Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Transferperiode januari 2020

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Ik zou het probleem niet verschuiven naar de centrale verdediging. Daar is het in mijn opinie met Baumgartl-Viergever en Schwaab als noodplan voldoende. Met een nieuwe linksback kun je Viergever nog altijd als back-up oplossing gebruiken en ben je ook alweer een stap verder richting 2020-2021 waar je Obispo normaliter terug krijgt voor de positie centraal achterin. Dan kan die nieuwe linksback een half jaar rustig aan wennen en vanaf de voorbereiding er staan.

Belangrijkste is dat je niet iemand haalt die niet meteen inzetbaar is en dus niet 100% wedstrijdfit. Enkel van Ginkel zou een goed idee zijn maar dat is meer met het oog op 2020/2021.

 

+1/-1

Met Malen die niet meer speelt zijn er nu dus 3 aankopen/huur nodig.

Linksback is duidelijk en is men mee bezig. Maar ook een ervaren middenvelder is nog steeds nodig, en nu ook een extra aanvaller, bij voorkeur een spits. Alleen Lammers, die het ook nog moet laten zien, is te weinig voor de spits, die Griek is geen aanwinst gebleken. Wat vooral nodig is, is iemand met scorend vermogen. daar ontbreekt het bij PSV vooral aan. Iets waar De Jong met Bruma en Doan amper naar gekeken heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 05 januari 2020 om 15:01:

Met Malen die niet meer speelt zijn er nu dus 3 aankopen/huur nodig.

Linksback is duidelijk en is men mee bezig. Maar ook een ervaren middenvelder is nog steeds nodig, en nu ook een extra aanvaller, bij voorkeur een spits. Alleen Lammers, die het ook nog moet laten zien, is te weinig voor de spits, die Griek is geen aanwinst gebleken. Wat vooral nodig is, is iemand met scorend vermogen. daar ontbreekt het bij PSV vooral aan. Iets waar De Jong met Bruma en Doan amper naar gekeken heeft.



Centraal mag er ook wel iets bij want Schwaab kan echt niet meer op dit niveau. Dus 4/5 spelers moeten erbij komen om ingespeeld te raken voor volgend seizoen. Of we nu derde of vierde worden maakt niks uit.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Souza Faria 11 schreef op 05 januari 2020 om 15:25:

Of we nu derde of vierde worden maakt niks uit.



Vergis ik me of maakt dat wel heel wat uit? :huh

Als ik Gerbrands beluister komt er hooguit een versterking als die echt wat toevoegt. En zeker geen 4 of 5 nieuwe spelers.

 

+1/-1

Er komt sowieso een optie voor links in de verdediging. Sluit niet eens uit dat ze van Drongelen opnieuw proberen als Rodriguez geen doorgang vindt, en Viergever doorschuiven. Je kunt het aan niemand verkopen dat je wel een linksback weg stuurt, maar er geen nieuwe optie bij haalt terwijl je al geen goede linksback had.

Aanvallend missen we de belangrijkste speler maar hebben we wel genoeg opties over om die laatste 17 a 18 wedstrijden te overbruggen. Als Mitroglu en Lammers samen geen 90 minuten kunnen spelen vanaf de competitiestart dan zou je ook daar nog iets wensen, maar alles wat je nu haalt is dan nog niet klaar om te spelen dus dan mis je de eerste wedstrijden weer. Bergwijn in de spits bij uitwedstrijden is nog niet zo gek bij afwezigheid van Malen. Lammers zou beter zijn...

 

+1/-0

Mag hopen dat ze niets halen. In de winterperiode allemaal weggegooid geld, helemaal omdat je over een half jaar weer een andere trainer met andere ideeen krijgt...

 

+2/-0

Half eens, daarom moet je zorgen dat als je iemand haalt het buiten elke discussie een meerwaarde is. Niets doen is geen optie.

 

+1/-0

Een linksback is niet afhankelijk van eventuele ideeën die een toekomstige trainer heeft. Bovendien moet je een trainer niet te belangrijk maken. Die moet zich niet te veel bemoeien met aankopen en het maximale halen uit zijn selectie.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 januari 2020 om 13:33:

Half eens, daarom moet je zorgen dat als je iemand haalt het buiten elke discussie een meerwaarde is. Niets doen is geen optie.



Op linksback is het inderdaad nodig, gezien we over geen enkele 'pure' linksback beschikken: Sadilek hoeven we 't niet eens over te hebben, terwijl Boscagli zo tussen linksback en CV inschippert (wat mij betreft komt die voor beide posities zwaar te kort, zou 'm nog eerder als puur defensieve Nr. 6 posteren).

Aanvallend kan ik me absoluut niet voorstellen dat er nog iets wordt gehaald, tenzij er nog een ernstige blessure of uitgaande transfer plaatsvindt. Momenteel beschikken we over Bergwijn, Doan, Gakpo, Bruma en evt. Pereiro/Mo voor de vleugels en Mitro en Lammers voor de spits. Jongens als Bergwijn en Gakpo in de spits posteren is niet ideaal, maar lijkt me beter dan een huurling op dit moment (zeker gezien 'huurbare' spelers in de winter meestal een flink krasje hebben). Spits is natuurlijk een apart verhaal aangezien Mitro niet voldoet (voor 90 minuten) en Lammers nog niet fris is. Investeren in een nieuwe spits lijkt me al helemaal niet handig. Ten eerste hebben we geen dubbel programma meer en moet het haalbaar zijn om met 6 pure aanvallers en een paar reserve-opties (Mo en Pereiro, evt. Madueke) het seizoen af te maken. Wat we ook niet moeten vergeten is dat PSV met Piroe en Romero nog twee spitsen heeft uitgeleend, terwijl Mauro voor volgend jaar ook nog een optie voor de vleugels is. Nou doen Piroe en Romero het natuurlijk niet geweldig, maar gezien hun leeftijd kan ik me voorstellen dat PSV ze nog niet heeft afgeschreven. En dan heb ik 't nog niet eens over Malen gehad.

Investeren in een ervaren middenvelder zie ik wel zitten, maar dan puur en alleen als 't ook een jongen is die PSV in de zomer zou willen aantrekken, geen noodverband dus. Bovendien moet er dan stevig worden doorgeselecteerd in onze centrale middenvelders: Sadilek, Hendrix, Rosario, Guti, Thomas en Ibi is eigenlijk al teveel voor twee posities. Mochten zie iemand halen dan zie ik Sadilek graag op huurbasis vetrekken en evt. een verkoop van Rosario/Guti. Bovendien komt Rigo volgend jaar nog terug, na hopelijk meer speelminuten in de tweede seizoenshelft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2020 om 17:34:

Een linksback is niet afhankelijk van eventuele ideeën die een toekomstige trainer heeft. Bovendien moet je een trainer niet te belangrijk maken. Die moet zich niet te veel bemoeien met aankopen en het maximale halen uit zijn selectie.



Volgens mij is het wel degelijk van belang. Wil de trainer met een aanvallende back spelen, met een verdedigende back of wil hij met een 5-3-2 gaan spelen? Ik zie ons alweer iemand halen die 10 miljoen kost en die volgend seizoen de bank weer kan warm houden.

Daarnaast zal een linksback echt niet het verschil gaan maken of we tweede of derde worden. Zeker niet als het iemand is die het afgelopen halfjaar amper heeft gespeeld.

Maar zou wel in het huidige beleid passen. Iemand halen die geen directe meerwaarde is....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 06 januari 2020 om 21:37:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 06 januari 2020 om 17:34:

Een linksback is niet afhankelijk van eventuele ideeën die een toekomstige trainer heeft. Bovendien moet je een trainer niet te belangrijk maken. Die moet zich niet te veel bemoeien met aankopen en het maximale halen uit zijn selectie.



Volgens mij is het wel degelijk van belang. Wil de trainer met een aanvallende back spelen, met een verdedigende back of wil hij met een 5-3-2 gaan spelen? Ik zie ons alweer iemand halen die 10 miljoen kost en die volgend seizoen de bank weer kan warm houden.

Daarnaast zal een linksback echt niet het verschil gaan maken of we tweede of derde worden. Zeker niet als het iemand is die het afgelopen halfjaar amper heeft gespeeld.

Maar zou wel in het huidige beleid passen. Iemand halen die geen directe meerwaarde is....



Een trainer die een verdedigend ingestelde wingback wil hebben, moet je sowieso niet aanstellen. Backs zijn in het hedendaagse voetbal halve vleugelspitsen.

 

+1/-0

In ieder geval Mitroglu terugsturen naar zijn club. Die heeft hier in de eerste week leuk meegedaan en sindsdien nog niet 10% fit geweest.
Laat het ook een les zijn dat we geen spelers meer halen die geen wedstrijdritme hebben, want die krijgen ze bij ons ook niet als ze niet fit zijn.

Met Malen en Bergwijn in de lappenmand en Lammers met veel vraagtekens wordt het toch nog spannend of ze niet nog iets doen qua spitsen.

Buiten de aankopen lijkt het me ook van groot belang om ook niets te verkopen wat niet veel toekomstperspectief heeft.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 06 januari 2020 om 13:23:

Mag hopen dat ze niets halen. In de winterperiode allemaal weggegooid geld, helemaal omdat je over een half jaar weer een andere trainer met andere ideeen krijgt...



Dan moet je ook niet raar opkijken als we 3e, 4e of 5e worden. Krijgt de leiding helemaal de wind van voren (terecht). Je moet nu in ieder geval nog proberen om 2e te worden. Weer goede resultaten halen ipv een neerwaartse spiraal.

Er moeten nu minstens 2 versterkingen bij (linksback en spits). Liefst meer.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 07 januari 2020 om 14:51:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 06 januari 2020 om 13:23:

Mag hopen dat ze niets halen. In de winterperiode allemaal weggegooid geld, helemaal omdat je over een half jaar weer een andere trainer met andere ideeen krijgt...



Dan moet je ook niet raar opkijken als we 3e, 4e of 5e worden. Krijgt de leiding helemaal de wind van voren (terecht). Je moet nu in ieder geval nog proberen om 2e te worden. Weer goede resultaten halen ipv een neerwaartse spiraal.

Er moeten nu minstens 2 versterkingen bij (linksback en spits). Liefst meer.




Toe maar, 2 of zelfs meer. En waar denk je al dat geld vandaan te halen ? En wat doen we met al die spelers als de rest weer fit is ?

In de winter vis je in een vijver die niets fatsoenlijks oplevert. Spelers die meestal al maanden niet hebben gespeeld (zoals een Rodriguez) of jonge talentjes die minuten moeten maken van hun club op een fatsoenlijk niveau. Aan beide categorieen hebben we op dit moment helemaal niks. Spelers die wel een versterking zijn mogen van hun club niet weg of zijn niet te betalen.

Maar ik snap de roep om versterkingen wel, is altijd als het niet draait. De paniek heeft toegeslagen onder de supporters en dan is de eerste reactie kopen kopen kopen
Ik zie meer in het elftal beter te laten draaien door een logische opstelling neer te zetten en een fatsoenlijk systeem en tactiek te hanteren. Werk aan de winkel voor Faber en de rest van de technische staf dus...

 

+1/-0

Door een betere linksback zal het middenveld beter renderen, daardoor zal de verdediging niet op zichzelf staan en stabieler worden en krijgt de keeper minder schoten tegen. Doordat de tegenstanders dan minder doelpunten maken zal de ruimte achter de verdedigers van de tegenstander niet kleiner worden en zal het voor de aanvallers ook makkelijker worden.

En als er geen nieuwe linksback komt en Viergever speelt daar dan is dat acceptabel, maar ik geloof niet dat de linksback die wij nu zouden willen hebben in de zomer wel beschikbaar is en nu niet. In sommige landen is de competitie toch ook van januari tot januari.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 08 januari 2020 om 15:26:

Door een betere linksback zal het middenveld beter renderen, daardoor zal de verdediging niet op zichzelf staan en stabieler worden en krijgt de keeper minder schoten tegen. Doordat de tegenstanders dan minder doelpunten maken zal de ruimte achter de verdedigers van de tegenstander niet kleiner worden en zal het voor de aanvallers ook makkelijker worden.

En als er geen nieuwe linksback komt en Viergever speelt daar dan is dat acceptabel, maar ik geloof niet dat de linksback die wij nu zouden willen hebben in de zomer wel beschikbaar is en nu niet. In sommige landen is de competitie toch ook van januari tot januari.




Je zegt het al, een BETERE linksback. Iemand die een al een half jaar amper gespeeld heeft lijkt me niet zo'n zekerheidje....

 

+1/-0

Ik denk dat die linksback van Heracles al een verbetering zou zijn.

Maar de woorden van De Jong (tussen de regels door) vertellen het al. Of Rodriguez komt of Viergever schuift door en er komt niemand in de winter. Met een beetje geluk slijten we Zoet en Pereiro zodat we wat meer financiele daadkracht hebben en spelers kunnen komen VOOR de eerste training van het seizoen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 08 januari 2020 om 08:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 07 januari 2020 om 14:51:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 06 januari 2020 om 13:23:

Mag hopen dat ze niets halen. In de winterperiode allemaal weggegooid geld, helemaal omdat je over een half jaar weer een andere trainer met andere ideeen krijgt...



Dan moet je ook niet raar opkijken als we 3e, 4e of 5e worden. Krijgt de leiding helemaal de wind van voren (terecht). Je moet nu in ieder geval nog proberen om 2e te worden. Weer goede resultaten halen ipv een neerwaartse spiraal.

Er moeten nu minstens 2 versterkingen bij (linksback en spits). Liefst meer.




Toe maar, 2 of zelfs meer. En waar denk je al dat geld vandaan te halen ? En wat doen we met al die spelers als de rest weer fit is ?

In de winter vis je in een vijver die niets fatsoenlijks oplevert. Spelers die meestal al maanden niet hebben gespeeld (zoals een Rodriguez) of jonge talentjes die minuten moeten maken van hun club op een fatsoenlijk niveau. Aan beide categorieen hebben we op dit moment helemaal niks. Spelers die wel een versterking zijn mogen van hun club niet weg of zijn niet te betalen.

Maar ik snap de roep om versterkingen wel, is altijd als het niet draait. De paniek heeft toegeslagen onder de supporters en dan is de eerste reactie kopen kopen kopen
Ik zie meer in het elftal beter te laten draaien door een logische opstelling neer te zetten en een fatsoenlijk systeem en tactiek te hanteren. Werk aan de winkel voor Faber en de rest van de technische staf dus...



Er zijn er ook die "kapitaalvernietiging" roepen, terwijl Boscagli maar 2 miljoen kostte, en ook niet beter speelt dan dat, en de andere gehuurd was. PSV is, of in ieder geval was een topclub, dan verwacht je op z'n minst een goede linksback in de selectie.

Zulke zuinige supporters begrijp ik niet. Bijv. 2 spelers huren, daar gaat PSV echt niet failliet door. En betalen wij het? Wat wij willen, en mogen verwachten is een elftal dat speelt om de bovenste plaats. Als dan blijkt dat het elftal veel kwaliteit mist, en nog meer door langdurige blessures, is het vrij logisch om te proberen je elftal zo veel mogelijk te versterken nu. Dat is in ieder geval iets wat een echt topclub zou doen. Vindt men het allemaal prima, wat maakt 't uit of we 3e of 5e worden, ben je topclub af.

Behalve een linksback, blijft het feit overeind staan dat PSV scorend vermogen mist. Behalve hopelijk Lammers is er geen een in de basis die meer dan 10 doelpunten per jaar maakt. Ook Bergwijn is geen goaltjesdief. Dan ga je de rest van het seizoen ook niet veel winnen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 09 januari 2020 om 16:16:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 08 januari 2020 om 08:17:

open/sluit de onderstaande quote:

Daguardo schreef op 07 januari 2020 om 14:51:

open/sluit de onderstaande quote:

lindsaywilson schreef op 06 januari 2020 om 13:23:

Mag hopen dat ze niets halen. In de winterperiode allemaal weggegooid geld, helemaal omdat je over een half jaar weer een andere trainer met andere ideeen krijgt...



Dan moet je ook niet raar opkijken als we 3e, 4e of 5e worden. Krijgt de leiding helemaal de wind van voren (terecht). Je moet nu in ieder geval nog proberen om 2e te worden. Weer goede resultaten halen ipv een neerwaartse spiraal.

Er moeten nu minstens 2 versterkingen bij (linksback en spits). Liefst meer.




Toe maar, 2 of zelfs meer. En waar denk je al dat geld vandaan te halen ? En wat doen we met al die spelers als de rest weer fit is ?

In de winter vis je in een vijver die niets fatsoenlijks oplevert. Spelers die meestal al maanden niet hebben gespeeld (zoals een Rodriguez) of jonge talentjes die minuten moeten maken van hun club op een fatsoenlijk niveau. Aan beide categorieen hebben we op dit moment helemaal niks. Spelers die wel een versterking zijn mogen van hun club niet weg of zijn niet te betalen.

Maar ik snap de roep om versterkingen wel, is altijd als het niet draait. De paniek heeft toegeslagen onder de supporters en dan is de eerste reactie kopen kopen kopen
Ik zie meer in het elftal beter te laten draaien door een logische opstelling neer te zetten en een fatsoenlijk systeem en tactiek te hanteren. Werk aan de winkel voor Faber en de rest van de technische staf dus...



Er zijn er ook die "kapitaalvernietiging" roepen, terwijl Boscagli maar 2 miljoen kostte, en ook niet beter speelt dan dat, en de andere gehuurd was. PSV is, of in ieder geval was een topclub, dan verwacht je op z'n minst een goede linksback in de selectie.

Zulke zuinige supporters begrijp ik niet. Bijv. 2 spelers huren, daar gaat PSV echt niet failliet door. En betalen wij het? Wat wij willen, en mogen verwachten is een elftal dat speelt om de bovenste plaats. Als dan blijkt dat het elftal veel kwaliteit mist, en nog meer door langdurige blessures, is het vrij logisch om te proberen je elftal zo veel mogelijk te versterken nu. Dat is in ieder geval iets wat een echt topclub zou doen. Vindt men het allemaal prima, wat maakt 't uit of we 3e of 5e worden, ben je topclub af.

Behalve een linksback, blijft het feit overeind staan dat PSV scorend vermogen mist. Behalve hopelijk Lammers is er geen een in de basis die meer dan 10 doelpunten per jaar maakt. Ook Bergwijn is geen goaltjesdief. Dan ga je de rest van het seizoen ook niet veel winnen.




Heeft niets met zuinig te maken, ik ben gewoon geen voorstander van paniekvoetbal, zeker niet als je al op een kansloze achterstand in de competitie staat. Een Rodriguez bijvoorbeeld heeft al maanden niet gespeeld, is dus totaal niet wedstrijdfit en zal dus weer weken tot maanden nodig hebben om van nut te zijn. En dit geldt dus voor het gros van de spelers die je in de winter haalt. Daarnaast moeten nieuwe spelers vaak aan het systeem, tactiek en de spelers waarmee ze samenspelen wennen wat ook weer tijd kost. Tijd die er niet is.

Ik zie liever dat we de competitie met de huidige selectie afmaken en het weinige geld dat we hebben pas na de aanstelling van de nieuwe trainer goed gaan gebruiken. Want dat er grondig ingegrepen moet worden is wel duidelijk. Dit elftal mist op zoveel plekken kwaliteit (centraal in de verdediging, linksback, creativiteit en scorend vermogen op het middenveld) dat een forse investering nodig zal zijn. En dan is het zonde om nu geld uit te geven aan lapmiddelen....

 

+1/-0

Dat is dus precies het punt, je moet het niet uitgeven aan lapmiddelen maar aan spelers die je in de zomer ook al 100% zeker zou willen hebben. Je moet geen 2 miljoen betalen voor een nieuwe Boscagli of een nieuwe Schwaab maar voor iemand die 1 of 2 op je lijstje staat.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Beleid] Transferperiode januari 2020