Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

Speelt die niet in China?

 

+1/-0

Nee, afgelopen zomer naar Sevilla vertrokken. Hangt een beetje tussen basis en bank in. Lijkt me financieel volstrekt onhaalbaar

 

+2/-1

Nja, normaal gesproken speelt hij niet bij Sevilla. Ik zeg niet dat hij haalbaar is maar volstrekt onhaalbaar zou ik ook niet zeggen. Ik vind het categorie Rodriguez waarbij hij natuurlijk tig jaar in NL heeft gewoond en gespeeld en bij PSV de grote man zou kunnen zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 05 juni 2020 om 13:34:

100% eens over Midtsjo, die is elke maand beter geworden en komt zelfs in de buurt van mijn droomaankoop Gudelj, want die heeft het ook allemaal maar brengt ook ervaring en leiderschap mee.



Waarom zou die Midtsjo een stap terug doen ? Heeft nu CL Onhaalbaar dus.

 

+1/-0

Ja dat is nu niet meer aan de orde nee, maar echt een prima speler.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

legerjas schreef op 05 juni 2020 om 23:18:

Gudelj? Die ben ik compleet uit het oog verloren. Het was wel een krachtpatser, maar vond hem, buiten zijn vrije trappen om, vooral een 'tikkie breed speler'. Hoe goed is hij nu?



Dat "tikkie breed" lag aan het zaadddodend saaie spel van De Boer.
Overigens ben ik geen fan van Gudelj en mag hij van mij lekker in Spanje blijven.

Midtsjo willen is net zo kansloos als Messi willen. AZ gaat hem never nooit (voor een normaal bedrag) aan PSV verkopen.

En voor mensen die Hendrix omhoog praten... niet doen. Hendrix is al veel te lang bij PSV blijven plakken. Net als Rosario moet PSV hem zsm zien te verkopen. Hendrix gaat ook niet mee kunnen in het spel van Schmidt, want daar is hij veel en veel te traag voor, zowel aanvallen als verdedigend. Top gozer maar rent als een bejaarde, met een volgescheten pamper, 10 meter achter z'n man aan.

 

+1/-0

Daar ben ik het niet mee eens. Wat Schmidt volgens mij wil is dat de middenvelders verdedigend hun man staan, druk kunnen zetten en de bal zo snel mogelijk naar voren spelen. Dat zijn eigenlijk de 3 kenmerken die bij Hendrix horen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:27:

Daar ben ik het niet mee eens. Wat Schmidt volgens mij wil is dat de middenvelders verdedigend hun man staan, druk kunnen zetten en de bal zo snel mogelijk naar voren spelen. Dat zijn eigenlijk de 3 kenmerken die bij Hendrix horen.



Wat Schmidt wil weet ik niet, maar de drie dingen die jij noemt passen inderdaad helemaal bij Jorrit.
Een door sommigen onderschatte speler die ik graag bij PSV zie blijven.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:27:

Daar ben ik het niet mee eens. Wat Schmidt volgens mij wil is dat de middenvelders verdedigend hun man staan, druk kunnen zetten en de bal zo snel mogelijk naar voren spelen. Dat zijn eigenlijk de 3 kenmerken die bij Hendrix horen.



Van de huidige vijf centrale middenvelders (Thomas, Hendrix, Sadi, Rosario en Guti) denk ik dat Hendrix het meeste kans maakt op een basisplaats, wellicht met Thomas als een goede tweede. Bij het AD gaven Elrink en Wijffels ook alweer aan dat ze verwachten dat PSV met twee spitsen gaat spelen a la Schmidt's voormalige clubs. Dat betekent dat we ook twee centrale middenvelders kunnen verwachten, zoals je hierboven al omschrijft.

De Rosario van eind 2018 zou ook perfect in het systeem passen, maar helaas hebben we die speler al bijna 1.5 jaar niet mogen zien. Guti lijkt me het voornaamste slachtoffer te gaan worden. Ik zie eigenlijk geen enkele rol op 't middenveld voor hem of Schmidt zal hem moeten gebruiken op een onnatuurlijke positie (spelverdeler vanaf de vleugels?).

Ik vraag me overigens af of PSV uberhaupt nog een centrale middenvelder gaat aantrekken, zelfs als Guti of Rosario vertrekt. Als beide vertrekken dan moet 't wel, maar gezien de huidige omstandigheden zie ik het wel gebeuren dat de leiding zegt dat Schmidt het moet doen met Hendrix, Rosario, Sadi en Thomas.

Iemand overigens enige idee wat er met Claudio Gomes gaat gebeuren? Dat was afgelopen seizoen de enige controlerende middenvelder die evt. een rol kan spelen in PSV 1.

 

+1/-0

Ik denk dat PSV heel goed in de gaten heeft dat we eigenlijk alleen maar vraagtekens hebben op het centrale middenveld. Ik denk dat Hendrix precies past op basis van de filmpjes die ik over Schmidt heb gezien en naar het type spelers hij altijd heeft gebruikt maar met een voorbereiding van 2 maanden is het wellicht goed om te kijken hoe het ontvouwt voordat je conclusies trekt.

Sadilek, op papier de minste is wel een bijtertje die in het dienst van het elftal kan spelen. Of hij vooruit kan passen weet ik niet maar hij heeft wel het loopvermogen en kan defensief ook wel positie kiezen. Het zou zomaar kunnen dat hij ook past. Van de andere kant, hij voldoet niet als back, heeft nauwelijks op die positie gespeeld laat staan uitgeblonken. Het is geen super talent en wellicht is voor hem een Obispo/Maura stap wel het beste.

Guti, iedereen was blij toen hij gecontracteerd werd. Het begin was veel belovend maar speelde nooit goed genoeg om onomstreden te zijn. Ik vond dat hij afgelopen jaar teveel treuselde en bleef lopen en tikkie breed tikke terug speelde. Maar ik vond ook dat hij niet weg liep voor duels, verdedigend niet slecht was en ik weet dat hij wel de kwaliteiten heeft om vooruit te spelen. De vraag is of hij het allemaal op hetzelfde moment samen kan krijgen. Maar dat Van Bommel niet onder de indruk was van Guti was wel duidelijk. Faber heeft hem ook niet echt gebruikt en na 2 jaar niet door kunnen breken na een transfersom van 6 miljoen is ook geen goed teken. Verkoop ligt voor de hand maar er is een kans van slagen maar de vraagtekens zijn groot.

Rosario, Van Bommel maakte hem niet voor niets aanvoerder. Hij was belangrijk bij de 16 uit 17 gewonnen wedstrijden in het najaar van 2018 maar als we iets geleerd hebben vorig jaar is dat hem de kans blijven geven hem niet beter heeft gemaakt. Hij was de zwakste schakel na de winterstop maar speelde elke wedstrijd. Wellicht met een lange rustperiode een resetknop gevonden maar ik vind dat hij eerder heeft laten zien tekort te komen dan dat hij waardig Oranje kandidaat is. Groot vraagteken dus.

Thomas, wellicht de middenvelder met de meeste klasse en loopvvermogen. Maar bij ons nooit echt op die positie gespeeld naar tevredenheid. Wel heeft hij een stap gemaakt op een andere, minder natuurlijke, positie. Kan hij weer een stap maken op RCM als passer, gaten dichter en lichtgewicht of juist niet? Groot vraagteken wederom.

Al met al dus genoeg vraagtekens en die wil je eigenlijk niet. Misschien moet je 2 vraagtekens opofferen voor een mogelijk nieuwe speler die je bewust scout op dat wat je nodig hebt. Misschien moet je wachten tot je wat wedstrijden heb gespeeld....

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 06 juni 2020 om 20:27:

Daar ben ik het niet mee eens. Wat Schmidt volgens mij wil is dat de middenvelders verdedigend hun man staan, druk kunnen zetten en de bal zo snel mogelijk naar voren spelen. Dat zijn eigenlijk de 3 kenmerken die bij Hendrix horen.




Redelijk eens met die 3 kenmerken, met name "de bal zsm naar voren spelen, maar je laat wel z'n snelheid continu achterwege.
Bij (hoog) druk zetten neem je teveel risico met Hendrix, want zodra een tegenstander zich onder die druk uit voetbalt, of de bal een trap naar voren geeft, is Hendrix gezien. Omschakelen van druk zetten of aanvallen naar verdedigen gaat niet lukken met Hendrix. De kans op rode kaarten neemt dan ook toe, wegens noodgrepen.
Als je met Hendrix wilt spelen moet er weer een 2e verdedigende middenvelder bij, Rosario of Sadilek dus. Onze verdediging is namelijk ook (nog) niet betrouwbaar genoeg.

Zo schieten we niks op.

 

+1/-0

Ik weet dat Hendrix de 100 meter niet in 11 seconden loopt maar het hoog druk zetten was juist de reden waarom Faber hem elke wedstrijd gebruikte. Hij zei dat Jorrit daar juist in zijn kracht is, dat hij ziet waar en wanneer hij moet pushen. Naar wat ik begrepen heb heeft hij Jorrit zelfs in de Thomas rol geprobeerd op het trainingskamp.

Hendrix heeft overigens met al veel spelers een prima duo gevormd, dus ik geloof wel in hem in deze rol.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 16:04:

Ik weet dat Hendrix de 100 meter niet in 11 seconden loopt maar het hoog druk zetten was juist de reden waarom Faber hem elke wedstrijd gebruikte. Hij zei dat Jorrit daar juist in zijn kracht is, dat hij ziet waar en wanneer hij moet pushen. Naar wat ik begrepen heb heeft hij Jorrit zelfs in de Thomas rol geprobeerd op het trainingskamp.

Hendrix heeft overigens met al veel spelers een prima duo gevormd, dus ik geloof wel in hem in deze rol.



Hehe... die loopt hij ook niet in 15 sec. Hij is niet een beetje traag maar echt heel erg verschrikkelijk traag. Zo traag dat het me nog meevalt dat Rene van der Gijp hem niet wekelijks voor schut zette. Manolev of de verdediger, met volgescheten pamper, waar Manolev in de EL ooit achteraan hobbelde werden voor minder uitgelachen.

Maar goed dan wil je dus weer met 2 verdedigende middenvelders spelen?
Het is namelijk of druk zetten, of de verdediging ondersteunen met Hendrix. Beide is onmogelijk. Dan zou ik toch eerder voor Sadilek of zelfs Rosario kiezen, al is het maar omdat die nog geld op kunnen leveren en misschien nog beter kunnen worden. Een 'tussenjaar' gaan we hoe dan ook weer krijgen komend seizoen. Of Hendrix op 10?

In het verleden heeft Hendrix idd prima samengespeeld met diverse middenvelders, maar er staat nu geen Propper, Van Ginkel of Guardado naast hem en daar hebben we nu ook geen geld voor. Ook staat er nu geen verdediging met Moreno of Alex om de deur gelijk op slot te gooien als hij z'n man moet laten lopen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 07 juni 2020 om 17:05:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 16:04:

Ik weet dat Hendrix de 100 meter niet in 11 seconden loopt maar het hoog druk zetten was juist de reden waarom Faber hem elke wedstrijd gebruikte. Hij zei dat Jorrit daar juist in zijn kracht is, dat hij ziet waar en wanneer hij moet pushen. Naar wat ik begrepen heb heeft hij Jorrit zelfs in de Thomas rol geprobeerd op het trainingskamp.

Hendrix heeft overigens met al veel spelers een prima duo gevormd, dus ik geloof wel in hem in deze rol.



Hehe... die loopt hij ook niet in 15 sec. Hij is niet een beetje traag maar echt heel erg verschrikkelijk traag. Zo traag dat het me nog meevalt dat Rene van der Gijp hem niet wekelijks voor schut zette. Manolev of de verdediger, met volgescheten pamper, waar Manolev in de EL ooit achteraan hobbelde werden voor minder uitgelachen.

Maar goed dan wil je dus weer met 2 verdedigende middenvelders spelen?
Het is namelijk of druk zetten, of de verdediging ondersteunen met Hendrix. Beide is onmogelijk. Dan zou ik toch eerder voor Sadilek of zelfs Rosario kiezen, al is het maar omdat die nog geld op kunnen leveren en misschien nog beter kunnen worden. Een 'tussenjaar' gaan we hoe dan ook weer krijgen komend seizoen. Of Hendrix op 10?

In het verleden heeft Hendrix idd prima samengespeeld met diverse middenvelders, maar er staat nu geen Propper, Van Ginkel of Guardado naast hem en daar hebben we nu ook geen geld voor. Ook staat er nu geen verdediging met Moreno of Alex om de deur gelijk op slot te gooien als hij z'n man moet laten lopen.




Wie is Rene v d Gijp ? dat hij iedere week spelers voor schut zet zegt meer over hem zelf. Jorrit is zo'n type speler als Willy v d Kerkhof destijds . Hij is nog niet zover maar hij zit er dicht tegenaan. Afgelopen seizoen heeft bijna niemand op niveau gespeeld. De meest productieve speler was Denzel . Helaas ben ik bang dat we die kwijt geraken.

 

+1/-1

open/sluit de onderstaande quote:

UsWilly schreef op 07 juni 2020 om 18:21:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 07 juni 2020 om 17:05:

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 07 juni 2020 om 16:04:

Ik weet dat Hendrix de 100 meter niet in 11 seconden loopt maar het hoog druk zetten was juist de reden waarom Faber hem elke wedstrijd gebruikte. Hij zei dat Jorrit daar juist in zijn kracht is, dat hij ziet waar en wanneer hij moet pushen. Naar wat ik begrepen heb heeft hij Jorrit zelfs in de Thomas rol geprobeerd op het trainingskamp.

