Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 05 september 2020 om 16:48:

Gudelj is niet wat we nodig hebben,een type Guardado ook niet.
Goals hebben we nodig en kopkracht.
De spitsen en aanvallers zijn te jong en dus wisselvallig.
Dus een fysieke ervaren box to box speler met lengte los je meteen een hoop mee op.
Een spits erbij en Romero met verlies verkopen
Want dat gaat hem niet worden.
En nog een rcv die Baumgartl uit de basis houdt.



Je speelt met twee spitsen en twee vleugelspelers, die twee jongens voor de verdediging hoeven absoluut geen 10 goals elk te maken. Als onze twee controlerende middenvelders ieder 5 goals maken lijkt me dat meer dan voldoende. Ik verwacht zo'n 50 goals van de voorste vier (20-25 Malen, 10-12 Lammers, 10-12 Gakpo, 8-10 Mo) en een handjevol goals van invallers als Mauro, Bruma, Madueke en Romero (laten we zeggen dat die samen zo de 8 a 10 aantikken, als invaller dan).En dan is onze hele verdediging ook nog goed voor zo'n 10 goals (zeker Dumfries en Max).

Bovendien heb je met Rosario en Gudelj twee jongens die bijna de 1.90 aantikken, dus qua lengte zit dat wel goed. Het zijn natuurlijk beide geen Luuk de Jong's, maar dat lijkt me ook niet nodig als middenvelder. Puur omdat we deze keer geen kopsterke aanvallers hebben, betekent niet per se dat dit gecompenseerd moet worden door onze controlerende middenvelders.

Wellicht ben ik ook wel iets te positief over het scorende vermogen van de huidige ploeg, maargoed we zullen zien.

 

+3/-0

Wat Scorendemiddenvelderaub wil is natuurlijk een utopie. Een box-to-box middenvelder met scorend vermogen, die ook nog eens de lengte heeft om in de lucht voor gevaar te zorgen, een directe versterking is, een leider is, met ervaring en ook nog haalbaar is. Hij hoeft nog net niet te kunnen keepen, de opstelling te maken en te scouten.

Ik kan er niet 1 bedenken. Mocht zo'n speler wel bestaan is hij natuurlijk onhaalbaar, want zo'n speler wil iedereen.
De lat mag, kan en moet wat lager. 1 speler hoeft niet de kwaliteiten van 11 spelers te hebben.
Een type Gudelj kunnen we goed gebruiken, maar dan niet Gudelj zelf.

 

+3/-0

Ja type box to box hebben we nodig met lengte..we missen kopkracht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 05 september 2020 om 19:49:

Ja type box to box hebben we nodig met lengte..we missen kopkracht.



Dumfries kan prima koppen en is ook bijna altijd op het juiste moment voorin te vinden om die ballen te koppen.
Lammers kan ook echt wel koppen. Hij moet gewoon even een paar keer wat meer geluk hebben en daarmee wat meer vertrouwen kweken.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 05 september 2020 om 16:48:

Gudelj is niet wat we nodig hebben,een type Guardado ook niet.
Goals hebben we nodig en kopkracht.
De spitsen en aanvallers zijn te jong en dus wisselvallig.
Dus een fysieke ervaren box to box speler met lengte los je meteen een hoop mee op.
Een spits erbij en Romero met verlies verkopen
Want dat gaat hem niet worden.
En nog een rcv die Baumgartl uit de basis houdt.



Ik heb all eerder aangegeven dat mijn inziens een box to box speler niet echt nodig is en als dat al wel zo is dan voldoet Thomas prima aan dat profiel!
En nog een rcv?? wat denk je van Teeze? of is die ook weer te jong en niet goed genoeg?

 

+1/-0

Het gaat niet om de eventuele nieuwe middenvelder alleen, het gaat erom hoe die matcht met de andere die ernaast staat. Als je iemand hebt die defensief heel sterk is, moet Thomas als box to box prima voldoen. Maar dan nog is het risicovol omdat je met veel mensen voor de bal staat.

En inderdaad zoals hierboven ook al gezegd Scorendemiddenvelderaub wil een speler die alles kan maar dat smaakje is er niet. Dus wellicht moeten we beginnen te geloven dat plan b ook een plan is. Doelpunten vind ik zelf niet zo belangrijk voor die positie, en goede fysiek en kopkracht is echt wel handig maar het meest belangrijke is ervaring en leiderschap. Wellicht dat 1 ervaren speler de andere middenvelder die ernaast staat vanzelf beter laat spelen.

 

+1/-0

Davy Propper weer niet in de basis. Zouden we die niet kunnen huren/kopen? Het lijkt of hij daar niet in het plaatje voor gaat komen.

Edit. Ik wist niet dat ie geblesseerd was.

Dit bericht is gewijzigd op 14 september 2020, 22:06:07.

 

+1/-0

Even opportunistisch doen: zag net op Belgie dat bij Beerschot de Oostenrijkse middenvelder Holzhauser het goed doet.

https://www.voetbal24.be/news/64203/beerschot-moet-vrezen-belgische-topclub-denkt-aan-smaakmaker-holzhauserlink

Nu zoeken wij nog een ervaren middenvelder die kan scoren. En dat hij Duits spreekt is natuurlijk een pre. ;)

Maar zal wel net niet goed genoeg zijn, een beetje een type Schwaab voor de breedte.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 14 september 2020 om 23:47:

Even opportunistisch doen: zag net op Belgie dat bij Beerschot de Oostenrijkse middenvelder Holzhauser het goed doet.

https://www.voetbal24.be/news/64203/beerschot-moet-vrezen-belgische-topclub-denkt-aan-smaakmaker-holzhauserlink

Nu zoeken wij nog een ervaren middenvelder die kan scoren. En dat hij Duits spreekt is natuurlijk een pre. ;)

Maar zal wel net niet goed genoeg zijn, een beetje een type Schwaab voor de breedte.



Ik denk ook dat dit net iets te opportunistisch is ;)
Hij maakt er nu 5 op 5 wedstrijden, maar in de 5 seizoenen ervoor op het hoogste niveau maakt hij er gemiddeld 5 per seizoen zo te zien. Dan lijkt het er eerder op dat hij er toevallig nu een paar maakt en betwijfel ik of hij dit de rest van het seizoen vol gaat houden.

 

+1/-0

Hij scoort niet alleen maar speelt ook goed. Niet dat hij daarom het niveau van PSV aankan, daar heb ik geen kijk op.

 

+1/-0

Hij is denk ik ook eerder een vervanger van Hendrix ipv een nieuwe topspeler. Maar duur zal hij niet zijn gezien zijn contractsduur.

 

+1/-0

Yannick gerhardt,mark my words.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 15 september 2020 om 14:44:

Yannick gerhardt,mark my words.



Ik zie te weinig van Wolfsburg om er echt een goeie mening over te hebben, maar dit is toch geen scorende middenvelder? Zou hij dan de vervanger zijn voor Hendrix als die alsnog vertrekt?

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Skipper schreef op 16 september 2020 om 09:06:

open/sluit de onderstaande quote:

Scorendemiddenvelderaub schreef op 15 september 2020 om 14:44:

Yannick gerhardt,mark my words.



Ik zie te weinig van Wolfsburg om er echt een goeie mening over te hebben, maar dit is toch geen scorende middenvelder? Zou hij dan de vervanger zijn voor Hendrix als die alsnog vertrekt?



Volgens iemand(?) zou Rik Elfrink gezegd hebben dat Gerhardt in beeld is bij een vertrek van Hendrix.

 

+1/-0

Hier op het forum werd het ook gemeld zonder bron. En op het PSV forum ook.

https://forum.psv.nl/index.php?threads/algemene-transfergeruchten.300/page-256link

Voor de rest is er echt werkelijk helemaal niets te vinden van interesse van PSV, dus of het is een hele goede bron die dicht bij het vuur zit, of het is onzin bericht.

Yannick Gerhardt is een linksbenige middenvelder van Wolfsburg met 1 jaar contract. Marktwaarde wordt geschat op een kleine 7 miljoen. Geen scorende speler maar wel weer bijna 150 wedstrijden ervaring in de Bundesliga.

Categorie Baumgartl/Schwaab/Max lijkt me.

https://www.transfermarkt.nl/yannick-gerhardt/profil/spieler/119277

 

+1/-0

Ik hoop juist op een middenvelder die ook beslissend kan zijn zoals van Ginkel. Want Rosario moet niet DE grote man op het middenveld zijn, hij zou juist die ondersteuning moeten zijn voor een andere dominante en energieke middenvelder. De loper en passer van de 2, de andere moet echt de lijnen uitzetten en dwingend zijn in de aanval. Ook alleen maar goed voor Rosario, want ik denk dat hij in die rol echt heel ver kan komen.

Maar goed, zie maar eens zo’n middenvelder te vinden. Blijkbaar hebben ze hem ook al gevonden, ben echt zo verschrikkelijk benieuwd. Zal mij echt een worst wezen waar hij vandaan komt, als ie maar een aanwinst is voor PSV en ons succes brengt zoals van Ginkel, Guardado, Wijnaldum, Pröpper, etc.

 

+1/-0

Thomas en Rosario beide heel goed en belangrijk als motor voor de ploeg. Je merkt wel dat in de 2e helft nu al 2x de ruimtes groter worden en dat je dus wel echt nog iemand erbij nodig hebt om al die wedstrijden te kunnen verteren. Met Guti en Hendrix aan boord zou ik zeggen dat we goed zitten voor nu, en als we iemand halen dat die beter moet zijn dan Thomas. Ik denk dat het niet mee gaat vallen.

 

+1/-0

Vandaag ontzettend duidelijk geworden dat Thomas niet voldoet aan datgene wat we daar moeten hebben, als we echt een topploeg willen worden. Hij werkt keihard, maar mist het voetballend vermogen. Balletjes te kort, ziet de ruimtes niet snel genoeg, handelt soms te traag. Daarbij moet ik zeggen dat ook Rosario vandaag wat minder was, maar die mist geen handelingssnelheid.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Revolinho schreef op 19 september 2020 om 22:57:

Vandaag ontzettend duidelijk geworden dat Thomas niet voldoet aan datgene wat we daar moeten hebben, als we echt een topploeg willen worden. Hij werkt keihard, maar mist het voetballend vermogen. Balletjes te kort, ziet de ruimtes niet snel genoeg, handelt soms te traag. Daarbij moet ik zeggen dat ook Rosario vandaag wat minder was, maar die mist geen handelingssnelheid.



Ik heb geen idee welke wedstrijd jij gezien hebt maar Rosario was een van de beste vandaag en Thomas was precies wat Rosario en het team nodig had. Thomas is juist aan de bal heel goed en dat ie vandaag hier en daar wat slordiger was klopt maar ik vond hem juist aantonen dat hij het wel bij zich heeft.

 

+3/-0

Thomas als het probleem aanwijzen lijkt me inderdaad wat apart. Die loopt overal waar nodig.

Ik vond het grote probleem liggen in hoe de meer aanvallende spelers bewegen en positie kiezen op het moment als 1 van de backs of 1 van de CMs aan de bal is. En in de afstemming in wat dan volgt.

Malen had b.v. een paar snelle kaatsen in gedachten die niemand anders voorzag. Gakpo stond/liep wel heel vaak erg naar binnen, de drukte in. Ihattaren houdt soms de bal bij zich als juist even snel moet combineren.

Kwa drukzetten was het overigens prima in de eerste helft.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder