Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 179 180 181 182 183

Ik heb gisteren een wedstrijd gezien waarin Ajax weliswaar een overwicht had, maar waar het door matig verdedigend optreden nog bijna met lege handen naar huis werd gestuurd. De manier waarop ze op een 0-2 voorsprong kwamen was ietwat gelukkig. Een rare penaltysituatie en een grabbelende keeper. In de tweede helft maakt Zapata 2x pijnlijk duidelijk dat verdedigen niet iets is wat we in Nederland heel goed kunnen. Daarna had Ajax nog kunnen winnen, maar kreeg Atalanta aan het einde ook nog 2 goeie mogelijkheden op de 3-2.

Qua technisch vermogen en spelinzicht vind ik echter dat Ajax een hele grote voorsprong heeft op het huidige PSV.

Twee dissonanten bij Ajax:

* Na de entree van Klaiber zag je duidelijk dat hij een stuk minder is dan Mazraoui. Hij had geen idee wat hij moest doen met de bal.
* Traoré is geen spits voor Ajax. Mist nog heel veel dingen die een spits wel nodig heeft, waaronder een goede balbehandeling.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 28 oktober 2020 om 15:16:

Helemaal eens met bovenstaande. Eigenlijk is het in het belang van het Nederlands voetbal als Ajax geen CL speelt. Want dan worden de verschillen tussen de clubs kleiner en krijgen we een spannendere competitie. Van mij mag Ajax ook alles verliezen in de CL. Het is dan wel van belang dat AZ, Feyenoord en PSV wél hun potjes in de EL winnen.



Van mij mogen die drie laatstgenoemde clubs in ons aller belang dan ook alle EL wedstrijden winnen.
Zelfs Ajax mag van mij als derde in de CL groep eventueel nog naar de EL.

Maar volgend seizoen moet PSV of desnoods een andere club de CL in. Zolang het maar niet wederom Ajax is.

In Amerika doen ze niet veel goeds maar eén ding mag de UEFA wel eens goed bestuderen;

De regels waardoor alle clubs qua financién en sterkte van selectie zo dicht mogelijk bij elkaar gehouden worden. Zodat elk jaar opnieuw spanning in de MLS bij voorbaat verzekerd is.

Dat Ajax met 13-0 wint mag dan de wereld over gaan als iets spectaculairs, het maakt van onze competitie een compleet lachertje. Iets wat gaat gelden voor elk land waar je 10 keer op rij dezelfde kampioen aantreft. Een gevolg o.a. van de idiote, uit de hand gelopen CL opbrengsten.

 

+1/-0

Het is met 28 clubs over twee landen natuurlijk wel makkelijker gelijk te houden dan met duizend clubs over tig landen. Of er moet een internationaal toernooi met vaste clubs komen, maar dan zal PSV op dit moment niet meedoen vrees ik.

Ik denk trouwens dat het nog verre van kansloos voor Ajax is voor plek twee. Als je zes punten pakt tegen die Denen en Liverpool vier punten pakt tegen Atalanta hoeven ze "alleen" nog maar thuis tegen Atalanta te winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 29 oktober 2020 om 19:29:
Ik denk trouwens dat het nog verre van kansloos voor Ajax is voor plek twee. Als je zes punten pakt tegen die Denen en Liverpool vier punten pakt tegen Atalanta hoeven ze "alleen" nog maar thuis tegen Atalanta te winnen.


Twee keer winnen van die Denen is nog niet zo gemakkelijk. En thuis winnen van Atalanta (zonder publiek) zal ook niet gemakkelijk zijn. Daarnaast kan het ook zomaar gebeuren dat Atalanta thuis een resultaat haalt tegen Liverpool.

Ik denk dat volgende week cruciaal wordt:

3 november: FC Midtjylland - Ajax
3 november: Atalanta - Liverpool

 

+1/-0

Gisteren weer goed geholpen door Zeist.

Eerste penalty was dikke schwalbe.
De tweede goal leek me duidelijk buitenspel?
Die laatste twee penalties zijn die nieuwe debiele regels die bij Viergever niet gehandhaafd werden. Kun je weinig van zeggen.
Natrappen van Neres wordt niks mee gedaan door de VAR.

Ze moeten weer kampioen worden!

 

+2/-0

Nou, de Corona-uitbraak heeft ook de hoofdstad bereikt.

Ze missen morgen o.a. Onana, Stekelenburg, Gravenberch, Klaassen, Tadic en Labyad. Niet de minste spelers.

Nu gaan we zien hoe het echt zit met de breedte van hun selectie en wellicht ook of de KNVB met één of twee maten meet rondom verzoeken vanuit Amsterdam en Eidhoven.

