, en dan de wedstrijd uitspelen zonder publiek.


Ik ben benieuwd of je dit nog steeds een goede oplossing vindt als Ajax 29 oktober op bezoek komt en er in de 8e minuut vanaf Oost twee fakkels op het veld worden gegooid omdat we toevallig 0-2 achter staan. Nogmaals, er moet gezocht worden naar oplossingen die het kleine groepje daders raakt, niet de grote, zich goed gedragende menigte. Daarom vind ik de maatregel om alcohol te verbieden in stadions (waarover steeds vaker gesproken wordt) ook absurd. 99% van het stadion doet geen vlieg kwaad en wil op zaterdagavond gewoon met een pilsje in de hand naar PSV kunnen kijken. Totaal van de pot gerukt als dat niet meer kan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:



Buiten het feit dat het volgens de regels niet kan vind ik dit ook geen goede oplossing. Stel ze laten de Klassieker woensdagmiddag uitspelen zonder publiek en spelen 's avonds tegen Volendam en twee spelers scheuren hun hamstring vanwege de te zware belasting. Dat lijkt me ook niet wenselijk.




Natuurlijk is dat wel gevaarlijk. De gemeente heeft er totaal geen grip op hoeveel supporters er alsnog op het stadion afkomen om te rellen. Die wedstrijd woensdag uitspelen zonder publiek én zonder politie inzet zou het domste ooit zijn.




Ik bedoel dan ook niet op dezelfde dag het restant te spelen, maar 1 of 2 dagen ervoor.

Geen idee of er nog veel schuimpjes komen als het stadion dicht is? Ik neem aan dat de meeste mensen aan het werk zijn op een doordeweekse dag om 14:00. Als het in de avond gespeeld zou worden was het een ander verhaal. Ik schat de risico's/ opkomst van hooligans op dat tijdstip en op die plaats verwaarloosbaar of in elk geval te managen.

Bij het uitspelen van de wedstrijd van fc Groningen vorig jaar was er in elk geval geen kip.

Wat stel jij als oplossing voor?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 25 september 2023 om 23:30:

Sowieso is het niet mogelijk eenduidig regels te maken voor het straffen van clubs als er "vanuit de thuisvakken" spullen op het veld worden gesmeten. Krijg je straks dat uitsupporters tussen het thuispubliek kruipen om de boel te zieken.



Ik weet niet hoe je dit voor je ziet, maar dat is wel een heel erg hypothetische voorstelling van zaken. Mocht het een of meerdere "uitsupporters" al lukken om op een thuisvak terecht te komen en dan vervolgens ook nog meerdere malen iets op het veld te gooien, dan worden die toch direct gepakt? Bij de meeste club kennen mensen iedereen om zich heen op de tribune, als daar vreemden zich verdacht beginnen te gedragen, dan is het toch direct duidelijk dat het geen eigen supporters zijn. Bovendien is achteraf van de meeste supporters ook best te achterhalen of het echt thuis supporters waren of niet, bijv. aan de hand van hun soclal media of club cards die ze hebben (gehad) Ik denk dat dit het minste probleem is om rekening mee te houden als je de regels zou willen veranderen.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

EHVDGXT schreef op 26 september 2023 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

NeedPants schreef op 25 september 2023 om 23:30:

Sowieso is het niet mogelijk eenduidig regels te maken voor het straffen van clubs als er "vanuit de thuisvakken" spullen op het veld worden gesmeten. Krijg je straks dat uitsupporters tussen het thuispubliek kruipen om de boel te zieken.



Ik weet niet hoe je dit voor je ziet, maar dat is wel een heel erg hypothetische voorstelling van zaken. Mocht het een of meerdere "uitsupporters" al lukken om op een thuisvak terecht te komen en dan vervolgens ook nog meerdere malen iets op het veld te gooien, dan worden die toch direct gepakt? Bij de meeste club kennen mensen iedereen om zich heen op de tribune, als daar vreemden zich verdacht beginnen te gedragen, dan is het toch direct duidelijk dat het geen eigen supporters zijn. Bovendien is achteraf van de meeste supporters ook best te achterhalen of het echt thuis supporters waren of niet, bijv. aan de hand van hun soclal media of club cards die ze hebben (gehad) Ik denk dat dit het minste probleem is om rekening mee te houden als je de regels zou willen veranderen.



Als die persoon van de uitclub is, denk ik dat diegene inderdaad half invalide het vak zal verlaten :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 26 september 2023 om 09:28:

open/sluit de onderstaande quote:



Buiten het feit dat het volgens de regels niet kan vind ik dit ook geen goede oplossing. Stel ze laten de Klassieker woensdagmiddag uitspelen zonder publiek en spelen 's avonds tegen Volendam en twee spelers scheuren hun hamstring vanwege de te zware belasting. Dat lijkt me ook niet wenselijk.




Natuurlijk is dat wel gevaarlijk. De gemeente heeft er totaal geen grip op hoeveel supporters er alsnog op het stadion afkomen om te rellen. Die wedstrijd woensdag uitspelen zonder publiek én zonder politie inzet zou het domste ooit zijn.




Ik bedoel dan ook niet op dezelfde dag het restant te spelen, maar 1 of 2 dagen ervoor.

Geen idee of er nog veel schuimpjes komen als het stadion dicht is? Ik neem aan dat de meeste mensen aan het werk zijn op een doordeweekse dag om 14:00. Als het in de avond gespeeld zou worden was het een ander verhaal. Ik schat de risico's/ opkomst van hooligans op dat tijdstip en op die plaats verwaarloosbaar of in elk geval te managen.

Bij het uitspelen van de wedstrijd van fc Groningen vorig jaar was er in elk geval geen kip.

Wat stel jij als oplossing voor?


Of de wedstrijd wordt in de arena zonder publiek met politie inzet uitgespeeld. Of de wedstrijd wordt op een geheime locatie uitgespeeld. De vraag is of je dat daadwerkelijk geheim kunt houden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 26 september 2023 om 09:28:

Geen idee of er nog veel schuimpjes komen als het stadion dicht is? Ik neem aan dat de meeste mensen aan het werk zijn op een doordeweekse dag om 14:00. Als het in de avond gespeeld zou worden was het een ander verhaal. Ik schat de risico's/ opkomst van hooligans op dat tijdstip en op die plaats verwaarloosbaar of in elk geval te managen.


Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk voor de veiligheid in Amsterdam :B

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/f-side-roept-op-om-uur-voor-hervatting-ajax-feyenoord-naar-stadion-te-komen-eerste-stap-is-gezet~aa182f92/link

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 27 september 2023 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 26 september 2023 om 09:28:

Geen idee of er nog veel schuimpjes komen als het stadion dicht is? Ik neem aan dat de meeste mensen aan het werk zijn op een doordeweekse dag om 14:00. Als het in de avond gespeeld zou worden was het een ander verhaal. Ik schat de risico's/ opkomst van hooligans op dat tijdstip en op die plaats verwaarloosbaar of in elk geval te managen.


Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk voor de veiligheid in Amsterdam :B

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/f-side-roept-op-om-uur-voor-hervatting-ajax-feyenoord-naar-stadion-te-komen-eerste-stap-is-gezet~aa182f92/link



Oproepen is 1, daadwerkelijk komen is 2. Laten we kijken hoeveel het er zijn om 13u.

 

+1/-0

Over een uur weten we het...spannend.

 

+1/-0

Waarom zeggen ze niet gewoon niet als reactie op deze oproep van de F-side: Als er vandaag rellen zijn bij het stadion mogen jullie de rest van het seizoen het stadion niet meer in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

mar88vdv schreef op 27 september 2023 om 12:26:

Waarom zeggen ze niet gewoon niet als reactie op deze oproep van de F-side: Als er vandaag rellen zijn bij het stadion mogen jullie de rest van het seizoen het stadion niet meer in.


Omdat ze dat niet durven. Uiteindelijk is het ook gewoon een groep die gemanaged moet worden. Zo'n groep weigeren uit het stadion is ook olie op het vuur gooien. Zondag werd er nog bijna een coup gepleegd.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 27 september 2023 om 09:43:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 26 september 2023 om 09:28:

Geen idee of er nog veel schuimpjes komen als het stadion dicht is? Ik neem aan dat de meeste mensen aan het werk zijn op een doordeweekse dag om 14:00. Als het in de avond gespeeld zou worden was het een ander verhaal. Ik schat de risico's/ opkomst van hooligans op dat tijdstip en op die plaats verwaarloosbaar of in elk geval te managen.


Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk voor de veiligheid in Amsterdam :B

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/f-side-roept-op-om-uur-voor-hervatting-ajax-feyenoord-naar-stadion-te-komen-eerste-stap-is-gezet~aa182f92/link



Zoals altijd bij Ajax, zijn het meer woorden dan daden. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 20:10:

Ze zullen nu in Zeist tenminste eindelijk wakker worden. Direct toen ze een half jaar met deze regels kwamen werd vanuit alle kanten al aangegeven dat je nu fans de mogelijkheid gaf om de boel te manipuleren en te zorgen dat wedstrijden werden gestaakt. Dat is het afgelopen half jaar al meerdere keren gebleken, maar niemand die er verder iets om gaf aangezien het maar om Vitesse-Sparta, Willem II-NAC of Groningen-NEC ging. Een paar dagen later vrolijk verder voetballen en alles was in orde.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook voor veel zwaardere straffen met reglementaire nederlagen, puntenaftrek en wedstrijden zonder publiek. Je hebt nu alleen vrijwel exact dezelfde situatie die je enkele weken geleden bij Willem II - NAC had. De uitploeg stond met 0-3 voor en na enkele minuten in de tweede helft werd het duel gestaakt door wangedrag vanaf de thuisvakken. Dat duel (en ook de eerdere duels die werden gestaakt) moesten 'gewoon' zonder publiek worden uitgespeeld. Dan kun je als voetbalbond geen kant meer op als je een identieke situatie krijgt met twee topclubs. NAC was net zo de dupe van het staken als Feyenoord dat nu is.

Juist door het precedent wat de KNVB geschapen heeft met hun regels kunnen ze op dit moment geen kant meer op. Alleen nu komt de kritiek pas omdat het nu om twee clubs gaat waar wel landelijke belangstelling voor is. Pas nu zullen ze ook in Zeist wakker worden en zal het besef eindelijk komen dat het op deze manier niet verder kan omdat er nu volop aandacht is en dat was er bij de vorige wedstrijden gewoon nauwelijks of zelfs helemaal niet.

Overigens ben je als club echt alle schaamte voorbij dat je gaat dreigen met juridische stappen omdat je woensdag tegen Volendam wil spelen en de wedstrijd tegen Feyenoord over vijf weken pas wil afmaken omdat je zelf je supporters totaal niet in de hand hebt.




We moeten ook niet doen alsof het door de aangescherpte regels van de KNVB komt dat deze wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord gestaakt is. Het was geen vreugdebiertje, het was geen aanstekertje, maar het waren fakkels en zwaar vuurwerk. Als je als supportersgroep een wedstrijd moedwillig wil laten staken, dan lukt je dat altijd. Getuige de verhalen en screenshots uit app-groepen was dit gewoon een vooropgezet plan.

Aangezien wedstrijden tot nu toe altijd uitgespeeld zijn, kan ik me prima vinden in de oplossing die uiteindelijk gekozen is. Natuurlijk was het voor PSV fijn geweest als we een iets vermoeider Volendam hadden getroffen, maar het was natuurlijk in eerste instantie eigenlijk al een 'mazzeltje' dat Volendam voor ons een midweekse pot moest inhalen.

Ik vind de argumenten van Feyenoord tegen competitievervalsing meer valide: doordat Ajax 3 dagen voor de wedstrijd nog volle bak tegen Marseille heeft moeten spelen, zou in het laatste half uur waarschijnlijk ook het conditionele aspect zichtbaar worden. Hier had Ajax door de staking, bij een wat rooskleurigere stand in ieder geval, natuurlijk wel voordeel uit kunnen halen.

Maar goed: voor dit soort dingen bestaan geen goede oplossingen. Alle oplossingen hebben hun minpunten. Gelukkig is het aantal 'door supporters definitief gestaakte wedstrijden', zeker in de eredivisie, heel minimaal. Het zal dus ook wel los lopen. Als de F-side dit soort geintjes nog vaker gaat flikken, dan zal het niet lang duren voor er in een lege arena gevoetbald gaat worden.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Competitie vervalsing