Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Olivier Boscagli

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

Boscagli werd gepresenteerd vlak voor de aftrap als verrassing bij het voorstellen van de selectie. Hij zat niet direct op de bank.

 

+1/-0

Boscagli...is duidelijk niet onze gedroomde linksback, hij kan simpelweg niet verdedigen. Aan de bal vind ik hem echter stukken zekerder ogen dan een Rosario of Thomas...is het geen optie om Boscagli als CVM te positioneren. Ik zou dan zo spelen.
Unnerstall, Dumfries Baumgartl Schwaab Viergever, Ibi Boscagli Mo, Pereiro Lammers Bergwijn.

Meuk als Thomas, Doan en Bruma direct verbannen.

 

+1/-2

Boscagli is echt een blunder van een aankoop ook al heeft hij niet veel gekost.

Ik weet ZEKER als je in Eindhoven en omgeving in de 1e klasse van de amateurvelden kijkt dat je spelers kan krijgen van hetzelfde niveau. Dit zeg ik niet na de drama penalty vandaag maar op basis van alle wedstrijden van afgelopen jaar. Dekt constant verkeerd en bij elk tikje die hij ontvangt gaat hij als een stervende zwaan liggen. Dit is niet PSV waardig.

 

+4/-2

Boscagli is technisch een van de betere spelers uit de eredivisie, met zijn traptechniek is hij samen met Sam Lammers een van de beste PSV spelers op dit moment. Als hij wat weken vertrouwen krijgt en het team wat meer vertrouwen krijgt, zal hij beter worden dan Angeliño, die in zijn beginperiode verdedigend meer fouten maakte dan Boscagli.

 

+1/-2

Buiten de strafschop die hij knullig weg gaf, en daarmee ook de kans op de winst, vond ik hem eigenlijk best acceptabel spelen. Maar dat het een miskoop is mag duidelijk zijn. Bizar eigenlijk dat zo'n jongen is gehaald terwijl we Obispo in huis hadden. Ook een beetje van Bommel zijn schuld want die had Sainsbury niet moeten halen en Obispo de kans moeten geven, dan was hij verder geweest en hadden we geen allround linker verdediger nodig gehad.

We komen er ook niet van af ben ik bang. Maarja vanaf volgende wedstrijd Viergever weer op LB.

 

+2/-1

open/sluit de onderstaande quote:

Rood Witte Hart Belgie schreef op 20 januari 2020 om 11:23:

Boscagli is technisch een van de betere spelers uit de eredivisie, met zijn traptechniek is hij samen met Sam Lammers een van de beste PSV spelers op dit moment. Als hij wat weken vertrouwen krijgt en het team wat meer vertrouwen krijgt, zal hij beter worden dan Angeliño, die in zijn beginperiode verdedigend meer fouten maakte dan Boscagli.



Die jongen heeft al meerdere kansen gehad. Het heeft niet met vertrouwen te maken, maar met kwaliteit.

 

+4/-1

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 20 januari 2020 om 13:30:

Buiten de strafschop die hij knullig weg gaf, en daarmee ook de kans op de winst, vond ik hem eigenlijk best acceptabel spelen.


Dat vond ik eigenlijk ook. Zo'n fout is wel cruciaal en duur, maar dit seizoen kost het ons niet de titel. We moeten de rest van het seizoen zien als voorbereiding op volgend jaar.

 

+1/-0

Werd wel even duidelijk waarom Schmidt altijd met Boscagli start. Verdedigend niet zo degelijk als Viergever, maar voetballend gewoon een belangrijke factor in dit PSV. Zoals al vaker is opgemerkt, Schmidt denkt dat je met Boscagli op het veld aanvallend meer te winnen hebt dan dat het tegengoals/fouten kost.

Speelde natuurlijk maar kort, maar wel alles strak en hard vooruit. Heb Viergever eigenlijk op geen enkele goede pass kunnen betrappen. En dat terwijl Viergever uit z'n Sparta/AZ tijd toch bekend stond als een voetballende verdediger. Of heb ik 't daar nu mis?

 

+1/-0

Absoluut, maar Boscagli is defensief een liability en dat kost je punten. Maar aan de bal is Boscagli prima en hij werkt zich ook kapot voor de ploeg dus daarom vind ik het niet eens zo'n slechte optie op het middenveld. Sterker nog, Sadilek mist eigenlijk alles wat Schmidt wil voor die positie dus ik denk dat het niet de laatste keer is dat we dit hebben gezien.

Overigens vind ik Viergever verdedigend niet zo slecht.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 27 september 2020 om 18:54:

Absoluut, maar Boscagli is defensief een liability en dat kost je punten. Maar aan de bal is Boscagli prima en hij werkt zich ook kapot voor de ploeg dus daarom vind ik het niet eens zo'n slechte optie op het middenveld. Sterker nog, Sadilek mist eigenlijk alles wat Schmidt wil voor die positie dus ik denk dat het niet de laatste keer is dat we dit hebben gezien.

Overigens vind ik Viergever verdedigend niet zo slecht.



Klopt, maar dat probeer ik ook aan te geven. Schmidt ziet vast wel dat Boscagli verdedigend minder is. Maar hij neemt af en toe een hachelijk moment voor lief, omdat Boscagli per 90 minuten meer bijdraagt aan PSV's voetbal dan dat het PSV punten kost. In Schmidt's denkwijze althans. Of dat ook zo gaat uitpakken valt nog te bezien.

Tot nu toe valt het verdedigend echter ook wel reuze mee met Boscagli. Maar we moeten dan ook nog tegen de betere tegenstanders..

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

11 Sir Tinus schreef op 27 september 2020 om 18:54:

Absoluut, maar Boscagli is defensief een liability en dat kost je punten. Maar aan de bal is Boscagli prima en hij werkt zich ook kapot voor de ploeg dus daarom vind ik het niet eens zo'n slechte optie op het middenveld. Sterker nog, Sadilek mist eigenlijk alles wat Schmidt wil voor die positie dus ik denk dat het niet de laatste keer is dat we dit hebben gezien.

Overigens vind ik Viergever verdedigend niet zo slecht.




Vandaag kost Viergever ons punten. Had Boscagli maar opgesteld. Speelde afgelopen weken gewoon goed. Met drang naar voren. Daar kwam geen bal aan vandaag.

 

+1/-0

Inderdaad, en ik ga nog mee in die keuze ook want als je op een bepaalde manier wil spelen moet je all in gaan en Boscagli is wat dat betreft in balbezit een absolute meerwaarde. Eigenlijk is het nog gekker dat hij vorig jaar als linksback niet kon overtuigen tov Sadilek.

Als je niet Teze naast Boscagli hebt maar bv Baumgartl, dan ben je ook wel erg kwetsbaar met veel ruimte in de rug.

 

+1/-0

Ik snap de vaak (deels in media) negatieve teneur tegen Boscagli niet (meer). Ok, vorig jaar overtuigde hij totaal niet op RB. Maar dit seizoen ALS in ieder geval niet Baumgartl naast hem staat vind ik em erg degelijk, ook verdedigend. Het is nog geen geweldenaar maar grote fouten maakt ie niet en slappe dekking zie ik niet gebeuren.

Momenteel een prima keus op LCV.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 30 oktober 2020 om 12:50:

Ik snap de vaak (deels in media) negatieve teneur tegen Boscagli niet (meer). Ok, vorig jaar overtuigde hij totaal niet op RB. Maar dit seizoen ALS in ieder geval niet Baumgartl naast hem staat vind ik em erg degelijk, ook verdedigend. Het is nog geen geweldenaar maar grote fouten maakt ie niet en slappe dekking zie ik niet gebeuren.

Momenteel een prima keus op LCV.


Het ligt ook een beetje aan het referentiekader. Met de huidige selectie hebben we dusdanig veel kwaliteit dat we op veel posities een topper hebben staan. Als je dat vergelijkt, dan zie je dat Boscagli geen topper is. Als je een middenveld hebt met Rosario, Hendrix en Sadilek, dan valt Boscagli ook niet zo op in negatieve zin.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

shevchenko schreef op 30 oktober 2020 om 14:02:

Het ligt ook een beetje aan het referentiekader. Met de huidige selectie hebben we dusdanig veel kwaliteit dat we op veel posities een topper hebben staan. Als je dat vergelijkt, dan zie je dat Boscagli geen topper is. Als je een middenveld hebt met Rosario, Hendrix en Sadilek, dan valt Boscagli ook niet zo op in negatieve zin.



Zeker waar. Ik zet em ook niet af tegen Alex. :)

Maar ook met het middenveld met meer kwaliteit zoals gister vind ik hem het prima doen. Met andere jonge jongens moet je ook geduld hebben en ze ervaring op laten doen en fouten laten maken. Maar bij aanvallende voetballer wordt een groeiproces vaker makkelijk geaccepteerd dan een verdediger. Terwijl als je puur naar dit seizoen kijkt hij een prima ontwikkeling doormaakt en die fouten dus er nauwelijks zijn.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Justifier schreef op 30 oktober 2020 om 12:50:

Ik snap de vaak (deels in media) negatieve teneur tegen Boscagli niet (meer). Ok, vorig jaar overtuigde hij totaal niet op RB. Maar dit seizoen ALS in ieder geval niet Baumgartl naast hem staat vind ik em erg degelijk, ook verdedigend. Het is nog geen geweldenaar maar grote fouten maakt ie niet en slappe dekking zie ik niet gebeuren.

Momenteel een prima keus op LCV.


Ik vind Boscagli een prima CV voor een andere club,
maar als de backs zo ver naar voren spelen als bij PSV hebben de CV's naar mijn mening snelheid nodig en dat heeft Boscagli niet.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

anoniemmuurbloempje schreef op 30 oktober 2020 om 15:25:


Ik vind Boscagli een prima CV voor een andere club,
maar als de backs zo ver naar voren spelen als bij PSV hebben de CV's naar mijn mening snelheid nodig en dat heeft Boscagli niet.



Ah ok, zijn snelheid. Goed punt.. had ik over het hoofd gezien. Ja, vooral als de pressing er steeds meer in komt te zitten natuurlijk. Hoewel je met goed positioneren ook iets kan compenseren.

Ga er eens beter op letten. Dank!

 

+1/-0

Voetballend is het een verademing, al viel het gisteren een beetje tegen. Desondanks zou ik graag een beetje voetballend vermogen willen/kunnen opofferen voor een CV met wat meer lengte en snelheid. Zoals hierboven al aangegeven, voor dit systeem is hij eigenlijk te langzaam. Tot nu toe heeft dat ons nog geen punten gekost, maar dat gaat geheid gebeuren. Qua lengte hetzelfde, zie afgelopen weekend tegen Vitesse.

 

+1/-0

Gisteren samen met Teze soeverein in de eerste helft. Zaten overal tussen, goede positionering en over het algemeen rustig en goed aan de bal. Toen er in de tweede helft meer druk gezet werd, werd het pijnlijk duidelijk dat ons centraal duo niets bijzonders is.

Bij de 1-1 stand kreeg Boscagli een gevaarlijke pass van Mvogo, maar als hij die bal goed behandeld had (en dan bedoel ik direct wegrossen of nog liever naar de juiste kant opendraaien) is er niks aan de hand. En bij de 3 laatste tegengoals staan ze weliswaar steeds tegen een overmacht, maar ziet het verzet van Olivier er toch ook wel wat pover uit. Hij laat zich uitkappen alsof hij er niet staat.

 

+1/-0

Het leek er ook op dat hij totaal niet wist dat er iemand achter hem stond, want hij wou eerst draaien. Werd er niet gecoached ofzo?

 

+1/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 6 pagina's: 1 2 3 4 5 6

PSV Forum » Spelers » Olivier Boscagli