Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 179 180 181 182 183

Als die 2e ticket er komt zullen we wel 1e of 3e worden :p. Ik denk dat Benfica precies een vervelende tegenstander is. Wees allen blij dat ze niet tegen PSG spelen.

 

+1/-0

Zul je net zien dat PSV 3x kampioen wordt op rij en dat daarom Ajax 3x als nummer 2 ook mee mag delen in het miljoenenbal.

Overigens vraag ik me af of PSV en Ajax beide financieel wel zoveel beter worden als ze die inkomsten moeten delen want PSV had ook altijd hele hoge CL bonussen voor spelers en staf waardoor 60% (?) al naar de spelers en clubs ging.

Nee, ik juich voor Benfica maar toch bedankt.

 

+1/-0

Heel dubbel aan de ene kant gun je ze helemaal niks maar aan de andere kant besef je je ook wel hoelang ze actief blijven in de CL dat de focus daar veel meer ligt dan op de competitie. Zolang ze actief blijven in de CL is de kans zoveel groter dat ze punten morsen in de competitie.
Verwacht wel dat ze nog een rondje verder zullen komen.

 

+1/-0

PSV - Ajax mét publiek komt serieus in gevaar. Wat zou het een voordeel voor Ajax zijn als ze in de Kuip en het Philips Stadion zonder publiek spelen, maar Feyenoord en PSV thuis wel in een volle arena (is die ooit geweest echt vol? Ik zie altijd zoveel lege plekken) ontvangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 15 december 2021 om 08:08:

PSV - Ajax mét publiek komt serieus in gevaar. Wat zou het een voordeel voor Ajax zijn als ze in de Kuip en het Philips Stadion zonder publiek spelen, maar Feyenoord en PSV thuis wel in een volle arena (is die ooit geweest echt vol? Ik zie altijd zoveel lege plekken) ontvangen.



Ik zou het vooral jammer vinden om deze wedstrijd niet in het stadion te kunnen zien en het kan voor Ajax wel een voordeeltje zijn (vooral in de Kuip scheelt het wel wat als er geen publiek is), maar dat is gewoon toeval.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 15 december 2021 om 08:08:

PSV - Ajax mét publiek komt serieus in gevaar. Wat zou het een voordeel voor Ajax zijn als ze in de Kuip en het Philips Stadion zonder publiek spelen, maar Feyenoord en PSV thuis wel in een volle arena (is die ooit geweest echt vol? Ik zie altijd zoveel lege plekken) ontvangen.



Tjah heel eerlijk, die kans is niet zo groot want het zal ongetwijfeld de komende 4 weken beter gaan maar de voetbalstadions zullen niet het eerste zijn wat versoepeld zal worden.

Het is sowieso een gigantisch voordeel voor Ajax want straks als er wel publiek bij mag zijn spelen ze thuis tegen Feyenoord en hebben ze dus PSV en Feyenoord op bezoek gehad met publiek en uit bij PSV en Feyenoord zonder publiek. Daar tegenover staat dat ze thuis tegen AZ zonder publiek speelden (en voor de 2e keer verloren) en straks weer uit bij AZ met publiek spelen.

 

+1/-0

Ajax - Feyenoord staat gepland op 20 maart...dat is krap 2 maanden nadat de huidige maatregelen op zijn vroegst worden beëindigd. Gezien de geluiden over de "omicron-ramp" die ons te wachten staat, zou het me niet verbazen als dat voordeel voor Ajax helemaal niet materieel gaat worden.

Overigens denk ik wel dat het voor de topclubs in uitwedstrijden over het algemeen makkelijker zou moeten worden zonder de steun van het thuispubliek voor de tegenstander. Daar gaan wij natuurlijk net zo goed van profiteren, misschien had NEC afgelopen zondag nét wat extra's kunnen geven in de slotfase als ze de steun van de supporters hadden gehad.

Verder hoop ik ook dat Ajax zo lang mogelijk in de Champions League blijft. Hoe langer ze daarin zitten, hoe groter de kans is dat ze punten verspelen in de omliggende competitiewedstrijden. Toen Ajax de finale van de UEFA cup haalde, brak ze dat in de competitie ook op. PSV zal zelf wellicht ook nog een paar rondes Europees kunnen spelen, dus het zou fijn zijn als onze concurrenten in ieder geval ook een druk programma houden.

Verder zeer lekker, maar wel opvallend, dat Ajax al voor de 5e keer dit seizoen puntverlies leed, waarvan 3x thuis. Als ze het op deze manier blijven weggeven, dan houden ze Feyenoord en ons in de race voor de titel en als we dan zelf ook nog eens beter gaan voetballen.... Zonder te makkelijk over RKC en GAE te willen denken, moet de wintertitel nu toch in ieder geval weer eens naar Eindhoven worden gehaald.

 

+1/-0

Ze lopen inderdaad het risico dat PSV en Feyenoord er echt in gaan geloven. Een beetje zoals Ajax en PSV Feyenoord dat geloof gaven in 2017.

Als dat geloof er eenmaal in zit (volgens mij nu nog niet), dan kan zo'n team iets extra's krijgen en dan is het helemaal geen uitgemaakte zaak dat Ajax kampioen wordt, zelfs als ze een goede eindsprint hebben (zoals in 2017).

 

+1/-0

Mazraoui is de volgende die daar transfervrij de deur uit gaat lopen. Als Gravenberch zich ook bij dat rijtje gaat voegen, kan het nog wel eens gaan ontploffen daar in 020. Ten eerste zien ze veel (transfer)geld verdampen en daarnaast betekent het dat ze vol de portemonnee moeten gaan trekken voor elke spelers die ze langer willen binden.

Dat kan gewoon niet goed blijven gaan voor een club in de Nederlandse competitie.

 

+1/-0

Precies wat je zegt, het kan niet langer goed blijven gaan. Spelers vinden kampioen worden leuk maar willen uiteindelijk allemaal een stap maken naar het buitenland. Als je bij Ajax jezelf 5 jaar vast legt dan zijn er maar weinig clubs die je uberhaupt kunnen betalen laat staan willen betalen. Als Ajax niet met clausules gaat werken dan kun je die jongens niet verleiden om te blijven en zeker niet als ze naar Mino gaan.

Met Neres Mazraoui Onana Tagliafico en Brobbey is er zoveel geld verdampt dat je mega verkopen moet doen om dat te compenseren. Als je kijkt naar de huidige basis dan gaan spelers als Mazraoui, Martinez, Blind, Tadic, Klaassen, Haller (?) en Berghuis echt niet zoveel opbrengen als De Ligt, Vd Beek, Frenkie, Ziyech en straks Anthony.

Er komt ook een moment dat je niet meer de enige NL club bent in de CL dankzij je eigen succes. Dat scheelt al 15 miljoen die je moet delen ipv alles is voor Bassie. En als je straks nog de oude garde hebt met dure contracten als ze net over dat punt komen dat ze niet meer beslissend zijn dan heb je een echte Ajax cocktail te pakken; Hoogmoed voor de val.

 

+1/-0

Precies - daarnaast staat of valt de vorm van dit elftal met de vorm van Blind, Tadic en Anthony. Blind en Tadic zijn inmiddels 31 en 33 en spelen voor die leeftijd nog prima, maar je ziet al dat ze niet elke wedstrijd meer hetzelfde niveau aan kunnen tikken als een paar seizoenen geleden. Anthony zal wel een grote zak geld opleveren, maar een Blind of Tadic vervang je niet zomaar. Dan zullen ze flink moeten betalen voor spelers die wellicht niet van hetzelfde niveau zijn.

 

+1/-0

Ik zie ze Antony wel verkopen voor richting of over de 100 miljoen. Sinds ze Frenkie voor 75 verkochten, en Dest voor 25, sta ik nergens meer van te kijken.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 16 december 2021 om 11:42:

Precies - daarnaast staat of valt de vorm van dit elftal met de vorm van Blind, Tadic en Anthony. Blind en Tadic zijn inmiddels 31 en 33 en spelen voor die leeftijd nog prima, maar je ziet al dat ze niet elke wedstrijd meer hetzelfde niveau aan kunnen tikken als een paar seizoenen geleden. Anthony zal wel een grote zak geld opleveren, maar een Blind of Tadic vervang je niet zomaar. Dan zullen ze flink moeten betalen voor spelers die wellicht niet van hetzelfde niveau zijn.



Blind en Tadic zijn de leiders van dit elftal. Verder zie ik er weinig tussen staan die deze rol over kunnen nemen. Die twee gaan ze heel hard missen op het moment dat ze gestopt zijn.