 

+1/-0

Utrecht speelt al tegen AZ op 27 december, dus er is geen alternatief :)

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 02 november 2020 om 16:33:

Nou, de Corona-uitbraak heeft ook de hoofdstad bereikt.

Ze missen morgen o.a. Onana, Stekelenburg, Gravenberch, Klaassen, Tadic en Labyad. Niet de minste spelers.

Nu gaan we zien hoe het echt zit met de breedte van hun selectie en wellicht ook of de KNVB met één of twee maten meet rondom verzoeken vanuit Amsterdam en Eidhoven.


We hopen natuurlijk wel dat het geen nare gevolgen heeft voor de spelers en dat geldt voor ALLE spelers in de competities.

 

+2/-0

Zal je net zien dat ze alle keepers missen straks en alsnog niet hoeven te spelen, want Steek is ook besmet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 02 november 2020 om 16:34:

Utrecht speelt al tegen AZ op 27 december, dus er is geen alternatief :)



Er zijn na de winterstop ook al minstens drie data gereserveerd voor eventuele inhaalwedstrijden

 

+1/-0

Ik zie dat ze bij Ajax proberen nog nieuwe testen te laten doen, en als die negatief zijn de spelers morgen alsnog te laten invliegen. Waarop beroept Ajax zich hier? Ben je niet sowieso een tijdje uitgesloten als je eenmaal positief getest hebt? Op Cyprus waren voor PSV speciale regels, dus daar kan ik niet echt aan spiegelen, maar in de Eredivisie deed Teze geloof ik nog niet mee, terwijl hij al wel negatief had getest en alweer meetrainde met de groep.

 

+2/-0

Als scherpen maar niet geblesseerd is geraakt op de training van afgelopen middag. Maar Ajax heeft al een plan B. De spelers worden opnieuw getest!

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 02 november 2020 om 16:33:

Nou, de Corona-uitbraak heeft ook de hoofdstad bereikt.

Ze missen morgen o.a. Onana, Stekelenburg, Gravenberch, Klaassen, Tadic en Labyad. Niet de minste spelers.

Nu gaan we zien hoe het echt zit met de breedte van hun selectie en wellicht ook of de KNVB met één of twee maten meet rondom verzoeken vanuit Amsterdam en Eidhoven.


We zullen maar niet te hard roepen Bas . Onze spelers worden vandaag ook getest : :schrik

 

+1/-0

Onana was eerder ook al positief getest en nu weer, apart verhaal!

 

+1/-0

Als Onana en Stekelenburg geen negatieve uitslag krijgen bij de hertest, dan voorspel ik het nieuws alvast voor donderdag: "Scherpen geblesseerd geraakt op training en niet inzetbaar komend weekend".

Hierdoor komt Ajax zonder keepers te zitten en ontstaat de situatie dat de KNVB de wedstrijd 'volgens de regels' uit het schema gooit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 02 november 2020 om 17:09:

Onana was eerder ook al positief getest en nu weer, apart verhaal!



Dit is de derde keer zelfs al. Afgelopen zomer was er daar ook al een corona-uitbraak en toen was hij ook een van de 13 spelers die thuis zaten.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Uw financieel adviseur schreef op 02 november 2020 om 16:52:

Als scherpen maar niet geblesseerd is geraakt op de training van afgelopen middag. Maar Ajax heeft al een plan B. De spelers worden opnieuw getest!



Ajax heeft ook keepers in de jeugdelftallen rond lopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 02 november 2020 om 17:10:

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 02 november 2020 om 17:09:

Onana was eerder ook al positief getest en nu weer, apart verhaal!



Dit is de derde keer zelfs al. Afgelopen zomer was er daar ook al een corona-uitbraak en toen was hij ook een van de 13 spelers die thuis zaten.


Tja wat moet je zeggen, positieve gast in ieder geval..

 

+5/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 02 november 2020 om 17:09:

Onana was eerder ook al positief getest en nu weer, apart verhaal!


Lijkt meer op een schijnbeweging zeker omdat ze al zo snel een hertest overwegen.

 

+1/-0

Ik ben benieuwd of de KNVB nu met twee maten gaat meten als Ajax uitstel gaat vragen. In Nederland geldt de regel dat je Twee keepers en 13 veldspelers moet hebben om te moeten spelen. In neem aan dat ze dan keepers bedoelen die bij het 1e elftal zitten. De wedstrijd van komend weekend kan dan om gegronde redenen afgelast worden. Iemand een idee hoe dit in de CL is?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax