Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 179 180 181 182 183

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 22:47:

Dat die Tagliafico geestelijk gestoord is, heeft hij al regelmatig bewezen. Maar door zwaar geblesseerd naar het gras te storten en direct weer op te springen op moment als hij ziet dat er geel wordt gegeven om Klaiber in zijn gezicht uit te lachen omdat hij nu geschorst is voor de finale is wel een echt dieptepunt ...

Newsflash: zelf mis je de bekerfinale ook... clown



Je openingszin kan ik wel beamen, maar dit keer dacht ik niet dat hem iets verweten kan worden.Althans, ik zag dat uitlachen niet. Misschien ben ik naief maar volgens mij probeerde hij hem te troosten.

Overigens had deze kaart net zo min getrokken moeten worden als die van Higler tegen Gakpo.
Allebei flut beslissingen in mijn ogen.

 

+2/-0

Waarom was de kaart voor Gakpo onterecht dan? Het is gewoon de regel dat daar geel voor staat

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 23:10:

Waarom was de kaart voor Gakpo onterecht dan? Het is gewoon de regel dat daar geel voor staat



Is dat zo ? Ik dacht dat het shirt uit moest voordat je er een gele kaart voor krijgt. Waarom krijgen spelers dan geen gele kaart als ze het shirt over hun hoofd trekken als ze teleurgesteld zijn omdat ze net een grote kans verprutst hebben of omdat ze een kans om zeep helpen? Er is maar een woord voor , willekeur.

 

+3/-0

Omdat die regel alleen geldt op moment als er gescoord is. Heeft vrij weinig met willekeur te maken dit. Veel zwart-witter als dit zul je het niet tegenkomen in de regels

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 04 maart 2020 om 23:08:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 22:47:

Dat die Tagliafico geestelijk gestoord is, heeft hij al regelmatig bewezen. Maar door zwaar geblesseerd naar het gras te storten en direct weer op te springen op moment als hij ziet dat er geel wordt gegeven om Klaiber in zijn gezicht uit te lachen omdat hij nu geschorst is voor de finale is wel een echt dieptepunt ...

Newsflash: zelf mis je de bekerfinale ook... clown



Je openingszin kan ik wel beamen, maar dit keer dacht ik niet dat hem iets verweten kan worden.Althans, ik zag dat uitlachen niet. Misschien ben ik naief maar volgens mij probeerde hij hem te troosten.

Overigens had deze kaart net zo min getrokken moeten worden als die van Higler tegen Gakpo.
Allebei flut beslissingen in mijn ogen.



Misschien ben ik naief maar volgens mij probeerde hij hem te troosten....... Zijn uitdrukkingen en zijn ogen vertellen toch heel iets anders volgens mij en zeker als je als een stervende zwaan fop duiken doet en zo snel weer op krabbelt zonder pijntje en je tegenstander belachelijk probeert te maken, misschien zie ik het wel verkeerd . Misschien vergeten , wie was de scheidsrechter Utrecht - PSV , twee rode kaarten voor Jorrit en Nick. Kan aan mij liggen maar ik heb soortgelijke overtredingen gezien door Ajax en die bleven onbestraft en werden weggewuifd.

 

+1/-0

Ik ben denk ik ook naief, want ik had ook de indruk dat hij Klaiber wilde troosten, niet uitlachen.
Overigens is het niet bepaald handig voor PSV dat Ajax niet naar de finale is. Nu moet je bij voorkeur 3e worden in de competitie om zeker te zijn van Europees voetbal. Want erop rekenen dat Feyenoord de beker wint, is mij een iets te grote gok.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 05 maart 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 23:10:

Waarom was de kaart voor Gakpo onterecht dan? Het is gewoon de regel dat daar geel voor staat



Is dat zo ? Ik dacht dat het shirt uit moest voordat je er een gele kaart voor krijgt. Waarom krijgen spelers dan geen gele kaart als ze het shirt over hun hoofd trekken als ze teleurgesteld zijn omdat ze net een grote kans verprutst hebben of omdat ze een kans om zeep helpen? Er is maar een woord voor , willekeur.



Blijkbaar mag dit in de jaarlijks veranderende regeltjes inderdaad ook niet. Maar je hebt wel gelijk met je willekeur.
Want Gakpo toonde niets onoirbaars en er zijn meerdere gevallen waar KNVB scheidsrechters een oogje dicht knepen in zo'n geval.
Deze zeikerige meneer gaf hem wel terwijl hij diverse grove Rotterdamse charges niet eens een affloot.

Willekeur blijkt ook als Makkelie vorige week in blessuretijd een vrije trap fluit tegen PSV, uniek, terwijl ik zondag Bijlow meermalen eerder twintig dan tien seconden met de bal in de hand zag blijven staan.

En , zoals je zegt, blijken de rode kaarten voor Nick en Jorrit in Utrecht met de week grotere vormen van willekeur te zijn geweest.

Trouwens, hoe komt Gakpo, na Dumfries en Rosario nu ook al aan vijf gele kaarten?
Is Cody een soort Tagliafico of speelt ook bij het wel of niet verstrekken van gele kaarten willekeur een grote rol?

@Skipper; Niet zo somber. ;)
Ook al verloor Ajax nu ik ze voor eén keertje liever had zien winnen, het blijft leuk dat ze nu in nog grotere crisis verkeren.
En ik zie Feyenoord wel winnen vanavond en in de finale die immers ook een thuiswedstrijd voor hen is.
En dan mogen we als we slechts 4e worden toch de EL in.

Dit bericht is voor het laatst gewijzigd op 5 maart 2020, 10:19:27.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 05 maart 2020 om 10:13:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 05 maart 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 23:10:

Waarom was de kaart voor Gakpo onterecht dan? Het is gewoon de regel dat daar geel voor staat



Is dat zo ? Ik dacht dat het shirt uit moest voordat je er een gele kaart voor krijgt. Waarom krijgen spelers dan geen gele kaart als ze het shirt over hun hoofd trekken als ze teleurgesteld zijn omdat ze net een grote kans verprutst hebben of omdat ze een kans om zeep helpen? Er is maar een woord voor , willekeur.



Blijkbaar mag dit in de jaarlijks veranderende regeltjes inderdaad ook niet. Maar je hebt wel gelijk met je willekeur.
Want Gakpo toonde niets onoirbaars en er zijn meerdere gevallen waar KNVB scheidsrechters een oogje dicht knepen in zo'n geval.
Deze zeikerige meneer gaf hem wel terwijl hij diverse grove Rotterdamse charges niet eens een affloot.




Ik daag je uit om met één voorbeeld te komen waarbij een speler geen gele kaart kreeg toen hij zijn shirt over het hoofd trok nadat hij gescoord had. Deze regel bestaat sinds 2004 al en daar is weinig aan veranderd. Maar aangezien je je willekeur-stokpaardje weer van stal hebt gehaald, ben ik nu ook wel benieuwd naar die voorbeelden van je.

 

+1/-0

Voor PSV hoeft het niet uit te maken als Feyenoord gewoon de beker wint maar ik heb toch staan juichen. Niet zozeer omdat het Ajax is maar de manier waarop ze aangepakt werden en het feit dat die coach 3x meer eigenwijs is dan v Bommel en Bosz samen is toch uiterst vermakelijk.
Het mooiste vind ik vooral het feit dat dit een uitnodiging is voor alle ploegen die tegen Ajax spelen om dit wedstrijdplan uit de lade te trekken als Ajax op bezoek komt. Soms zullen ze die goal wel maken en dan speel je een klote wedstrijd maar dit is wel DE kans om tegen Ajax punten te pakken. En hoe ongelooflijk kolderiek zou het zijn als zij niet kampioen worden? Met Feyenoord in absolute crisis, PSV ongekende crisis en een AZ die Ajax letterlijk weg had kunnen kopen in de titelrace. Stel ze kochten Stengs of Boadu voor 30 miljoen, dan heb je niet alleen een sterke Nederlands international maar ook nog eens AZ dermate verzwakt dat ze niet meer mee doen.
Maar nee, Ajax kocht liever een Braziliaan die in de zomer komt, en Babel die er niets van kan, en houden die andere 300 miljoen op de bank. Maar gelukkig mochten Alvarez en Marin gisteren weer optrommelen :)

Het begint steeds meer een voetbalmanagerspel te lijken waarbij 1 club op beginner speelt met hoge budgetten, beste spelers, meeste kans tegen de rest van de eredivisie die op proffesional speelt.

Als ik Ajax was knikkerde ik vandaag Ten Hag eruit en stelde ik een trainer aan die inziet dat WIJ ZIJN AJAX je nu niet uit de crisis gaat halen. Ze moeten terug naar defensieve degelijkheid om te zorgen dat een 1-0 ook genoeg is voor de punten. En met uitwedstrijden tegen Heerenveen en Feyenoord is die titel allerminst zeker. Maarja dat gaan ze niet doen dus pak de popcorn, beentjes omhoog en heerlijk genieten van onze mooie Eredivisie :-)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 maart 2020 om 10:43:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 05 maart 2020 om 10:13:

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 05 maart 2020 om 00:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 04 maart 2020 om 23:10:

Waarom was de kaart voor Gakpo onterecht dan? Het is gewoon de regel dat daar geel voor staat



Is dat zo ? Ik dacht dat het shirt uit moest voordat je er een gele kaart voor krijgt. Waarom krijgen spelers dan geen gele kaart als ze het shirt over hun hoofd trekken als ze teleurgesteld zijn omdat ze net een grote kans verprutst hebben of omdat ze een kans om zeep helpen? Er is maar een woord voor , willekeur.



Blijkbaar mag dit in de jaarlijks veranderende regeltjes inderdaad ook niet. Maar je hebt wel gelijk met je willekeur.
Want Gakpo toonde niets onoirbaars en er zijn meerdere gevallen waar KNVB scheidsrechters een oogje dicht knepen in zo'n geval.
Deze zeikerige meneer gaf hem wel terwijl hij diverse grove Rotterdamse charges niet eens een affloot.




Ik daag je uit om met één voorbeeld te komen waarbij een speler geen gele kaart kreeg toen hij zijn shirt over het hoofd trok nadat hij gescoord had. Deze regel bestaat sinds 2004 al en daar is weinig aan veranderd. Maar aangezien je je willekeur-stokpaardje weer van stal hebt gehaald, ben ik nu ook wel benieuwd naar die voorbeelden van je.



Ik meen meer dan eens gezien te hebben dat een speler op de Gakpo manier ongestraft een pas geboren baby of een gestorven vriend aan het publiek liet zien.
De UEFA heeft de regel ingevoerd omdat men blote basten lelijk vond. En hem later uitgebreid met "over het hoofd trekken", wat menig speler niet eens weet.
En willekeur is geen stokpaardje van mij, zoals je kunt lezen in diverse posts van anderen in het VAR topic.

Mag ik jou nu uitdagen om op de rest van de inhoud van mijn vorige post in te gaan?
En je ook te vragen of jij weet waarom we nog steeds niets horen of zien over de communicatie van Gozubuyuk en VAR over het schandalige incident met Tagliafico in de Ajax Arena afgelopen zondag?

Dat lijken me betere bijdragen aan een discussie dan een post inhoudelijk grotendeels te negeren, er iets uit te pikken en dan op man te gaan spelen.

@11 Sir Tinus;
Wil je geen tactische tips aan Ajax geven aub? ;)
En laat Ten Hag maar mooi verder aan modderen.

 

+1/-0

Ik zit toch met een behoorlijk dubbel gevoel. Stel Utrecht wint in de finale van Feyenoord? Dan zitten wij wellicht opgescheept met playoffs door dit verlies van Ajax.. Mijn vertrouwen dat we bijv. nog de derde plek veroveren is namelijk niet bijster groot.

 

+1/-0

Wij gaan normaal gesproken Feyenoord AZ en Ajax niet voorbij, maar normaal gesproken wint Feyenoord vanavond gewoon en winnen ze de beker en dan is er nog niets aan de hand. Dus enjoy the moment :-)

Overigens heeft Ajax dit jaar nog maar eens aangetoond dat het verkopen van je spelers op het goede moment altijd lastig is om in te schatten. Spelers zijn nu in een paar maanden gruwelijk in waarde gedaald. Als ik Real Madrid was zou ik even genoeg hebben gezien van vd Beek, of als ik Blind wilde had ik ook even gepast. Om maar niet te beginnen over Neres, Dolberg, Tadic etc. En Dest is een rechtsbuiten die te kort komt op die positie, omgetoverd tot rechtsback, maar dat kan hij buiten NL ook niet want hij kan niet verdedigen. Binnen NL kom je ermee weg (soms) maar je gaat mij niet wijsmaken dat Bayern 25 miljoen voor hem over heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 05 maart 2020 om 12:17:

Wij gaan normaal gesproken Feyenoord AZ en Ajax niet voorbij, maar normaal gesproken wint Feyenoord vanavond gewoon en winnen ze de beker en dan is er nog niets aan de hand. Dus enjoy the moment :-)

Overigens heeft Ajax dit jaar nog maar eens aangetoond dat het verkopen van je spelers op het goede moment altijd lastig is om in te schatten. Spelers zijn nu in een paar maanden gruwelijk in waarde gedaald. Als ik Real Madrid was zou ik even genoeg hebben gezien van vd Beek, of als ik Blind wilde had ik ook even gepast. Om maar niet te beginnen over Neres, Dolberg, Tadic etc. En Dest is een rechtsbuiten die te kort komt op die positie, omgetoverd tot rechtsback, maar dat kan hij buiten NL ook niet want hij kan niet verdedigen. Binnen NL kom je ermee weg (soms) maar je gaat mij niet wijsmaken dat Bayern 25 miljoen voor hem over heeft.



Absoluut waar, dit blijft lastig voor alle clubs. Kijk bijvoorbeeld naar Zoet: ooit hadden we wel zo'n 9 a 10 miljoen kunnen vangen. Deze zomer gaat die voor hoogstens 2 miljoen de deur uit. Wellicht zelfs wel transfervrij als dank voor bewezen diensten.

Maargoed, Blind zal wel 'gewoon' blijven, terwijl Donny mag gaan shoppen in een categorie lager. Neres ligt er ondertussen al lang uit, ben benieuwd of er uberhaupt interessante clubs voor hem/Ajax gaan langskomen. Kan me niet voorstellen dat er nu clubs zijn die +40 gaan neertellen voor onze Braziliaanse garnaal.

 

+1/-0

Op zich ben ik ook van mening dat PSV gewoon op eigen kracht resultaten moet halen, het was alleen wel lekker geweest als je na vanavond al zou weten dat plek 4 voldoende was voor Europees voetbal. Nu is het een beetje 50-50.
Desalniettemin moest ik evengoed wel glimlachen gisteravond; ik viel er de laatste 10 minuten in, maar wat ik toen zag was echt bedroevend; Ajax creëerde niets en er was echt geen lijn in het spel te ontdekken.
Ik zie niemand van de top 4 op dit moment zomaar even zijn wedstrijden winnen, dus het lijkt er sterk op dat de kampioen dit jaar onder de 80 punten gaat eindigen (Ajax en AZ kunnen op dit moment nog max op 83 eindigen als ze alle potjes nog winnen). Echt een gemiste kans voor PSV dus om dit jaar met de schaal aan de haal te gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 05 maart 2020 om 00:11:

Omdat die regel alleen geldt op moment als er gescoord is. Heeft vrij weinig met willekeur te maken dit. Veel zwart-witter als dit zul je het niet tegenkomen in de regels



Mooi voorbeeld toch :)

Je mag ook geen boodschappen laten zien op je ondershirt. Die regel werd in 2014 toegevoegd door de FIFA. Stiekem vindt de KNVB het niet zo heel erg als deze regel overtreden wordt, maar officieel mag het dus niet. :denk

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 05 maart 2020 om 08:24:

Ik ben denk ik ook naief, want ik had ook de indruk dat hij Klaiber wilde troosten, niet uitlachen.
Overigens is het niet bepaald handig voor PSV dat Ajax niet naar de finale is. Nu moet je bij voorkeur 3e worden in de competitie om zeker te zijn van Europees voetbal. Want erop rekenen dat Feyenoord de beker wint, is mij een iets te grote gok.



Ik had dit idee dus totaal niet, vanwege de persoon Tagliafico. Verschrikkelijke man. Hier https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/919871/tagliafico-over-voorval-met-klaiber-ik-schold-hem-uit-het-was-wel-dom-van-hem-.html geeft hij aan dat hij kwaad was omdat het zeer deed, maar dat hij niets wist van de schorsing. Daar geloof ik dus helemaal niks van, wat dit hele voorval nog erger maakt. Overigens geen media over gehoord, over de uitval van dit misbaksel. Misschien ook niet zo vreemd, want er wordt in Nederland met 2 maten gemeten: Tagliafico en de rest.

 

+1/-0

Ajax was weer helemaal positief maar Heerenveen had a la Utrecht gewoon met 2-0 moeten winnen maar die spitsen kunnen de trekker niet overhalen. Als er iemand ooit het idee had om 1 van die spitsen te kopen... niet doen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 maart 2020 om 17:43:

Ajax was weer helemaal positief maar Heerenveen had a la Utrecht gewoon met 2-0 moeten winnen maar die spitsen kunnen de trekker niet overhalen. Als er iemand ooit het idee had om 1 van die spitsen te kopen... niet doen.



Ja, Ajax had gewoon moeten verliezen. Niet te geloven dat het bij rust al niet twee of drie nul stond.
Vervelend ploegje, dat Heerenveen. Altijd falen tegen Ajax en tegen ons straks zoals meestal fanatiek tot en met.

Vreemd ook weer dat het onsympathieke gedrag van Tadic in het veld tegenover een medespeler positief wordt uitgelegd in de media.
Tadic, Tagliafico. :nee

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 09 maart 2020 om 22:23:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 09 maart 2020 om 17:43:

Ajax was weer helemaal positief maar Heerenveen had a la Utrecht gewoon met 2-0 moeten winnen maar die spitsen kunnen de trekker niet overhalen. Als er iemand ooit het idee had om 1 van die spitsen te kopen... niet doen.



Ja, Ajax had gewoon moeten verliezen. Niet te geloven dat het bij rust al niet twee of drie nul stond.
Vervelend ploegje, dat Heerenveen. Altijd falen tegen Ajax en tegen ons straks zoals meestal fanatiek tot en met.

Vreemd ook weer dat het onsympathieke gedrag van Tadic in het veld tegenover een medespeler positief wordt uitgelegd in de media.
Tadic, Tagliafico. :nee



Ja, de reacties op het gedrag van Tadic vond ik ook opmerkelijk. Ik vraag me af of de reacties in de media ook zouden zijn als het om Berghuis tegen Kokcu was gegaan?
Op zich vind ik dat er niks mis is met het feit dat een oudere, ervaren speler een jonge speler ter verantwoording roept, maar de aggressieve tokkie-manier vind ik toch echt wel verkeerd. Of is dit dan wel een goed voorbeeld voor de jeugd dat ze komend weekend ook met de koppen tegen elkaar op het veld moeten staan?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax