Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Galatasaray \'21-07-2021\' - 21:00

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

Aankomende woensdag is het zo ver. De start van het nieuwe Eindhovense voetbalseizoen. PSV zal het in de tweede kwalificatieronde van de Champions League in het eigen Philips Stadion opnemen tegen het Turkse Galatasaray. Mogelijkerwijs misschien direct een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen.

Historie
PSV speelde in haar historie slechts 9 duels tegen Galatasaray SK (Tur). Daarvan won PSV er 6 (66,7%) en gingen er 3 (33,3%) verloren. 0 (0,0%) Duels eindigden in een gelijk spel. PSV scoorde in totaal 17 keer, een gemiddelde van 1,89 goals per wedstrijd. Galatasaray SK (Tur) stelde daar 11 doelpunten tegenover, gemiddeld 1,22 per wedstrijd.

Thuis zou PSV volgens het driepuntensysteem gemiddeld 3,0 punten gehaald hebben en uit 1,0. Er kan dus worden gesteld dat er sprake is van een 'thuisvoordeel'.

De grootste thuisoverwinning van PSV dateert van 1987-1988: 3-0. Uit werd de grootste triomf gevierd in 2006-2007, toen PSV won met 1-2. In 1987-1988, 2001-2002 ging PSV onderuit met 2-0 in een uitwedstrijd bij Galatasaray SK (Tur), een record.

Corona perikelen & stroeve voorbereiding
Op woensdag 21 juli komt Cim Bom op bezoek in het Philips Stadion, maar zonder twee positief geteste spelers. De club maakt vrijdagavond bekend dat zij in quarantaine zijn gegaan en niet mee zullen reizen naar Eindhoven. Om wie het gaat is niet duidelijk.

De voorbereiding van de Turken op het voorrondetreffen met PSV verliep al niet soepel. Een oefenduel met Olympiakos werd op het allerlaatste moment afgelast vanwege problemen aan de Griekse grens. Daardoor werd hef oefenprogramma kleiner, nu wordt de selectie kleiner.

Tevens zal Galatasaray ook Ogulcan Caglayan missen tegen PSV na een conflict met de Turkse voetbalbond rondom zijn transfervrije vertrek naar Galatasaray van een jaar geleden, geleid door zijn voormalige club Rizespor.

forumillustratie
31-10-2006 - PSV heeft dankzij doelpunten van Timmy Simons & Arouna Kone het Turkse Galatasaray met 2-0 over de knie gelegd.

Voetbalvisies XI - 4231
Drommel, Teze, Ramalho, Boscagli, Max, v. Ginkel, Sangare, Madueke, Gotze, Vertessen, Zahavi.

 

+2/-0

Sowieso met Gakpo starten ipv Vertessen. Die kan prima als eerste invaller spelen daar waar nodig is. Pröpper heeft zich nog niet in de ploeg gespeeld en Teze ook niet vind ik dus ik verwacht beide op de bank.


code:

Drommel
Mwene Ramalho Boscagli Max

Sangaré Van Ginkel(C)

Madueke Götze Gakpo

Zahavi



Met Teze Obispo Viergever Pröpper Rosario Ihattaren Mauro en Vertessen op de bank ben ik toch erg tevreden over de selectie zowel tijdens de eerste training (dus volle voorbereiding) + eerte belangrijke wedstrijd. Meer dan dit zat er eigenlijk niet in aangezien we geen positie 'vacant' hebben. Als er nog 2 a 3 wegvallen is er nog steeds niet veel aan de hand. Vooral de bank is toch van behoorlijk niveau.

 

+2/-0

Ik kan me niet voorstellen dat Gakpo na een paar trainingen direct een basisplaats zal krijgen. Zijn laatste basisplaats is inmiddels al meer dan twee maanden geleden en heeft sindsdien alleen een paar minuten met het Nederlands elftal mee mogen doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 19 juli 2021 om 12:12:

Ik kan me niet voorstellen dat Gakpo na een paar trainingen direct een basisplaats zal krijgen. Zijn laatste basisplaats is inmiddels al meer dan twee maanden geleden en heeft sindsdien alleen een paar minuten met het Nederlands elftal mee mogen doen.




Ik denk toch dat je liever met Gakpo start ipv dat je hem in laat vallen. Op het moment dat hij na 45 min stuk zit kan je hem beter wisselen ipv dat je hem als wissel inbrengt.

En daarbij is een Gakpo zonder ritme nog altijd ontzettend gevaarlijk lijkt me, nog wel veel gevaarlijker dan Vertessen.

 

+1/-0

Daarnaast ga ik ervan uit dat PSV probeert op voorsprong te komen in de eerste helft door het volledig vast zetten van de tegenstander en dan kunnen we beter als de ruimtes groter worden Vertessen brengen dan een niet te fitte Gakpo.

 

+1/-0

Met Gakpo beginnen en kijken hoe lang hij het volhoudt, om dan vervolgens als het nodig is de snelle Vertessen te brengen en met hem en Madueke twee sprinters voorin te hebben lijkt me wel wat.

 

+1/-0

Een en ander natuurlijk afhankelijk van hoe de fysieke staat van Gakpo is, maar mijn voorkeur zou ook zijn om met Gakpo te starten. Dit is een jongen met uitzonderlijke kwaliteiten. Het is direct de eerste wedstrijd van levensbelang. Zou je nu starten met een potje tegen FC Drita, dan had ik Gakpo op de bank gehouden, maar tegen Galatasaray moeten we onze allersterkste 11 op de mat brengen. En inderdaad, mocht het niet (90 minuten) gaan, kun je beter de snelle, gretige Vertessen brengen in de tweede helft.

Ik denk dat dat voor Schmidt ook het enige vraagteken is. De andere 10 zullen gewoon vanaf het wedstrijdformulier van vorige week worden gekopieerd.

 

+1/-0

Leuke discussie omtrent Vertessen v.s. Gakpo gaande zie ik hierboven.

Eens dat deze wedstrijd uiteraard van levensbelang is en dat alles valt of staat met de fysieke gesteldheid van Cody Gakpo. Naar mijn mening is het de bedoeling om de Turken vanaf het begin vast te zetten zoals we ook tegen PAOK lieten zien. Hierin is het druk zetten van de aanvallers van groot belang. Is Gakpo nu al in staat om dit op te kunnen brengen zoals tegen PAOK het geval was, of zou hij indien hij in de basis XI staat 'verzaken'?

Tevens is het natuurlijk de vraag wat wijsheid is? Breng je in de tweede helft -zodra de ruimtes groter worden- de snellere, -maar minder gerafineerde- Vertessen, of breng je de -ietwat langzamere-, technisch verfijndere Gakpo?

Keuzes, iets dat het afgelopen seizoen regelmatig leek te ontbreken.

Met een beetje fantasie zou zelfs Ihattaren een optie kunnen zijn. Er zijn in ieder geval mogelijkheden om de wedstrijd ook met eventuele wissels open te breken en dat is toch wel een prettige gedachte.

Op naar een mooie pot, in een kolkend Philips Stadion, waarbij de eerste horde richting Champions League genomen dient te worden.

 

+2/-0

Gakpo gaat echt niet starten.

 

+1/-0

Ik sluit het niet uit. Volgens mij is die gewoon fit.

 

+1/-0

Ik voorspel een lastige pot. Ja, galatasaray beleeft een roerige start van het seizoen, maar ze hebben een enorm ervaren coach, die daar ongetwijfeld extra energie bij zijn spelers uit weet te halen.

Ik zou starten met Vertesen en Gakpo laten invallen indien nodig. Dan heb je nog een kanon op de bank die het verschil in de kleine ruimte kan maken (mocht dat nodig zijn)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 juli 2021 om 08:15:

Ik voorspel een lastige pot. Ja, galatasaray beleeft een roerige start van het seizoen, maar ze hebben een enorm ervaren coach, die daar ongetwijfeld extra energie bij zijn spelers uit weet te halen.

Ik zou starten met Vertesen en Gakpo laten invallen indien nodig. Dan heb je nog een kanon op de bank die het verschil in de kleine ruimte kan maken (mocht dat nodig zijn)



Voorronde Champions League... 'Ik voorspel een lastige pot'.

Ja daar hoef je echt geen Marciano Vink of Nostradamus voor te heten om een dergelijke gewaagde uitspraak te doen wel? :B

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 20 juli 2021 om 08:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 juli 2021 om 08:15:

Ik voorspel een lastige pot. Ja, galatasaray beleeft een roerige start van het seizoen, maar ze hebben een enorm ervaren coach, die daar ongetwijfeld extra energie bij zijn spelers uit weet te halen.

Ik zou starten met Vertesen en Gakpo laten invallen indien nodig. Dan heb je nog een kanon op de bank die het verschil in de kleine ruimte kan maken (mocht dat nodig zijn)



Voorronde Champions League... 'Ik voorspel een lastige pot'.

Ja daar hoef je echt geen Marciano Vink of Nostradamus voor te heten om een dergelijke gewaagde uitspraak te doen wel? :B



Ik lees op veel fora (en ook in de media), dat Galatasaray in de huidige situatie voor PSV geen probleem moet zijn. Daar denk ik dus anders over, niets meer en niets minder.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 juli 2021 om 09:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Voetbalvisie schreef op 20 juli 2021 om 08:26:

open/sluit de onderstaande quote:

Marciano_Vink schreef op 20 juli 2021 om 08:15:

Ik voorspel een lastige pot. Ja, galatasaray beleeft een roerige start van het seizoen, maar ze hebben een enorm ervaren coach, die daar ongetwijfeld extra energie bij zijn spelers uit weet te halen.

Ik zou starten met Vertesen en Gakpo laten invallen indien nodig. Dan heb je nog een kanon op de bank die het verschil in de kleine ruimte kan maken (mocht dat nodig zijn)



Voorronde Champions League... 'Ik voorspel een lastige pot'.

Ja daar hoef je echt geen Marciano Vink of Nostradamus voor te heten om een dergelijke gewaagde uitspraak te doen wel? :B



Ik lees op veel fora (en ook in de media), dat Galatasaray in de huidige situatie voor PSV geen probleem moet zijn. Daar denk ik dus anders over, niets meer en niets minder.



Eens ik verwacht twee teams die zeker zo vroeg in het seizoen aan elkaar gewaagd zullen zijn, waarbij voor beide teams Champions League van enorm belang is. Tevens zal het ook twee teams zijn die beiden wel hoog druk willen zetten waardoor het best een dynamische wedstrijd kan worden.

Daar bovenop zal na a.s. woensdag de meest lastige pot de uitwedstrijd worden vermoed ik. Iemand zicht op de terugwedstrijd in Istanbul & het eventueel aanwezige aantal Turkse fans?

 

+1/-0

Ze spelen in het stadion van Basaksehir, waar maximaal 17000 mensen in kunnen. Normaal gesproken zal de capaciteit een stuk minder zijn vanwege de coronamaatregelen. Anderhalve meter afstand van elkaar en constant een mondkapje dragen. Ik kijk er alleen niet raar van op als het gewoon volle bak is daar.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 20 juli 2021 om 10:10:

Ze spelen in het stadion van Basaksehir, waar maximaal 17000 mensen in kunnen. Normaal gesproken zal de capaciteit een stuk minder zijn vanwege de coronamaatregelen. Anderhalve meter afstand van elkaar en constant een mondkapje dragen. Ik kijk er alleen niet raar van op als het gewoon volle bak is daar.



Daar zou ik ook niet raar van opkijken in Turkije nee ;)

Waarom spelen ze echter niet gewoon in hun eigen stadion?

 

+1/-0

Verbouwingen

 

+1/-0

PSV heeft de ambitie om Champions League te halen (hebben ze uitgesproken). In dat kader mag Galatasaray geen probleem zijn...
Als ik kijk naar de kwaliteit van beide selecties denk ik dat PSV een licht voordeel heeft, maar zal close zijn.

 

+1/-0

Ik denk dat het verschil hem niet zit in kwaliteit maar in het feit dat dit PSV een soort van doorstart maakt een verbeterde groep tov vorig jaar. Iets meer leiderschap en ervaring in de as en een iets minder ingewikkeld systeem (althans voor mijn gevoel). Galatasaray heeft volgens mij heel veel wisselingen gehad en ze hebben weinig geoefend. Bij PSV hebben we straks 5 weken met dezelfde groep gespeeld en getraind + Gakpo.

Voor morgen vrees ik niet, integendeel, maar voor de return wedstrijd heb ik wel wat gezonde spanning. Vorig jaar gingen de uitwedstrijden in Europa op 2 na bijzonder goed. Maar die 2 waren wel de sterkere tegenstanders met PAOK en Olympiakos, vergelijkbaar met Galatasaray.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 3 pagina's: 1 2 3

PSV Forum » Wedstrijden van PSV » [CL] PSV - Galatasaray \'21-07-2021\' - 21:00