Transparent
Inloggen
Sluiten

PSV Forum » Spelers » Philipp Max

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

open/sluit de onderstaande quote:

El-Mik schreef op 12 november 2020 om 22:40:

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 12 november 2020 om 19:42:

Echt een absolute topaankoop. Waar het soms huilen is met de pet op (Bruma, Baumgartl), daar is het op de linksback positie de laatste jaren elke keer raak.



Lato, Boscagli (gehaald als LB..), Behich, Gloster?



Van die spelers is alleen Lato als beoogde eerste keus op linksback gehaald, maar toen hadden we een trainer die er liever een middenvelder neerzette die hij langer kende.
Gloster en Boscagli zijn gehaald als toekomstige opties, waarvan Gloster het niet lijkt te gaan redden en Boscagli zich nu prima central aan het onwikkelen is. En Behich? Tja, daar weten we nog altijd niet van wat die nou precies kwam doen.

 

+1/-0

Je kan ook zeggen dat de linksback-positie bij PSV in de laatste jaren regelmatig een probleem is geweest. Jetro Willems kwam er op een gegeven moment als 17-jarige in door zware blessures bij Erik Pieters en zijn (matige) back-up Tamata en bleek toen een schot in de roos. Nadat Willems vertrok, hebben we het tot de komst van Angelino moeten doen met rechtsback Brenet op de linksbackpositie. Onze Spanjaard was natuurlijk wél een schot in de roos, maar helaas konden we daar maar 1 jaar van genieten. Die 6 potjes die Rodriguez vorig jaar op huurbasis bij ons meedeed, wil ik eigenlijk niet meenemen in de beoordeling. Punt is dat geen van die andere jongens er iets van kon, zowel Lato, Boscagli en Sadilek waren er vorig jaar niet klaar voor om op PSV-niveau als linksback te spelen.

Met Philipp Max lijkt het linksbackprobleem inmiddels opgelost. Hij kent een uitstekende start als je kijkt naar goals en assists. Verdedigend is het lastig om hem al goed te beoordelen. Meestal heeft hij geen directe tegenstander en tot nu toe zijn we als team door het ijs gezakt in alle wedstrijden tegen clubs die beter dan gemiddeld zijn. Ik ben heel benieuwd of PSV als team de stap kan zetten om ook grotere wedstrijden te gaan winnen en welke rol Max daarin gaat spelen.

Ondanks alle positieve geluiden heb ik toch ook een aantal momenten gezien waardoor ik ook nog enigszins sceptisch ben over zijn verdedigende kwaliteiten, maar vooral over zijn tactische vermogens. Tegen PAOK was hij bij 3 tegengoals nergens te bekennen waardoor de collega-verdedigers tegen een overmacht stonden. Natuurlijk niet altijd 100% de fout van Max, maar als hij betere keuzes maakt wanneer juist wél en wanneer niet diep te staan, zou het voor PSV een nog veel belangrijkere speler kunnen zijn.

 

+1/-0

Sluit me wel bij Bas aan: 1-op-1 duels heeft Max nog nauwelijks moeten uitvechten en positioneel was het af en toe niet best. Het blijft natuurlijk meer een winger dan een echte back en denk persoonlijk dat jongens als Angelino en Willems verdedigend iets sterker waren (ja, zelfs Jetro :))

open/sluit de onderstaande quote:

DFB.de: Zu Beginn der Saison sind Sie vom FC Augsburg in die Niederlande zum PSV Eindhoven gewechselt. Unter anderem mit Mario Götze, Timo Baumgartl und Adrian Fein sowie Trainer Roger Schmidt stehen dort noch weitere Deutsche unter Vertrag. Was haben Sie sich mit dem Renommierklub vorgenommen?

Max: Für mich war klar, dass ich nach der schönen Zeit in Augsburg unbedingt international spielen wollte. Wir sind mit Eindhoven in der Europa League dabei und möchten in der niederländischen Meisterschaft so lange wie möglich um Platz eins mitspielen, wenngleich Ajax Amsterdam der Topfavorit ist. Ich konnte durch den Wechsel den nächsten Schritt in meiner Karriere machen. Hinzu kommt, dass wir in Eindhoven einen anderen Fußball spielen, als ich es bisher kannte: Wir legen mehr Wert auf Ballbesitz, wollen viele Offensivaktionen kreieren, aktiv verteidigen, schnell ins Gegenpressing kommen - diese neue Ausrichtung bringt auch mich individuell als Spieler weiter. Unser Trainer Roger Schmidt arbeitet sehr akribisch mit jedem Einzelnen, davon habe ich bereits in den ersten Wochen einen echten Schub bekommen. Der Wechsel nach Eindhoven war die richtige Entscheidung.



Overigens is dit wel een heerlijke 'bijwerking' van Max z'n transfer. Een international van Duitsland die eigenlijk aangeeft dat z'n overstap naar PSV tot z'n debuut heeft geleid. Ik hoop dat PSV deze trend kan doortrekken en meer gaat shoppen in (voorheen) onhaalbare categorieën. Laten we niet naief zijn, zodra Schmidt, Max, Gotze en co vertrekken dan is die 'Duitse hype' natuurlijk weer snel voorbij. Kijk bijvoorbeeld maar hoe het loopt met Mexico, het moment dat we geen succesvolle Mexicaanse spelers meer hebben. Maar de aankomende paar jaar lijkt het me dat PSV een interessante bestemming is/wordt voor een groot aantal spelers/teams in de Bundesliga. Kijk, basisspelers van Leipzig, Bayern, Borussia, BMG en Leverkussen komen natuurlijk niet deze kant op, hoogstens reserves van die teams. Maar jongens in de categorie Koln, Mainz, Schalke, Augsburg, Stuttgart, Werder etc. zijn natuurlijk wel interessant.

 

+1/-0

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.


Ik hoop toch echt nog wel wat langer dan slechts 1 jaar.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.


Ik hoop toch echt nog wel wat langer dan slechts 1 jaar.



Jij gelooft dus ook dat we dit seizoen al kampioen worden. ;)

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.


Ik hoop toch echt nog wel wat langer dan slechts 1 jaar.



Jij gelooft dus ook dat we dit seizoen al kampioen worden. ;)




Absoluut. Wie anders dan PSV gaat er kampioen worden. Ajax nee die zijn over hun top heen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.


Ik hoop toch echt nog wel wat langer dan slechts 1 jaar.



Jij gelooft dus ook dat we dit seizoen al kampioen worden. ;)




Absoluut. Wie anders dan PSV gaat er kampioen worden. Ajax nee die zijn over hun top heen.


De vraag is, welke spelers verkassen al in de winterstop? Zowel bij ons als onze concurrent . Als we deze groep bij elkaar kunnen houden schat ik ons inderdaad als grootse kanshebber in voor de titel. Sam heeft ons geleerd dat een contract of toezegging geen enkele waarde meer heeft , helaas.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Maurice schreef op 13 november 2020 om 14:01:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:22:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:07:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 13:01:

open/sluit de onderstaande quote:

VHTLsaw schreef op 13 november 2020 om 13:00:

open/sluit de onderstaande quote:

Heintze1963 schreef op 13 november 2020 om 11:14:

Ben wel benieuwd hoe lang hij bij PSV blijft spelen.



Lang genoeg hopelijk tot hij onze 25e schaal heeft vastgehouden.
Mede dankzij hem is Pee Es Vau Ainthofen thans weer "booming" in de Duitse (sport)pers.


Ik hoop toch echt nog wel wat langer dan slechts 1 jaar.



Jij gelooft dus ook dat we dit seizoen al kampioen worden. ;)




Absoluut. Wie anders dan PSV gaat er kampioen worden. Ajax nee die zijn over hun top heen.


De vraag is, welke spelers verkassen al in de winterstop? Zowel bij ons als onze concurrent . Als we deze groep bij elkaar kunnen houden schat ik ons inderdaad als grootse kanshebber in voor de titel. Sam heeft ons geleerd dat een contract of toezegging geen enkele waarde meer heeft , helaas.




Dat ben ik met je eens. PSV moet als men spelers verkopen in de winter hier net als wat AJAX wel heel goed doet zeer hoge vergoedingen voor vragen. En niet voor schijtprijzen laten gaan.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

James Sonny Crockett schreef op 13 november 2020 om 01:31:

Angelino, Rodriguez, Max.



Jij zegt dat het elke keer raak is op LB. De spelers die ik noemde waren niet raak.
Ik vond Rodriguez helemaal niet raak overigens. Sportief was het ok (ook niet zo geweldig als je zou denken voor iemand met een miljoenensalaris), maar wat mij betreft een zinloze investering voor een half seizoen dat toch al verloren was. Dat is gewoon weggegooid geld geweest.

 

+1/-0

Vanaf het moment dat Rodriguez erbij kwam hadden we geen extreem zwakke positie meer in ons elftal. Dat scheelt zoveel dat het elke euro waard was.

 

+1/-0

Hij heeft een miljoenensalaris gekost en we zijn gewoon 4e geworden, dat heeft dus alleen maar geld gekost en niets opgeleverd. Hem halen was een korte termijn actie waar niets mee te winnen viel. Zo ongeveer de meest zinloze investering zonder enige kans op ROI die PSV ooit heeft gedaan.

 

+1/-0

Inderdaad belachelijk ja dat PSV geen rekening heeft gehouden met het coronavirus dat anderhalve maand later uit zou breken en de competitie stil zou leggen.

Toen Rodriguez kwam stond PSV op een vijfde plek en moest het volle bak strijden om überhaupt Europa in te mogen. Nummer zeven FC Utrecht stond er maar twee punten onder. Vervolgens kom je in een flow, mede omdat het door zijn komst achterin veel stabieler is, en kun je alleen maar omhoog gaan kijken. Toen de competitie werd stil gelegd stond je nog maar één punt achter Feyenoord (weliswaar een wedstrijd meer gespeeld).

Om dan nu goedkoop te willen scoren dat hij niets heeft opgeleverd, tsjah ... Nog even en John de Jong gaat hier de schuld krijgen van het coronavirus.

 

+4/-0

Hoe slecht LaTo geweest zou zijn is ook maar de vraag. Hij krijgt nu ook steeds meer kansen, maar degene voor hem bij Valencia is aanvoerder en international, dus lastig voorbij te komen.

Terug ontopic; aan de commentaren bij de ZDF te horen zijn ze zeer enthousiast over onze Philipp. Hij neemt ook gewoon de spelhervattingen bij Duitsland en hij had zomaar een aantal assists kunnen hebben vandaag, als de spitsen niet liepen te prutsen. Ik vrees dat hij niet al te lang in het Rood-wit te zien is.

 

+1/-0

Elke minuut die ik Lato in PSV 1 heb zien maken, had ik het gevoel dat Valencia de korfballende broer van Toni naar Eindhoven had gestuurd. Die heeft dus helemaal niks laten zien, te beginnen met 45 minuten in de 1e serieuze oefenwedstrijd (waarin hij misschien te vroeg gebracht is). Maar daarna heeft hij Van Bommel blijkbaar ook niet meer kunnen overtuigen.

Max daarentegen begint uitstekend bij PSV met een goal in een oefenwedstrijd en daarna was hij in de eerste wedstrijden al diverse malen belangrijk met assists en goals.

Als deze jongen de interesse wekt van de Duitse top 5, dan zal hij waarschijnlijk inderdaad niet lang in Eindhoven te zien zijn. Maar dan kunnen wij voor een 27/28-jarige speler nog wel een heel aardig bedrag gaan vangen. Al zou ik persoonlijk veel liever hebben dat PSV weer structureel in staat gaat zijn om goede spelers voor minimaal 3 a 4 jaar in Eindhoven kan houden.

 

+1/-0

Heel fijn dat we nu eindelijk een linksback hebben die het PSV niveau aan kan, maar ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat er geen backup is (en zelfde geld voor de rechtsback positie).
Het is logisch dat je iets zwakker wordt wanneer een basis speler er een keer niet bij is, maar het verschil tussen Max(/dumfries) met wat daarna komt is gigantisch en gaat ons gewoon punten kosten. Brengt was misschien geen basismateriaal maar zou een prima aanvulling zijn als backup voor de back posities. 10 x beter dan een Mauro of Thomas.

 

+2/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vergane glorie schreef op 15 november 2020 om 17:17:

Heel fijn dat we nu eindelijk een linksback hebben die het PSV niveau aan kan, maar ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat er geen backup is (en zelfde geld voor de rechtsback positie).
Het is logisch dat je iets zwakker wordt wanneer een basis speler er een keer niet bij is, maar het verschil tussen Max(/dumfries) met wat daarna komt is gigantisch en gaat ons gewoon punten kosten. Brengt was misschien geen basismateriaal maar zou een prima aanvulling zijn als backup voor de back posities. 10 x beter dan een Mauro of Thomas.



Betreffende de backs geef ik je deels gelijk. Al blijft de situatie van 7 a 8 gelijkwaardige verdedigers een utopie bij een club als PSV.

Ik heb zelf het idee dat men alsnog dichtbij een "CV" was maar dat dit niet lukte. Dan had je 3 man voor het centrum, voor de linksback had je dan Max en Viergever en rechtsback had je dan Dumfries en Teze. Dan had je een redelijke dubbele bezetting.
Ik verwacht daarom in de winterstop alsnog een poging voor een CV.

Voordeel van deze situatie is dan weer wel dat men Sambo wellicht sneller minuten kan maken, want als er 1 speler van Jong PSV de stap zou moeten kunnen maken dan is hij het wel.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

BasArnhem schreef op 15 november 2020 om 13:19:

Elke minuut die ik Lato in PSV 1 heb zien maken, had ik het gevoel dat Valencia de korfballende broer van Toni naar Eindhoven had gestuurd. Die heeft dus helemaal niks laten zien, te beginnen met 45 minuten in de 1e serieuze oefenwedstrijd (waarin hij misschien te vroeg gebracht is). Maar daarna heeft hij Van Bommel blijkbaar ook niet meer kunnen overtuigen.

Max daarentegen begint uitstekend bij PSV met een goal in een oefenwedstrijd en daarna was hij in de eerste wedstrijden al diverse malen belangrijk met assists en goals.

Als deze jongen de interesse wekt van de Duitse top 5, dan zal hij waarschijnlijk inderdaad niet lang in Eindhoven te zien zijn. Maar dan kunnen wij voor een 27/28-jarige speler nog wel een heel aardig bedrag gaan vangen. Al zou ik persoonlijk veel liever hebben dat PSV weer structureel in staat gaat zijn om goede spelers voor minimaal 3 a 4 jaar in Eindhoven kan houden.


Ik vind het lastig Lato te beoordelen. Die ene oefenwedstrijd was geen succes, maar voor de rest heeft hij eigenlijk geen kans gehad. Van Bommel gaf aan dat hij niet wedstrijdfit was, maar binnen de selectie schijnt er verbazing te zijn geweest dat hij niet de kans kreeg. Liet zich schijnbaar erg positief op trainingen zien.

Het is een beetje koffiedik kijken of Van Bommel het dan goed heeft gezien, dat Van Bommel er helemaal naast zat, of dat de waarheid ergens in het midden ligt. Ik vind het afschrijven van Lato echter te gemakkelijk. Voor mijn gevoel heeft hij nooit een eerlijke kans gekregen zich te bewijzen.

 

+1/-0

open/sluit de onderstaande quote:

Vergane glorie schreef op 15 november 2020 om 17:17:

Heel fijn dat we nu eindelijk een linksback hebben die het PSV niveau aan kan, maar ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat er geen backup is (en zelfde geld voor de rechtsback positie).
Het is logisch dat je iets zwakker wordt wanneer een basis speler er een keer niet bij is, maar het verschil tussen Max(/dumfries) met wat daarna komt is gigantisch en gaat ons gewoon punten kosten.


Ik ben het met je eens dat het gat groot is. Maar dat komt niet alleen omdat de backups matig zijn. Je hebt als rechtsback de rechtsback van het Nederlands elftal en je hebt als linksback de linksback van die Mannschaft. Realiseer jij je wel wat voor een weelde dat is? Zo'n sterke backposities hebben we in tientallen jaren niet gehad.

En dat geldt voor meer posities. Hoe hoger het niveau van de basiself wordt, hoe groter het gat naar de bank. Je kunt je geld immers maar één keer uitgeven. Op de keeperspositie en op het middenveld en de aanval is de TS erin geslaagd het gat acceptabel te houden. In de verdediging is dat niet gelukt. Jammer, maar je kunt niet alles hebben.

 

+2/-0

Deze normale topic is open en bestaat uit 5 pagina's: 1 2 3 4 5

PSV Forum » Spelers » Philipp Max