Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Eredivisie algemeen

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

Ultee heeft vorig seizoen, ondanks de dramatische prestaties van Fortuna in het begin van het jaar, het seizoen mogen afmaken. De directie / eigenaars zullen het gevoel hebben dat ze de selectie deze zomer aanzienlijk versterkt hebben. Daarom zal de 0 uit 3, moet doelsaldo -7 toch redelijk hard aankomen. Het apatische spel tegen Twente en het 'gemak' waarmee Cambuur er 4 ballen inpegelde dit weekend, zullen de doorslag hebben gegeven. Voor mijn gevoel heeft Fortuna nog steeds geen al te beste selectie. Het middenveld loopt niet over van kwaliteit en alleen Burak zal ook niet voldoende zijn om in de eredivisie te blijven. Paul Gladon is bijvoorbeeld echt geen eredivisiespits. Fortuna heeft geluk dat er nog 8 ploegen in de competitie zitten die op papier niet veel beter zijn. Daardoor is er nog geen reden om te wanhopen.

Dit weekend slechts 6 wedstrijden. Ajax, Feyenoord en Groningen wonnen hun wedstrijden tegen "de kleintjes" moeizaam met 1-0. Utrecht maakte het weer bont en verloor nu van Emmen. Ze hebben nu 3x tegen een "zwakke broeder" gespeeld en staan (met alle moeite zelfs) op 2 punten. Een valse start van Fräser. Vitesse liet zien voorlopig nog in de hoek te blijven waar de klappen vallen. Een 0-4 thuisnederlaag tegen Heerenveen laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Natuurlijk is Scherpen niet de oplossing, dat is en blijft gewoon een hele matige keeper.

 

+3/-0

Ik zap langs de "goal van de week" en ik zie die vrije trap tegen NEC. RKC kreeg ook een vrije trap direct binnen. Bij beide vrije trappen zie ik de keeper ongeveer een meter van de tweede paal staan. Wat is dat voor idioot gedoe altijd? Welke zot heeft dat uitgevonden?

Bij NEC kunnen ze beter Branderhorst weer opstellen. Die haalde veel betere beoordelingen dan Cillesen nu. Wat ben ik blij dat wij die niet genomen hebben!

 

+1/-0

Fijne trainer, die Pascal Janssen. Straalt lekker veel rust uit.

 

+1/-0

Die Branderhorst zal wel balen inderdaad. Deed het hartstikke leuk bij NEC, er was geen enkele reden om hem eruit te halen. En dan komt Cillessen terug en moet hij opeens banken. Zonde voor zo'n jongen, die kan beter een andere club zoeken in de laatste dagen van de transfermarkt. Van de andere kant: Cillessen kennende zal hij binnenkort wel geblesseerd raken.

Dit weekend zagen we 7 wedstrijden tussen het beoogde rechterrijtje en het beoogde linkerrijtje. PSV, Feyenoord, AZ en Heerenveen wonnen hun wedstrijd, waarbij AZ toch de nodige moeite had. Twente verloor bij Volendam, en Groningen en Vitesse deelden de punten met NEC en RKC. Vooralsnog lukt het de minder goede clubs dus toch regelmatig om toch wat punten weg te snoepen bij de betere teams. Vaker dan ik van te voren had gedacht.

De komende dagen krijgen we de transfergekte en dan kunnen we op 1 september eens een voorzichtige inschatting gaan doen hoe het ervoor staat na de eerste 4 speelrondes.

 

+1/-0

PSV verspeelt punten tegen Cambuur, Sparta, AZ, Twente en Groningen (twee hangen werkelijk ergens onderaan de competitie) en alsnog zijn we op papier in de race om de titel.

Alsjeblieft, RVC, denk niet alleen aan zwarte cijfers en afschrijvingskosten, maar laten we investeren in echte versterkingen, want in deze competitie ben je blijkbaar nooit kansloos.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

tijn0 schreef op 08 januari 2023 om 16:34:

PSV verspeelt punten tegen Cambuur, Sparta, AZ, Twente en Groningen (twee hangen werkelijk ergens onderaan de competitie) en alsnog zijn we op papier in de race om de titel.

Alsjeblieft, RVC, denk niet alleen aan zwarte cijfers en afschrijvingskosten, maar laten we investeren in echte versterkingen, want in deze competitie ben je blijkbaar nooit kansloos.



Nou dit dus, hopelijk dringt dit besef ook in de bestuurskamer door. Als er een seizoen is dat het kampioenschap voor het grijpen ligt voor de minst slechte van de topclubs, is het dit seizoen. Investeer in iemand die voorzetten kan geven op de Jong en iemand die achterin orde op zaken stelt en je wordt fluitend kampioen.

 

+1/-0

Bizar dat vooral Ajax het zo laat liggen. PSV is ook erg labiel dit seizoen trouwens. En Feyenoord doet het iets beter dan anders. Nog is het af en toe een schande dat de clubs het zo laten liggen gezien mogelijkheden en budget.

 

+1/-0

Hopelijk is nu duidelijk dat investeren noodzaak is. Een plan B hebben we niet. Dat we een spits missen achter Luuk was al helder tijdens zijn blessure. Til, Vertessen, Gakpo, Xavi, allen geen spits.
Middenveld heeft geen creativiteit. Veerman zou dat moeten hebben maar weet het goed te verstoppen.
Achterin blijft het stuivertje wisselen. Teze centraal, en nu weer rechts back. Ramalho Obispo dan weer Teze dan weer Braithwait.
Ik hoor zelfs geen geruchten over mogelijke versterkingen. Op die Fofana van Chelsea na dan wel. Ik zie transfers voorbij komen bij buitenlandse clubs die psv ook had kunnen doen (5/6 miljoen) van mogelijke topspelers.
En staat iedereen wel op zijn juiste plek? Is Xavi een 10 of beter op RB? Is Veerman een 8 of een 10? Kan Noni, die telkens naar binnen komt (al wisten ze dat bij AC Milan B blijkbaar niet), niet op links spelen? Dan kan hij met zijn linkerbeen voorzetten geven.
Gelukkig ben ik geen trainer en is de transfer markt nog open. Hoop dat men snel wat van de Gakpo euro’s gaat uitgeven. Anders wordt het vrezen voor plek 5. Terwijl je nu juist de kans hebt om CL voetbal te halen, aangezien 020 en 010 ook niet in allerbeste doen zijn.

 

+2/-0

Wat een bizarre hervatting van de eredivisie. AZ dat thuis punten verspeelt tegen laagvlieger Vitesse. PSV dat terecht op 0-0 blijft steken tegen Sparta, een club die, met alle respect, blij mag zijn dat ze eredivisie spelen. Feyenoord en Ajax hadden dan in ieder geval nog uitwedstrijden, maar blijven ook op een gelijkspel steken tegen subtopper Utrecht en middenmoter NEC.

Ajax kent een moeilijk seizoen. Die zijn hun trainer en 5 (inmiddels 6) basisspelers van de vorige jaren kwijtgeraakt. Dat is niet makkelijk op te vangen, zeker als de aankopen geen schot in de roos blijken en de trainer ook niet tegen de druk bestand lijkt. Gisteren hadden ze natuurlijk een beetje pech met de ziekenboeg, maar het is eigenlijk wonderbaarlijk dat een Ajax dat zó zwalkt nog steeds evenveel punten heeft als PSV.

Feyenoord verbaast mij op zich positief, omdat ze zóveel mutaties ondergingen t.o.v. vorig jaar dat je zou denken dat ze ook wel zoekende zouden zijn. Echter, de spelers die Feyenoord verlieten waren natuurlijk van een lager niveau (en dus makkelijker te vervangen) dan de spelers die Ajax kwijtraakte. En of zo'n Hancko nou minder is dan Bassey..? Toch vind ik ook Feyenoord niet overtuigend, getuige ook de wisselvalligheid in de Europese campagne. De vraag is hoe ze nu omgaan met het wegvallen van Trauner en Timber. Maar als Feyenoord kampioen wordt, moet de rest zich diep schamen.

Na dit weekend kunnen we de conclusie trekken dat PSV er nog steeds bij staat. En met Feyenoord - Ajax nog op het programma, is de kans ook nog steeds aanwezig dat we als (gedeeld) koploper de eerste 17 wedstrijden afsluiten. Met zoveel misperen als wij tot nu toe gehad hebben, is dat bijzonder.

Echter, ik ben van mening dat een goed (en kampioenswaardig) PSV op dit moment tenminste 6 punten los had moeten staan van de concurrentie. Ik zie op dit moment echt geen enkele reden om te bedenken dat PSV in de komende wedstrijden niet opnieuw tegen een aantal zeperds gaat oplopen. En of al je concurrenten de komende maanden net zo blijven morsen, is zeer onwaarschijnlijk.

PSV zal in mijn ogen moeten investeren in 1 speler die ons direct sterker maakt. Iemand die onbetwist basisspeler zal zijn. Iemand die ons over een dood moment heen kan helpen. Een speler waarvan PSV blij mag zijn dat hij bij ons speelt, in plaats van een speler die blij mag zijn dat hij bij PSV speelt. Dat kan wat mij betreft óf een superbelangrijke middenvelder zijn, óf een aanvaller. In de verdediging mag wat mij betreft ook doorgeselecteerd worden, maar daar moet je dan ook eerst spelers kwijtraken om niet aan kapitaalvernietiging te doen.

 

+2/-0

Ik denk niet dat het een middenvelder kan zijn Bas, want daar zitten we met 5 spelers die nog wat transferwaarde vertegenwoordigen helemaal prima. PSV heeft in de aanval 2 volwassen spelers, 1 toptalent die nog een stap moet zetten en 4 talenten die nog zwaar en zwaar tekort komen. Buiten dat zijn ze ook nauwelijks fit (geweest) en is het niet eens vanzelfsprekend dat ze dat nu blijven.

Als je het gaat afbreken per speler en een bijpassende rol dan missen we eigenlijk 1,5 speler. El Ghazi past perfect in de allround aanvaller vanaf de bank die op alle 3 de posities kan invallen. Madueke past in de rol als buitenspeler met vrijheid om wedstrijd te forceren. Luuk past uitstekend in de rol van aanvalsleider mits de rest iets meer op hem gericht is en de talenten Bakayoko (3e keuze rechts) en Savio (3e keuze links/rechts) en Vertessen (allround aanvaller vanaf de bank) hebben ook prima rollen. Maar je mist dus die onbetwiste basisspeler op links die ervoor zorgt dat El Ghazi en de talenten ook in hun rol blijven.

Maarten Wijffels zegt dat PSV het niet kan veroorloven om een aankoop te doen omdat ze een grote verkoop moesten doen maar dat is veel te kortzichtig gedacht. PSV kan gewoon 10 miljoen voor een opvolger betalen maar dan moet het een home-run van een speler zijn. Bij twijfel mag je dat geld niet uitgeven want we mogen geen dure missers meer maken. Maar die aankoop is eigenlijk nodig om in de ED top 2 te kunnen halen. Ajax kloppen zie ik gewoon niet gebeuren omdat ze een gunstig programma hebben en genoeg kwaliteit aan boord. Maar Feyenoord moet je kloppen in de januari maand en nu spelen we met een grote leegte op links. Moet je nagaan als we óók nog blessures hadden gehad.

Twente en AZ halen net zoveel punten als normaal, de rest te weinig. Daarom is het spannend, niet omdat ze zo goed zijn. Twente moet nu naar Ajax, Vitesse en Groningen en spelen ook nog thuis tegen Feyenoord. Die zijn daarna ook weer even weg. AZ moet uit bij Heerenveen en over een aantal weken uit bij Feyenoord. Als ze dat soort potjes winnen dan gaan ze wel mee doen maar ik verwacht het niet. Feyenoord zit nu in de Bermuda driehoek qua programma en het is de vraag of ze daar uberhaupt uit gaan komen. Tegen Ajax geef ik ze overigens ook geen kans vanwege de blessures. Ajax heeft de komende weken een rode loper uitgerold gekregen waarbij ze in 1 rechte lijn naar de finisch kunnen freewheelen. Als ze dan nog binnen 6 punten staan met nog 5 wedstrijden te gaan dan kan het nog alle kanten op maar dat verwacht ik niet.

PSV heeft gewoon knetterhard gefaald door tegen Groningen Cambuur, Sparta (thuis) en AZ (thuis) maar 1 punt te halen in 4 wedstrijden. Dan heb je de goede resultaten tegen Ajax en Feyenoord vakkundig weggespoeld.

 

+1/-0

@sirtinus ik mis in jouw betoog de vervanger voor Luuk in de spits. Die hebben we momenteel gewoon niet.
Ik denk dat Ruud misschien maar 442 moet gaan spelen; zonder El Ghazi en met Guti Xavi en Noni. Xavi heeft dan een vrije rol om links en rechts op te duiken. Noni blijft toch niet aan de rechterkant.
Dit kan je ook 433 noemen indien Xavi linksbuiten staat.
Verdedigend sterker, Sangare kan ‘naar hartelust meer indribbelen met Guti achter hem.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

psv para siempre schreef op 09 januari 2023 om 13:54:

@sirtinus ik mis in jouw betoog de vervanger voor Luuk in de spits. Die hebben we momenteel gewoon niet.
Ik denk dat Ruud misschien maar 442 moet gaan spelen; zonder El Ghazi en met Guti Xavi en Noni. Xavi heeft dan een vrije rol om links en rechts op te duiken. Noni blijft toch niet aan de rechterkant.
Dit kan je ook 433 noemen indien Xavi linksbuiten staat.
Verdedigend sterker, Sangare kan ‘naar hartelust meer indribbelen met Guti achter hem.



Ik zei 1,5 speler :) Die halve 0,5 was back-up Luuk maar ik vind dat een lastige omdat Luuk in principe alles speelt en El Ghazi als back-up spits ook zou kunnen werken. Maarja dan moet je hem niet op links nodig hebben. Vertessen is trouwens in sommige wedstrijden ook voldoende als back-up spits maar dan heb je het over Zurich-achtige wedstrijden.

 

+1/-0

Ik denk eerder dat PSV een gunstig programma heeft dan Ajax. Ajax moet nu tegen Twente en Feyenoord. Heerenveen en Feyenoord komen achter elkaar even als PSV en AZ. PSV heeft Heerenveen en AZ pas op het eind.

Sparta klinkt als degradatiekandidaat, qua budget, status, etc., maar ze hebben minder goals tegen dan Ajax. Ze hebben na 15 wedstrijd net zoveel punten als vorig jaar na 30 wedstrijden.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 09 januari 2023 om 14:55:

Ik denk eerder dat PSV een gunstig programma heeft dan Ajax. Ajax moet nu tegen Twente en Feyenoord. Heerenveen en Feyenoord komen achter elkaar even als PSV en AZ. PSV heeft Heerenveen en AZ pas op het eind.

Sparta klinkt als degradatiekandidaat, qua budget, status, etc., maar ze hebben minder goals tegen dan Ajax. Ze hebben na 15 wedstrijd net zoveel punten als vorig jaar na 30 wedstrijden.



PSV speelt de komende 6 van de 8 wedstrijden uit, en uit zijn we niet bepaald op ons best ondanks overwinningen bij Ajax en Heerenveen.

 

+1/-0

Dit moet toch wel het zwakste Eredivisieseizoen in jaren zijn, in de zin dat PSV en Ajax van een bedenkelijk niveau zijn. Wat daardoor wel leuk is, is dat Feyenoord, AZ en zelfs Twente mogen dromen. Want heel eerlijk, ik zie Ajax op deze manier, maar PSV ook zeker niet gemakkelijk op de eerste of tweede plek terecht komen.

Zelfs Sparta staat maar op 4 punten van Ajax.

 

+1/-0

Man, ik begin mij meer en meer te ergeren aan dit seizoen. Voor de neutrale kijker is het ongetwijfeld geweldig, maar het PSV van vorig jaar was met overmacht kampioen geworden en in plaats daarvan staan we vierde met nog geen 2 punten per wedstrijd (wat betekent dat we op

 

+1/-0

Ouderwetse Mickey Mouse competitie. Toont volgens mij parallellen met de seizoenen waarin Frank de Boer kampioen werd met een heel matig elftal. En zo'n scenario zie ik nu ook weer, maar dan met Sjonnie in de rol van De Boer.

 

+1/-0

Als het nou nog spannend zou zijn omdat de kwaliteit van de teams zo hoog ligt dat regelmatig puntverlies onvermijdelijk zou zijn, maar dat is natuurlijk helemaal niet het geval. De ene na de andere topclub blameert zich in wedstrijdjes tegen tegenstanders die in de beker nog moeten oppassen voor amateurs. In elke gerenommeerde competitie zouden de 4 (of 5) Nederlandse titelkandidaten al op een straatlengte achterstand staan van de top. De dip van Ajax dit seizoen is ongekend, getuige de slechtste serie sinds 1965 die is neergezet. Maar toch zie ik ze nog steeds als voornaamste titelkandidaat, puur omdat ze, áls ze het op de rit krijgen, het beste materiaal hebben. PSV heeft inmiddels nederlagen geleden tegen de nummer 16, de nummer 17 én de nummer 18 van de competitie. En die zijn, net als de 3/4 clubs daarboven, écht écht écht slecht. En ondanks dat hebben AZ en Feyenoord nauwelijks een voorsprong weten te pakken en staat Twente zelfs nog 2 punten achter ons.

Het gaat helemaal nergens over en waar in de media gerept wordt over een 'ongekend spannende' competitie, ben ik helaas al een tijdje de interesse in het (Nederlandse) voetbal aan het verliezen.

 

+2/-0

"ben ik helaas al een tijdje de interesse in het (Nederlandse) voetbal aan het verliezen."

Dit dus, voor mij is de "geld is het belangrijkste" factor ondertussen een grote bron van ergenis, het sportieve is allang op de achtergrond verdwenen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Hypo666crisy schreef op 06 februari 2023 om 14:54:

Dit dus, voor mij is de "geld is het belangrijkste" factor ondertussen een grote bron van ergenis, het sportieve is allang op de achtergrond verdwenen.



Wat bedoel je hier precies mee?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 7 pagina's: 1 2 3 4 5 6 7

PSV Forum » Nederlandse competities » Eredivisie algemeen