Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 179 180 181 182 183

Nou beperkte winst, de verkopen van Botman, vd Beek en Dest van samen bijna 100 miljoen zit er nog niet bij.

 

+1/-0

Die van De Ligt en Dolberg wel (samen bijna 110 miljoen). Die verkopen die je nu noemt (en Ziyech om tot die ruim 100 miljoen te komen) tellen allemaal voor dit boekjaar en daarvan geeft Ajax al aan te verwachten een verlies te maken. Net zoals die van Frenkie de Jong al in het boekjaar van 2018/2019 is opgenomen omdat ze anders die begroting van dat seizoen niet sluitend konden krijgen.

Het is puur gokken wat ze aan het doen zijn. Als ze een keer een seizoen krijgen waarbij ze geen topverkoop doen en/of de groepsfase van de Champions League halen maken ze een enorm verlies. Vroeg of laat gaat dat een keer mis.

 

+1/-0

Het vervelendste aan dit Ajax vind ik dat het daar nu al een paar jaar rustig is. Geen stammenstrijd over de geest van Cruijff en Sar en Overmars lijken intussen voor iedereen aanvaardbaar. Van der Sar komt stukken beter over als in het begin en Overmars blijkt gewoon de beste tweedehands autoverkoper van het land.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Klompje schreef op 30 september 2020 om 15:25:

Het vervelendste aan dit Ajax vind ik dat het daar nu al een paar jaar rustig is. Geen stammenstrijd over de geest van Cruijff en Sar en Overmars lijken intussen voor iedereen aanvaardbaar. Van der Sar komt stukken beter over als in het begin en Overmars blijkt gewoon de beste tweedehands autoverkoper van het land.


Stilte voor de storm . Ze hebben zoveel spelers gehaald dat ze niet meer weten wie op de bank plaats moet nemen en dat kan niet goed gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 30 september 2020 om 14:46:

Die van De Ligt en Dolberg wel (samen bijna 110 miljoen). Die verkopen die je nu noemt (en Ziyech om tot die ruim 100 miljoen te komen) tellen allemaal voor dit boekjaar en daarvan geeft Ajax al aan te verwachten een verlies te maken. Net zoals die van Frenkie de Jong al in het boekjaar van 2018/2019 is opgenomen omdat ze anders die begroting van dat seizoen niet sluitend konden krijgen.

Het is puur gokken wat ze aan het doen zijn. Als ze een keer een seizoen krijgen waarbij ze geen topverkoop doen en/of de groepsfase van de Champions League halen maken ze een enorm verlies. Vroeg of laat gaat dat een keer mis.



Zolang zij voor Botman, Dest, Marin etc samen 40 miljoen krijgen terwijl het spelers zijn die normaal niet in de basis staan kunnen ze met geld smijten zoveel ze willen. Vergeet voor het gemak ook niet wat ze wel aan waarde op het veld hebben staan met Onane, Tagliafico, Schuurs, Alvarez, Gravenberch, Kudus, Anthony, Promes, Tadix en Nerez wat samen ook gewoon 200 miljoen is.

Zet dat eens tegenover Feyenoord die met Berghuis Kokcu en Senesi voor pakweg 40 miljoen hebben en daarachter helemaal niets. AZ doet het denk ik nog iets beter en wij weer iets beter. Maar dat heeft enkel met onze aanval te maken.

 

+1/-0

Brenet was alternatief voor Klaiber, can you imagine?

 

+2/-0

Ben ik Calimero als ik de 9 minuten extra tijd in een tweede helft waarin nauwelijks iets gebeurt wat veel vind? Gelukkig doen ze in de verlenging ook weinig :D

Waarom haalt Ten Hag zijn topscorer zo snel naar de kant bij een achterstand?

 

+1/-0

Ook nog een grensrechter die even het veld in komt gerend om een bal weg te trappen, wtf. Dit lag er wel heel dik bovenop.

 

+1/-0

8 minuten blessuretijd!? En dan na 8 minuten nog proberen er 1 of 2 minuten extra bij te krijgen?

Opvallend.

 

+1/-0

Ha ha FC GRONINGEN - Ajax 1-0 !!!

 

+1/-0

Ajax heeft een héle dikke jas uitgedaan dit jaar. Inspiratieloos elftal. Het zegt genoeg dat Labyad erin staat. En dan hebben ze nog geluk dat Onana en Tagliatico gebleven zijn. Zonder die twee blijft er weinig over.

 

+1/-0

Ik wacht nog even met blij zijn, totdat we vanmiddag zelf hebben gewonnen. Kan nog best lastig worden met Manschot en de VAR.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 04 oktober 2020 om 14:38:

Ik wacht nog even met blij zijn, totdat we vanmiddag zelf hebben gewonnen. Kan nog best lastig worden met Manschot en de VAR.



Nee joh, gewoon nu de flessen open trekken, dan heb je in ieder geval nog een paar uur genot dit weekend, in het geval het thuis tegen Fortuna mis gaat :pul

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Albert Trestena schreef op 04 oktober 2020 om 14:55:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 04 oktober 2020 om 14:38:

Ik wacht nog even met blij zijn, totdat we vanmiddag zelf hebben gewonnen. Kan nog best lastig worden met Manschot en de VAR.



Nee joh, gewoon nu de flessen open trekken, dan heb je in ieder geval nog een paar uur genot dit weekend, in het geval het thuis tegen Fortuna mis gaat :pul



Maar dan is de kater weer zo heftig.
Naja, vooruit dan maar... Joepie!! :pul

 

+1/-0

Overal in Europa gaan clubs op hun bek, zelfs Bayern en City kregen op hun kloten. Dus daar zal ik me als Ajax niet zo druk om maken. Ze blijven de torenhoge favoriet in NL en zullen Europees toch echt weer iets speciaals moeten brengen om aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Waar ik me wel zorgen om zou maken;

- Ze hebben geen fatsoenlijke nummer 9. Al de opties die ze hebben zijn halve opties.

- Onnavolgbare trainer die Labyad gewoon als spits gebruikt, Alvarez blijft gebruiken op een plek dat ze meer voetbal nodig hebben en als klapstuk ook nog Promes gebruiken op 10. Een Van Bommeliaanse Bergwijnfout van Ten Hag.

- Waar je voorheen 8 spelers wel in kon vullen is het verschil onderling niet meer zo groot. De echte kwalitatieve topspelers zijn eigenlijk nog maar 3 man; Onane (:\() Kudus en Anthony.

- Stilstaan is achteruitgang. De echte topspelers gaan stuk voor stuk weg en dan moet de supporting cast van 1 a 2 jaar geleden de supersterren spelen. Tagliafica Mazraoui Blind Promes... ze zijn allemaal wel een stuk minder zonder Frenkie, De Ligt en Vd Beek. Tel daarbij op dat deze Tadic en Neres in geen 100 jaar lijken op de spelers van het CL avontuur.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 04 oktober 2020 om 15:13:

Overal in Europa gaan clubs op hun bek, zelfs Bayern en City kregen op hun kloten. Dus daar zal ik me als Ajax niet zo druk om maken. Ze blijven de torenhoge favoriet in NL en zullen Europees toch echt weer iets speciaals moeten brengen om aan de verwachtingen te kunnen voldoen. Waar ik me wel zorgen om zou maken;

- Ze hebben geen fatsoenlijke nummer 9. Al de opties die ze hebben zijn halve opties.

- Onnavolgbare trainer die Labyad gewoon als spits gebruikt, Alvarez blijft gebruiken op een plek dat ze meer voetbal nodig hebben en als klapstuk ook nog Promes gebruiken op 10. Een Van Bommeliaanse Bergwijnfout van Ten Hag.

- Waar je voorheen 8 spelers wel in kon vullen is het verschil onderling niet meer zo groot. De echte kwalitatieve topspelers zijn eigenlijk nog maar 3 man; Onane (:\() Kudus en Anthony.

- Stilstaan is achteruitgang. De echte topspelers gaan stuk voor stuk weg en dan moet de supporting cast van 1 a 2 jaar geleden de supersterren spelen. Tagliafica Mazraoui Blind Promes... ze zijn allemaal wel een stuk minder zonder Frenkie, De Ligt en Vd Beek. Tel daarbij op dat deze Tadic en Neres in geen 100 jaar lijken op de spelers van het CL avontuur.




Ze bakken er vooralsnog weinig van in 020. Dat brengt mij goede moed voor dit seizoen. Als onze trein eenmaal op stoom is, zijn we niet meer te stoppen!!

 

+1/-0

Overmars spreekt al van een tussenjaar. Er liggen echt wel kansen voor ons dit seizoen. Ajax is zwaar getroffen door de Corona crisis, zeker als de stadions nog lang leeg blijven.
PSV durft nog wel te investeren en dat is ook het beste dat je kan doen (indien de financiën het toelaten), in economisch zware tijden investeren en bezuinigen/reserves opbouwen als de zon weer schijnt.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 10 oktober 2020 om 10:30:

Overmars spreekt al van een tussenjaar. Er liggen echt wel kansen voor ons dit seizoen. Ajax is zwaar getroffen door de Corona crisis, zeker als de stadions nog lang leeg blijven.
PSV durft nog wel te investeren en dat is ook het beste dat je kan doen (indien de financiën het toelaten), in economisch zware tijden investeren en bezuinigen/reserves opbouwen als de zon weer schijnt.



Het interview heb ik ook gelezen in VI . Valt mij op dat hij zegt dat de sponsors Ajax er nu doorheen trekken !!! Ze hebben toch veel geld ?
Vervolgens zegt hij dat ze Dest moesten verkopen financieel gezien en dat ze erop gerekend hadden dat er spelers weg zouden gaan. Ten Hag wilde Dest behouden. De transfers zijn hun belangrijkste inkomsten. Zo zie je maar weer , het is niet alles goud wat blinkt. Vreemd dat ik Driessen daar niet over hoor.

Dit bericht is gewijzigd op 10 oktober 2020, 11:30:45.

 

+1/-0

Ajax heeft een gigantisch dure huishouding en speelt voor zover ik weet nog steeds in de Eredivisie, dus ook die komen in de problemen zonder positieve transferbalans. Het enige verschil is dat Ajax 200 miljoen eigen vermogen heeft en dus een paar jaar aan klappen op kan vangen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

antonh schreef op 10 oktober 2020 om 10:30:

Overmars spreekt al van een tussenjaar. Er liggen echt wel kansen voor ons dit seizoen. Ajax is zwaar getroffen door de Corona crisis, zeker als de stadions nog lang leeg blijven.
PSV durft nog wel te investeren en dat is ook het beste dat je kan doen (indien de financiën het toelaten), in economisch zware tijden investeren en bezuinigen/reserves opbouwen als de zon weer schijnt.




PSV heeft ook geen rare dingen of grote investeringen gedaan. Sam Lammers verkocht.
Salarissen vrij gemaakt door verhuur Bruma, Doan, Sadilek en Rigo. Zoet, Schwaab en Afellay weg.

En daarvoor transfervrij Götze en Zahavi gehaald. Fein, van Ginkel en Mvogo een jaar gehuurd.

Enige grote aankopen dit seizoen zijn Max en Sangarè. Dat zijn 2 potentiële verkooptoppers voor de toekomst.
Dus uitstekende investeringen.

Ajax heeft flink geïnvesteerd in Kudus en Anthony. Dat zijn dure aankopen voor de toekomst. Zijn in principe nog jeugdspelers. Dus wisselvallig, en eerst maar zien wat het gaat worden. Zelfde verhaal als Ihattaren.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 183 pagina's: 1 2 3 4 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... 179 180 181 182 183

PSV Forum » Nederlandse competities » Ajax