Hendrix heeft overigens met al veel spelers een prima duo gevormd, dus ik geloof wel in hem in deze rol.



Hehe... die loopt hij ook niet in 15 sec. Hij is niet een beetje traag maar echt heel erg verschrikkelijk traag. Zo traag dat het me nog meevalt dat Rene van der Gijp hem niet wekelijks voor schut zette. Manolev of de verdediger, met volgescheten pamper, waar Manolev in de EL ooit achteraan hobbelde werden voor minder uitgelachen.

Maar goed dan wil je dus weer met 2 verdedigende middenvelders spelen?
Het is namelijk of druk zetten, of de verdediging ondersteunen met Hendrix. Beide is onmogelijk. Dan zou ik toch eerder voor Sadilek of zelfs Rosario kiezen, al is het maar omdat die nog geld op kunnen leveren en misschien nog beter kunnen worden. Een 'tussenjaar' gaan we hoe dan ook weer krijgen komend seizoen. Of Hendrix op 10?

In het verleden heeft Hendrix idd prima samengespeeld met diverse middenvelders, maar er staat nu geen Propper, Van Ginkel of Guardado naast hem en daar hebben we nu ook geen geld voor. Ook staat er nu geen verdediging met Moreno of Alex om de deur gelijk op slot te gooien als hij z'n man moet laten lopen.




Wie is Rene v d Gijp ? dat hij iedere week spelers voor schut zet zegt meer over hem zelf. Jorrit is zo'n type speler als Willy v d Kerkhof destijds . Hij is nog niet zover maar hij zit er dicht tegenaan. Afgelopen seizoen heeft bijna niemand op niveau gespeeld. De meest productieve speler was Denzel . Helaas ben ik bang dat we die kwijt geraken.



Volledig eens met je opmerkingen over zowel van der Gijp als Hendrix.
Jorrit begint steeds meer de onontbeerlijke stofzuigerrol in te vullen op de wijze die je beschrijft; als een tweede Willy van de Kerkhof.
En mocht hij de 100 meter zelfs niet in 15 seconden lopen, is er nog niets aan de hand.
Een voetballer rent namelijk in een wedstrijd nooit 100 meter achter elkaar.
Dat doen ze alleen bij atletiek.

 

+2/-1

Serieus? Van der Gijp en 100m sprint is het beste waar jullie op konden reageren? Mijn fout, mea culpa. Ik zal proberen het wat zakelijker houden vanaf nu.

Hendrix komt niet in de buurt van Willy, in de verste verte niet, zelfs niet in de buurt van Vogel of Simons. Als hij wel zo goed was speelde hij allang niet meer bij PSV of stonden de topclubs wel in de rij voor hem. Daarbij speelde Willy met veel beter spelers om hem heen dan Hendrix nu om zich heen heeft staan.
Schmidt wil snel en hoog druk zetten en daarvoor moet snel omgeschakeld worden. Of Hendrix nou 5, 10 of 100 meter moet lopen/rennen/sprinten/, of zich om moet draaien, hij is te traag en helemaal in de omschakeling. Hendrix is regelmatig geblesseerd en dus geen zekerheid. Met Hendrix in de basis moet er nog een cvm bij.

Ja, Hendrix heeft ook zeker kwaliteiten maar die vallen of staan met (handelings) snelheid. Kijk de samenvatting tegen Utrecht uit nog eens een keer en kijk eens wie er continu achteraan sjokt, continu te laat is en ook bij z'n rode kaart weer eens te laat was. Ook bij de rode kaart voor Viergiever is het Hendrix die staat te slapen, te traag is, waardoor Viergever in moet grijpen. Het is om te janken hoe Hendrix daar speelde.
En nee.. dat was geen incident.

 

+1/-0

Ik ben het niet met je eens, ik vind dat Hendrix voetballend en defensief goed genoeg is. Dat PSV zijn top is mag duidelijk zijn, maar als je dan op 300+ wedstrijden komt ben je toch wel een clubicoon. Niet te verwarren met club held.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 20:16:

Serieus? Van der Gijp en 100m sprint is het beste waar jullie op konden reageren? Mijn fout, mea culpa. Ik zal proberen het wat zakelijker houden vanaf nu.

Hendrix komt niet in de buurt van Willy, in de verste verte niet, zelfs niet in de buurt van Vogel of Simons. Als hij wel zo goed was speelde hij allang niet meer bij PSV of stonden de topclubs wel in de rij voor hem. Daarbij speelde Willy met veel beter spelers om hem heen dan Hendrix nu om zich heen heeft staan.
Schmidt wil snel en hoog druk zetten en daarvoor moet snel omgeschakeld worden. Of Hendrix nou 5, 10 of 100 meter moet lopen/rennen/sprinten/, of zich om moet draaien, hij is te traag en helemaal in de omschakeling. Hendrix is regelmatig geblesseerd en dus geen zekerheid. Met Hendrix in de basis moet er nog een cvm bij.

Ja, Hendrix heeft ook zeker kwaliteiten maar die vallen of staan met (handelings) snelheid. Kijk de samenvatting tegen Utrecht uit nog eens een keer en kijk eens wie er continu achteraan sjokt, continu te laat is en ook bij z'n rode kaart weer eens te laat was. Ook bij de rode kaart voor Viergiever is het Hendrix die staat te slapen, te traag is, waardoor Viergever in moet grijpen. Het is om te janken hoe Hendrix daar speelde.
En nee.. dat was geen incident.



Waar blijft dat fabeltje van jou toch vandaan komen dat hij met regelmaat geblesseerd is? Zeven blessures, waarvan vijf in zijn eerste drie seizoenen. Hadden we maar meer spelers die zo 'blessuregevoelig' zijn

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Ricardo Izecson Santos schreef op 08 juni 2020 om 21:34:

open/sluit de onderstaande quote:

Z. on de Bok schreef op 08 juni 2020 om 20:16:

Serieus? Van der Gijp en 100m sprint is het beste waar jullie op konden reageren? Mijn fout, mea culpa. Ik zal proberen het wat zakelijker houden vanaf nu.

Hendrix komt niet in de buurt van Willy, in de verste verte niet, zelfs niet in de buurt van Vogel of Simons. Als hij wel zo goed was speelde hij allang niet meer bij PSV of stonden de topclubs wel in de rij voor hem. Daarbij speelde Willy met veel beter spelers om hem heen dan Hendrix nu om zich heen heeft staan.
Schmidt wil snel en hoog druk zetten en daarvoor moet snel omgeschakeld worden. Of Hendrix nou 5, 10 of 100 meter moet lopen/rennen/sprinten/, of zich om moet draaien, hij is te traag en helemaal in de omschakeling. Hendrix is regelmatig geblesseerd en dus geen zekerheid. Met Hendrix in de basis moet er nog een cvm bij.

Ja, Hendrix heeft ook zeker kwaliteiten maar die vallen of staan met (handelings) snelheid. Kijk de samenvatting tegen Utrecht uit nog eens een keer en kijk eens wie er continu achteraan sjokt, continu te laat is en ook bij z'n rode kaart weer eens te laat was. Ook bij de rode kaart voor Viergiever is het Hendrix die staat te slapen, te traag is, waardoor Viergever in moet grijpen. Het is om te janken hoe Hendrix daar speelde.
En nee.. dat was geen incident.



Waar blijft dat fabeltje van jou toch vandaan komen dat hij met regelmaat geblesseerd is? Zeven blessures, waarvan vijf in zijn eerste drie seizoenen. Hadden we maar meer spelers die zo 'blessuregevoelig' zijn



Ah.. je bent al van 1 zware blessure en een paar gemiste wedstrijden naar 7 blessures gegaan. Wat voor jou meevalt valt tegen voor mij, denk ik. En ik weet zeker dat Hendrix binnen no-time weer geblesseerd is, om het simpele feit dat hij te traag is. Continu geforceerde noodgrepen en rare fratsen uit moeten halen, omdat je te laat bent is de perfecte manier om geblesseerd te raken (of rode kaarten te krijgen).

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 08 juni 2020 om 20:57:

Ik ben het niet met je eens, ik vind dat Hendrix voetballend en defensief goed genoeg is. Dat PSV zijn top is mag duidelijk zijn, maar als je dan op 300+ wedstrijden komt ben je toch wel een clubicoon. Niet te verwarren met club held.



Ik vind Hendrix voetballend en defensief ook best aardig, maar voor mij is en blijft hij dus veel en veel te traag (ook als hij 1000 wedstrijden voor PSV heeft gespeeld), waardoor naar mijn mening te veel gecompenseerd moet worden door zowel Hendrix als in de opstelling en de tactiek.

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Inkomende transfers & transfergeruchten » [Positie] Middenvelder