Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Competitie vervalsing

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

Doordat de wedstrijd van ajax-fey nu naar woensdag 27 september om 14.00 uur gaat, is de wedstrijd ajax- volendam verplaatst.

Dit is competitie vervalsing voor psv want volendam zou veel vermoeider naar Eindhoven komen als ze tegen ajax woensdag hadden gespeeld.

 

+4/-2

Gaan we ons echt druk maken om de tegenstand van Volendam zaterdag?
Competitievervalsing is het hoe dan ook, ongeacht de oplossing.

 

+1/-0

Fijn om te lezen dat het Onzin forum op deze site ook weer in ere is hersteld

 

+1/-0

Nou onzin vind ik dit niet, we zullen echt wel van FC Volendam winnen. Maar deze door die bond gekozen optie is werkelijk waar de slechts denkbare voor meerdere clubs. Met name voor Feyenoord.

 

+2/-0

Het is dezelfde optie waar ze al een half jaar voor kiezen op moment dat een duel wordt gestaakt. Waarom zou dat nu dan anders moeten zijn?

 

+1/-0

Door een datum verder in de toekomst te kiezen, waardoor andere clubs hier niet gedupeerd door zouden worden. Bovendien is deze moedwillige sabotage er eentje die met een harde 0-5 forfait en een paar wedstrijden met een lege F-side zou moeten worden afgedaan. Over minpunten zou je zelfs ook nog na kunnen denken.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 25 september 2023 om 16:55:

Door een datum verder in de toekomst te kiezen, waardoor andere clubs hier niet gedupeerd door zouden worden. Bovendien is deze moedwillige sabotage er eentje die met een harde 0-5 forfait en een paar wedstrijden met een lege F-side zou moeten worden afgedaan. Over minpunten zou je zelfs ook nog na kunnen denken.



Deze wedstrijd (Ajax-Feyenoord) hoort wat mij betreft in zo goed al mogelijk dezelfde omstandigheden gespeeld te worden als afgelopen zondag.

Dat is niet het geval als deze wedstrijd ergens in November gespeeld zal worden. Speler die nu geblesseerd zijn, zijn dan misschien fit. Of andersom.
Tegen die tijd is Ajax misschien beter ingespeeld en is Feyenoord uit vorm.

Bij alle andere gestaakte duels werden deze wedstrijden in dezelfde week nog ingehaald. Dus waarom zou dit voor dit duel andere regels gelden?

Het is lullig voor FC Volendam, niet voor PSV trouwens, want het moet voor PSV niks uitmaken of FC Volendam woensdag wel of niet speelt.

Ik vind wel dat de KNVB strengere regels moeten gaan invoeren. Voorstander van punten aftrek zodat de schuldige vereniging geen voordeel uit kan halen bij het hervatte duel.

 

+2/-0

Als PSV vanavond op wordt getrommeld om tegen Volendam te spelen moet het ook winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

manbast74 schreef op 25 september 2023 om 17:04:

open/sluit de onderstaande quote:

SouBavaria schreef op 25 september 2023 om 16:55:

Door een datum verder in de toekomst te kiezen, waardoor andere clubs hier niet gedupeerd door zouden worden. Bovendien is deze moedwillige sabotage er eentje die met een harde 0-5 forfait en een paar wedstrijden met een lege F-side zou moeten worden afgedaan. Over minpunten zou je zelfs ook nog na kunnen denken.



Deze wedstrijd (Ajax-Feyenoord) hoort wat mij betreft in zo goed al mogelijk dezelfde omstandigheden gespeeld te worden als afgelopen zondag.

Dat is niet het geval als deze wedstrijd ergens in November gespeeld zal worden. Speler die nu geblesseerd zijn, zijn dan misschien fit. Of andersom.
Tegen die tijd is Ajax misschien beter ingespeeld en is Feyenoord uit vorm.

Bij alle andere gestaakte duels werden deze wedstrijden in dezelfde week nog ingehaald. Dus waarom zou dit voor dit duel andere regels gelden?

Het is lullig voor FC Volendam, niet voor PSV trouwens, want het moet voor PSV niks uitmaken of FC Volendam woensdag wel of niet speelt.

Ik vind wel dat de KNVB strengere regels moeten gaan invoeren. Voorstander van punten aftrek zodat de schuldige vereniging geen voordeel uit kan halen bij het hervatte duel.



Dan zou je serieus moeten overwegen om in de middag dat half uurtje te doen en dan in de avond gewoon die 90 minuten tegen Volendam te laten spelen. Een "gepaste" straf dan.

 

+2/-0

En dat kan en mag niet omdat er tussen wedstrijden twee volle dagen moeten zitten

 

+1/-0

Ik denk dat je het nu op deze manier moet doen en dan meteen de regels veranderen voor de volgende keer, met puntaftrek.

Als er een Ajacied bij Feyenoord een kaartje krijgt, op de tribune gaat zitten en met fakkels gaat gooien en hij komt door de security en hij kan dat allemaal doen zonder dat mensen om hem heen iets doen en hij wordt niet gepakt dan zou je Feyenoord de schuld kunnen geven.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 17:13:

En dat kan en mag niet omdat er tussen wedstrijden twee volle dagen moeten zitten



Het is even de vraag in hoeverre 30 minuten een wedstrijd kan worden genoemd. 30 minuten is 1/3 van een normale wedstrijd. Wellicht een idee om de regels aan te passen en dit te rekenen als 1/3 wedstrijd, dan had deze morgenochtend gespeeld kunnen worden.

Dat Ajax dan woensdagavond weer moet, zou dan passen als extra "straf" omdat het in hun eigen stadion is gebeurd zonder uitsupporters.

 

+1/-0

Ik vind het eerder competitievervalsing omdat Ajax nu in de hoek zit waar de klappen vallen en puntverlies nu reëler is dan over 3 maanden. Over ons duel tegen Volendam mag je jezelf absoluut geen zorgen maken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 25 september 2023 om 18:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 17:13:

En dat kan en mag niet omdat er tussen wedstrijden twee volle dagen moeten zitten



Het is even de vraag in hoeverre 30 minuten een wedstrijd kan worden genoemd. 30 minuten is 1/3 van een normale wedstrijd. Wellicht een idee om de regels aan te passen en dit te rekenen als 1/3 wedstrijd, dan had deze morgenochtend gespeeld kunnen worden.

Dat Ajax dan woensdagavond weer moet, zou dan passen als extra "straf" omdat het in hun eigen stadion is gebeurd zonder uitsupporters.



Gisteravond werd al bekend dat de gemeente Amsterdam geen toestemming gaf voor dezelfde avond uitspelen, op maandag of dinsdag spelen. Dus dat zou sowieso al nooit een optie zijn geweest.

 

+1/-0

Ik lees wat reacties dat wij ons niet druk moeten maken over het feit dat Volendam nu midweeks geen wedstrijd heeft en wij wel en daar is gezien het krachtsverschil tussen PSV en Volendam natuurlijk iets voor te zeggen, maar dat komt vooral omdat het nu toevallig Volendam betreft. Het is wel interessant om te zien om dit nu de nieuwe standaard wordt; gestaakte wedstrijden dienen zo snel mogelijk te worden uitgespeeld, ook al moeten daarvoor een of meerdere andere wedstrijden verzet worden. Want stel nou dat het programma net iets anders geweest zou zijn en bijv. Feyenoord - Volendam was zondag gestaakt en zou woensdag uit gespeeld moeten worden. En puur als voorbeeld, komende zondag zou PSV-Ajax zijn. Wij spelen woensdag gewoon als gepland tegen de Eagles, maar Ajax is in de aanloop naar de wedstrijd tegen PSV lekker een weekje vrij, want Ajax-Volendam wordt verzet omdat Volendam de wedstrijd tegen Feyenoord uit moet spelen... Ik denk dat we er dan toch allemaal wat minder vrede mee zouden hebben dat er wedstrijden verzet worden om een gestaakte wedstrijd zo snel mogelijk uit te spelen. Ik geef toe, ik heb nu direct ook geen betere of eerlijkere oplossing paraat, maar het geeft toch te denken. (en los daarvan ben ik sowieso voorstander van uitspelen, zeker in dit geval, nog ruim een half uur te gaan, met kans op kaarten en blessures voor spelers van twee van onze concurrenten...) ;-)

 

+2/-0

Gisteren namen supportes de regie over door wedstrijdbeinvloeding,ga je deze wedstrijd uitspelen op een andere datum dan is die wedstrijd nog altijd beinvloed en neemt het niet het gevoel weg dat supportersgroepen de regie over kunnen nemen.
Ik pleit dus voor een regelementaire 0-5,juist om dit soort gedrag in te dammen.

 

+1/-0

Ze zullen nu in Zeist tenminste eindelijk wakker worden. Direct toen ze een half jaar met deze regels kwamen werd vanuit alle kanten al aangegeven dat je nu fans de mogelijkheid gaf om de boel te manipuleren en te zorgen dat wedstrijden werden gestaakt. Dat is het afgelopen half jaar al meerdere keren gebleken, maar niemand die er verder iets om gaf aangezien het maar om Vitesse-Sparta, Willem II-NAC of Groningen-NEC ging. Een paar dagen later vrolijk verder voetballen en alles was in orde.

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben ook voor veel zwaardere straffen met reglementaire nederlagen, puntenaftrek en wedstrijden zonder publiek. Je hebt nu alleen vrijwel exact dezelfde situatie die je enkele weken geleden bij Willem II - NAC had. De uitploeg stond met 0-3 voor en na enkele minuten in de tweede helft werd het duel gestaakt door wangedrag vanaf de thuisvakken. Dat duel (en ook de eerdere duels die werden gestaakt) moesten 'gewoon' zonder publiek worden uitgespeeld. Dan kun je als voetbalbond geen kant meer op als je een identieke situatie krijgt met twee topclubs. NAC was net zo de dupe van het staken als Feyenoord dat nu is.

Juist door het precedent wat de KNVB geschapen heeft met hun regels kunnen ze op dit moment geen kant meer op. Alleen nu komt de kritiek pas omdat het nu om twee clubs gaat waar wel landelijke belangstelling voor is. Pas nu zullen ze ook in Zeist wakker worden en zal het besef eindelijk komen dat het op deze manier niet verder kan omdat er nu volop aandacht is en dat was er bij de vorige wedstrijden gewoon nauwelijks of zelfs helemaal niet.

Overigens ben je als club echt alle schaamte voorbij dat je gaat dreigen met juridische stappen omdat je woensdag tegen Volendam wil spelen en de wedstrijd tegen Feyenoord over vijf weken pas wil afmaken omdat je zelf je supporters totaal niet in de hand hebt.

 

+3/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 20:10:
Overigens ben je als club echt alle schaamte voorbij dat je gaat dreigen met juridische stappen omdat je woensdag tegen Volendam wil spelen en de wedstrijd tegen Feyenoord over vijf weken pas wil afmaken omdat je zelf je supporters totaal niet in de hand hebt.



Echt heh? Waar halen ze het gore lef vandaan zou je zeggen. Nog even en ze weten het daar zo te draaien dat Ajax het slachtoffer van dit hele gebeuren is...

 

+1/-0

Dat "de driehoek" (wat een woord :kots ) dit had besloten, had ik ook gelezen. Buiten dat, moet de KNVB kijken of de club waardoor het veroorzaakt is, die 2 dagen rust niet meer te gunnen. Het is tenslotte veroorzaakt door die club, dus in mijn ogen verspelen ze daarmee hun rechten om 2 dagen rust te krijgen. Lijkt me een passende straf.

Ook wel vreemd dat er vanuit de gemeente wordt bepaald dat het te gevaarlijk is om te spelen in een lege Arena? :huh :huh Of denken ze nog veel politie nodig te hebben bij een duel zonder supporters?

Verder lees ik hier over Volendam etc. Buiten de genoemde redenen van moe zijn en rustdagen van een club tussen wedstrijden in, moet je ook rekening houden met supporters. Ik denk dat je kan aannemen dat voor de wedstrijd van woensdag mensen in Volendam rekening houden met de wedstrijd door vrij te nemen van hun werk en dingen te regelen. Nu gaat dat niet door door Ajaxsupporters.

Beste oplossing in het vervolg is het stadion leegruimen, en dan de wedstrijd uitspelen zonder publiek.


open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 18:27:

open/sluit de onderstaande quote:

Remigio schreef op 25 september 2023 om 18:14:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 25 september 2023 om 17:13:

En dat kan en mag niet omdat er tussen wedstrijden twee volle dagen moeten zitten



Het is even de vraag in hoeverre 30 minuten een wedstrijd kan worden genoemd. 30 minuten is 1/3 van een normale wedstrijd. Wellicht een idee om de regels aan te passen en dit te rekenen als 1/3 wedstrijd, dan had deze morgenochtend gespeeld kunnen worden.

Dat Ajax dan woensdagavond weer moet, zou dan passen als extra "straf" omdat het in hun eigen stadion is gebeurd zonder uitsupporters.



Gisteravond werd al bekend dat de gemeente Amsterdam geen toestemming gaf voor dezelfde avond uitspelen, op maandag of dinsdag spelen. Dus dat zou sowieso al nooit een optie zijn geweest.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 2 pagina's: 1 2

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » Competitie vervalsing