Als je bijvoorbeeld eens terugdenkt aan hoe Tadic die Dest de huid vol schold paar seizoenen geleden. Van mij hoeft dat niet op het veld te gebeuren maar in de kleedkamer. Toch zie ik weinig spelers bij PSV die dit doen of in zich hebben. Ik denk wel dat het zeer belangrijk is om zo nu en dan een medespeler op zijn plek te zetten als hij verzaakt of om ze überhaupt scherp te houden op niet verzaken.

 

+1/-0

Ik zit Feyenoord - Ajax te kijken. Wij hebben serieus 4-0 van Feyenoord en 5-0 van Ajax verloren. Ongelooflijk...

 

+2/-0

Die Antony is echt een enorme matennaaier zeg.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 19 december 2021 om 15:21:

Ik zit Feyenoord - Ajax te kijken. Wij hebben serieus 4-0 van Feyenoord en 5-0 van Ajax verloren. Ongelooflijk...



Echt he? Wat een draak van een wedstrijd. Geen beleving, geen durf, helemaal niks.

Het feit dat wij hier met 9-0 van verloren hebben, is wat mij betreft een brevet van tactisch onvermogen van ons elftal / staf.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 december 2021 om 12:20:

Ik zie ze Antony wel verkopen voor richting of over de 100 miljoen. Sinds ze Frenkie voor 75 verkochten, en Dest voor 25, sta ik nergens meer van te kijken.




Zoveel is hij echt niet waard. En hij is met Gravenberg, die ik overigens niets bijzonders vindt, de enige die nog waarde vertegenwoordigd. Onana, Tagliafico, Mazaroui, Neres, ze waren ooit veel waard en gaan nu voor niks of weinig weg. Blind en Tadic zijn te oud en verder is het niets speciaals. Een berghuis gaat nooit naar een topclub. Ze halen natuurlijk in de CL veel geld binnen, maar 2 jaar geen CL en ze hangen er met hun begroting aardig in.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 19 december 2021 om 15:40:

Die Antony is echt een enorme matennaaier zeg.



Voor dat theater elke keer mag ook wel eens geel worden gegeven, dan leren ze het misschien eens een keer af.

Erg treurig niveau was die klassieker vandaag. Ik had gehoopt op een gelijkspel of een overwinning van Feyenoord, maar helaas door knullige doelpunten gaat Ajax er met de punten vandoor.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Fox schreef op 19 december 2021 om 23:21:

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 16 december 2021 om 12:20:

Ik zie ze Antony wel verkopen voor richting of over de 100 miljoen. Sinds ze Frenkie voor 75 verkochten, en Dest voor 25, sta ik nergens meer van te kijken.




Zoveel is hij echt niet waard. En hij is met Gravenberg, die ik overigens niets bijzonders vindt, de enige die nog waarde vertegenwoordigd. Onana, Tagliafico, Mazaroui, Neres, ze waren ooit veel waard en gaan nu voor niks of weinig weg. Blind en Tadic zijn te oud en verder is het niets speciaals. Een berghuis gaat nooit naar een topclub. Ze halen natuurlijk in de CL veel geld binnen, maar 2 jaar geen CL en ze hangen er met hun begroting aardig in.



Het is Ajax, die verkopen Traore nog voor 10 miljoen.

 

+1/-1

Wij Lammers met 1 jaar contract voor 10 miljoen.

Ajax heeft dit jaar uitstekende resultaten geboekt maar laten we wel wezen, je moet ze eens opsommen voor de grap. Sporting en Dortmund hadden tig blessures, Dortmund krijgt nog onterechte rode kaart. Besiktas komt met 4 jeugdspelers omdat er niemand fit is. PSV speelde 2,5 dag eerder een topwedstrijd en Ajax had 2 dagen meer rust en nu had Feyenoord 120 minuten in de benen tegen Twente en Ajax een rustdag tegen amateurs waardoor Feyenoord intens slecht speelde. Dit kan toch niet zo blijven gaan een seizoen lang? Als je dan ook nog het aantal penalties en eigen goals ziet in dit soort wedstrijden dan is het helemaal stuitend.

Overigens spelen ze op dinsdag tegen Benfica, Feyenoord op donderdagavond en je raadt al welke wedstrijd er op zondagmiddag 20 maart is.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax