Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 240 pagina's: 1 2 3 4 ... 236 237 238 239 240

open/sluit de onderstaande quote:

vaio schreef op 24 februari 2026 om 10:06:

30 november tegen Groningen was de grote indoor vuurwerkshow in de Arena.

Inmiddels een kleine 3 maanden verder.. misschien heb ik het volledig gemist, maar is er al iets bekend gemaakt over een straf/maatregelen/boete?

Ja, de F-side moest leegblijven tegen Feyenoord.

+1/-0

forza vessem schreef op 24 februari 2026 om 10:27:

Inmiddels een kleine 3 maanden verder.. misschien heb ik het volledig gemist, maar is er al iets bekend gemaakt over een straf/maatregelen/boete?

Ja, de F-side moest leegblijven tegen Feyenoord.

Klopt, dat was een interne maatregel.
Maar je zou verwachten dat de KNVB hier ook nog wel iets van gaat vinden toch?
Ik vind dat het belachelijk lang duurt voor ze ergens mee komen.

+1/-0

Nou, de KNVB heeft kennelijk meegelezen en vandaag bekend gemaakt dat de betrokken vakken één hele wedstrijd leeg moeten blijven, wat tegen Sparta zal gebeuren. Bijzonder lichte straf overigens als je de hoeveelheid en intensiteit van het vuurwerk zag.

+1/-0

EHVDGXT schreef op 25 februari 2026 om 18:27:

Nou, de KNVB heeft kennelijk meegelezen en vandaag bekend gemaakt dat de betrokken vakken één hele wedstrijd leeg moeten blijven, wat tegen Sparta zal gebeuren. Bijzonder lichte straf overigens als je de hoeveelheid en intensiteit van het vuurwerk zag.

En in de wetenschap dat het niet de eerste keer is geweest dat ze het doen.

+2/-0

Ben geen voorstander van het collectief straffen maar in dit geval zou helemaal geen publiek een betere straf zijn. Niet dat je dan veel mist overigens maar dan heb je nog kans dat de "normale" aanhang zich distantieert van de boefjes.

+1/-0

Bizar lage straf.
Het is niet alleen dat de wedstrijd stilgelegd moest worden en vervolgens moest worden gestaakt.
Het feit dat zoveel supports in gevaar gebracht zijn, het risico op brand door de vuurpijlen, ademhalingsproblematiek door rookontwikkeling etc. lijkt totaal niet meegenomen te zijn.
Ik vind het echt ronduit belachelijk..

+1/-0

Als je het iets anders bekijkt, dan heeft de F-side vanwege de vuurwerkactie de wedstrijden tegen Groningen, Feyenoord en Sparta gemist. Dat zijn 3 van de 17 thuiswedstrijden, wat in mijn ogen toch een substantieel deel van het seizoen is.

+1/-0

BasArnhem schreef op 26 februari 2026 om 12:13:

Als je het iets anders bekijkt, dan heeft de F-side vanwege de vuurwerkactie de wedstrijden tegen Groningen, Feyenoord en Sparta gemist. Dat zijn 3 van de 17 thuiswedstrijden, wat in mijn ogen toch een substantieel deel van het seizoen is.

En ze hebben de wedstrijden tegen Groningen en Feyenoord gewonnen. Het lijkt eerder een last voor de ploeg al de F-side er wel is / het stadion vol zit.

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 240 pagina's: 1 2 3 4 ... 236 237 238 239 240

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax